handdator

Visa fullständig version : Ont i hand muskler vid hantelpress


Seduced
2008-01-23, 15:34
Tjenare

Jag har inte så långt gymerfarenhet så jag tänkte vända mig till er. När jag kör hantelpress vid lite tyngre vikter (i proportion till att jag är nybörjare) så får jag väldigt ont i ena delen utav handen, kolla bilden. Detta gör mer ont än att lyfta själva vikterna så det är ett problem, några tips?

http://ww2.beffo.se/upload/pic~/ubn15yd842di.jpg

Ganymedes
2008-01-23, 16:02
Se upp med påfrestningarna där säger jag bara. Fick en inflammation där för många år sedan och det tog EVIGHETER innan det gick över helt. Jag kör med handskar (nej, jag tänder inte på män bara för det, era svin :)) när jag tränar på gymmet. Det underlättar lite grand iaf. För jag känner fortfarande av det ibland. Dock blir det inte längre något hinder lyckligtvis.

jwzrd
2008-01-23, 16:04
Jag får också det där! Kan göra riktigt jävla ont också. Ett tag hade jag en liten knöl precis där du ritat också.

GC90
2008-01-23, 16:19
Kanske är ute och cyklar men är det närmare tummen du menar där så är det väl båtbenet och isf är det inte, inte bra... :S

Seduced
2008-01-23, 17:19
Handskar dämpar såklart, kanske man kan lägga någon gelekudde under eller så, eller är det tecken på ett svagt grepp, musarm tom kanske?

Arne Persson
2008-01-23, 17:21
Kanske delar av N. medianus som är påverkade....

Seduced
2008-01-23, 17:28
Vad är det för typ av läkare man borde uppsöka då?

Arne Persson
2008-01-23, 17:39
Vad är det för typ av läkare man borde uppsöka då?


En sjukgymnast eller läkare borde enkelt kunna konstatera nervpåverkan.

grimfish
2008-01-23, 18:27
Troligare att det rör sig om en överbelastning av musklerna där.

N. medianus har i och för sig en motorisk funktion där, men det är ändå inte så sannolikt.

Arne Persson
2008-01-23, 18:32
Troligare att det rör sig om en överbelastning av musklerna där.

N. medianus har i och för sig en motorisk funktion där, men det är ändå inte så sannolikt.