handdator

Visa fullständig version : Kreatin ethyl ester


Mukryian
2008-01-23, 16:37
Hej har köpt en burk med kreatin ethys ester HCL. Några förslag angående dosering och om det upptas bäst på fastande mage eller i samband med måltid? Och hur lång tid innan passet det ska intas?
Mitt primära motiv är att få en boost till träningspasset.
Alla tips är välkomna.

Mukryian
2008-01-23, 20:20
Bump :)

Morty
2008-01-23, 22:40
Ingen aning vad som är speciellt med ditt kreatin (ester är smakämnen, aight?) men kreatin ska intas i samband med måltid så att man är säker på att insulinet tar ut det till musklerna.

Mukryian
2008-01-24, 00:15
Nej ester har nog inget med smaken att göra direkt det indikerar på annat.

Degpekka
2008-01-24, 04:03
Hej har köpt en burk med kreatin ethys ester HCL. Några förslag angående dosering och om det upptas bäst på fastande mage eller i samband med måltid? Och hur lång tid innan passet det ska intas?
Mitt primära motiv är att få en boost till träningspasset.
Alla tips är välkomna.

ett par gram funkar bra för mig... :)

Sverker
2008-01-24, 07:12
Nej ester har nog inget med smaken att göra direkt det indikerar på annat.


Att man gjort kreatinet lite mer fettlösligt så att det lättare passerar genom tarmväggen och vidare ut i blodbanan.

Estern eller förestringen döljer/maskerar den elektriska laddningen på kreatinmolekylen och den blir lite mer fettlöslig. Finns massor med exempel på förestring. ALC är förestrad L-karnitin och där är upptaget många gånger större.

myyui
2008-01-24, 17:10
Hej har köpt en burk med kreatin ethys ester HCL. Några förslag angående dosering och om det upptas bäst på fastande mage eller i samband med måltid? Och hur lång tid innan passet det ska intas?
Mitt primära motiv är att få en boost till träningspasset.
Alla tips är välkomna.


2-3 gram 30min innan passet

1-2 gram efter passet ("för att återställa kroppens kreatin nivån " )

träningsfria dagar skall du inte behöva ta något men känner du för det så tar du 2 gram dom dagarna också tillsammans med måltid

lycka till

Mukryian
2008-01-25, 00:02
Tack. En till fråga. Finns det någon risk för vätskesamlingar vid överdosering av kreatinet? Låt säga 5-6 g innan träningen.