handdator

Visa fullständig version : Heath Ledger död


Muskelbyggaren
2008-01-22, 22:56
http://cityroom.blogs.nytimes.com/2008/01/22/actor-heath-ledger-is-found-dead/index.html?ex=1358744400&en=13b55eec181b315a&ei=5088&partner=rssnyt&emc=rss

Mycket tråkigt faktiskt, känns rentutav märkligt när en så pass aktuell och skicklig skådespelare bara går bort. :(

Gillade verkligen hans insats som Bob Dylan i I'm Not There, och framförallt Brockback Mountain.

tobbo
2008-01-22, 23:04
WTF? Mycket tragiskt gillade honom faktiskt.

Kabuto
2008-01-22, 23:07
Tur att han hann spela in nya batman i alla fall (tror jag)

Gpajpen
2008-01-22, 23:08
Heath ledger? säkert? Han som skulle spela jokern? Mel Gibsons son i patrioten?!

http://www.imdb.com/name/nm0005132/ ?

need confirmation god dAMNIT

Stoltz
2008-01-22, 23:10
Heath ledger? säkert? Han som skulle spela jokern? Mel Gibsons son i patrioten?!

http://www.imdb.com/name/nm0005132/ ?

need confirmation god dAMNIT

dn.se

Kwon
2008-01-22, 23:11
Han blev 28 år.

DenSisteMohikanen
2008-01-22, 23:16
samt filmer som lords of dogtown och 10 orsaker att hata dig elr vad den heter...

sjukt iaf....dagen då clintan dör kommer jag gråta :)

hahavaffan
2008-01-22, 23:23
Sjuuuuuuuuuukt!

Runda Grodan
2008-01-22, 23:27
Äh, vad trist. :(

LadyInsane
2008-01-22, 23:28
Nnnnnnnnnnneeeeeeeeeeeeeeejjjjjjjjjjjj

Den man jag en dag skulle gifta mig med. *cry* *cry* *cry* *cry*

Min stora tonårskärlek...

Jag har sett hans filmer så jävla många gånger....helveteeeeee


http://www.hollywoodteenmovies.com/HeathLedger%2010Things1.jpg

Gpajpen
2008-01-22, 23:30
Landssorg. För helvete.

Rahf
2008-01-22, 23:31
Heath ledger? säkert? Han som skulle spela jokern? Mel Gibsons son i patrioten?!

http://www.imdb.com/name/nm0005132/ ?

need confirmation god dAMNIT

Skulle tro att de filmat klart The Dark Knight eftersom den går upp i Juli.

*Edit* Japp, den är färdigfilmad såvitt jag vet.

Angel
2008-01-22, 23:31
At 3:31 p.m., a masseuse arrived at Apartment 5A in the building for an appointment with Mr. Ledger, police said.

The masseuse was let in to the home by a housekeeper, who then knocked on the door of Mr. Ledger’s bedroom. When no one answered, the housekeeper and the masseuse opened the bedroom and found Mr. Ledger unconscious.

They shook him, but he did not respond. They immediately called the authorities. The police said they did not suspect foul play and said they found pills near the body.

Slartibartfast
2008-01-22, 23:33
Nej! För helvete! En av de få vettiga skådisarna. Jag och tjejen diskuterade så sent som igår att vi båda gillar hans skådespeleri. *gah!*

Han höll ju på att filma för Terry Gilliam som bäst.

http://buzznet-99.vo.llnwd.net/media-cdn/jj1/headlines/2008/01/heath-ledger-clown.jpg

Vad händer med det projektet nu måntro? Ack så tragiskt. :(

Ondskapelsen
2008-01-22, 23:40
Sorgligt att han dog, men är det bara jag som reagerar på att det var i Mary-Kate Oslen's lägenhet?

Glöm inte bort vad Euronymus i Mayhem sa när han fick meddelandet om att Per-Yngve Ohlin's bortgång: "Jag dyrkar döden, jag ser döden som något positivt, oavsett för vem den inträffar."
Det roliga är att han själv blev brutalt mördad 2 år senare av ett tjugotal knivhögg i bröstet av sin närmsta vän.

R.I.P

Rellos_87
2008-01-22, 23:43
Herregud vad chockad jag blev, trodde inte först det var sant. Oerhört tråkigt när så pass unga och talangfulla personer dör. Tragiskt.

tjabon
2008-01-22, 23:44
Mycket tråkigt.

Det är ont om bra skådespelare. han skulle kunna haft en lika lång
karriär som Paul Newman.

scum
2008-01-22, 23:47
faaan.. top 10 ju :S

Ondskapelsen
2008-01-22, 23:52
Skiten har nått wikipedia nu.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Heath_Ledger

Några urklipp:


Han var förlovad med skådespelaren Robin Williams sedan 1998. De möttes under inspelningen av Brokeback Mountain, där Ledger spelade hans man. Tillsammans har de hunden Lassie som föddes 28 oktober 2005 och räddade livet på många människor. Lassie dog i september 2007, många tror att det var därför han åt sömntabletterna som han somnade in för alltid av.

Filmen släpptes 2005, dom träffades 98, och dom har en hund tillsammans som heter Lassie.
Seriöst, är det någon som administrerar wikipedia längre?


Golden Globe Awards

Nominerad: Bästa manliga gay skådespelare - Drama
2006 Brokeback Mountain



Sorgligt.

Trance
2008-01-23, 00:00
Seriöst, är det någon som administrerar wikipedia längre?


Du har nog missförstått hur det fungerar

Avesta
2008-01-23, 00:00
han dog lycklig

Jamioo
2008-01-23, 00:02
Sjukt..nu har 2 hollywood skådisar dött på 1 vecka!!...sjukt..

Greg
2008-01-23, 00:03
Neeeeej... Vilken chock.

Då blir det till att se ett Heath Ledger-maraton till helgen, i hans minne:

The Patriot
Sin Eater
Brokeback Mountain
Lords of Dogtown
Knight's Tale

Greg
2008-01-23, 00:03
Sjukt..nu har 2 hollywood skådisar dött på 1 vecka!!...sjukt..

Vilken är den andra?

Jamioo
2008-01-23, 00:11
Vilken är den andra?


Brad Renfro dog den 15:e

http://www.imdb.com/name/nm0000605/

egge
2008-01-23, 00:18
Trist. Han är grym i Lords of Dogtown som är en av mina favoritfilmer.

tja88
2008-01-23, 00:26
Fyfan vad illa.. trodde det var något sjukt skämt först. Snart slutar man inte förvånas längre, sådan trasig jävla värld vi lever i.

R.I.P

Corpobal
2008-01-23, 01:20
Snart slutar man inte förvånas längre, sådan trasig jävla värld vi lever i.



För att en hollywood-skådis knarkar ihjäl sig? Welcome to lol city- inhabitant u.

tja88
2008-01-23, 01:48
För att en hollywood-skådis knarkar ihjäl sig? Welcome to lol city- inhabitant u.

Hade någon som Lindsay eller Britney gjort det hade det inte förvånat mig. Heath var ju inte den jag förväntade mig att se död precis.

Du menar då att det kvittar vem som knarkar ner sig, det var väntat liksom...?

Duffman
2008-01-23, 01:48
Han var verkligen grym i lords of dogtown. Så jävla trist att han gick bort.... så ung :(

http://kanonfilm.se/2008/01/23/rip-heath-ledger-1979-2008/

Corpobal
2008-01-23, 01:56
Hade någon som Lindsay eller Britney gjort det hade det inte förvånat mig. Heath var ju inte den jag förväntade mig att se död precis.

Du menar då att det kvittar vem som knarkar ner sig, det var väntat liksom...?

Världen är full av självmord så varför komma nu när kon redan gått in i stallet, kanske kommer ni sakna hans skådespel men att dra slutsatser om världens tillstånd eller spela nån slags personlig sympati utifrån en sån här händelse är bara löjligt.

Frida.B
2008-01-23, 02:35
Hade någon som Lindsay eller Britney gjort det hade det inte förvånat mig. Heath var ju inte den jag förväntade mig att se död precis.

Du menar då att det kvittar vem som knarkar ner sig, det var väntat liksom...?

du vet som sagt inget om hans liv. Så att säga att du blir förvånad är ju rätt komiskt. Hur har du kunnat bilda dig en uppfattning om hur han är som person och hur hans privatliv ser ut?

Maharadja
2008-01-23, 08:06
my good..HEATH! fast i och för sig..varför skulle hollywoodstjärnor vara lyckligare än andra?!

D Andersson
2008-01-23, 09:03
my good..HEATH! fast i och för sig..varför skulle hollywoodstjärnor vara lyckligare än andra?!

Mängder med pengar, man kan få vilka tjejer man vill, får jobba med det roligaste man vet, mycket ledighet mellan filminspelningar - därför kanske? Sen att man inte kan hantera sin situation är något helt annat men nog har man alla förutsättningar att leva ett väldigt bra liv.

Slartibartfast
2008-01-23, 09:35
Det lär inte ha varit självmord, som det verkar i nuläget. Överdos i samband med sjukdom? Han hade lunginflamation.

Slartibartfast
2008-01-23, 09:36
Mängder med pengar, man kan få vilka tjejer man vill, får jobba med det roligaste man vet, mycket ledighet mellan filminspelningar - därför kanske? Sen att man inte kan hantera sin situation är något helt annat men nog har man alla förutsättningar att leva ett väldigt bra liv.

Är man kliniskt deprimerad har iofs yttre faktorer sällan någonsomhelst betydelse för uppkomsten eller förloppet av depressionen.

schabo-labo
2008-01-23, 09:37
Men han var riktigt bra i Brokeback mountain.

AFanatic
2008-01-23, 09:39
Jag blev ställd när jag läste Metro på tåget nyss. Han var en bra skådis. De senaste filmerna jag såg med honom i var The Brothers Grimm och A Knight's Tale.

Den nya Batman-filmen är efterlängtad, men att då få se en så ung skådis som är död när den nya filmen har premiär blir lite weird. Vi får väl glädjas åt att vi får se hans talang än en gång i film.

Angel
2008-01-23, 09:54
Känner ni er ledsna på riktigt över det?

Angel
2008-01-23, 09:55
Sorgligt att han dog, men är det bara jag som reagerar på att det var i Mary-Kate Oslen's lägenhet?


R.I.P

Nej, dom dejtade väl sen en tid tillbaka?

Jacksatan
2008-01-23, 10:06
Mängder med pengar, man kan få vilka tjejer man vill, får jobba med det roligaste man vet, mycket ledighet mellan filminspelningar - därför kanske? Sen att man inte kan hantera sin situation är något helt annat men nog har man alla förutsättningar att leva ett väldigt bra liv.

Det tror jag snarare är en källa till olycka... Man har inget att sträva efter.

tja88
2008-01-23, 10:12
du vet som sagt inget om hans liv. Så att säga att du blir förvånad är ju rätt komiskt. Hur har du kunnat bilda dig en uppfattning om hur han är som person och hur hans privatliv ser ut?

Klart jag inte vet, men jag har rätt att bli förvånad ändå. Det ser heller inte ut att vara självmord som läget är nu, utan en olycka.

D Andersson
2008-01-23, 10:13
Det tror jag snarare är en källa till olycka... Man har inget att sträva efter.

Vilket snack, om man har någon psykisk sjukdom kanske och det är ju faktiskt ganska vanligt. Är du en sån som "nog inte skulle sluta jobba om jag vann 50 miljoner på lotto" eller "vet inte vad jag skulle göra med alla pengarna" eller "så mycket pengar går inte att göra av med" - vet inte vad sådana människor lider av, dålig fantasi eller om det bara är allmänt tråkiga liv.

Greg
2008-01-23, 10:15
Känner ni er ledsna på riktigt över det?

Sorgsna över att en talangfull skådespelare stämplade in i förtid? Ja.

Ligger vi och gråter över att han har lämnat oss? Nej. Jag kände inte honom.

tja88
2008-01-23, 10:19
Världen är full av självmord så varför komma nu när kon redan gått in i stallet, kanske kommer ni sakna hans skådespel men att dra slutsatser om världens tillstånd eller spela nån slags personlig sympati utifrån en sån här händelse är bara löjligt.

Jag tycker världen är på väg i fel riktning, och det står jag för. PM om det är det du vill diskutera.

Trance
2008-01-23, 10:20
Vilket snack, om man har någon psykisk sjukdom kanske och det är ju faktiskt ganska vanligt. Är du en sån som "nog inte skulle sluta jobba om jag vann 50 miljoner på lotto" eller "vet inte vad jag skulle göra med alla pengarna" eller "så mycket pengar går inte att göra av med" - vet inte vad sådana människor lider av, dålig fantasi eller om det bara är allmänt tråkiga liv.

Viss skillnad och dessutom så är det väl inte helt lätt att sätta sig in i en stor "stjärnas" liv och vad allt innebär. Speciellt då det är rätt vanligt att det krävs en speciell personlighet för att nå dit.

Dessutom att kunna få massor av kvinnor lätt betyder ju inte att man lätt kan få den man vill ha och/eller leva med denna. Hollywood-äktenskap har väl en tendens att krasha vad jag vet.

Shakemynuts
2008-01-23, 11:20
Ajfan. Samma känsla som när Steve Irwin dog.

Sorligt, man blir lite ledsen. Men bryr man sig egentligen? Njae inte direkt. Men det är klart att det känns konstigt. Man gillade ju faktiskt något med personen.

Löjliga personer som kommer och lägger sig i "du kände han inte" "typiskt att han skulle gå knarka ihjäl sig jag är inte förvånad" osv. Skapa en egen tråd och invadera inte dessa tack.

En sak är klar, Dark Knight kommer göra lite extra klirr i kassan pga detta.

D Andersson
2008-01-23, 11:44
Viss skillnad och dessutom så är det väl inte helt lätt att sätta sig in i en stor "stjärnas" liv och vad allt innebär. Speciellt då det är rätt vanligt att det krävs en speciell personlighet för att nå dit.

Är nog många som tar sig vatten över huvudet, ja, men det är fortfarande ett faktum att man har alla förutsättningar att leva ett väldigt bra liv på alla sätt.


Dessutom att kunna få massor av kvinnor lätt betyder ju inte att man lätt kan få den man vill ha och/eller leva med denna. Hollywood-äktenskap har väl en tendens att krasha vad jag vet.

Man har betydligt större urval och "tillgång" till väldigt många tjejer som rik kändis, därmed har man högre chanser. Sedan tror jag inte att hollywoodäktenskap krashar mer än andra äktenskap, det får mer publicitet däremot. Paul Newman och Joanne Woodward har varit gifta sedan 1958, Tom Hanks har varit gift med sin fru sedan 1988, Tim Robbins och Susan Sarandon likaså. Kurt Russel och Goldie Hawn har varit gifta sen 1983, Antonio Banderas och Melanie Griffith sedan 1996 o.s.v.

scum
2008-01-23, 11:58
Löjliga personer som kommer och lägger sig i "du kände han inte" "typiskt att han skulle gå knarka ihjäl sig jag är inte förvånad" osv. Skapa en egen tråd och invadera inte dessa tack.
precis. alltid lika trist när dessa karaktärer gottar sig i trådar som den här.
egentligen ska man inte behöva förklara sig för dem att det självklart inte rör sig om nån personlig sorg man känner, men de förstår väl inte bättre.

mela
2008-01-23, 11:58
Sorgligt. Han var en riktigt bra skådis och jag blir alltid glad av att se filmer med honom. Tycker alltid att det är ledsamt när folk dör "onaturligt".

Angel
2008-01-23, 12:01
Man har betydligt större urval och "tillgång" till väldigt många tjejer som rik kändis, därmed har man högre chanser. .


Vad spelar de för rolll när man ändå aldrig får den enda man vill ha..

EmCeeMike
2008-01-23, 13:04
Verkligen trgiskt. Blev chockad och ledsen när ja hörde detta igår natt.

Han var en av de mer begåvade skådisarna i dagsläget. Stor sorg för många idag.

Jacksatan
2008-01-23, 13:52
Vilket snack, om man har någon psykisk sjukdom kanske och det är ju faktiskt ganska vanligt. Är du en sån som "nog inte skulle sluta jobba om jag vann 50 miljoner på lotto" eller "vet inte vad jag skulle göra med alla pengarna" eller "så mycket pengar går inte att göra av med" - vet inte vad sådana människor lider av, dålig fantasi eller om det bara är allmänt tråkiga liv.

Nej jag skulle verkligen inte sluta jobba. Äckligt tråkigt i längden att ligga på en madrass o käka vindruvor i flera år. Snacka om att känna sig meningslös.
Såna som du kommer heller aldrig att få nåra miljoner eftersom du inte har drivet att jobba dig till det.

D Andersson
2008-01-23, 13:58
Nej jag skulle verkligen inte sluta jobba. Äckligt tråkigt i längden att ligga på en madrass o käka vindruvor i flera år. Snacka om att känna sig meningslös.

Så långt sträckte sig alltså din fantasi :thumbup:
Tydligare bekräftelse på att jag har rätt går inte att få.


Såna som du kommer heller aldrig att få nåra miljoner eftersom du inte har drivet att jobba dig till det.

Det vet du absolut ingenting om däremot.

Baan
2008-01-23, 14:05
Tråkigt när unga människor går bort (eller egentligen när vem som helst går bort, det är säkerligen dötrist vara död) samt av det jag sett så verkade han vara en helt ok skådis även om jag inte är så stor fan av filmerna han varit med i.

Jacksatan
2008-01-23, 14:58
Så långt sträckte sig alltså din fantasi :thumbup:
Tydligare bekräftelse på att jag har rätt går inte att få.



Det vet du absolut ingenting om däremot.

Nåväl, vad jag däremot vet är att man inom psykologin är överens om att så länge de grundläggande behoven är uppfyllda(dvs man har mat för dagen, husrum och sysselsättning) så är det genetiskt hur lyckliga vi är. Det spelar ingen roll ifall du tjänar 15mille om året och får alla brudar du kan tänka dig.

Viktor_Balck
2008-01-23, 15:07
Trist att han gått bort :( Duktig skådespelare var han.

Tragiskt också när han har en dotter på två år.

Mass-Tech
2008-01-25, 17:41
http://uk.news.yahoo.com/skynews/20080124/twl-heath-ledger-death-baptist-group-to-3fd0ae9.html

Muskelbyggaren
2008-01-25, 18:08
Tråkigt att såna stollar ens ska få plats i tidningen.

Cilia
2008-01-25, 20:43
Att så många tror att lycka kommer av att vara rik, vacker och framgångsrik.
så mycket ångest som finns hos just skådespelare har jag aldrig träffat bland någon annan grupp människor.
Att alltid vilja bli beundrad av alla för allt man gör är jobbigt.
Att hela tiden bli bedömd i allt man gör är påfrestande.

Jag tror att dom flesta som söker sig till yrket har ett extremt behov av att bli älskad
(ja, alla behöver bli älskade men det här är utöver det)

SHUMMAN
2008-01-25, 20:54
enda jag känner igen han från är brokeback. har han gjort andra bra insatser?

spange
2008-01-25, 21:20
enda jag känner igen han från är brokeback. har han gjort andra bra insatser?

A knight's tale!:thumbup:

Muskelbyggaren
2008-01-25, 21:22
Det har du nog mycket rätt i Cilia.

mela
2008-01-25, 22:53
Det stod i tidningen idag att han spenderat kvällen genom att sniffa heroin tillsammans med Niomi Cambell och att man funnit en massa sömntabletter och antidepp runt honom när man fann honom.

tobbo
2008-01-25, 23:04
http://uk.news.yahoo.com/skynews/20080124/twl-heath-ledger-death-baptist-group-to-3fd0ae9.html

haha, tröttnar de aldrig.

Johan.P
2008-01-25, 23:10
A knight's tale!:thumbup:
Den går på dansk tv as we speak. Fast det är väl bara vi i söder som får in den =/

Bra film annars!

spange
2008-01-25, 23:35
[QUOTE=Johan.P;2782739]Den går på dansk tv as we speak. Fast det är väl bara vi i söder som får in den =/

Bra film annars![/QUOTE

nej här fåt jag då inte in nån dansk tv, men det var skitsamma, för jag tror jag har filmen liggande nånstans, mkt bra!

hultman
2008-01-26, 09:55
Det stod i tidningen idag att han spenderat kvällen genom att sniffa heroin tillsammans med Niomi Cambell och att man funnit en massa sömntabletter och antidepp runt honom när man fann honom.

Vafan? Finns det ens någon kändis utan grava psykiska problem?

n1tro
2008-01-26, 10:05
Att så många tror att lycka kommer av att vara rik, vacker och framgångsrik.
så mycket ångest som finns hos just skådespelare har jag aldrig träffat bland någon annan grupp människor.
Att alltid vilja bli beundrad av alla för allt man gör är jobbigt.
Att hela tiden bli bedömd i allt man gör är påfrestande.

Jag tror att dom flesta som söker sig till yrket har ett extremt behov av att bli älskad
(ja, alla behöver bli älskade men det här är utöver det)

ja det måste vara extremt jobbigt det där med pengar alltså.. bortskämda helt enkelt, och allt som kommer med det

Cilia
2008-01-26, 10:17
ja det måste vara extremt jobbigt det där med pengar alltså.. bortskämda helt enkelt, och allt som kommer med det
pengar kommer aldrig göra dig lycklig
det är naivt att säga att någon SKA vara lycklig bara för att den är rik.

Yankeee
2008-01-26, 10:20
ja det måste vara extremt jobbigt det där med pengar alltså.. bortskämda helt enkelt, och allt som kommer med det

Jag vet inte riktigt, men ovanstånde text kan vara en av de mindre genomtänkta på kolozzeum.