handdator

Visa fullständig version : Dummaste misstag du har gjort på gymmet


Sidor : [1] 2

Sunesha
2008-01-22, 22:45
Skulle vara skoj o veta vad för idiot grejer andra har gjort?

Jag börjar med god anda att dela med mig.

Jag står och förebreder mig inför ett personligt bästa i knäböj. Jag lastat på mer och känner mig lite tveksam inför lyftet. Men efter intensivt stirrande och postivt laddade. Nu jävlar skall jag klara detta. Så jag lyfter upp stången så exposlivt jag kan. Sedan squatar jag ner. Ett wow av själv stolhet genomsyrar mig då det går bra. Jag tänker fan detta går lättar än vad jag trodde. Så jag pressar upp med min och ser att jag ser ut som Rocky Balboa i spegeln, tänker tyst för mig själv "adddddrriiiaan" med ett smil. Står och balanserar, tvekar en stund, sen bestämmer jag klarar en till. Jag squatar ner och börjar trycka upp men det går absolut inte. Jag får lite panik. Men fan!

Jag pressar på, då trillar en vikt av.

SHIIIIIEEETTTT.

Jag lyckas balansera men nu ser det nog ut som jag skiter. Det känns som alla tittar på mig. Jag kan knappt andas, hjälp mig tänker jag medan jag kämpar mot obalanse.

Sedan 2 sekunder sedan försvinner tyngderna på vänster sida. Jag bar sätter mig på röven under skivplattornas dån. Med stången klämd så sitter jag där som en en dum idiot.

Sen kommer det en biff och räddar mig.

Efter en amatör CSI undersökning insåg jag att olyckan var mitt fel. Jag hade bara låst vikterna på ena sidan och glömmt den andra.

Men just då kände jag mig jävuls dum. Men jag skrattade bort det och biffen flinade tillbaka. Så jag vågar komma tillbaka till gymmet. Men det tror jag för jag kör med min stålmannen tröja med texten, "Klenare än dig!" så skäms jag inte så mycket.

major Pectoralis
2008-01-22, 22:51
Behöver du prata av dig Sunesha? Tror alla som tränat länge har gjort en hel del tabbar på gymmet. Själv har jag gjort otaliga. Den värsta/bästa var kanske för cirkus 7-8 år sedan när jag körde bänkpress på ett gym med trägolv där det bara fanns små järnvikter lediga. Eftersom jag skulle träna på 95kg blev det en hel del småviter, hela stången full. Så började jag pumpa på, kommer lite snett och eftersom jag inte hade några klipps ramlar en platta av. Jag får obalans och tippar stången åt andra hållet varpå alla vikterna där faller av. Således får jag också total obalans åt andra hållet varpå även vikterna på den sidan dönar i trägolvet momentet efter. Dagen var räddad.


För övrigt Sunesha: Du skulle ha tippat stången. ;)

agazza
2008-01-22, 23:01
halv frivolt. Spring aldrig med sockar på nybonat golv...

Sunesha
2008-01-22, 23:06
Hehehe, men måste prata om saker för att bearbeta dem säger experterna.

Ah jag skulle ha gjort det. Men jag tror jag drabbades av någon typ av panik. Jag fattar inte själv att jag försökte ta mig ur sitationen när första vikten trillade av.

Jag tror jag peppade mig själv för mycket.

----
Tal på annan rolig grej, roligare faktiskt. Jag tog med mig en kompis som aldrig tränar. Tjej också så osäkerheten lös i den stackars tösen. Min mer testeron stinna delar i hjärnan vaknade och blev lite beskyddande av sig.

Så jag visade henne lite fria vikter, men det var för läskigt för henne. Hon var helt övertygad att en bänkpress skulle döda henne fast jag lovade jag skulle ta vikten till henne. Så jag letade upp en bröst maskin istället. Hon ville prova den då den såg ofarlig och trygg ut. Men den var mer ondsint än vad den första anblicken gav.

Så jag lastade på vad jag trodde var en lämpig vikt i magasinet för henne. Det gick jättebra i 2 reps, sen fastnade hon. Hon kunde inte få ut armarna och tyckte det gjorde jätte ont. Hon var inte så smidig och få back armarna så långt. Det var en sådan där maskin man inte använder hela armarna. Skräken gjorde nog också så hon gav upp.

Hon såg skräkslagen ut. Jag kände mig som världens grymmaste människa då jag fann det hysteriskt komiskt. Hade svårt att låta bli o skratta. Vilket är bara elakt.

Men jag lyfte fram dem så hon fick ut sina armar.

Jag var tvungen o prova själv, visst det gick bra den gick ganska långt bak men inte så man fastnade. Men vi är väl alla olika smidiga. Hon måste varit extremt osmidig i just denna grej.

Efter detta ville hon hem. Men lyckade övertyga henne om att iaf lite cykling och en magmaskin kan vara skoj. Dock gjorde hon nog det mer för min skull än sin egen.

Jag skall aldrig hjälpa nybörjare. Jag som pitchade hur kul det kan vara och träna med vikter.

Iaf så hotar jag på skoj att jag skall döda henne med bänkpressen efter denna händelse. Dock är detta skämt mest uppskattat av mig..

Sunesha
2008-01-22, 23:08
halv frivolt. Spring aldrig med sockar på nybonat golv...

Klassiker...

Spring inte badhus heller. Jag gjorde detta som rask tonårig och halkade och slog upp pannan i bassäng kanten och trillade i vattnet. Åkte in till akuten och betalde 5 stygn för mina dummheter.

Yoker
2008-01-22, 23:16
Krossat min mp3 och skrek som en flicka när jag fick en vikt på min fot :em:

MVH Jojje

pragmatist
2008-01-22, 23:20
Rolig episod: jag körde frontböj när en sådan där stor träningsboll kommer rullande från ingenstans (någon hade sparkat iväg den och den tog en skum bana) och hamnar under min rumpa, just precis när jag är på väg ner. Effekten blir att jag studsar upp från bollen som skjuten ur en kanon och tappar vikten framför mig på golvet, och håller så när på att mosa ansiktet mot spegeln. I ilskan sparkar jag sedan iväg bollen på måfå, återigen studsar den konstigt och träffar en snubbe i ryggen - som visar sig vara killen som sparkade in bollen under min rumpa till att börja med (olyckshändelse givetvis). Instant payback, liksom.

Det måste ha sett ut som en scen ur en Charlie Chaplin-film. :D

major Pectoralis
2008-01-22, 23:26
Rolig episod: jag körde frontböj när en sådan där stor träningsboll kommer rullande från ingenstans (någon hade sparkat iväg den och den tog en skum bana) och hamnar under min rumpa, just precis när jag är på väg ner. Effekten blir att jag studsar upp från bollen som skjuten ur en kanon och tappar vikten framför mig på golvet, och håller så när på att mosa ansiktet mot spegeln. I ilskan sparkar jag sedan iväg bollen på måfå, återigen studsar den konstigt och träffar en snubbe i ryggen - som visar sig vara killen som sparkade in bollen under min rumpa till att börja med (olyckshändelse givetvis). Instant payback, liksom.

Det måste ha sett ut som en scen ur en Charlie Chaplin-film. :D

:laugh: :laugh: mera, mera. Det blir bara bättre och bättre.

Koloftw
2008-01-22, 23:30
Låste ute mig själv på gymmet. Dörren gick i lås eftersom gymmet stängde, jag hade glömt allt där inne på.

En del kläder också.

Gpajpen
2008-01-22, 23:35
Spillt ut hela vassleshaken x antal gånger.

phrack
2008-01-22, 23:38
Spillt ut hela vassleshaken x antal gånger.

Då är nog fan gainern värre alltså, blir som kakor på kläderna *grr27*

major Pectoralis
2008-01-22, 23:42
Möjligen inte så pinsamt men ändå oerhört roligt är när folk tar i så att de släpper sig högt och väl, speciellt om det sker i knäböj och speciellt om det är en person som är mån om sin " stela värdighet", typ välpudrade damer i moderiktiga kläder....:laugh: Det blir som så...dråpligt...

Fjällbrynt
2008-01-22, 23:47
Möjligen inte så pinsamt men ändå oerhört roligt är när folk tar i så att de släpper sig högt och väl, speciellt om det sker i knäböj och speciellt om det är en person som är mån om sin " stela värdighet", typ välpudrade damer i moderiktiga kläder....:laugh: Det blir som så...dråpligt...

hmm... jag känner till de där... benpress:P

Entity
2008-01-22, 23:47
5 kilos vikt på pannan som ja håller med händerna och försöker träna nackmusklerna liggandes, hade ont ett antal månader i nacken lol !

joriice
2008-01-22, 23:50
jag vet inte om mitt gymmande räknas, men hemma tog jag av lite för mycket vikter från en sida av stången (den låg på räcket) och då tippade ena sidan och gjorde ett hål i golvet... ingen har märkt det ännu... :D

tommki
2008-01-22, 23:58
Möjligen inte så pinsamt men ändå oerhört roligt är när folk tar i så att de släpper sig högt och väl, speciellt om det sker i knäböj och speciellt om det är en person som är mån om sin " stela värdighet", typ välpudrade damer i moderiktiga kläder....:laugh: Det blir som så...dråpligt...

Har hänt mig väldigt många ggr, som t.ex när jag körde hantelpress för börst, kände mig lite gasig i magen och sen när jag skulle lägga mig ner och börja köra, tappar koncentrationen väldigt fort precis när jag ska ta i för att jag släppte mig väldigt väldigt högt.. Det var jätte många på gymmet den tiden och många i närheten.

raQblad
2008-01-23, 00:22
Förra veckan så gick jag för att köra ett sedvanligt benpass. När jag väl kommer till gymet så ser jag att det är visningshelg. Det betyder att det är fullkomligen igenproppat av folk som vill prova på att träna, spana på studenttjejer eller nyttja en gratismassage av desamma.
Men men, jag tjallar på och siktar på stången, för att knäböja lite. Tyvärr hinner en mer bastant man fram till stången innan mig så jag får leta mig fram efter någonting annat - och där är den. Den sprillans nya smithmaskinen byggd som ett knäböjsrack. "Opti!" tänkte jag, och gav mig iväg för att prova på denna skapelse.
Hela maskinen var beklamrad av viktkakor, som skallrade om man tog i för hårt i ramen. Jag ställer mig under stången, utan vikter, och tänker att jag ska värma upp lite. Då ser jag hur en fotograf, som tar reklambilder på denna dag fylld med folk, smyger upp bakom mig i hörnet och riktar in sig mot min del av gymet. jag blir lite nervös men tänker att det kan vara coolt att vara med på en sån grej.

Utan vikter lyfter jag av stången och böjer mig sakta neråt, och inser att "fan, jag står för långt fram" - tippar bakåt, släpper stången som brakar ner i stålramen, slår huvudet i stången, ser hur merparten av viktkakorna rasar av maskinen och dånar i backen.
En helt, totalvrickad, sjukt pinsam känsla växer sig och jag ser hur alla slutar med det dem sysslar med och kikar efter vad fan som hände...
Det perfekta är ju att det hela finns med på bild också.

Åke
2008-01-23, 01:06
fes när jag körde mark idag, precis i startpositionen, började garva lite lätt.

Corpobal
2008-01-23, 01:32
Dela upp kroppen på fyra pass under en vecka och köra det i ett halvår, för att jag läst om det på internet. Tur man fick lite andra influenser sen.

kaysim
2008-01-23, 01:35
Förra veckan så gick jag för att köra ett sedvanligt benpass. När jag väl kommer till gymet så ser jag att det är visningshelg. Det betyder att det är fullkomligen igenproppat av folk som vill prova på att träna, spana på studenttjejer eller nyttja en gratismassage av desamma.
Men men, jag tjallar på och siktar på stången, för att knäböja lite. Tyvärr hinner en mer bastant man fram till stången innan mig så jag får leta mig fram efter någonting annat - och där är den. Den sprillans nya smithmaskinen byggd som ett knäböjsrack. "Opti!" tänkte jag, och gav mig iväg för att prova på denna skapelse.
Hela maskinen var beklamrad av viktkakor, som skallrade om man tog i för hårt i ramen. Jag ställer mig under stången, utan vikter, och tänker att jag ska värma upp lite. Då ser jag hur en fotograf, som tar reklambilder på denna dag fylld med folk, smyger upp bakom mig i hörnet och riktar in sig mot min del av gymet. jag blir lite nervös men tänker att det kan vara coolt att vara med på en sån grej.

Utan vikter lyfter jag av stången och böjer mig sakta neråt, och inser att "fan, jag står för långt fram" - tippar bakåt, släpper stången som brakar ner i stålramen, slår huvudet i stången, ser hur merparten av viktkakorna rasar av maskinen och dånar i backen.
En helt, totalvrickad, sjukt pinsam känsla växer sig och jag ser hur alla slutar med det dem sysslar med och kikar efter vad fan som hände...
Det perfekta är ju att det hela finns med på bild också.

hahahaha:laugh:

mrko
2008-01-23, 01:41
Möjligen inte så pinsamt men ändå oerhört roligt är när folk tar i så att de släpper sig högt och väl, speciellt om det sker i knäböj och speciellt om det är en person som är mån om sin " stela värdighet", typ välpudrade damer i moderiktiga kläder....:laugh: Det blir som så...dråpligt...

Testa raka mark med mp3-spelaren pumpades Rammstein på hälsovådlig volym. Då märker man inte att den söta tjejen i receptionen går omkring precis bakom och städar vikter inför stängning....

mndrn
2008-01-23, 03:24
Lutade mig mot en fönsterruta och kom på något sätt åt snöret som håller uppe persiennerna. Sekunden efter faller persiennen mot sitt bottenläge (utan att jag märker det) och man hör en gigantisk smäll. Jag skriker till "VAD FAAAAAAN VAR DET?!?!?!?!?! Aha persiennen......." och alla biffarna i gymmet tittar på lilla mig... :em:

Arnoldski
2008-01-23, 11:29
Var ensam i det lilla gymet på jobbet så när som på en tjej som stod på trappmaskinen och stilla betraktade mina stånkanden.

Första eller andra reppen i chins-passet fes jag så brumhalvorna skälvde i flera minuter. Påtagligt genant...

bertbert
2008-01-23, 11:39
Går iväg en liten bit med skivstång lastad med vikter (ca 100 kg). Är inte så uppmärksam så en kille som uppenbarligen heller inte är så uppmärksam får den i magen. bertbert + 100 kg skivstång vinner över 70 kg killer som rasar i backen med ett stön. :em:

Han fick som tur var inga allvarliga men :D

Tippat en stång så att viktskivor glider av har ju också hänt ett par gånger, men det är väl standard?

MrBoris
2008-01-23, 11:43
fastnat i benpressen som nybörjare en gång, men det har väl hänt alla *whistle*

bubbe
2008-01-23, 11:50
jag vet inte om mitt gymmande räknas, men hemma tog jag av lite för mycket vikter från en sida av stången (den låg på räcket) och då tippade ena sidan och gjorde ett hål i golvet... ingen har märkt det ännu... :D

För måååånga år sen så gjorde min flickvän detta på ställningen jag hade hemma, tyvärr stod den precis vid fönstret.

Nyligen drog jag av ett miniband i frivändningar, hade ett på vardera sidan om skivstången. En jäkla tur ingen stod i närheten, dels bandet som snärtade iväg dels stången med vikterna som fladdrade upp på ena sidan och ner på andra med ett brak av vikter.

Anders The Peak
2008-01-23, 11:50
Att träna styrketräning det är en last lika svår att hantera som nikotin ... Man behöver gå på avvänjning lite då och då för att bli något konform med omgivningen igen så att man inte sticker ut för mycket.

KaptenKnäsvag
2008-01-23, 11:52
Under min polares första vecka på gymmet bad jag honom att hämta en 15 kg-skiva, i.o.m att han var lite ovan med hur det gick till så tog han bara den närmsta han kunde finna. Detta viktskiva råkade ligga på en biffs skivstång när han körde bänkpress. Biffen i fråga upptäckte inget, och skulle precis sätta igång att köra ett set med 15 kilos viktskillnad på vad sida i bänken - men en person som sett hela förloppet sprang fram och talade om det för honom.

Kanske inte så spektakulärt, men jag tyckte att det var pinigt för honom iaf ;P

bubbe
2008-01-23, 11:55
Under min polares första vecka på gymmet bad jag honom att hämta en 15 kg-skiva, i.o.m att han var lite ovan med hur det gick till så tog han bara den närmsta han kunde finna. Detta viktskiva råkade ligga på en biffs skivstång när han körde bänkpress. Biffen i fråga upptäckte inget, och skulle precis sätta igång att köra ett set med 15 kilos viktskillnad på vad sida i bänken - men en person som sett hela förloppet sprang fram och talade om det för honom.

Kanske inte så spektakulärt, men jag tyckte att det var pinigt för honom iaf ;P

:hbang:

Fan vad bra, synd att det sprang fram en kille och varnade.

Jacksatan
2008-01-23, 11:56
Det är absolut att tro att "ju hårdare man tränar, desto mer ökar man" samt att jag inte tränade ben på 5år. haha
Edit: detta är iofs inte misstag PÅ gymmet i det avseende du menar. Isåfall är det när jag böjde på för tung vikt utan passare och ramlade in med stången och vikterna i ställningen och rev upp hela handen. Pinsamt.

MrBoris
2008-01-23, 11:56
Under min polares första vecka på gymmet bad jag honom att hämta en 15 kg-skiva, i.o.m att han var lite ovan med hur det gick till så tog han bara den närmsta han kunde finna. Detta viktskiva råkade ligga på en biffs skivstång när han körde bänkpress. Biffen i fråga upptäckte inget, och skulle precis sätta igång att köra ett set med 15 kilos viktskillnad på vad sida i bänken - men en person som sett hela förloppet sprang fram och talade om det för honom.

Kanske inte så spektakulärt, men jag tyckte att det var pinigt för honom iaf ;P

hahaha, jävlar vad synd att han inte han sätta igång med pressandet :) då hade denna berättelse varit klockren:laugh:

Durre
2008-01-23, 12:41
hahaha, jävlar vad synd att han inte han sätta igång med pressandet :) då hade denna berättelse varit klockren:laugh:
+1 hade blivit guld värd då :D

Buken
2008-01-23, 13:32
Jag körde latsdrag med ca 10 kakor a 7,5kg. då jag är i botten läget går plötsligt repet till handtaget av, jag flyger baklänges in i väggen, bakom med en smäll, och vikt kakorna dundrar ner i hissen, och alla i hela gymmet vänder sig om och stirrar på mig :O det var läskigt.

Durre
2008-01-23, 13:33
Jag körde latsdrag med ca 10 kakor a 7,5kg. då jag är i botten läget går plötsligt repet till handtaget av, jag flyger baklänges in i väggen, bakom med en smäll, och vikt kakorna dundrar ner i hissen, och alla i hela gymmet vänder sig om och stirrar på mig :O det var läskigt.

Vafan vilken crap maskin.

Buken
2008-01-23, 13:34
Vafan vilken crap maskin.
hehe ja, Den är utbytt nu den var från krita perioden.

Durre
2008-01-23, 14:05
hehe ja, Den är utbytt nu den var från krita perioden.
Haha jo det kan jag tänka mig :)

Alltidxx
2008-01-23, 15:07
Spräckt byxorna. Tagit annans vattenflaska och gått drickandes iväg.

Seduced
2008-01-23, 15:28
Fått en 20kgs hantel i bröstet när jag tappade greppet på sista reppet.

Gnusram
2008-01-23, 15:36
Det dummaste jag gjort var nog en gång för länge sen när jag stod och pratade med en snubbe samtidigt som jag skulle plocka av stången efter lite knäböj. Ytterst satt en 10-kilos järnvikt och innanför nån gummivikt. Tankspridd som jag var tog jag tag i gummivikten och drog av den. Lite snopet när det small till över foten kan jag säga.

Ont gjorde det med, 10 kilo järn får bra fart när det släpps från axelhöjd...

gnagaren
2008-01-23, 15:50
Det dummaste jag gjort var nog en gång för länge sen när jag stod och pratade med en snubbe samtidigt som jag skulle plocka av stången efter lite knäböj. Ytterst satt en 10-kilos järnvikt och innanför nån gummivikt. Tankspridd som jag var tog jag tag i gummivikten och drog av den. Lite snopet när det small till över foten kan jag säga.

Ont gjorde det med, 10 kilo järn får bra fart när det släpps från axelhöjd...

+1 fast med 20kg's och cementgolv under

major Pectoralis
2008-01-23, 15:51
Det dummaste jag gjort var nog en gång för länge sen när jag stod och pratade med en snubbe samtidigt som jag skulle plocka av stången efter lite knäböj. Ytterst satt en 10-kilos järnvikt och innanför nån gummivikt. Tankspridd som jag var tog jag tag i gummivikten och drog av den. Lite snopet när det small till över foten kan jag säga.

Ont gjorde det med, 10 kilo järn får bra fart när det släpps från axelhöjd...

Usch, den känner jag igen. En klassiker...

gnagaren
2008-01-23, 15:55
Körde också latsdrag v-handtag, men efter att ha kört 5-6rep på 60kg så gick vajern av och jag nockade mig själv med handtaget :/ Det gick bra men jag kunde självklart inte träna mer latsdrag.....

Quotar mig själv...

bushwakko
2008-01-23, 16:04
Jag körde latsdrag med ca 10 kakor a 7,5kg. då jag är i botten läget går plötsligt repet till handtaget av, jag flyger baklänges in i väggen, bakom med en smäll, och vikt kakorna dundrar ner i hissen, och alla i hela gymmet vänder sig om och stirrar på mig :O det var läskigt.

HAHAHAHAH :D

bushwakko
2008-01-23, 16:05
Detta var faktiskt en sjukt rolig tråd! Tummen up!

Själv är man väl som så många andra lyckats med just klassikern i bänkpressen, när skivorna dundrar åt alla håll.

Pecto
2008-01-23, 16:05
det största misstaget jag gjorde var att jag gick ner för djupt när jag tränade bröst och körde lutande i smithmaskinen på rätt tung vikt...5:de repset så stannade jag till på bröstkrogen någon sekund och sen tryckte jag upp vikten allt vad jag hade, då knastrade det till i mitt nyckelben. det som hände då var att nyckelbens fästet släppte i nedre fästet. Så nu har man haft en inflamerad trapezius och axel och övre delen av bröstet i över 1 år. Kan inte ens träna nånting nu förutom armar och ben! det var slutet av min träningskarriär!!!

bubbe
2008-01-23, 16:18
det största misstaget jag gjorde var att jag gick ner för djupt när jag tränade bröst och körde lutande i smithmaskinen på rätt tung vikt...5:de repset så stannade jag till på bröstkrogen någon sekund och sen tryckte jag upp vikten allt vad jag hade, då knastrade det till i mitt nyckelben. det som hände då var att nyckelbens fästet släppte i nedre fästet. Så nu har man haft en inflamerad trapezius och axel och övre delen av bröstet i över 1 år. Kan inte ens träna nånting nu förutom armar och ben! det var slutet av min träningskarriär!!!

tråkigt!

Så ditt misstag var att inte träna full rörelselängd från början.

skyler
2008-01-23, 16:23
Gör ofta dumma saker på gymmet då jag är alldeles för stolt för att ta hjälp från andra mer kunniga:smash:

Gick ner för djupt i stela marklyft så att hela vänster benet domnade och vek sig. Låg över skivstången i en mycket obekväm situation och såg allmänt dum ut. Det gjorde dessutom sjukt ont!

Eldhroka
2008-01-23, 16:35
Jag var lite snabbare än Herr Krampus på att plocka av 25kgs-kakorna från knäböjsstången...
vilket resulterade i att jag klämde fast honom mot väggen.
:em:

http://forum.body.se/showpost.php?p=202237&postcount=410

Krampus
2008-01-23, 16:52
Jag var lite snabbare än Herr Krampus på att plocka av 25kgs-kakorna från knäböjsstången...
vilket resulterade i att jag klämde fast honom mot väggen.
:em:

http://forum.body.se/showpost.php?p=202237&postcount=410

:MrT:





:D

Mass-Tech
2008-01-23, 17:05
Låste inte riktigt fast stången när jag körde militärpress i smith, fick stången rakt i huvudet:smash:

chaffisen
2008-01-23, 17:21
Det dummaste jag gjort var nog en gång för länge sen när jag stod och pratade med en snubbe samtidigt som jag skulle plocka av stången efter lite knäböj. Ytterst satt en 10-kilos järnvikt och innanför nån gummivikt. Tankspridd som jag var tog jag tag i gummivikten och drog av den. Lite snopet när det small till över foten kan jag säga.

Ont gjorde det med, 10 kilo järn får bra fart när det släpps från axelhöjd...

Känns som det där är rätt vanligt, sett det hända 2 ggr, fast brukar vara mindre viktskivor som hamnar på fötterna/golvet :)

Spader
2008-01-23, 18:01
+1 fast med 20kg's och cementgolv under



gjorde samma sak förra veckan :P har fortfarande ont som fan!

edit: hade inga skor på mig heller...

Jonny_88
2008-01-23, 18:07
Efter 15 ettor i knäböj på 130kg var det dags att ta av vikter. Det gick fint bara det att jag råka glömma ena sidan. Så skivstången börjar flyga. Måste ha varit kul för killen som körde pecdec vid ena sidan av skivstången. Tur att ingen skadade sig då det var ett litet gym med många människor.

Skulle först köra det vanliga 1*10 men fortsatte till 1*15! :D

Lepras
2008-01-23, 18:26
Jag var lite snabbare än Herr Krampus på att plocka av 25kgs-kakorna från knäböjsstången...
vilket resulterade i att jag klämde fast honom mot väggen.
:em:

http://forum.body.se/showpost.php?p=202237&postcount=410

Man märker det fortfarande,,han skrek nästan som en flicka när jag började plocka av vikterna snabbare än honom :D

Krampus
2008-01-23, 19:05
Man märker det fortfarande,,han skrek nästan som en flicka när jag började plocka av vikterna snabbare än honom :D

Märkt för livet...

Robbin
2008-01-23, 19:20
Olika vikter på stången ett antal gånger lika med crash boom bang.
Dratt av latsdragssnöret så att jag gjorde en kullerbyta baklänges ungefär.
Pressat av snöret i en dragmaskin.
Körde dips och tuppade nästan av så ajg ramlade in i ställningen som nästan välte (stor ställning med gemensam dips+chins).
Drog av bröstet när jag körde flyes.
Kört chins på "fel stång" så jag slog huvudet i en annan stång och började blöda i skallen.
Raggat på en tjej som tydligen var förlovad med en bekant på gymmet :)

Johan_P
2008-01-23, 19:27
Raggat på en tjej som tydligen var förlovad med en bekant på gymmet :)

Tråd låst. :laugh:

Robbin
2008-01-23, 19:32
Tråd låst. :laugh:

Ännu roligare var att jag inte fattade att dom var ett par förän typ jag hade varit intresserad av henne säkert ngåra månader :smash:

Fjällbrynt
2008-01-23, 20:50
skulle göra smithböj med benen framför stången. Hade inte kört den övningen på det gymmet innan så jag la på 60 kg och skulle testa lite. jag börjar gå ner och känner att fötterna kommer längre och längre ifrån mig tills jag sitter på arslet med stången kvar på axlarna. Jag pressade upp stången med axlarna till et lagom läge och ser att hela smithmaskinen flyttat sig en meter bakåt då den inte va fastskruvad. Jag svär lite tyst och börjar flytta tillbaka tillbaka stången då det kommer fram en kille och frågar "Är de där någon sorts multiövning för ben och axlar?" och han såg seriös ut. Sen förklarade jag för honom. Jag vet inte vem av oss som va mest pinsam:P

Solve
2008-01-23, 22:13
Nått jag gjorde för nån vecka sedan var inte bara pinsamt utan jävligt farligt för min kompis också :P

Skulle köra lite böj med fri stång, tog allas råd att inte ha klämmor för att lära sej balansera bättre. Jag tar ett steg bakot för att komma ut med stången och jag lyckas trampa snett på nått sätt, stången böjer sej åt höger och vikten trillar 2cm min kompis huvud som sitter och gör benspark.
Ska tillägaas att de var mitt första pass på nya gymmet och alla kom in o började gnälla om vad som hänt :D pinsamt

skans
2008-01-23, 23:06
Skulle köra knäböj i ett trångt gym va lite irreterad, för som vanligt va de fullt av vikte på stången efter någon annan. Svor lite över det, samtidigt som jag lastade av vikter.. dock bara på ena sidan, tyngdkraften gjorde sitt och min ände slog över och gick rakt igenom en glasruta.

Henchman
2008-01-23, 23:23
skulle göra smithböj med benen framför stången. Hade inte kört den övningen på det gymmet innan så jag la på 60 kg och skulle testa lite. jag börjar gå ner och känner att fötterna kommer längre och längre ifrån mig tills jag sitter på arslet med stången kvar på axlarna. Jag pressade upp stången med axlarna till et lagom läge och ser att hela smithmaskinen flyttat sig en meter bakåt då den inte va fastskruvad. Jag svär lite tyst och börjar flytta tillbaka tillbaka stången då det kommer fram en kille och frågar "Är de där någon sorts multiövning för ben och axlar?" och han såg seriös ut. Sen förklarade jag för honom. Jag vet inte vem av oss som va mest pinsam:P

Hahahahaha:laugh: :laugh:

OnT:
När jag skulle träna triceps med en ez-stång så var alla klämmor upptagna så jag tänkte varför inte prova utan klämmor jag har ju så bra balans. Men vikterna åkte i golvet efter varann.

Har även vart mindre pinsamma incidenter som när jag tränat magen med benlyft och sen ska sätta mig upp och misslyckas 2ggr i rad

Arf Pingvin
2008-01-23, 23:47
Nått jag gjorde för nån vecka sedan var inte bara pinsamt utan jävligt farligt för min kompis också :P

Skulle köra lite böj med fri stång, tog allas råd att inte ha klämmor för att lära sej balansera bättre. Jag tar ett steg bakot för att komma ut med stången och jag lyckas trampa snett på nått sätt, stången böjer sej åt höger och vikten trillar 2cm min kompis huvud som sitter och gör benspark.
Ska tillägaas att de var mitt första pass på nya gymmet och alla kom in o började gnälla om vad som hänt :D pinsamt

Pinsamt var ordet, han hade inget i bensparken att göra! *slap*

Demoneyes
2008-01-24, 00:14
Släppt mig ett antal gånger med flit fan ska man prestera opti gåre inte med gaser lyssnar på musik och gört snabbt :)

rolf
2008-01-24, 00:20
Jag körde mark en gång och lyckades med bedriften att spräcka kalsongerna i röven. Det var lustigt tyckte jag, och var en hård man som inte kunde bry sig mindre, så jag körde klart passet med trasiga kalsonger. Det var inte förrän nästa dag när jag packade träningsväskan igen som jag såg att också byxorna hade spruckit i röven..

En gång missade jag hakarna när jag skulle lägga tillbaka bänkstången i ställningen så jag fick stången i ansiktet. Det smällde duktigt mitt i pannan och jag blev så groggy att dom andra på gymmet förbjöd mig från att fortsätta och tvingade mig att sitta på golvet och dricka vatten. Förnedrande.

Så har jag också tränat ett så intensivt böjpass att jag blev illamående och det kändes som jag inte fick någon luft. Sedan kände jag att jag var på väg att spy och började gå ut mot toaletten. Jag hann ungefär till kassan, där svimmade jag. :D

Emil_Larsson
2008-01-24, 06:54
Körde bänkpress en gång med en polare, vet ej om vi lagt på ojämna vikter, men jag tror snarare jag hade skevt grepp, vikterna tippar åt sidan, smäller utav bara helsike.

Där mitt gym låg tidigare så hade vi en benpress (som vi har kvar) som man vevar upp vikterna. Jag står och pratar med en samtidigt som jag lite elegant försöker veva samtidigt. Veven slinter från näven, skiten börjar snurra åta helsike och det väsnas värre än jag vet inte vad, vi får stå och bara vänta på att skiten skall ner. Då kommer den i ett läge då den snurrar långsammare, jag tänker kan nog graba skiten, men då precis i det läget då jag skall ta i veven sätter den igång igen, slår till mig på handleden och jag skriker till lite som en tjej av smärta. Han fnissade lite men frågade hur det gick och jag sa det gick bra, tror jag. Många som glodde, förstår dom.

ZeeNic
2008-01-24, 08:17
Goaste jag gjort på gymmet måste vara när jag skulle köra sittande rodd, värmde upp lite lätt och la sedan på mer vikt, tänkte att nu ska skiten upp till himlen (viktmagasin i maskinen)... hehe

Ger mig fan på att köra explosiva reps... På nått sätt när jag ställ in vikten har bara de 3 översta plattorna (ca 15kg) "fastnat". Så jag sliter tag och förväntar mig mkt mer vikt än vad som maskinen bestämt sig för...

Vikterna flyger upp, (nu snackar vi fan free-flight) stannar högst upp i magasinet...Jag flyger bakåt och vikterna brakar ner med en sån jävla smäll att alla i gymmet vänder sig åt mitt håll.

Räddar nog situationen när jag börjar asgarva där jag ligger... Hör lite spridda skratt i salen, sen är allt tillbaka som det var.

Allt för några skratt.. *whistle*

Alltidxx
2008-01-24, 11:26
En gång missade jag hakarna när jag skulle lägga tillbaka bänkstången i ställningen så jag fick stången i ansiktet. Det smällde duktigt mitt i pannan och jag blev så groggy att dom andra på gymmet förbjöd mig från att fortsätta och tvingade mig att sitta på golvet och dricka vatten. Förnedrande.

Så har jag också tränat ett så intensivt böjpass att jag blev illamående och det kändes som jag inte fick någon luft. Sedan kände jag att jag var på väg att spy och började gå ut mot toaletten. Jag hann ungefär till kassan, där svimmade jag. :DHerregud. Jag vet inte om jag ska skratta eller bli skrämd.

Robbin
2008-01-24, 11:28
Herregud. Jag vet inte om jag ska skratta eller bli skrämd.

Det är hardcore TA MEJ FAN! :hbang: :D

elo_
2008-01-24, 11:45
Så har jag också tränat ett så intensivt böjpass att jag blev illamående och det kändes som jag inte fick någon luft. Sedan kände jag att jag var på väg att spy och började gå ut mot toaletten. Jag hann ungefär till kassan, där svimmade jag. :D

Ja jävlar, nog har jag varit yr o ställt till jag med, men när det börjar svartna för ögonen så brukar jag lägga bort vikten o sätta mig ner.. :)

Jag har nog hunnit med en del under min korta karriär värsta var väl nog när jag failade i bänkpress och han som säkrade hann inte riktigt med -> 3 typer fick lyfta bort skiten. Var lite pinsamt nog.

Berguven
2008-01-24, 11:56
Där mitt gym låg tidigare så hade vi en benpress (som vi har kvar) som man vevar upp vikterna. Jag står och pratar med en samtidigt som jag lite elegant försöker veva samtidigt. Veven slinter från näven, skiten börjar snurra åta helsike och det väsnas värre än jag vet inte vad, vi får stå och bara vänta på att skiten skall ner. Då kommer den i ett läge då den snurrar långsammare, jag tänker kan nog graba skiten, men då precis i det läget då jag skall ta i veven sätter den igång igen, slår till mig på handleden och jag skriker till lite som en tjej av smärta. Han fnissade lite men frågade hur det gick och jag sa det gick bra, tror jag. Många som glodde, förstår dom.

Är du säker på att det var en benpress och inte en öhm.... vevmaskin? :confused:
I benpressar ska man nämligen pressa upp vikten med benen, inte veva upp den.

Emil_Larsson
2008-01-24, 12:04
Är du säker på att det var en benpress och inte en öhm.... vevmaskin? :confused:
I benpressar ska man nämligen pressa upp vikten med benen, inte veva upp den.

Titan gyms grejer är rena hemmabygget. Det var varvsarbetare som byggde mycket av maskinerna där.

Man vevar upp vikterna och sen kör man precis som i en vanlig benpress, alltså släde up and down, down and up. Pust, flås. *flex*

Ganymedes
2008-01-24, 12:27
Har, peppar peppar, inte klantat mig så värst många gånger hittills. Men den värsta måste ju dokumenteras i denna trevliga tråden. :)

Jag körde mark och hade lastat på rätt ordentligt, det var dags för tredje och sista setet. Fullsatt på gymmet. Tar i som fan och sprejar hela spegeln full med spott. Såg i ögonvrån att många tittade på mig, men jag körde klart ändå.

Till saken hör att spegeln var säkert två-tre meter framför mig, och spottkaskaden flög över huvudet på en stackars kvinna som låg och körde hantelpress. Tror inte hon blev duschad dock. Hursomhelst var det bara att köra klart som om inget hade hänt, sedan gå fram och putsa av spegeln med lite papper från toa....

Imni
2008-01-24, 16:10
Jag körde latsdrag med ca 10 kakor a 7,5kg. då jag är i botten läget går plötsligt repet till handtaget av, jag flyger baklänges in i väggen, bakom med en smäll, och vikt kakorna dundrar ner i hissen, och alla i hela gymmet vänder sig om och stirrar på mig :O det var läskigt.

Hände en gammal dam som körde insida lår på nån maskin när jag stod precis bredvid och körde triccar i makligt tempo. Fan va rädd man blir när nåt sånt händer. D blev hon oxå:D

Annars har jag nog bara gjort klassiker såsom att ta av för mycket vikter från ena sidan stången eller skickat stången rakt i hakan i överstöt.

Madara
2008-01-24, 16:22
Körde cablecrounches med rep på typ 90-100kg varav sprinten flyger ut väldigt nära botten läget vilket ger mig 2.5kg eller något.. Skallar marken och smäller till armbågen rätt rejält, något groggy efter det. haha

Raschmus
2008-01-24, 17:13
Hittills bara den vanliga.
Var tack och lov i vårt hemmagym och skulle köra knäböj, precis då öppnar syrran dörren och jag ska vrida på mig för att se vem det var, då tippar stången och såklart åker vikterna i golvet. En liten spricka i klinkersgolvet och lite färg på väggarna, annars inga värre skador av gymmet. ;)

Sen min granne, han är dödens biff, och har varit ännu biffigare. Vet inte vad han hade på när han skulle köra latsdrag, men han bänkade 180, böjde runt 250, så rätt mycket troligen. Han drar i för fulla muggar första repet och så ryker vajern och han drämmer till sig själv i hövet. ;) :smash:

Förutom spott och fisar, inget mer. ;)
Kommer säkert att kunna ge fler skämmigheter om ett par år! :hbang:

Honken
2008-01-24, 18:58
Fått stången på hakan och pannan vid ryck, försökte fånga ett misslyckat ryck på bröstet... smart haha.

Matsa
2008-01-24, 19:39
Jag känner mig tråkig eftersom jag inte lyckats med mycket lustigheter värda namnet trots en hel del tid på gym. Fast det känns som om jag har gjort en del saker jag glömt, eller kanske snarare förträngt. ;)

Hmm, jag råkade visserligen skala av lite skinn från näsan när jag körde stående militärpress för en tid sedan. Ganska lindrig grej ändå.

Jo, just det, kom på en grej till. Jag var nere sent en natt efter jobbet och körde marklyft. Var nån gång mellan 1 och 2 på natten så jag var helt ensam där nere. Jag lade upp stången på racken för att lättare kunna lasta av vikterna, men då jag var trött tänkte jag inte riktigt utan lastade av ena sidan först. Resultatet blev förstås att stången for i backen på andra sidan och flög uppåt på min sida. Den missade mig med ett par centimeter, annars hade jag väl blivit knockad och hittad liggandes där nästa morgon.

Annars har jag väl mest tappat lite vikter på fötterna och så vidare. Har även spytt efter ett benpass och varit nära ett par gånger till, men de besvären har jag inte haft på några år. Jag sa till min träningspolare att jag mådde skit, så jag gick upp och satte mig vid kassan när han körde klart. Efter några minuter kände jag att lunchen var på väg upp, så jag gick ut för att få frisk luft. Sedan kastade jag upp mitt på gatan och tog en taxi hem... Lär väl ha sett ut som om jag var påtänd eller något.

Underligt, borde ha råkat ut för mer eftersom jag är så olycksbenägen annars.

jooj
2008-01-24, 20:35
Första försöket till bänkpress efter lång tids tränings uppehåll, tänkte använda smith maskinen för att vara på den säkra sidan. Har flugvikter på ligger riktigt dumt på bänken o halkar sakta men säkert neråt tills stången är i höjd med halsen ungefär och i bottenläge ger hela min överkropp upp och stången vilar stabilt på min hals. Vissa rosslande försök till att andas påkallade en gammal spenslig mans uppmärksamhet o han skrattar gott då han får lyfta bort stången. Mkt tacksam...mkt pinsam...

VasterNorrland
2008-01-24, 20:40
Tänkte passa på att dela med mej jag också. Jag har många historier på lager, men vi tar några här bara.

1. Vill börja med att hänvisa er till "Ragga på gymmet" tråden. Där står en pinsam grej jag har gjort iaf.

2. Tappat vikterna på ena sidan stången medans jag bänkat, så det hela slagit över till andra sidan och krossat en ruta.

3. Tappat stången efter vikterna glidit av i millitärpress, så att stången har spetsat golvet. Lite pinsamt när gymägaren kommer in och det står en stång, med 30 kg på övre sidan alldeles lodrätt i golvet.

4. Tappat en stång över en bänk så att stången böjt sej.

Det får räcka :P Men jag har fler på lager. Jag lovar !!:laugh:

ChrisDEFC
2008-01-24, 21:58
tänkte använda smith maskinen för att vara på den säkra sidan.

som du märkte ingen höjdare, för ett år sen va den en 18årig kille som dog här där jag bor efter att kört bänk i smithmaskinen då han va själv på gymmet så man ska nog ha passare ifa något går fel men kör man på lätta vikter så räcker det ju med att det iaf finns nån i lokalen.

så det dummaste den killen gjorde va åxå det sista han gjorde tragiskt nog, har själv inga riktigt jobbiga insidenter att komma med men har själv hjälp en kille som låg i bänkpressen med stången över sig efter att ha missat hakarna som man hänger upp stången på, han va skapligt röd i ansiktet efter och tror det mesta va för att han tyckte det va pinsamt.

Zibbe
2008-01-24, 23:08
Har tyvärr heller ingen riktigt rolig pinsamhet att dela med mig ännu :) Har iof inte gymmat så länge men iallafall.

De värsta grejerna jag dock kan komma på är när jag så smidigt hade lyckats balansera en curl-stång på en bänk efter lite tricpesextensioner. Trött och seg som jag var i både kropp och huvud så började jag lasta av, helt omedveten om vad som komma skulle. Men tro mig när jag säger att jag fick känna av det efteråt...stången flög upp som en raket och gav mig en fet fläskläpp. Den näst "värsta" är väl att vikterna i bänk tippade av och skapade gungbräda!

Totte på slottet
2008-01-25, 02:18
Jag gjorde en ganska snygg grej bland de första gångerna jag var på F&S i Uppsala, innan jag förstått hur halkiga stänger de har.

Jag skulle köra frivändningar, första uppvärmningsserien på 60kg, precis efter höftpåslaget gled händerna stången som flög framåt/uppåt... och landade skramligt men perfekt på benböjsställningen! Detta ledde till snabba justreringar i schemat och det svåraste var att verka oberörd i mitt snygga övningsbyte, frivändningar till knäböj ^^

Alltidxx
2008-01-25, 09:10
Ingen sån här tråd utan att Könsklas legendariska vikttappning (http://www.flashback.info/showpost.php?p=7414505&postcount=48) länkas till.

GolDog
2008-01-25, 09:36
Ingen sån här tråd utan att Könsklas legendariska vikttappning (http://www.flashback.info/showpost.php?p=7414505&postcount=48) länkas till.

Haha vilken dåre som inte ens ber om ursäkt ! :smash:

DANNE1988
2008-01-25, 09:47
När den gamla klasssikern, tappade vikterna från stången så att de landar på metall golvet, så det donar som fan... :D

Pecto
2008-01-25, 11:25
tråkigt!

Så ditt misstag var att inte träna full rörelselängd från början.

alltid kört full rörelse längd, men jag har tränat sen jag var 14 år och inte stretchat så noga som jag borde!

men grejjen var att det var tungt på!

Semiramis
2008-01-25, 14:39
Inte något hardcoremisstag, men det var nog så pinsamt när jag drack från en annan snubbes vattenflaska :em:

Chrillee
2008-01-25, 14:42
jag vet inte om mitt gymmande räknas, men hemma tog jag av lite för mycket vikter från en sida av stången (den låg på räcket) och då tippade ena sidan och gjorde ett hål i golvet... ingen har märkt det ännu... :D

:laugh: Tänker mig förvisso ett stort hål där man kan trilla ner, lägg en matta över som en fälla. ;P

Morty
2008-01-25, 15:14
fyyyyfaaan vad jag garvade åt könsklas. Satt verkligen och asflabbade. Skitont i huvudet har jag också men det var det värt :D

Fjod0r
2008-01-25, 22:05
En polare kör "skull crushers" i cablecrossen. Han ligger på bänken och ska rätta till handtaget lite när han plötsligt slinter. Han bestämmer sig då att försöka fånga det med ögat, resultatet vart en snygg okbensfraktur samt tillhörande blåklocka. Hysteriskt roligt

teal
2008-01-26, 11:02
tränade ben

Timme
2008-01-26, 11:07
tränade ben

Utveckla det lite :)

Hur kommer det sig att det var ett så stort misstag?

ChrisDEFC
2008-01-26, 11:56
tränade ben

det största misstaget många gör skulle jag ju annars tro är att dom inte tränar ben och därför får sämre resultat även på överkroppen.

He-man
2008-01-26, 14:57
Jag rev ner en takplatta då jag tappade ena enden av stången - på en kabelmaskin för latsdrag - som slog upp i taket.

Johan_S
2008-01-26, 14:58
Haha! Mycket galet. Själv har jag endast tappat föremål så som stänger av olika slag, blir ett jäkla liv när man slår i metallsaker kring sig! Men mer lär komma. ;)

Kul tråd!

Mvh
Johan

EkarN
2008-01-27, 10:45
Nära att jag mosade huvudet en gång. Jag körde repcrunches med 100 kg och jag hade tänkt göra 10-12 rep. När jag kört 7 st känner jag hur jag börjar glida framåt på golvet och hur repet glider i händerna på mig, men jag kämpar mej ner till bottenläget ändå. Då tappar jag repet. Jag har glidit så långt fram att huvudet nästan är inne i viktmagasinet med huvdet, viktplattorna slår emot huvudet och jag får ett stort blödande sår. Och jag får lägga till att jag blev temporärt döv av braket och att alla i gymmet tittade på mig hela vägen från kryssdragmaskinen ut ur gymmet.*whistle*

DANNE1988
2008-01-27, 12:03
Usch fan, det hände igen! Det finns ett metall golv vid hantel ställningen på gymmet, och jag tog upp en Z-stång och skulle köra lite lätt, jag såg att den högra sidan var säkrad med en klämma så att vikten inte går bort, då tänkte jag att vänstra också måste vara säkrad, då lutade jag stången åt vänster, OCH PANG! Så slog vikten (10kg) i metall golvet, och började snurra så att det lät i hela gymmet.


Pinsamt? Nja... JO SOM FAN!

Gnusram
2008-01-27, 12:09
Det finns ett metall golv vid hantel ställningen på gymmet, .


Hahahaha.. Det där "plåtgolvet" är klassiskt! Lösa plåtar som täcker ett hålrum/dike i golvet. Det är mycket saker som rullat över det genom åren! :D

Betar
2008-01-27, 17:39
det största misstaget många gör skulle jag ju annars tro är att dom inte tränar ben och därför får sämre resultat även på överkroppen.

Varför skulle överkroppen bli lidande av brist på benträning? (jag säger inte emot jag bara är nyfiken). Eller räknar du med korsrygg och mage till överkropp? jag gör det då inte

Sunesha
2008-01-31, 23:59
Jag tror denna tråden är bra för att skriva av sig.

Jag lyckades idag trilla ner ifrån en chinstång. Jag tänkte köra explosivt efter kört marklyft. Men lyckades med 2 st reps I högsta lägget på 3:de reppet då jag fuskade, svek greppet om vänster handen sen kom höger. Jag trillade och satte mig på röven som en nalle björn.

Killen brevid sa bara, "Du är nog övertränad"

Jag svarade inte, satt mest och funderade över hur jag lyckades med det. Tror nog mina ben inte funkade så bra, inte bra med varken marklyft eller knäböj och sedan svinga sig som en apa. Man behöver starka ben för att landa på dem

Davidoff
2008-02-01, 01:42
Benpress + mycket kaffe = tarmexplosion när gymmet var proppfullt.

muddler
2008-02-01, 02:35
En episod som hände för några år sedan när jag körde böj i smithen,
tog i så jävligt så jag blundade och missar haken när jag ska sätta tillbaka stången... jag i god tro att jag snart kommer träffa haken slappnar av och ramlar nedåt och hamnar i nån slags improviserad fällkniv några pinnar från bottenläget med 110 på axlarna...

Det är nog det dummaste jag gjort (förutom att köra tung bänkpress själv, pajade axeln och kunde inte bänka på ett halvår) för det kunde gått riktigt åt pipan

leetajz
2008-02-01, 09:17
Skulle slänga på lite extra på hantelpress för att impa på tjejen som stod brevid. Jag ångrade mig snabbt när ja skulle slänga upp dem, det gick inte, jag blev tvungen att slänga dem åt sidan, och självklart kommer ena hanteln på tjejens fot.

leetajz
2008-02-01, 09:18
Varför skulle överkroppen bli lidande av brist på benträning? (jag säger inte emot jag bara är nyfiken). Eller räknar du med korsrygg och mage till överkropp? jag gör det då inte

Du tränar inte ben eller inte tror på de? :P

Betar
2008-02-01, 09:22
Du tränar inte ben eller inte tror på de? :P

Det jag menade var att jag inte räknar korsrygg samt magen till överkroppen utan till underkroppen. Och självklart så tränar jag så väl ben som övriga msukelgrupper.

leetajz
2008-02-01, 09:27
Det jag menade var att jag inte räknar korsrygg samt magen till överkroppen utan till underkroppen. Och självklart så tränar jag så väl ben som övriga msukelgrupper.

Jiho okej, got it.

OfT: Så tränar inte jag ben.

KniveN
2008-02-01, 09:38
Varför skulle överkroppen bli lidande av brist på benträning? (jag säger inte emot jag bara är nyfiken). Eller räknar du med korsrygg och mage till överkropp? jag gör det då inte

Tror att han syftar på att tung träning (som ben ofta är) frisätter mycket hormoner i kroppen som även får "överkroppen" att växa.

Timme
2008-02-01, 09:44
OfT: Så tränar inte jag ben.

Riktigt korkat gjort tycker jag :)

Men det är helt upp till dig så klart. Det är din kropp och du gör ju vad du vill med den.....

Nitrometan
2008-02-01, 10:59
OfT: Så tränar inte jag ben.
Ja, tråden handlar ju om dummaste misstagen i gymmet. :thumbup:

Klockrent misstag.

Sleigh
2008-02-01, 13:20
Inte så pinsamt kanske men första gången jag körde hantelpress så tog jag
på tok för tunga vikter och satte vänstra hanteln rätt i ansiktet. Tur att inga
tänder eller näsbenet gick av :)

En annan rätt rolig grej (tyckte jag) var när jag och min kompis använde bänkpressen.
Jag drömmde lite och tittade ut över gymmet när jag hör någon i plågande
stönanden. Jag tittade runt och hör då att det är min kompis i bänken. Han
stönar hest ut "hjälp" helt röd i ansiktet med massa blodådrar som sticker ut. Hehe.
Han litar inte så mycket på mig längre när jag lovar att hjälpa honom om han inte
skulle orka :S

vesterberg
2008-02-01, 13:42
Skulle slänga på lite extra på hantelpress för att impa på tjejen som stod brevid. Jag ångrade mig snabbt när ja skulle slänga upp dem, det gick inte, jag blev tvungen att slänga dem åt sidan, och självklart kommer ena hanteln på tjejens fot.:hbang: :laugh:

Tjuckot
2008-02-01, 13:56
För läänge sen, svimmade när jag skulle dra den otroliga vikten av 100kg på marklyft. Tuppade av i toppläget, satt fast med remmar och slog mig halvt fördärvad. Låg o ryckte och sa/gnällde/skrek? "ajajajajajja", när jag började vakna såg jag tusen stjärnor och låg med huvudet i knäet på en biff och var hyffsat väck. fick lite druvsocker, vilade lite och sen tror jag att jag körde klart, dock lite skakis.

Tur man lär sig av sina misstag, heh.

Sunesha
2008-02-01, 14:08
Marklyft och inte ätit på 6 timmar innan var en kuslig och yr upplevelse. Ingen olycka. Men misstag jag gör ibland. Numera äter jag alltid 3 timmar innan träning och slipper stjärnor i tunga lyft.

Inte kanske så komiskt misstag. Men misstag jag lyckas med ibland.

Totte på slottet
2008-02-01, 14:13
För läänge sen, svimmade när jag skulle dra den otroliga vikten av 100kg på marklyft. Tuppade av i toppläget, satt fast med remmar och slog mig halvt fördärvad. Låg o ryckte och sa/gnällde/skrek? "ajajajajajja", när jag började vakna såg jag tusen stjärnor och låg med huvudet i knäet på en biff och var hyffsat väck. fick lite druvsocker, vilade lite och sen tror jag att jag körde klart, dock lite skakis.

Tur man lär sig av sina misstag, heh.

Hihi, lite gulligt att du blev upplockad av en biff efter att ha tuppat av på 100 i mark :) Fnissade länge åt bilderna jag fick i huvudet ^^

Me2u3
2008-02-01, 15:38
För läänge sen, svimmade när jag skulle dra den otroliga vikten av 100kg på marklyft. Tuppade av i toppläget, satt fast med remmar och slog mig halvt fördärvad. Låg o ryckte och sa/gnällde/skrek? "ajajajajajja", när jag började vakna såg jag tusen stjärnor och låg med huvudet i knäet på en biff och var hyffsat väck. fick lite druvsocker, vilade lite och sen tror jag att jag körde klart, dock lite skakis.

Tur man lär sig av sina misstag, heh.

Fantastiskt roligt :thumbup:

Tjuckot
2008-02-01, 15:41
Hihi, lite gulligt att du blev upplockad av en biff efter att ha tuppat av på 100 i mark :) Fnissade länge åt bilderna jag fick i huvudet ^^

Trevligt man kan få någon att fnissa ;)

Fantastiskt roligt :thumbup:

Hehe, jo, i efterhand så.

Hade jag dock ramlat 10 cm längre fram eller åt sidan hade jag fått skallen inslagen på vass kant alternativt nacken i hyffsad farozon för att blivit bruten. Vilket fick en att tänka till lite.

Men va fan, det var PB iaf.

DANNE1988
2008-02-01, 18:29
Hahahaha.. Det där "plåtgolvet" är klassiskt! Lösa plåtar som täcker ett hålrum/dike i golvet. Det är mycket saker som rullat över det genom åren! :D

Haha, och om det var pinsamt! :em:

Ganymedes
2008-02-01, 22:53
Hade jag dock ramlat 10 cm längre fram eller åt sidan hade jag fått skallen inslagen på vass kant alternativt nacken i hyffsad farozon för att blivit bruten. Vilket fick en att tänka till lite.

Men va fan, det var PB iaf.

:laugh: Mr. Hardcore indeed! :hbang: ;)

Gustaven
2008-02-01, 23:31
Klart det har hänt att man släppt sig, dock hände det brevid sjukt snygg tjej som var där med sin kille. Det hördes inte men luktade desto mer... När man såg att hon då rynkade på näsan och kollade sig omkring gör man ju snabbt likadant och kollar menade på hennes kille som hon då börjar skälla ut*slap*:hbang:

annars så: Frågade min musiklärare (biff) om jag kunde köra bänk efter honom, visst sa han så frågade han om jag ville ha pass. ja sa jag för det var ju nästan vad jag maxade innan axelskadan... så jag lägger mig och lyfter upp stången från ställningen och tycker det känns jävligt tungt... sänker ner och får bara inte upp stångjäkeln... och han gör inget så efter 5-10 sekunder(kändes som minuter) då man börjat bli lite rödlätt sådär så pustar man fram "hjälp".
han lyfter upp stången och säger "Fan jag trodde detdär var nått planerat nytt träningssätt" lite skamset får man ju erkänna att nej det var det inte och då först upptäcker jag att de inre vikterna på stången inte är 15 som jag brukar ha utan 20 så det var 20 kg tyngre än jag trodde...

Ganymedes
2008-02-02, 07:39
och då först upptäcker jag att de inre vikterna på stången inte är 15 som jag brukar ha utan 20 så det var 20 kg tyngre än jag trodde...

Hehe! Det där var ju faktiskt en rätt söt historia. Kunde slutat jävligt illa dock, speciellt om du tänkt köra giljotinpress. :cryout:

BallPythoN
2008-02-02, 08:57
Tappat en 20 kg vikt på tårna och även tappat en på en annans vattenflaska, han fick en ny efter det.

Killenheladagen
2008-02-02, 10:09
Jag har en också, kom till gymmet och det var dags för en maxning i mark, problemet var att jag hade glömt träningsbyxorna, lyckligtvis hade jag ett slags tygbyxor med dragkedjor så man kunde förvandla dem till shorts! sagt och gjort; lastade på stången tillräckligt för att jag skulle bli nervös, stod och frustade och tänkte det obligatoriska "lightweight´, BAaBYY!!" och lyfte, kom ungefär 10cm upp, sen sprack hela grenen med en ordentligt smäll samtidigt som jag tappar mitt buktryck och rumptryck, blir förvånad, failar, svär.

Byxorna som var så tajta hjälpte mig som en sorts böjdräkt och utan det stödet failade jag, pinsamt? körde resten av passet med shreddad gren, det var ok.

fotnot. Maxlyftet gick nästa vecka.

Ganymedes
2008-02-02, 19:54
Vet inte om jag redan nämnt detta i en annan tråd, men det passar här iaf. Drack ur en annan persons vattenflaska. Insåg mitt misstag efter att ha tömt halva (!). Snabbt som tusan satte jag ner flaskan och tittade mig omkring, ingen verkade ha reagerad. Så försvann jag fort som tusan. Sedan såg jag vem som tog flaskan. Han verkade inte reagera på att halva var tömd.

DANNE1988
2008-02-02, 20:32
Jag kan skriva min brorsan mest pinsammaste moment, han körde knäböj, sen gick han för djupt så att han tappade svanken, sen tappade han stången frammåt över huvudet.

Det var järn vikter och det lät.

regus
2008-02-02, 20:43
Jag kan skriva min brorsan mest pinsammaste moment, han körde knäböj, sen gick han för djupt så att han tappade svanken, sen tappade han stången frammåt över huvudet.

Det var järn vikter och det lät.


Äh. Det är inget pinsamt. Ibland får man kasta stången.


Dummaste misstaget jag har gjort är att, speciellt dom första två åren, använda mina egna progam istället för någon som kan sin sak.

Raschmus
2008-02-03, 11:26
Äh. Det är inget pinsamt. Ibland får man kasta stången.




Nej, men det är JÄVLIGT minus. Det är en sak att låta lite i exempelvis marklyft, men att behöva smälla i vikterna på ett nonchalant sätt i onödan är riktigt jävla minus.

Pappa, som har tinnitus, kan inte träna vissa tider då han vet det brukar hänga småbarn (i min ålder) som inte har vett nog att lägga ner vikter o stänger varsamt.

:furious:

regus
2008-02-03, 11:31
Nej, men det är JÄVLIGT minus. Det är en sak att låta lite i exempelvis marklyft, men att behöva smälla i vikterna på ett nonchalant sätt i onödan är riktigt jävla minus.

Pappa, som har tinnitus, kan inte träna vissa tider då han vet det brukar hänga småbarn (i min ålder) som inte har vett nog att lägga ner vikter o stänger varsamt.

:furious:

Så du menar om man misslyckas med en böj så får man inte låta stången falla ner på marken?

Eller om man leker lite stöt så måste man hålla emot hela vägen så att det inte låter?

Raschmus
2008-02-03, 12:10
Så du menar om man misslyckas med en böj så får man inte låta stången falla ner på marken?

Eller om man leker lite stöt så måste man hålla emot hela vägen så att det inte låter?

Näej. Kanske var lite dumt att quota just ditt inlägg och att skriva det i denna tråden överhuvudtaget. Självklart ska man låta, om det är nödvändigt. Jag menar inte att det ska vara kyrkstämning på gymmet. Men alla skitungar (som i min ålder som sagt) som tvunget ska skramla och smälla så mycket som möjligt, bara för att, är jävligt irreterande.
Ska inte bara peka ut alla tonåringar, en del äldre gör det också. Klarar inte av det dära nonchalansa, "jag skiter väl i er och om skramlet stör er".

Fadtar dû?

regus
2008-02-03, 12:12
Näej. Kanske var lite dumt att quota just ditt inlägg och att skriva det i denna tråden överhuvudtaget. Självklart ska man låta, om det är nödvändigt. Jag menar inte att det ska vara kyrkstämning på gymmet. Men alla skitungar (som i min ålder som sagt) som tvunget ska skramla och smälla så mycket som möjligt, bara för att, är jävligt irreterande.
Ska inte bara peka ut alla tonåringar, en del äldre gör det också. Klarar inte av det dära nonchalansa, "jag skiter väl i er och om skramlet stör er".

Fadtar dû?

Jag vet vad du menar, och jag stör mig också på folk som kastar 10kiloshanteln. Men som danne skrev

"Jag kan skriva min brorsan mest pinsammaste moment, han körde knäböj, sen gick han för djupt så att han tappade svanken, sen tappade han stången frammåt över huvudet."

Han var tvungen. :)

Raschmus
2008-02-03, 12:16
Jag vet vad du menar, och jag stör mig också på folk som kastar 10kiloshanteln. Men som danne skrev

"Jag kan skriva min brorsan mest pinsammaste moment, han körde knäböj, sen gick han för djupt så att han tappade svanken, sen tappade han stången frammåt över huvudet."

Han var tvungen. :)

Förstår. :) fel av mig att quota det inlägget. Hade väl behov av att skriva av mina irretationer, i fel forum till fel inlägg. ;)


:thumbup:

DANNE1988
2008-02-03, 13:31
Äh. Det är inget pinsamt. Ibland får man kasta stången.


Dummaste misstaget jag har gjort är att, speciellt dom första två åren, använda mina egna progam istället för någon som kan sin sak.

Nämen det som var pinsamt var ju att alla började titta *whistle*

_Darkstar_
2008-02-03, 17:23
Bra tråd! :thumbup:

En liten olycka var en kväll när jag skulle köra börst. Jag snurrade med armarna för att värma upp lite. Jag gick runt och snurrade armarna bakåt precis som en av gymets biffar är på vag ner i en "ryggresningsmaskin". Reslutatet blir att jag slår till han över läppen så den svällde och blev lika står som hans biceps. Han vrålade till och undrade vafan det var frågan om vilket givetvis stannade upp trafiken i stans lokala gym. Jag ursäktade mig och saken var ur världen. Men för en sekund trodde jag att mina dagar var räknade.

Något pinsamt! (Typiskt att det skulle vara han av alla)

Tjuckot
2008-02-03, 17:31
Snart kommer deciever och pratar om den gången då han glömde byxorna och tränade i underställ...

Alltidxx
2008-02-03, 18:30
Idag:

#1 Kör vader i benpressen efter att ha kört ben. Första setet går bra, andra setet går bra. Pumpar på tredje setet, kör sista repetitionen och ska trött lägga ner vikten. Då blir jag varse om ett hjärnsläpp som jag tydligen fått när jag började setet - jag har lagt av säkerhetsrören som när man kör benpress. Är inte alls beredd och 240kg (det kändes tungt när jag var trött) + släde drar rakt ner i magen på mig så jag ser stjärnor. Tur att jag var varm efter knäböj och benspark så inte knän eller annat flög åt skogen.

#2 Kör underarmar efter benpasset. Blir påmind om en ruga på just underarmen som ser ut som den läkt. Har den det tro? Pillar. Det har den alltså INTE och blodet forsar eftersom jag har fått upp en god pump i underarmen. In på toa och spola kallt vatten så kapilärerna drar i hop sig. Ridå.

Masdonne
2008-02-03, 20:18
Inte så farligt, men jag råkade ha ut allt kreatin i väskan häromdan.

Men jag hällde tillbaka det så jag vill inte tänka på att pulvret jag dricker har legat i ett par svettiga kallsonger eller strumpor, haha. XD

Three pigs
2008-02-03, 20:24
Inte hänt så jättemycket grejer för mig, lite småsaker typ att jag har fisit osv.

Men en rätt rolig grej som hände för ett par veckor sen var när jag skulle köra bikepscurl i kabelmaskinen, så innan jag skulle dra upp stången så satte jag mig på huk för att vila lite. Sedan, när jag skulle dra upp stången till startposition så var den rätt tungt, så jag råkade på något sätt ramla och sätta mig på ändan bar. Jag skrattade, och biffen bredvid mig bara kollade, helt likgiltigt. Den där biffen var rätt skum =\

Andy.da.wohoo
2008-02-03, 21:08
Inte hänt så jättemycket grejer för mig, lite småsaker typ att jag har fisit osv.

Men en rätt rolig grej som hände för ett par veckor sen var när jag skulle köra bikepscurl i kabelmaskinen, så innan jag skulle dra upp stången så satte jag mig på huk för att vila lite. Sedan, när jag skulle dra upp stången till startposition så var den rätt tungt, så jag råkade på något sätt ramla och sätta mig på ändan bar. Jag skrattade, och biffen bredvid mig bara kollade, helt likgiltigt. Den där biffen var rätt skum =\

men du.. stavas det inte bicepscurl?

OnT: konstig biff dedär. han kanske aldrig gjort bort sig själv?

Three pigs
2008-02-03, 21:42
Jo, visst stavas det bicepscurl, tänkte bara skoja till det lite =)
Haha jadu..

Ganymedes
2008-02-04, 12:20
men du.. stavas det inte bicepscurl?

OnT: konstig biff dedär. han kanske aldrig gjort bort sig själv?

Det kanske inte stavas bikeps, men det uttalas helt klart bi-käpps! :)
Sök lite så hittar du den relevanta tråden i ämnet.

Salus
2008-02-04, 12:45
Det kanske inte stavas bikeps, men det uttalas helt klart bi-käpps! :)
Sök lite så hittar du den relevanta tråden i ämnet.

Jepp, C uttalades som K när latin talades.

DANNE1988
2008-02-04, 13:15
tråden är så härligt bra att man kan skriva in sina synder och misstag/skoja misstag!!! :D

jag var ute och sprang och då kommer det ett par skit snygga tjejer, fotbolls lag vettu, och jag springer för att visa upp att jag kan springa ni vet... vad tror ni inte händer?

min skor snubblar och jag slår ansiktet i gruset, man hör dom liksom fnittrar, man bah "nneeejjjj"... vad mer kan jag säga en att det var skit pinigt! :D :D:D

Rabia
2008-02-04, 13:47
tråden är så härligt bra att man kan skriva in sina synder och misstag/skoja misstag!!! :D

jag var ute och sprang och då kommer det ett par skit snygga tjejer, fotbolls lag vettu, och jag springer för att visa upp att jag kan springa ni vet... vad tror ni inte händer?

min skor snubblar och jag slår ansiktet i gruset, man hör dom liksom fnittrar, man bah "nneeejjjj"... vad mer kan jag säga en att det var skit pinigt! :D :D:D

Hahaha fan vad skön :D

Rabia
2008-02-04, 14:05
Ingen sån här tråd utan att Könsklas legendariska vikttappning (http://www.flashback.info/showpost.php?p=7414505&postcount=48) länkas till.

Bra historia men han skrattar nog för oss båda.

Sunesha
2008-02-04, 16:58
Jag var idag och tränade med en kompis på hans gym. De har sådana löpband. Jag har alltid velat provat ett sådant människo hamster hjul. Glad som fan och kompisen gav mig en snabb kurs på hur de funkade.

Jag satte igång började gå. Kändes jättekonstigt. Tänkte, "hmm ökar farten". Jag ökade farten och snubblade flög av bandet med en massa armviftande. Jag vet inte vad som hände i mitt psyke. Plöstigt kände jag mig som 14 år och hade billiga fula skor och en omodern nörd frissa. Skammen blev stor och jag flydde diskret bort till tränings cykel och cycklade obehört.

Ingen reagerade, men jag vet inte just den stunden skämdes jag. Jag brukar inte känna så.

Jag tog upp traumat med min vän, som bara skrattade åt mig. Sa bara jag hade varit röd i ansiktet och han trodde bara jag hade blivit förbannad på maskinen.

Konstigt hur man ibland förstorar upp saker i huvudet ;)

Sunesha
2008-02-04, 17:03
Ett mer seriöst misstag jag har gjort är att köra super mega optimalt split ala elitbyggar schema med 300 olika isolerings övningar. Efter läst lite på kollo har jag släppt detta och kör mest bas övningar som den nybörjar jag är. För mig funkar detta bättre. Jag tror jag skall börja klydda min träning när jag 3 år på nacken.

Iaf sedan jag gjorde min styrketräning med mindre klydd och split så kom ökningar som ett brev på posten. Senaste 1.5 året har jag ökat mer på mindre antal träningspass.

jedimind
2008-02-04, 17:42
värmer knappt upp :) har bara tur som inte skadat mig. do that shit.

Ganymedes
2008-02-04, 17:46
värmer knappt upp :) har bara tur som inte skadat mig. do that shit.

Haha! Värma upp? Jag gav mig på personbästa i bänk igår (det sket sig :() och då värmde jag upp: knappt tre minuter på löpbandet ständigt blickande mot bänken, sedan sprang jag därifrån för att hinna ta bänken före gänget som precis kom in i gymmet. Körde iofs några uppvärmingsreps med bara stång och sedan med 80 kg. Men det kändes lite krystat. Konstigt att jag inte skadat mig än. Måste skärpa mig! *gah!*

Noctrl
2008-02-04, 21:23
Jag var idag och tränade med en kompis på hans gym. De har sådana löpband. Jag har alltid velat provat ett sådant människo hamster hjul. Glad som fan och kompisen gav mig en snabb kurs på hur de funkade.

Jag satte igång började gå. Kändes jättekonstigt. Tänkte, "hmm ökar farten". Jag ökade farten och snubblade flög av bandet med en massa armviftande. Jag vet inte vad som hände i mitt psyke. Plöstigt kände jag mig som 14 år och hade billiga fula skor och en omodern nörd frissa. Skammen blev stor och jag flydde diskret bort till tränings cykel och cycklade obehört.

Ingen reagerade, men jag vet inte just den stunden skämdes jag. Jag brukar inte känna så.

Jag tog upp traumat med min vän, som bara skrattade åt mig. Sa bara jag hade varit röd i ansiktet och han trodde bara jag hade blivit förbannad på maskinen.

Konstigt hur man ibland förstorar upp saker i huvudet ;)
qrLDQCjaB-I
:naughty:

Henchman
2008-02-04, 21:43
Bra tråd! :thumbup:

En liten olycka var en kväll när jag skulle köra börst. Jag snurrade med armarna för att värma upp lite. Jag gick runt och snurrade armarna bakåt precis som en av gymets biffar är på vag ner i en "ryggresningsmaskin". Reslutatet blir att jag slår till han över läppen så den svällde och blev lika står som hans biceps. Han vrålade till och undrade vafan det var frågan om vilket givetvis stannade upp trafiken i stans lokala gym. Jag ursäktade mig och saken var ur världen. Men för en sekund trodde jag att mina dagar var räknade.

Något pinsamt! (Typiskt att det skulle vara han av alla)

*gah!* Galet jobbigt med folk som ska snurra på armarna på det viset. Man måste hålla sig långt ifrån dessa slaktarmaskiner som inte tar hänsyn till övriga i gymmet :furious: .

Alltidxx
2008-02-06, 09:14
ha ha ha den här är grym. Särskilt hans lugna "va fan hände" reaktion
http://www.youtube.com/watch?v=Y2KMSRZtMEA&NR=1

Alltidxx
2008-02-06, 09:22
ha ha ha den här är grym. Särskilt hans lugna "va fan hände" reaktion
Y2KMSRZtMEA&NR

kaysim
2008-02-06, 14:12
Det kanske inte stavas bikeps, men det uttalas helt klart bi-käpps! :)
Sök lite så hittar du den relevanta tråden i ämnet.

:D

ChrisDEFC
2008-02-06, 14:29
Alltidxx: :thumbup: kul!

fattar dock inte att han ens överväger att pröva att lyfta med så många järnvikter utan stopp... visst, gummivikterna på gymmet ligger skapligt still men dom som är i järn dom glider ju här lätt som helst, ändå ser han inte direkt orutinerad ut heller, han lärde sig nog säkerligen något på kuppen iaf!

z_bumbi
2008-02-06, 16:15
fattar dock inte att han ens överväger att pröva att lyfta med så många järnvikter utan stopp... visst, gummivikterna på gymmet ligger skapligt still men dom som är i järn dom glider ju här lätt som helst, ändå ser han inte direkt orutinerad ut heller, han lärde sig nog säkerligen något på kuppen iaf!

Har man en riktig SL-stång med riktiga SL-vikter så rör sig inte järnvikter så mycket de heller. Klov är trots det självklart smart att använda och då särskilt om man inte har passare.

Sunesha
2008-02-06, 16:38
Oj, Jag själv rädd för smithen. Jag ser bara olyckor i den. ;)

Jag hjälpt minst 2-3 st ur smithen under mina träningar. Verkar var en farlig maskin att göra misstag i. Oftast när folk inte använder spärrarna på den kan de råka illa ut.

Det ser roligt ut men fan va rädd jag blir, har sätt folk trilla som han på filmen dock inte lika våldsammt.

z_bumbi
2008-02-06, 16:53
Det här ska inte bli en tråd om andras olyckor på gymmet.

Matsa
2008-02-06, 17:11
Då får jag väl skriva något on topic då. Hmm, fast det har ju inte hänt något nämnvärt...

Jo föresten, skulle fråga två yngre grabbar om de var klara med sittande rodd för jag ville använda handtaget de körde med. På något lustigt vänster tog det 5 försök innan jag lyckades formulera en begriplig mening, jag bara sluddrade massa lustiga läten. Stackarna måste ha trott jag var full eller något. :/

Det verkar som att intensiv träning kan orsaka tillfälliga talfel.

Matsa
2008-02-06, 17:27
Kom på en sak som hände för ett antal år sedan.

Jag tränade med ett par kompisar och vi höll på att köra hantelpress. Står och babblar rätt mycket och har väl ingen jättekoll på hur min omedelbara omgivning ser ut. Hursomhelst greppar jag ett par hantlar, minns inte vilken vikt men nånstanns 30-40kg. Sedan sätter jag mig (och man sätter sig ju rätt tungt när man håller i 60-80kg) på bänken utan att se att det står en vattenflaska där. Nu hade jag en jävla tur och prickade flaskan med min högra skinka så den vältes omkull och jag undkom med ett litet blåmärke. Men jag får fan mardrömmar när jag tänker på hur det kunde ha gått, ingen höjdare att förlora oskulden till en vattenflaska...

Yep, så titta efter innan ni sätter er någonstans.:furious:

Bozar
2008-02-06, 19:44
"ingen höjdare att förlora oskulden till en vattenflaska..." haha, årets citat.

Min ankedot skedde på gymmet men mellan 2 set, lyckades få toa dörren att gå i baklås och sen när jag inte fick upp den var en av personalen tvungen att öppna från utsidan med skruvmejsel :P. Alla i hela gymmet hade hört när jag ropade efter hjälp :D.

TheGhr
2011-03-22, 21:39
Det var för kanske tre år sedan(Ungefär när denna tråden senast var aktiv) när jag stod och gjorde för tunga good mornings och en trevlig biff kom fram mitt emellan seten och sa: "Det ser farligt ut det där." Full av mjölksyra och därav inbillad pondus som jag var så snäste jag tillbaka retoriskt att "Det här är väl en ganska vanlig övning va?" "Ja, men du har lite mycket vikt." Dum som jag var körde jag vidare ett set innan jag fick lämna stången med viss smärta i ryggen. Kände mig som ett riktigt a-hole och inbillade mig t.o.m. att han vetat hur många set jag egentligen tänkt köra. Blir än idag skamsen över hela situationen. Sån är jag!

Niveus
2011-03-22, 22:49
Tappade greppet på ena 19-kgs hantel av järn efter hantelpressen så den föll på skrevet. Just den dagen bar jag inte heller underkläder när jag gymmade.

<Mike>
2011-03-22, 23:28
Körde under en lång period sumomark för att jag hade problem med att hålla ländryggen rak i vanliga mark. En dag gick det extra dåligt med sumomarkandet, så testade smalmark igen för första gången på evigheter. Det gick betydligt lättare. Körde en lätt femma på 180, lite väl exalterad, och ryggen small till, även fast ryggen knappt var krökt. Ett år senare och jag kan fortfarande knappt belasta ryggen :thumbup:

Det är dock på bättringsvägen så vem vet :D

TheGhr
2011-03-23, 00:40
Igår var ingen höjdare heller förresten med tanke på Mikes historia ovan. Jag hatar dessa PT:are och vill ha så lite kontakt med dem som möjligt, så när jag skulle köra böj så är stången redan laddad med för mig tyngsta någonsin 49,5kg. Den värsta PT:n av alla kör i närheten så jag tänker bara att om det är han som laddat böjen så kör jag med hans vikter emellan. Vikten är inget problem för mig men jag värmde ju inte upp och har en rätt obehaglig ömhet i bakre lår samt konstig rumpa idag. Hoppas jag inte skadats bara för att jag vägrar prata med PT:s och på så sätt få deras kritiska uppmärksamhet! I detta fallet hade det ju dessutom varit av godo. :/

spoon
2011-03-23, 01:11
Vet inte om jag skrivit i tråden innan...

Fastnat i bänkpressen ungefär som Jesus på korset. Händerna under stången i klykorna. Tränade ensam och undrade hur fan jag skulle komma loss samtidigt som smärtan ökade.

Punisher1
2011-03-23, 08:12
skulle ta av vikterna efter bänkpress en gång men ställningen var så smal så när jag tog av vikterna på ena sidan välte stången åt andra hållet kanske inte så pinsamt men verkligen ett korkat misstag som bidrog till en del små fniss här och där =P

sandberg93
2011-03-23, 08:50
undrar om någon har kört milipressar med latsdrags handtaget ? gahaha

själv har jag inte hunnit med ngt riktigt dumt än, som jag kommer ihåg iaf.

Stefan J
2011-03-23, 10:03
Maxade som ung i bänkpress helt ensam på gymmet och failade :) Det blev en kamp för livet, 160kg är inte bara att rulla ner på magen för då blir det svårt att andas. Fick välta stången till slut och höll på att bryta ett revben. Tänk om man fått stången över halsen...

Lodarn
2011-03-23, 11:09
Jag var på ett nytt gym, så kollade jag runt efter ett bra ställe att köra chins på. Det enda jag hittade var upptaget så jag körde på en annan ställning. Det gick bra tills jag hade en kvar, tog i som satan så jag flög upp och slog huvudet i ställningen bakom. Började blöda lite smått och hade en bula kvar i tre dagar.

En annan gång gjorde min kompis en ganska grov fail med. Han körde hantelpress, när han slängde ner vikterna på marken fanns där redan vikter där. Han krossade knogarna mellan sina egna vikter och vikterna på marken. Han hade bandage ett bra tag :P

bustz0rz
2011-03-23, 11:23
Har nog inte gjort något allvarligt som jag kommer på, förutom en prutt när jag körde knäböj, men det har väl de flesta gjort? :D
Och en och annan fail i PB-försök i bänkpress, som resulterat i att man fått rulla ner stången för magen - gör ju förbaskat ont, även fast jag har pyttevikter på.

NilsN
2011-03-23, 14:55
Vet inte riktigt om jag gjort nått såntdär jättemisstag, failat i bänken nån gång men alltid haft någon med mig då..

Hände nått rätt knäppt för 1-2 månader sedan, körde bröst, hantelpress.. Körde igång på 37.5kgs hantlarna. efter 3 reps så ger vänsterhanden/handleden upp bara utan vidare, hanteln ramlar ur handen, landar på sidan av min bröstkorg. Det kändes en hel del.
Aldrig varit med om någonting liknande tidigare eller efter detta heller.

Juxta
2011-03-23, 15:10
Vet inte riktigt om jag gjort nått såntdär jättemisstag, failat i bänken nån gång men alltid haft någon med mig då..

Hände nått rätt knäppt för 1-2 månader sedan, körde bröst, hantelpress.. Körde igång på 37.5kgs hantlarna. efter 3 reps så ger vänsterhanden/handleden upp bara utan vidare, hanteln ramlar ur handen, landar på sidan av min bröstkorg. Det kändes en hel del.
Aldrig varit med om någonting liknande tidigare eller efter detta heller.

Samma sak hände mig, fast axeln. Hade lyckats lägga på 10kg extra av misstag på bänkpressen och var därför rätt trött i både axlar och bröst när jag sedan skulle köra sned axelpress med hantlar. Axeln bara lade av, kopplade ur muskeln så armen föll rätt ner mot golvet som en yxa. Bara tur att den inte åkte in mot kroppen. Antar att muskeln var för trött efter bänkpressen.

jonjoo
2011-03-23, 15:33
Haha, skulle köra lite böj i förrgår med en polare. Han körde med "kudden" på stången så skulle prova hur det kändes (även om jag är medveten om att det är bättre att köra utan) Aja, iaf, gick lite väl hastigt ner och fick satans framåtvikt så kommer i obalans. min polare bara står och skrattar och hjälper inte :( Så kommer det en annan kille och hjälper mig upp istället. Pinsamt var det :em:

14K
2011-03-24, 10:40
Värsta jag va med om är när jag va på diet, och just den dagen var det vägning så jag sket i äta på morgonen o stack och körde hård ben pass, efter jag blev klar med ben press på 200+kg så reste jag mig upp snabbt... allt blev svart, svimmade av o spräckte skallen. (trillade baklängens) Vaknade upp med huvud smärta och blödde som en gris. 7 stygn senare skämdes jag ganska mycket eftersom hade rätt stort folk massa runt mig, brossan sket på sig när han såg mig falla o blod spruta ur skallen.

Danne2k
2011-03-24, 12:09
Haha, skulle köra lite böj i förrgår med en polare. Han körde med "kudden" på stången så skulle prova hur det kändes (även om jag är medveten om att det är bättre att köra utan) Aja, iaf, gick lite väl hastigt ner och fick satans framåtvikt så kommer i obalans. min polare bara står och skrattar och hjälper inte :( Så kommer det en annan kille och hjälper mig upp istället. Pinsamt var det :em:

Fan va jag garvade där :D

Så jävla elakt och korkat av honom egentligen, kan se hela situationen framför mig :laugh:

Vad sa du till honom efteråt?

rbs
2011-03-24, 12:49
Pungkross
När jag nyss börjat styrketräna satte jag mig ner i Pec-Decen lite för hastigt. Slog i pungen rätt i sitsen, som självklart var formad som en cykelsadel. Jag satt i omklädningsrummet och hade ont i 20 minuter innan jag fortsatte passet.

Fingerklyvning
Hantelstället var gjort av något metallmaterial och hade rätt vassa kanter som håller kvar vikterna. Jag fastnade med lillfingret mellan ställ och 30 kilo hantel och fick ett väldigt djupt jack i fingret. Det blödde så mycket att jag fick gå hem.

Headbang
Körde pullover med 32Kg och tappade hanteln i pannan. Hanteln var dock lindad i gummi så jag kom undan med en stor bula.

Kullerbyttan
En gång för länge sedan körde jag sittande kabelrodd med rätt så dåliga handtag gjorda av något textilmaterial. Ett handtag i varje hand alltså. Ett av handtagen går sönder och jag flyger iväg och gör en baklänges kullerbytta och landar med huvudet på golvet. Gjorde inte illa mig öht vilket kan anses ganska konstigt. Hela gymlokalen såg dock detta, men jag tyckte mest det var roligt. :D

Har utöver detta fastnat med stången i det nedersta läget när jag kört bänkpress ett par gånger. Eftersom jag inte är så stark brukar det vara 60-80 Kg som måste rullas ned över bröstet och ner på låren. Har även spytt på gymgolvet min födelsedag till ära.

osk
2011-03-24, 13:06
har även spytt på gymgolvet min födelsedag till ära.

:hbang:

Jo0oHaN
2011-03-24, 15:40
Skulle justera "kuddarna" innför latsdragen och utan att jag ser det så fastnar träningsbyxorna i låset, när jag sen ska resa mig och greppa stången kan ni ju gissa vad som hände :furious:

Trashcan
2011-03-24, 17:47
Har faktiskt lyckats hålla mig ifrån dom riktigt jobbiga grejerna, men jag lyckades få lite panik i bänkpressen en gång. Tänkte att jag skulle maxa lite. Tränar för det mesta själv och det gjorde jag även den gången. Ni kanske tänker att maxa och själv rimmar dåligt, men efter att ha pressat upp 82.5 kg relativt lätt tänker jag: "Om det där var så lätt fixar jag lätt 85. Hur tungt är det liksom, kan ju rulla av den på magen om jag inte skulle fixa det...". Jo tack... Plockade av den från klykorna och tog i som fan, men så rör sig inte vikthelvetet! Ligger där i någon sorts spasm i 3 sekunder innan jag inser att det inte kommer gå...
Fan också tänker jag, jaja lägger den på magen som jag tänkte då. 85 kg är tydligen tyngre än vad jag tänkte mig så det gör fan rätt ont att rulla den över magen. Nu sitter jag med stången på låren/ljumskarna(Tilltagande smärta) och planen är att helt lätt resa mig upp med stången och lägga tillbaks den på klykorna.
Tar tag i stången och hwupp! reser mig inte alls. "Helvete!" tänker jag som då körde helkroppspass och precis hade kört marklyft. Nu börjar paniken tillta. Hur tar man sig ur situationen utan att någon ser att det håller på att gå åt helvete? Sitter och softar en stund och låtsas som inget, men det gör rätt ont att ha stången liggandes där. Äh, vad är det för mesfasoner, har ju tagit 130 kg i mark. Det här är ju knappt hälften!(Jag var inte mycket för matematiska beräkningar just då) Försöker lyfta igen, och jag tar verkligen i, allt vad jag ahr, och med den extra kraften jag borde fått från adrenalinet, men jävlar vad tung den är!! Undrar om någon kollar. OCH FAN VAD ONT DET GÖR.
Får rulla den över låren då. Låren är som bekant lite mindre flexibla och mjuka än magen och jag sitter och försöker låtsas som att det inte gör skitont..
Lyckas efter många smärtsamma cm få ner stången på golvet. Problem löst? Om man tar och lyfter den nu är det ju bara att lägga tillbaks den på klykorna igen... Av någon korkad anledning lyfter jag den från "fel" sida nu, så jag måste stå där och rotera 180 grader med stången innan jag kan lägga tillbaks den, varpå plattorna såklart börjar åka iväg a'la centrifugalkraft. åhshitåhshitåhSHIT! Saktar ner lite och lyckas få yttersta plattan att stanna några cm från änden... ("Kollar någon??") Sakta nu... Jag lyckas till slut att lägga tillbaks stången på klykorna, utan att plattorna rasade, och försöker se oberörd ut. Det var säkert ingen som såg. Eller? :confused:

rickardptrsn
2011-03-24, 20:19
haha denna biten i texten är ju lysande "Sitter och softar en stund och låtsas som inget" ;) å fint avslut.. måste ju ha varit genomsvettig? ;))

simonion
2011-03-24, 20:20
Skulle köra front squat och pröva nytt personbästa....
Kändes som full kontroll på nervägen men när jag skulle köra den explosivt upp fick jag obalans och föll som ett träd rakt bakåt XP
Tur nog var det stora plattor täckta av gummi på stången för skulle krossat strupen annars XD

Crocker
2011-03-24, 20:26
Skulle justera "kuddarna" innför latsdragen och utan att jag ser det så fastnar träningsbyxorna i låset, när jag sen ska resa mig och greppa stången kan ni ju gissa vad som hände :furious:
Nej , jag fattar inte förklara. :)

Jag har rivit mig när jag kört pushdowns, så jag blödde som ett as. Skrek som en stucken gris, åkte hem och grät. Aldrig känt någon liknande smärta. *cupid*

Min ankedot skedde på gymmet men mellan 2 set, lyckades få toa dörren att gå i baklås och sen när jag inte fick upp den var en av personalen tvungen att öppna från utsidan med skruvmejsel :P. Alla i hela gymmet hade hört när jag ropade efter hjälp :D.
Been there, fan vad pinsamt det är. :em:

sandberg93
2011-03-24, 20:55
inte tränat.

j0nte
2011-03-24, 20:56
Bajsat lite vid PB i benpress

jockke
2011-03-24, 21:39
Börjat gymma...

Nu är man ju helt beroende av det.


Det kanske är ett av mina bättre "misstag" jag har gjort förresten :D

jonjoo
2011-03-24, 22:32
Fan va jag garvade där :D

Så jävla elakt och korkat av honom egentligen, kan se hela situationen framför mig :laugh:

Vad sa du till honom efteråt?

Äh, sa väl inte så mycket, var mer pinsamt. Vi bytte övning och då skrattar han åt det mer, det jag sa väl väl bara "och du bara stod där som ett mongo och gjorde ingenting ditt as!" Sen skrattade jag med ;) Måste sett jävligt roligt ut, haha! Det var förövrigt Kim1003 här på forumet som jag tränade med :devil:

limenka
2011-03-24, 22:49
Jag har fastnat i stången pga remmar när jag kört marklyft. Resultera i att jag åkte med ner och på något sätt gjorde en kullebytta runt stången, skit konstigt. Alla skratta i alla fall.

Failat i böj så jag inte kommit upp utan passare, när jag väl fick hjälp upp så missar jag ställningen med ena sidan och får höger handled nästan krossad under vikten.

Ramlat baklänges under frivändningar.

Sen har jag tappat vikter på fötterna, 50kg är det högsta.

Pungis
2011-03-24, 23:19
Bajsade på mig en gång i marklyftet...

Deceiver85
2011-03-25, 00:29
Bröt båda stortårna när jag körde vader i en benpress utan spärrar, med dåliga skor också. 180kg...swisch!

lurk
2011-03-25, 01:05
Följde med polaren ner til hanns källargym. Man kunde köra baksida lår (liggandes) på bänkpressen. Dock blr bänken rejält baktung när jag reser mig upp och bänken kommer flygandes mot mig. Metallbiten som man lägger stången på dundrar in i ena bröstet mitt. Har ett rejält djävla blåmärke där nu. :smash:

Tut ändå att det var jag och inte kompisen so är ett huvud kortare. Hade varit osoft att få smällen över munnen.

Optimistic
2011-03-25, 02:59
"ingen höjdare att förlora oskulden till en vattenflaska...", hade nästan hellre förlorat oskulden där bak på det sättet än att göra det med en annan kille. Men förstår din poäng ;D

On topic så har jag slagit i hakan när jag skulle köra militärpress, hade lite dålig koll på hur nära huvudet jag hade stången. Hände som tur är inget allvarligt mer än att jag blev lite groggy ett tag, halva gymmet kollade dock när min vän började as garva..

Hatwalker
2011-03-25, 13:22
Bajsade på mig en gång i marklyftet...

Tur att man dragit hem för att rastskita då innan böj å mark.

Playin' it safe.

collieweed
2011-03-25, 15:16
för ca 6-7 månader sen så körde jag knäböj, hade på mig ett par shorts som var ganska tajta. Tog i som fan o böjde riktigt djupt och hörde hur shortsen sprack i röven ett sort fint hål blev det. bakom mig stod det två damer 40+ som had ngn slags instruktion med en snubbe som självklart såg det och visslade lite till mig....

jonjoo
2011-04-04, 21:26
Dummaste och dummaste, mest komiska!

Mina mjukisbrallor som jag tänkt gymma med låg i tvätten så tog ett annat par som låg i min garderob. När jag kommer till gymmet så skrattar polarn till lite varpå jag svarar:
-Vadå?
-Vadå Amanda?
-Va snackar du nu om? *jorgen*
-Ja, det står ju amanda i arslet på dig?
-Va i helvete, har jag tagit min syrras brallor?! *Kollar på brallorna, och visst fan har jag tagit fel*

Så fick helt enkelt träna med dem, fick liite skumma blickar :em:

:hbang:

Baler Evans
2011-04-05, 00:24
Dummaste och dummaste, mest komiska!

Mina mjukisbrallor som jag tänkt gymma med låg i tvätten så tog ett annat par som låg i min garderob. När jag kommer till gymmet så skrattar polarn till lite varpå jag svarar:
-Vadå?
-Vadå Amanda?
-Va snackar du nu om? *jorgen*
-Ja, det står ju amanda i arslet på dig?
-Va i helvete, har jag tagit min syrras brallor?! *Kollar på brallorna, och visst fan har jag tagit fel*

Så fick helt enkelt träna med dem, fick liite skumma blickar :em:

:hbang:

Hardcore!

Pernam
2011-04-05, 07:47
I min gröna ungdom så lyckades jag slockna i benpressen. Körde ensam i gymmet och lassade på ordentligt med vikter. Det sista jag minns är att jag såg stjärnor, sen vaknar jag upp på baksidan av maskinen, i fosterställning och med en känsla av panik. Hur jag krånglade mig ur maskinen är fortfarande ett mysterium... :Virro

NiklasAlm
2011-04-05, 16:30
Jag och min kompis och en random kille satt i bastun efter gympasset. Vi sitter och njuter och säger inte så mycket till varandra när min kompis helt plötsligt släpper en ganska stor fis i bastun som inte går att undgå. Därefter sitter vi tysta i 3 sek och man ser hur han verkligen försöker hålla sig för att börja gapflabba, jag håller också inne det så gott det går men kanske efter 5 sek så knäcker jag mig totalt och han med. Av nån anledning sitter vi kvar och verkligen gapflabbar i säkert 2 min och den andra killen sitter och stirrar rakt in i väggen och går inte därifrån. Detta var sjukt pinsamt, man kände ju sig lagom omogen när man var 22 år och skrattar åt någon som fiser.

vrok
2011-04-05, 16:38
Kört dragövningar med remmar.

ViktorLarsson
2011-04-05, 16:38
Kört dragövningar med remmar.

?

Remmar var det bästa jag investerat i för min träning! :D

/Peace.

vrok
2011-04-05, 17:01
?

Remmar var det bästa jag investerat i för min träning! :D

/Peace.
Jag har blivit av åsikten att grepp-styrka/uthållighet är mer funktionellt i allmänhet och viktigare för mig än några extra kilon i mark/rodd/lats på gymmet. T.ex. vid klättring. Så magnesiumkarbonat/mixed grip i mark/vanilla får räcka för min del.

Crocker
2011-04-05, 19:02
Körde en serie bänk:

Serie 3 40 kg: lyfter obalanserat, vikterna smäller först i järngolvet åt vänster, sedan kommer stången och andra 10:an.

Serie 10 120 kg: Samma sak, och 120 kg järn vs järn hörs REJÄLT. Skämdes som ett as, tur att jag var själv.

PRound
2011-04-05, 19:28
Råkade slå i foten i gymmets våg. Den for i golvet och gick i småbitar. Det var en mekanisk våg så det lät rejält.

Knäppte fast dipsbältet i min tumme och skulle börja köra. Inte så skönt att ha 30kg hängandes i tummen. Rejält med blod :(

Crocker
2011-04-05, 19:37
Knäppte fast dipsbältet i min tumme och skulle börja köra. Inte så skönt att ha 30kg hängandes i tummen. Rejält med blod :(
Utveckla. :D

Apjavel
2011-04-05, 19:47
Lutar mig mot en "vägg" efter tunga böj men märker ganska fort att det inte är en vägg jag lutar mig mot och faller pladask ner på golvet mitt framför en grupp som tränar. Det visar sig att väggen enbart är en skiljevägg som inte sitter fast och därav fallet. Tråkigt men sant.

Boston77
2011-04-05, 19:59
Jag bänkade utan lås en gång samt lät polaren lägga på vikt på ena sidan så det blev 5kg för mycket på ena sidan det var mycket skillnad när jag låg där så först åkte lite vikter av på vänster sida sen tömdes höger sidan sedan resten på vänstra sidan och jag landade på högra sidan

dondimpen
2011-04-05, 20:20
Går långsamt mot de två bänkpressarna när jag upptäcker att den lilla ortens Tyngdliftarklubb har en av de två pressarna. Lugnt och lagom cool lägger jag mig ner och påbörjar mitt pass. Jag har vid tidpunkten ökat otroligt i vikt och bestämmer mig för att lägga på lite extra den sista repetitionen. Jag laddar lägger mig ner och kör, när jag har två reps kvar tar kraften slut. Kämpandes på bänken ligger jag och försöker att inte ge vika för tyngden, en av tyngdliftarna som nu står bakom mig säger i hög samtalston till de andra " Nu får han inte upp den, där sitter han fast (på grov skånska)" sedan skrattar han och de andra monsterna och fortsätter träna. På ett tyst sätt kvider jag " snälla hjälp mig någon nästan bölandes" jag fortsätter kämpa tills det att en man från andra sidan gymmet springer mot mitt håll för att rädda mitt liv. Tyngdliftarna kollar på mig och flinar och jag går rak i ryggen därifrån.
Underbart!

mattilainen
2011-04-05, 20:26
sparkade upp i dörrkarmens tak och lyckades några gånger. Sedan skulle jag styla och ta i extra mycket och foten glider undan och totalfailar och ramlar. Hela gymmet stannade upp varav jag studsar upp och mer eller mindre skriker ut "hehehehe men oj så det kan gå när man sparkar i en dörrkarm"

...

Tvåan
2011-04-05, 21:04
Går långsamt mot de två bänkpressarna när jag upptäcker att den lilla ortens Tyngdliftarklubb har en av de två pressarna. Lugnt och lagom cool lägger jag mig ner och påbörjar mitt pass. Jag har vid tidpunkten ökat otroligt i vikt och bestämmer mig för att lägga på lite extra den sista repetitionen. Jag laddar lägger mig ner och kör, när jag har två reps kvar tar kraften slut. Kämpandes på bänken ligger jag och försöker att inte ge vika för tyngden, en av tyngdliftarna som nu står bakom mig säger i hög samtalston till de andra " Nu får han inte upp den, där sitter han fast (på grov skånska)" sedan skrattar han och de andra monsterna och fortsätter träna. På ett tyst sätt kvider jag " snälla hjälp mig någon nästan bölandes" jag fortsätter kämpa tills det att en man från andra sidan gymmet springer mot mitt håll för att rädda mitt liv. Tyngdliftarna kollar på mig och flinar och jag går rak i ryggen därifrån.
Underbart!

Det är dom det är pinsamt för :)

Baler Evans
2011-04-05, 22:19
Jag gjorde en klassiker för snart ett år sen.. Hade precis börjat teknik träna och lixom lära mig hur man drar ett marklyft. Så Carcer säger till mig att hämta 20 kg till för han tycker att det är okej att testa en lite tyngre vikt för vikt vanas skull. Så jag traskar iväg halvt utmattad i ett tillstånd som man nog bara kan kalla "byggar-dum" så kommer jag tillbaka med vikter-na varpå Carcer undrar varför jag håller en 20kg´s platta i varje hand. Jag menar på att han visst bad mig hämta 20 kg! och gillar inte hur han försöker idiot förklara mig när han bad mig hämta något, sen kommer jag själv på ungefär samtidigt som han säger att 20 plus 20 är 40 kg.. detta har sedan dess hänt mer än en gång :/

Totte på slottet
2011-05-10, 23:25
Gjorde en idiotisk grej på gymmet idag. Tränade bänk och lyfte ut vikten med tummen runt stången, något jag aldrig brukar göra. Jag var inte vis nog att lägga tillbaka stången utan skulle nödvändigtvis fippla tummarna runt stången i utlyft läge. Det slutade med att mitt arma bröst fick dämpa 122.5kg som rusade mot golvet från mina utsträckta armar. Efter att jag fått hjälp upp med stången klämde jag ut några reps direkt av bara farten. Sen ställde jag mig upp och kände efter, revbenen var intakta och konstigt nog hade jag inte det minsta ont. Känner såhär 4 timmar senare att jag är något öm över revbenen men jag har fanimig lärt mig en läxa, det kunde ha gått riktigt illa! Tur att flickvännen var i ett annat rum och slapp bevittna eländet :)

Hatwalker
2011-05-11, 07:48
Bestämde mig för att köra sista reppet i bänkpress på en höjd vikt när jag var ganska fullt medveten om att jag inte hade klarat det.

Kom typ halvvägs upp, sen tog orken slut helt och vikten mer eller mindre damp ner på de lägre hållarna, precis efter jag lyckats vända ansiktet så att jag ej hade krossat näsan... Så fick jag glida ut elegant under stången.

Hade en jäkla tur att jag fick den på ställningen, annars hade det kunnat gå lite skit... Som tur var ingen hög vikt, men det räcker ju för en skada.

Eddie Vedder
2011-05-11, 07:52
Äta sju löskokta ägg tre timmar före, och sedan Rage Nitro en timme före, ett pass med massa massa frontböj.

Kimkay
2011-05-11, 07:57
Äta sju löskokta ägg tre timmar före, och sedan Rage Nitro en timme före, ett pass med massa massa frontböj.

Vågar man fråga hur det slutade? :D

Spartansk
2011-05-11, 08:00
Jag gjorde en klassiker för snart ett år sen.. Hade precis börjat teknik träna och lixom lära mig hur man drar ett marklyft. Så Carcer säger till mig att hämta 20 kg till för han tycker att det är okej att testa en lite tyngre vikt för vikt vanas skull. Så jag traskar iväg halvt utmattad i ett tillstånd som man nog bara kan kalla "byggar-dum" så kommer jag tillbaka med vikter-na varpå Carcer undrar varför jag håller en 20kg´s platta i varje hand. Jag menar på att han visst bad mig hämta 20 kg! och gillar inte hur han försöker idiot förklara mig när han bad mig hämta något, sen kommer jag själv på ungefär samtidigt som han säger att 20 plus 20 är 40 kg.. detta har sedan dess hänt mer än en gång :/

Bra för träningen! Du kommer bli skitstark om du tränar med för höga vikter jämt. ;)

Stoltz
2011-05-11, 08:26
Rolig episod: jag körde frontböj när en sådan där stor träningsboll kommer rullande från ingenstans (någon hade sparkat iväg den och den tog en skum bana) och hamnar under min rumpa, just precis när jag är på väg ner. Effekten blir att jag studsar upp från bollen som skjuten ur en kanon och tappar vikten framför mig på golvet, och håller så när på att mosa ansiktet mot spegeln. I ilskan sparkar jag sedan iväg bollen på måfå, återigen studsar den konstigt och träffar en snubbe i ryggen - som visar sig vara killen som sparkade in bollen under min rumpa till att börja med (olyckshändelse givetvis). Instant payback, liksom.

Det måste ha sett ut som en scen ur en Charlie Chaplin-film. :D

Det här kan vara det roligaste jag har läst i den här sortens trådar :laugh:

mik100
2011-05-11, 09:25
jag vet inte om mitt gymmande räknas, men hemma tog jag av lite för mycket vikter från en sida av stången (den låg på räcket) och då tippade ena sidan och gjorde ett hål i golvet... ingen har märkt det ännu... :D

liknande, fick upp z-curlstången i pannan när jag lastade om vikter. Numera låser jag alltid fasten den och har alltid lite vikt kvar på ena sidan.

BengtBurk
2011-05-11, 10:26
Råkade lasta av alla vikter på ena sidan av skivstången så att jag nästan fick en käftsmäll. Skivstången och vikterna brakade i golvet. Det som gjorde det pinsamt var att jag var ny på gymmet och bredvid mig stod de största männen som tränar på gymmet. Bra första intryck med andra ord.

acke^_
2011-05-11, 11:19
Råkade lasta av alla vikter på ena sidan av skivstången så att jag nästan fick en käftsmäll. Skivstången och vikterna brakade i golvet. Det som gjorde det pinsamt var att jag var ny på gymmet och bredvid mig stod de största männen som tränar på gymmet. Bra första intryck med andra ord.


Det har man alltid funderat länge på, hur mycket vikt kan man lossa på en stång innan den flyger upp? 20kg går att plocka av på varje sida, men 30?.. 40? vart går gränsen :D*flex*

Everest
2011-05-11, 11:39
200-reppare i hantelcurl i början av gymkarriären ligger nog bra till :D

Per N
2011-05-11, 11:40
Jag skulle göra ett personbästa i frivändning. Drog allt var jag orkade och fångade stången med ansiktet :)

Lite blod och ett PB!

Per N
2011-05-11, 11:41
Det har man alltid funderat länge på, hur mycket vikt kan man lossa på en stång innan den flyger upp? 20kg går att plocka av på varje sida, men 30?.. 40? vart går gränsen :D*flex*

Jag funderade på samma sak, det borde vara en lätt mekanikberäkning men nörderiet får ha sina gränser!

ceejay
2011-05-11, 11:42
Jag skulle göra ett personbästa i frivändning. Drog allt var jag orkade och fångade stången med ansiktet :)

Lite blod och ett PB!

nice :D Jag har slagit hakan i stången när jag skulle köra en överstöt. Ont!

Spartansk
2011-05-11, 11:42
Det har man alltid funderat länge på, hur mycket vikt kan man lossa på en stång innan den flyger upp? 20kg går att plocka av på varje sida, men 30?.. 40? vart går gränsen :D*flex*

Om man har 60 kg på ena sidan och 0 kilo på andra sidan, på en 20-kilosstång, så välter den, har jag märkt.

Rikard Jansson
2011-05-11, 11:44
På min bänk går det iaf, om man nyss har kört på 85 kg, d.v.s. 2 stycken 15 på varje sida samt lås, att plocka bort allt på ena sidan

Eira
2011-05-11, 11:47
Har inte gjort en tabbe än men de kommer. Men en vän som jag dansade med förut hade förstoppning och köpte nåt laxeringsmedel. Han tog typ 3 skedar innan vi drog till träningen och körda "turtles"...Inte så jävla opti då man har armbågarna i magen..Man skulle visst ha 3 droppar från en pipett..inte skedar..garvade åt han hela passet när han for in och ut ur dasset, men han envisades med just turles nästan hela träning..Gillade hans träningsanda :D

BengtBurk
2011-05-11, 11:47
Det har man alltid funderat länge på, hur mycket vikt kan man lossa på en stång innan den flyger upp? 20kg går att plocka av på varje sida, men 30?.. 40? vart går gränsen :D*flex*

30kg brukar har jag för mig brukar fungera men brukar vara på den säkra sidan så jag lämnar bara 20kg. 20kg på ena sidan ligger dock inte kvar om man balanserar stången på ryggen har jag märkt, vilket är ett av de dummare misstagen jag gjort på gymmet ;)

ArtArtan
2011-05-11, 13:09
Körde pushpressar och när jag ska maxa så köra jag ut näsan i stångens bana, fick upp vikten och en redig näsbränna.

mik100
2011-05-12, 13:53
Om man har 60 kg på ena sidan och 0 kilo på andra sidan, på en 20-kilosstång, så välter den, har jag märkt.

Z-Curl stång räcker med 15 kg. (12 /8,5kg stång?)

Alltidxx
2011-05-12, 14:01
Glömma träningskläder :furious:

Nitrometan
2011-05-12, 14:30
Glömma träningskläder :furious:

Gillade de inte att du körde naken? *gah!*

Eddie Vedder
2011-05-12, 14:37
Vågar man fråga hur det slutade? :D

Min böjsession fick avslutas abrupt och jag fick attackera toaletten.

Är du förvånad över det slutet? :D

Hatwalker
2011-05-12, 14:52
Min böjsession fick avslutas abrupt och jag fick attackera toaletten.

Är du förvånad över det slutet? :D

Anledningen till att jag alltid säkerhetsskiter innan ett träningspass...

Mitt tonårsego hade inte kunnat hantera den situationen, hähä.

Robbmeister
2011-05-12, 15:34
Klart man gör ett toabesök före varje pass. Det pinsammaste som hänt mig var när jag och min kompis tränade bänk bredvid en snygg tjej och så släpper sig min kompis en sjuhelvetes brakskit och sen har han mage att börja skylla på mig ! Hade en jäkla lust att trycka ner stången i halsen på han när jag passade när han körde bänk. :D

don ramon
2011-05-12, 15:37
Anledningen till att jag alltid säkerhetsskiter innan ett träningspass...

+1

Säkerhetsskita är av största vikt innan ett pass.

Kimkay
2011-05-12, 15:52
Min böjsession fick avslutas abrupt och jag fick attackera toaletten.

Är du förvånad över det slutet? :D

Jag misstänkte att det var så illa att du inte hann dit! :D

filmjölk
2011-05-12, 18:44
Hahahahaaaa jag tror eddie Vedder har blivit betald för att omnämna ett kosttillskott och så blev det ruggigt fel i hans marknadsföringsteknik.

Xtronal
2011-05-12, 19:46
När jag tänkte om man skulle testa att curla i squat racket. Detta hände dock inte.

Crocker
2011-05-12, 20:07
När jag tänkte om man skulle testa att curla i squat racket. Detta hände dock inte.
Fattar inte vad som är så fel med detta? Svårt att be folk att flytta på sig/köra emellan. Socialisera mera!

Eddie Vedder
2011-05-12, 20:39
Jag misstänkte att det var så illa att du inte hann dit! :D

Jag hade dragit på mig bältet och knälindorna, gick fram mot stången och där tog jag beslutet. Om jag INTE tagit just det beslutet och gett mig på det setet hade du fått rätt. :D

Hahahahaaaa jag tror eddie Vedder har blivit betald för att omnämna ett kosttillskott och så blev det ruggigt fel i hans marknadsföringsteknik.

Haha, Fairing kommer bli sur på mig nu. :D

bygga
2011-05-12, 20:46
grym tråd!

största misstaget var nog att vara kaxig inför köp av gymkort på nya gymet. hade gymat lite smått innan på ett annat och tyckte inte jag behövde någon introduktion. Det behövde jag sa dem så det var bara att boka in det suckandes.

Hon jag körde med var jag också kaxig mot, skit dumt jag vet, var sur och ville bara börja träna själv lixom. Så hon körde ett sjuhelsikes pass med mig. väl vid sista magövningen var gråten nära samt spyan på väg upp.

Kunde inte gå eller klä på mig på 3 dagar efteråt typ.

där fick man för att vara kaxig och tro att man vet allt.

Crocker
2011-05-12, 21:00
Då var det väl hon som gjorde ett misstag?

Livankaret
2011-05-12, 21:44
Kom på en sak som hände för ett antal år sedan.

Jag tränade med ett par kompisar och vi höll på att köra hantelpress. Står och babblar rätt mycket och har väl ingen jättekoll på hur min omedelbara omgivning ser ut. Hursomhelst greppar jag ett par hantlar, minns inte vilken vikt men nånstanns 30-40kg. Sedan sätter jag mig (och man sätter sig ju rätt tungt när man håller i 60-80kg) på bänken utan att se att det står en vattenflaska där. Nu hade jag en jävla tur och prickade flaskan med min högra skinka så den vältes omkull och jag undkom med ett litet blåmärke. Men jag får fan mardrömmar när jag tänker på hur det kunde ha gått, ingen höjdare att förlora oskulden till en vattenflaska...

Yep, så titta efter innan ni sätter er någonstans.:furious:

Hahaha, hade varit obetalbart att få se dramat om du hade träffat flaskan rätt. :D

SirOrigami
2011-05-12, 21:47
På min bänk går det iaf, om man nyss har kört på 85 kg, d.v.s. 2 stycken 15 på varje sida samt lås, att plocka bort allt på ena sidan

Fick mej att fundera. Har aldrig tänkt på att stängerna väger olika. Har alltid antagit 20kg för vanlig ol stång.
Hur ser 25kg ut? Eller svamlar ja nu?

BengtBurk
2011-05-12, 21:49
Fick mej att fundera. Har aldrig tänkt på att stängerna väger olika. Har alltid antagit 20kg för vanlig ol stång.
Hur ser 25kg ut? Eller svamlar ja nu?

Stången väger troligtvis 20kg och låsen 2,5kg styck.

SirOrigami
2011-05-12, 22:13
Stången väger troligtvis 20kg och låsen 2,5kg styck.

Lol. Sorry for being stoned =)

bygga
2011-05-12, 22:15
Då var det väl hon som gjorde ett misstag?

beror väl på hur man ser på saken. jag fick iallafall verkligen sota för min kaxighet, vilket bara var rätt åt mig. hon körde hårt med mig iallafall haha.

en annan grej som hände var när jag tränade vader och jag först körde ena övningen då man har tårna och trycker upp hälen. sedan skulle jag testa det motsatta då jag flyttar fram hälen och ska trycka ned tårna på något konstigt sätt, fanns en bild. Då det var helt sjukt tungt och då jag antagligen gjorde helt fel så fick jag inte upp den till ställningen igen. så jag satt där medan blodet rusade ut i benen.

fick rejäl panik och försökte med armarna rycka upp hela saken men då jag hade för mkt panik att inse att jag satt ned och att min egen vikt höll tillbaka, så svårt att förklara förlåt. Detta gick inte alls, försökte några gånger och var sedan helt röd i ansiktet. ingen annan i rummet som tur var.
Tillslut fick jag glida ned i någon spagat liknande rörelse för att lyckas smita ut ur den minst sagt kniviga situationen. Sedan var det bara att lyfta upp den med armarna och har aldrig försökt den övningen igen. pinsamt fast jag var själv haha. tur ingen såg.

godnatt kära kolozzeum medlemmar, ser fram emot att läsa mer om era misstag.

Guddi
2011-05-12, 22:38
Jag hade precis börjat träna ordentligt på ryck och stöt när en gammal OS-lyftare kom in på gymmet och säger att min teknik börjar se bättre ut. Med total hybris lägger jag på 5 kg under mitt personbästa och ger mig på en trea i ryck. På sista rycket drar jag i för kung och fosterland och slänger upp stången rakt i pannan :)

hejmarklyft
2011-05-12, 23:50
Jag hade precis börjat träna ordentligt på ryck och stöt när en gammal OS-lyftare kom in på gymmet och säger att min teknik börjar se bättre ut. Med total hybris lägger jag på 5 kg under mitt personbästa och ger mig på en trea i ryck. På sista rycket drar jag i för kung och fosterland och slänger upp stången rakt i pannan :)

Hahahaha hände en liknande sak för mig. Jag tekniktränade stöt med hyfast låga vikter. När det kommer till att stöta den över huvudet så skjuter jag stången rakt upp i hakan. Lasta av vikterna sedan skämmdes jag som en hund påvägen hem! *cry*

Nitrometan
2011-05-13, 06:51
Haha, Fairing kommer bli sur på mig nu. :D

:banned

:D

Passa sig.

halvordsson
2011-05-13, 09:04
Vetefan, jag bjuder på mig själv mest jämt och har roligt så jag skäms inte för alla dumheter som händer på gymet.

Men att lägga världens brakare när man ligger å pressar i bänkpressen är ju fin. Börja skratta så in i helvete så polaren fick hjälpa mig med vikterna