handdator

Visa fullständig version : orgish's journal!


orgish
2008-01-22, 18:53
Jahopp, då gör man ett nytt försök med o starta en journal :) se om man kan följa upp denna lite bättre!

För tillfället är det bara styrketräning som e på schemat, mitt tidigare mål var att bli jättestor, men mitt nya mål är att ha en schysst fysik och försöka hålla en relativt god form året om, så jag kommer ev. lägga in lite konditionsträning som joggning och promenader och senare under året när jag flyttat ifrån denna lilla skitstad så kommer jag börja med MMA eller dylikt.

Lite stats;

Man
19 år
1.83cm
89.7kg morgonvikt (nypissad osv.)

Är det någon som har några funderingar så får ni fråga!

Börjar med att slänga in lite för och efterbilder och sen lite info om dagens ryggpass!


Dagens ryggpass!

uppvärmning på 45kg i latsdraget
Sedan körde jag
Chins 4x6reps

Hantelrodd 42kg 3x10-12

Sittande rodd med smalt grepp, fullt mag + lite extra vikter ovanpå, 3x 10 strikta..

Shrugs i smithmaskin 110kg 3x10~

Och avslutningsvis tre set facepulls i latsdraget på 50kg..

Passet var mycket skönt, rejält me pump i ryggen och biceps!

Imorgon blir det premiärjoggning :)

whern
2008-01-23, 09:19
vaa børja jogga du me?

orgish
2008-01-24, 17:46
Idag stod det ben på schemat!

Körde lite lätta knäböj idag,

först lite uppvärming med stången och sedan 60kg

arbetsset:

80kg 1x8

90kg 1x10

100kg 1x6 reps

sedan blev det lite frontböj:

60kg 1x7

80kg 1x6

här var jag nära på att ramla ihop pga utmattning, så gick vidare o köra benspark

70kg 3x8-10

Fick rejält med pump i låren idag, var skönt!

Sen var det dags för lite vader, har ingen bra vadmaskin så fick bli i benpressen,

120kg 4x15...

Avslutade med lite sida mage, kan inte längre köra vanliga magövningar, får sån kramp i magen så det är helt sjukt, behöver iofs inte så mycket större mage då den redan är rätt stor, mest prio på sidorna! så det blev 2 övningar för sidan mage, härligt!

Imorgon blir det ett tungt axelpass MMMM!

Carolinew
2008-01-24, 17:53
Otroligt bra jobbat med det utgångsläget!!! Bara o köra på nu, lycka till! :thumbup:

orgish
2008-01-24, 18:04
Tack så mycket! Japp jag kämpar allt på så hårt jag kan :)

Haha, jag tänkte jag skulle slänga upp en bild från förra sommaren, när jag slitet sönder ett par kalsonger likt hulken och förvandlat dem till ett par string! Emceemike fick äran att fota!

OBS! ta inte bilden på allt för stort allvar :P

EmCeeMike
2008-01-25, 00:58
Tack tack sistah, Det vet man aldrig, en vacker dag! haha,

*spy*

orgish
2008-01-25, 06:23
*spy*

Du får ju din beskärda del när jag kommer hem från jobbet, så den smileyn är inte befogad!

whern
2008-01-25, 10:34
alltså, vad vidriga ni är...ska vi starta ett stängt forum där bara vi fyra kan läsa? inte en jävel till som bryr sig ju!

orgish
2008-01-25, 17:41
På dagens pass så blev det axlar!

Började lite lätt med uppvärmning av axlarna och rotatorcuffarna,

Dags för lite Militärpress!

60kg 1x7

60kg 1x5

50kg 1x10

50kg 1x8

Har problem med handlederna så har inte kört MP så mycket utan blivit mest axelpressar med hantlar då det är skonsammare, men har börjat köra lite MP nu igen!

Raka hantellyft åt sidan (sittandes på bänk):

10kg 4x8-10

Här börjar jag få en sjuk pump! Riktigt gött..

Framåtlutande hantellyft (baksida axlar);

15,9kg 3x10~

13,7kg 1x12

Liggande kryssdrag i cable (baksida axlar);

20kg 2x10+

17 1x12

15 1x13

Sedan provade jag på omvända shrugs med skivstång, tog inte så hög belastning, men det var väldigt ostabilt fast det tog fint!

40kg 3x 12-15

De va ett härligt fredagspass på gymmet idag och imorgon så blir det väl att köra lite småskrap och sen ska jag åka till Karlstad o kika på Strongman SM -105kg! skoj skoj!

Trevlig helg!

Mago
2008-01-28, 15:59
Haha. Denna tråd är Åmål i ett nötskal. ;)

orgish
2008-01-28, 18:15
Denna dag så stog det rygg på schemat, vi kör högreps nu i ett par veckor!

Marklyft;

börja me 60kg och sen några reps på 100kg som uppvärmning..

Arbetsset;
140kg

1x10

1x10

1x10

Fyfan va jobbigt det var, har ingen vidare kondition :P

Sittande rodd;

Vet inte riktigt vikterna då det inte är utmärkt, men körde ialf tungt!

3x 10reps..

Att jag svimmar är inte långt ifrån och spykänslorna börjar komma, vi stickar ialf ett till annat gym i närheten och fortsätter passet där (vi får använda två gym för att få all utrustning ;P)

Chins med KV;

6reps

5reps

3reps

JOBBIGT!

Latsdrag med brett grepp;

70kg
1x10
65kg
1x10

Latsdrag med V-handtag;
70kg
2x10

Och vi avslutade med lite Skivstångsrodd;
Körde lite lätt på 60kg

3x10..

Detta träningspass är ifrån senaste BODY-tidningen som vi ville prova på, va sjukt jobbigt men det var ett gött pass! sitter o skakar i hela ryggen nu ;P

Bifogar en ryggbild på en bulkig mig!

orgish
2008-01-28, 18:21
Haha. Denna tråd är Åmål i ett nötskal. ;)

Haha kan så va, ingen annan som e intresserad ju :) Du får väl skriva mer då!

orgish
2008-01-28, 18:34
Här kommer en liten video från marklyftet också, 140x10reps ( sista settet )

http://www.youtube.com/watch?v=IbqKvmp98rM

orgish
2008-01-28, 18:40
Så, vi gör ett nytt försök ;P
IbqKvmp98rM

whern
2008-01-30, 10:10
vi har samma dåliga teknik i marklyftet empa. Ska vi køra lite svankøvning tillsammans? :D

Mago
2008-01-30, 16:20
Åh, film. Sexigt!

Ett litet råd kan vara att ställa dig som du ska stå innan du drar upp vikten. Att börja lägga över all vikt på ena benet helt plötsligt ökar nog risken för att det ska smälla till i ryggen.

EmCeeMike
2008-01-30, 16:31
vi har samma dåliga teknik i marklyftet empa. Ska vi køra lite svankøvning tillsammans? :D

Äh empa har inte nån särskillt dålig teknik. Har tom helt ok markteknik.

whern
2008-01-30, 18:02
Äh empa har inte nån särskillt dålig teknik. Har tom helt ok markteknik.

there is no svank baby. Vid ett moment har han/jag hela vikten belastad på ryggen. Vi kör exakt samma tror jag. Men det kanske inte alls är fel? Får spela in en på mig me så får ni avgöra .D

Tjuckot
2008-01-30, 18:34
Ser ut som om du krummar korsryggen? Men ja, svårt att se från den vinkeln.

Yuffie
2008-03-18, 21:02
Nice emal! kör igång me journal nu så kan ja läsa lite här på kvällarna hhehehaea.
du får ju absolut föra journal när deffen kommer!


/ Din Patrik*flex*

orgish
2008-03-29, 16:48
Hehe, kan slänga upp dagens pass och gårdagens pass då, och så kan ja bli lite mer seriös när ja börjar me deffen!

Fredag, Bröst

Lutande hantelpress:
uppvärmning på 18kg x7
arbetsset 3x7 @ 39kg

Plan hantelpress:
1x6 på 41kg

2x10 på 36kg

Nu börjar jag få fin pump i brösten och triceps börjar bli slut..

Hantelflyes:

1x10 16kg (lätt)

3x8 20,4kg

Rejäl pump i brösten och nöjd med passet trots dåligt me sömn och lite mat innan...

Lördag, Ben

Idag var det ben på schemat, brukar köra det under veckan eg. men PGA sjukdom så fick jag skjuta lite på passen..

Knäböj;

uppvärmning på 60kg 1x8

det blev lite lättare böjar idag och fler reps än vanligt

3x10 på 90kg

Efter detta var jag svimfärdig o hade svårt o gå men fick kämpa vidare med lite benspark!

Benspark

3x8 80kg

Sittande baksidalår-maskin

2x8 50kg

fick lite krampaktig känsla i ljumsken och nöjde mig så.

Sen blev det vadernas tur att få lite smisk.

Vadpress i en benpressmaskin :)

4x15 110kg

Så där ser mina senaste pass ut och jag är rätt nöjd med dem, kämpar på som vanligt!

Yuffie
2008-03-30, 22:40
nice där emal :naughty:

fan tränar du på freda o lördagar alltså? öwl?

imorn börjar deffen :/ ska lägga upp journal imorn heeh :Virro

orgish
2008-04-01, 05:22
nice där emal :naughty:

fan tränar du på freda o lördagar alltså? öwl?

imorn börjar deffen :/ ska lägga upp journal imorn heeh :Virro

lördagar brukar vara vilodag men var ju sjuk i början av veckan så fick flytta fram benpasset... Ah lycka till böbben, då får vi kika upp din journal då :)

orgish
2008-04-08, 18:31
Så, då har deffen dratt igång, började igår med en morgonvikt på 91,5kg och hade tänkt pallra mig ner till runt 84kg nånstans, blir väl inte stenhård på den vikten men det blir en OK sommarform!

Kommer uppdatera min viktnedgång varje vecka!

Yuffie
2008-04-09, 20:31
Så, då har deffen dratt igång, började igår med en morgonvikt på 91,5kg och hade tänkt pallra mig ner till runt 84kg nånstans, blir väl inte stenhård på den vikten men det blir en OK sommarform!

Kommer uppdatera min viktnedgång varje vecka!

Ska bli intressant!
Hur ser kosten ut?

orgish
2008-04-10, 17:48
Ska bli intressant!
Hur ser kosten ut?

gröt vid 14, kyckling vid 15-16, protteshake efter gym, kyckling + pasta vid 19, äggröra vid 22, tre mackor m skinka vid 00, protteshake vid 03, tonfisk vid 05.30

Ungefär något sådant, lite variationen på kycklingen ibland.. slänger med en ryggbild från idag med!

Yuffie
2008-04-14, 07:20
Vägning idag då? :)
Krämig rygg föresten :thumbup:

orgish
2008-04-14, 20:27
Vägning idag då? :)
Krämig rygg föresten :thumbup:

Japps! 89,0 vägde jag idag, morgonvikt

hihi tack så mycket :)

Sletzos
2008-04-24, 09:47
Den första bilden är ju helt sinnessjuk.

Visste fan inte att du varit en tjockis tidigare, inte så att det syndes på gymnasiet iallafall...

Så sitter man här på jobbet och gloar runt lite på Kolozzeum, in på en tråd som heter "bilder" och visst fan tyckte jag att jag kände igen dig.

Keep it up!*flex*

orgish
2008-04-25, 10:50
Den första bilden är ju helt sinnessjuk.

Visste fan inte att du varit en tjockis tidigare, inte så att det syndes på gymnasiet iallafall...

Så sitter man här på jobbet och gloar runt lite på Kolozzeum, in på en tråd som heter "bilder" och visst fan tyckte jag att jag kände igen dig.

Keep it up!*flex*

Haha tack så mycket :) Vad roligt att du hittat hit, hur går träningen för dig då simon?

Lepras
2008-04-25, 11:19
Grym ryggtavla!

orgish
2008-04-27, 16:16
Grym ryggtavla!

Hehe thanks, håller på o deffar nu så kanske det ser lite bättre ut snart, fet å go nu :)

Lepras
2008-04-27, 21:14
Hehe thanks, håller på o deffar nu så kanske det ser lite bättre ut snart, fet å go nu :)

Jupp,bättre vform :)

Det är vi alla;)

orgish
2008-04-28, 02:48
Jupp,bättre vform :)

Det är vi alla;)

Yes sir :)

Du verkar ju vara i god form? men om inte annat är det många veckor kvar tills sommarn hehe, du är riktigt grov på filmen du laddat upp!

Sletzos
2008-04-28, 09:10
Haha tack så mycket :) Vad roligt att du hittat hit, hur går träningen för dig då simon?

Jasså, du kände igen nicket. Det var som fasiken...

Det går själv ganska bra just nu, ligger på som helvete. Dragit ner på konditionspassen och kör bra pass på gymmet. Får se vad resultaten blir, men nu är det gym och bygga som gäller.

Det verkar som att du fått på dig bra mycket massa sen sist jag såg dig. Kört konstant utan uppehåll?

Händer nuförtiden annars? Bor kvar i Åmål? Jobbar?

orgish
2008-04-28, 14:47
Jasså, du kände igen nicket. Det var som fasiken...

Det går själv ganska bra just nu, ligger på som helvete. Dragit ner på konditionspassen och kör bra pass på gymmet. Får se vad resultaten blir, men nu är det gym och bygga som gäller.

Det verkar som att du fått på dig bra mycket massa sen sist jag såg dig. Kört konstant utan uppehåll?

Händer nuförtiden annars? Bor kvar i Åmål? Jobbar?

Hehe klart jag gör det..

Fan va fint då, det är ju väldigt roligt när man kommer igång, lägg upp lite bilder på dig så man får se?

Hehe tack, nåt borde man ju lagt på sig ialf :P

Jadå, jag har allt kört på hela tiden, lite viloveckor då och då och lite resor o sånt, men annars äre hårdkörning som gäller!

Jag bor för tillfället kvar i Åmål, men har planer på att dra till Oslo och jobba efter sommaren, ska ha en soft sommar i Åmål med öl, grillning, sol o bad innan jag drar :)

Själv då? vad gör du nu förtiden och vart bor du?