handdator

Visa fullständig version : Hur länge ska man stanna på sitt nuvarande jobb-position? Jag är less som fan!


Snafu
2008-01-23, 12:22
Hej,

Det finns många jobbtrådar för tillfället men hur länge har du stannar i ditt nuvarande jobb? Hur länge har ni jobbat i er roll innan ni börjar bli sådär lite less på det ni gör?

Jag har haft samma roll nu i tre år. Det är inget fel på jobbet i sig men efter 3 år börjar jag fanimig spy galla på vissa arbetsuppgifter (särskilt det som involverar konsumenter) vilket nog inte är så bra för någon egentligen :cool:

Två år, tre år? Hur klarar man av att göra samma jobb i 10-20 år egentligen? Är det en generationsfråga? Är jag bortskämd, borde jag hålla käft?

Va?

Torwald
2008-01-23, 12:25
Finns det inga möjligheter att ta sig vidare inom samma företag då?

Snafu
2008-01-23, 12:27
Finns det inga möjligheter att ta sig vidare inom samma företag då?

Det finns en hel del möjligheter, väldigt stort företag. Det är antagligen det jag kommer att göra. I April 2008 kan jag söka till andra tjänster (man måste ha varit permanent anställd i två år för att söka andra tjänster inom företaget). Jag var Adecco-slav de första 1.5 åren.

Rent ekonomiskt skulle det kanske löna sig att byta företag helt och hållet.

bubbe
2008-01-23, 12:31
Om det både är ekonomiskt och trivselmässigt bättre att byta, sätt igång med detsamma

Torwald
2008-01-23, 12:34
Jag är ju inte särskilt senior på arbetsmarknaden, men om jag hade haft möjlighet att välja, och jag kände att det inte skulle sabotera min relation till min nuvarande arbetsgivare, hade jag nog gjort som ovan.

Greg
2008-01-23, 12:47
Finns det motivation och en chans att klättra upp i företaget så tycker jag man ska stanna.

Trivs man inte och ser att möjligheterna att bli något i företaget är litet så bör man söka sig annorstädes.

En del trivs med att enbart ha ett jobb, andra vill ha utmaningar och en chans att bli något stort. Vem är du?

Krampus
2008-01-23, 12:51
Du kan väll börja sjunga i något band?

JJ
2008-01-23, 12:58
Hej,

Två år, tre år? Hur klarar man av att göra samma jobb i 10-20 år egentligen? Är det en generationsfråga? Är jag bortskämd, borde jag hålla käft?

Va?


Man är konsult och byter kund/projekt med 1-2 års mellanrum.

Snafu
2008-01-23, 13:11
Man är konsult och byter kund/projekt med 1-2 års mellanrum.

Lät grymt det. Opti nästan.

Snafu
2008-01-23, 13:12
Finns det motivation och en chans att klättra upp i företaget så tycker jag man ska stanna.

Trivs man inte och ser att möjligheterna att bli något i företaget är litet så bör man söka sig annorstädes.

En del trivs med att enbart ha ett jobb, andra vill ha utmaningar och en chans att bli något stort. Vem är du?

Jag är redan jäffla grym liksom bah. Nämen allvarligt, visst vill man ha lite utmaningar och nu kan jag jobbet.

Time to move on!

JJ
2008-01-23, 13:12
Lät grymt det. Opti nästan.

Jo, det är fan bra.

Snafu
2008-01-23, 13:13
Om ett år eller två kanske jag kan leva på min lilla rekryteringsfirma om jag ligger i. Halvt jobbigt att jobba med två jobb samtidigt.

I need sleep, och kanske Losec.

Ignatius72
2008-01-23, 13:15
Finns det några bra anledningar till att inte söka sig någon annanstans? Dessutom så kan man ju alltid söka, beslutet om man ska byta kan man ju ta när man har något att jämföra med.

maaherra
2008-01-23, 13:15
Kan du inte klättra vidare eller blir tillräckligt less; säg upp dig. Brukar jag göra.

Därför jag har så mycket tid för kolozzeum just nu :thumbup:

Snafu
2008-01-23, 13:19
Finns det några bra anledningar till att inte söka sig någon annanstans? Dessutom så kan man ju alltid söka, beslutet om man ska byta kan man ju ta när man har något att jämföra med.

Jag hör hyffsat bra ifrån mig på det nuvarande och de senaste 3 årens jobb kommer förhoppningsvis utmynna i en promotion inom ett år, så det är nog en av anledningarna till att det tar emot att byta jobb helt och hålet.