handdator

Visa fullständig version : Ont i handleden


Klicken
2008-01-23, 20:44
Tjenare! När jag ska köra biceps (stångcurl, scottcurl) så får jag så fruktansvärt ont i handlederna och ner en bit vid sidan av underarmarna, någon som vet va det kan bero på? Är det för att jag måste träna underarmarna mer kanske? Det gör så ont att jag inte kan köra biceps ibland. Men det händer inte alltid det är bara ibland det händer så.

Mourten
2008-01-23, 21:08
nyttja EZ-stången som sliter mindre på underarmarna, du är för klen i leder/ligament/muskler i underarmarna.

Klicken
2008-01-23, 21:22
[QUOTE=Mourten;2778473]nyttja EZ-stången som sliter mindre på underarmarna, du är för klen i leder/ligament/muskler i underarmarna.[/QUOTE

Glömde säga jag är nybörjare, så vad är "EZ-stången" hehe?

Johan_S
2008-01-23, 21:33
Här är en bild:
http://i.walmart.com/i/p/00/74/11/78/47/0074117847069_215X215.jpg

Helt enkelt, en skivstång som är lite snällare mot handlederna. Lite info här på forumet: http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=19790

Jag rekommenderar att du även börjar stärka handleder och underarmar, det är både nyttigt och roligt!

Mvh
Johan

Klicken
2008-01-23, 21:37
Det är ju en sådan stång jag kör med när jag får ont! Det är nog det att jag är lite svag i underarm och handled då, hehe. Det blir till att börja köra det nu då *drool*! Tack för hjälpen.

Rahf
2008-01-23, 22:03
Annars kan du köra med hantlar och sträva efter att ha fullt rörelseomfång i handlederna. Många får problem om de har för dåligt ROM i handlederna. Problemet kan även sitta i att du kör för tungt.

Nadreas
2008-01-23, 22:05
EZ:an aktiverar biceps sämre.

Klicken
2008-01-23, 22:08
Annars kan du köra med hantlar och sträva efter att ha fullt rörelseomfång i handlederna. Många får problem om de har för dåligt ROM i handlederna. Problemet kan även sitta i att du kör för tungt.

Nja för tungt är det nog inte för jag klarar göra ungefär 10-14 reps med den tyngden jag får ont utav :)

kolle