handdator

Visa fullständig version : Byggarperiod. Hur göra?


Salokas
2008-01-23, 19:19
Jag har bestämt mig för att ställa upp i Luciapokalen i vinter och ska nu gå in i en byggarperiod på ca 7-8 månader. Men jag vet inte riktigt hur jag ska lägga upp det. Ska man ha olika faser i byggandet under den här tiden?
Hur ska jag lägga upp maten? Är det mer av allt eller mer kolhydrater bara? Just nu ligger jag på ett för lågt intag för att kunna öka och därigenom bygga och vet att det måste ändras, men jag vill göra det rätt. Hur är det med Cardioträningen, låta bli morgonpromenaderna? Just nu är det möjligt men däremot så blir det minst 5 cardiopass som jag måste ha varje vecka
(skola=går före allt, men i maj är jag klar) Jag kör 3 tunga pass i gymmet varje vecka och tanken är att dessa ska intensifieras och bli ännu effektivare iochmed att kalori-intaget ökar. Som det ser ut nu så skulle jag kunna fortsätta som jag gör, deffa oktober-december och sen köra men jag vill göra det optimalt och därför vill jag härna ha tips från er kloka som har varit med förr=)

Ska tilläggas att jag är Tjej, 24 år 1,61m och 63kg. Äter kyckling och fisk men inte rött kött.

Tacksam för svar.

C.E.J.
2008-01-23, 20:44
Man kan komplicera det på alla möjliga sätt men oftast är det ju kolhydraterna man ökar på, även fettet till en viss del men mest kolhydraterna, det är ju de som ger energi på gymmet osv.