handdator

Visa fullständig version : Castros bilder


Castro
2003-05-11, 14:04
Tja, jag lägger ut en del nytagna bilder för konstruktiv kritik. Jag är 17 år och har gymmat i 8 månader. Jag väger för närvarande 70 kg på 181 cm, men till hösten hade jag tänkt börja gaina lite vikt :).

Bilderna finner ni här: http://www.rodang.ac.se/~simcas/gym-05-11/

dude
2003-05-11, 14:14
deffad iallfall

Hermes
2003-05-11, 14:16
Bra!:hbang:

Rygg och benbilder saknas...

mangemani
2003-05-11, 14:17
god fysik pysen,likadan som min fastän jag bara tränat i snart 5 månader:D

det enda negativa jag kunde hitta var brösten,såg allt för slimmade ut,men sjyst fysik,kan inte klaga.

Castro
2003-05-11, 14:18
Jooo, jag har jobbat en del med att gå ner i vikt. För 8 månader sedan, innan jag hade börjat gymma så hade jag varit väldigt stillasittande och passiv i flera år och vägde då 86 kg så det har varit lite svårt att bygga en en massa massa under den här tiden, men som sagt, det kommer till hösten då bulken inleds :eating: :bpump:

Castro
2003-05-11, 14:20
Originally posted by mangemani
god fysik pysen,likadan som min fastän jag bara tränat i snart 5 månader:D

det enda negativa jag kunde hitta var brösten,såg allt för slimmade ut,men sjyst fysik,kan inte klaga.

Jo jag vet att mina bröst har lite skum form, men det kan delvis bero på att jag måste gå så lågt i bröstfett för att få bra mage.

mangemani
2003-05-11, 14:22
ok.

men släng upp lite bilder när du har börjat bulka och fått lite kött på benen,det kan bli intressant att se skillnaden.

Castro
2003-05-11, 14:23
Det kommer, en av anledningarna till att jag lagt upp dessa bilder är att jag skall ha något att jämföra utvecklingen med.

d3lez
2003-05-11, 14:37
Men duu , vilken lattjo liten pryl! :D

Trevligt att se nån som väger nästan lika mycket och är nästan lika lång som en själv! Ser bra ut! dock måste jag "kritisera" brösten lite!

Jag såg att du skrev att det var pga att du måste ha så lågt fett på brösten för att få till magen? Jag tror nog inte att så är fallet. Iallafall så verkar det vara innersidan (eller hur man ska förklara det) av bröst som är efter..

ta det som konstruktiv kritik

Castro
2003-05-11, 14:43
Och hur jobbar man på inre bröst då? Det finns ju bara pectoralis major och pectoralis minor...Jag kanske bara är lite missbildad? :cryout:

d3lez
2003-05-11, 14:46
hehe jag tror inte du är missbildad iallafall :notme:

Jag ska inte yttra mig om hur man tränar insida bröst eller vad man nu ska kalla det.. Vill inte ge dig nån felaktig information, jag är inte så 100 på det området..

Tänkte på s10.JPG bilden...

mangemani
2003-05-11, 15:02
Originally posted by Castro
Och hur jobbar man på inre bröst då? Det finns ju bara pectoralis major och pectoralis minor...Jag kanske bara är lite missbildad? :cryout:

en väldigt bra övning(som jag kör med)är att du håller skivstången med smalt grepp,alltså du kör vanlig bänkpress fast du håller händerna mer mot mitten av skivstången.

sen så har vi cabble cross,det är en helt fatastisk övning när det gäller bröst,den tränar praktiskt taget hela bröstet.

King Grub
2003-05-11, 15:04
Originally posted by mangemani


en väldigt bra övning(som jag kör med)är att du håller skivstången med smalt grepp,alltså du kör vanlig bänkpress fast du håller händerna mer mot mitten av skivstången.

sen så har vi cabble cross,det är en helt fatastisk övning när det gäller bröst,den tränar praktiskt taget hela bröstet. ,

Jomenvisst... :rolleyes:

Bra fysik, i alla fall! Hyggligt komplett, grov för att vara 17 år, och utmärkt grund att bygga vidare på! :thumbup:

mangemani
2003-05-11, 15:07
hmm,nu blev jag fundersam varför du gjorde en sån smilie=/,stämmer inte det jag säger eller?

King Grub
2003-05-11, 15:10
Nej. Du kan inte isolera inre delen av bröstmuskulaturen på det sättet. Det är ett faktum. Och cablecross är en sällsynt usel övning. Men det är bara min personliga åsikt.

Allan
2003-05-11, 15:23
Originally posted by mangemani


en väldigt bra övning(som jag kör med)är att du håller skivstången med smalt grepp,alltså du kör vanlig bänkpress fast du håller händerna mer mot mitten av skivstången.

sen så har vi cabble cross,det är en helt fatastisk övning när det gäller bröst,den tränar praktiskt taget hela bröstet.

Vill bara upplysa om att om du vill ha bänkpress som en bröstövning så ska du hålla händerna smalare - ungefär en dess utanför axelbredd. Bredare än så jobbar väldigt mycket frontdelta...

I övrigt anser jag som Kingen - cccross är en sällsynt kass övning!


allan

dude
2003-05-11, 15:26
det ska väl vara 90grader i armbågarna i botten läget ? eller?

Spud
2003-05-11, 15:36
om man inte vill spräcka handlederna så tror jag inte många har 90 grader i armbågsleden i bottenläget.

i varje fall kan inte jag ha det.

om man ligger på golvet och har armarna utåt i 90 grader från kroppen och sätter underarmarna rakt upp från kroppen, som en uppochnervänd armhävninspose. då har man 90 grader i underarmsleden.

om man vill gå längre ned så får man antingen böja handlederna inåt eller gå över 90 grader i armbågsleden...

vet inte om ni fattar hur jag förklarar......om ni håller stången fetbrett och går ner i bottenläget så kommer era handleder att vara väldigt böjda inåt.

argh...jaja :)

GrovJens
2003-05-11, 15:46
smal bänkpress(ungefär axelbrett) tar ju iof på triceps snarare än inre bröstet...

Allan
2003-05-11, 15:56
Now hold your horses here! Smal bänkpress innebär att man håller stången innanför axelbredd. Vanlig bänkpress måste ju innebära att du får en fullständig rörelse i bröstet,,

Jag citerar ur Orsak&Verkan:

"Utförande: Lägg dig ned på bänken och fatta stången ca 10 cm bredare än axelbredd. Håller du bredare aktiveras deltat istället för bröstet. Håll armbågarna rätt utåt och sänk stången långsamt tills den nuddar bröstet strax ovanför bröstvårtorna. Tänk på att hålla tillbaks axlarna och på att smyga upp vikten långsamt efter din försiktiga vändning. Sträva efter att skapa kontakt med bröstet. "

För att förklara ytterligare - för optimal bröstutveckling väljer man lämpligen hantelpress för att komma så långt ner som möjligt. Men ska man nödvändigtvis köra bänk bör man veta i varje fall ovanstående.
Det innebär ju också att man får en längre lyftväg vilket gör att vikterna sjunker.
Men inte är det så viktigt vilka vikter man kör på - eller hur, pojkar?

allan

norpx
2003-05-11, 17:10
vilken deffad kille. Har jag nått att uppnå. Några deffningstips du har ju upperbarligen lyckas :) Kämpa lite på brösten sen är det beach 2003 klappad å klar.

mangemani
2003-05-11, 17:29
hmm,ja för mej funkar cable crossen utmärkt.
men det där med att om ma nhåller skivstången bredare än axelbrett så tar det på främre deltan,det visste jag inte,ska försöka hålla händerna lite närmare varandra nästa gång......men hur tränar man mellersta delen som bäst då?

King Grub
2003-05-11, 17:33
Originally posted by mangemani
hmm,ja för mej funkar cable crossen utmärkt.
men det där med att om ma nhåller skivstången bredare än axelbrett så tar det på främre deltan,det visste jag inte,ska försöka hålla händerna lite närmare varandra nästa gång......men hur tränar man mellersta delen som bäst då?

Men du kan inte prickträna inre, yttre eller mellersta bröstet. :smash:

mangemani
2003-05-11, 17:37
jaja,du behöver inte göra mej till nå slags dumhuve,jag är faktiskt nybörjare på det här,inte ett proffs som ni...men tack iaf.

King Grub
2003-05-11, 17:39
Det var inte mening att vara över-spydig. Men den här Smileyn passar till det mesta :smash: :smash: :smash: Den var inte elakt menad.

mangemani
2003-05-11, 17:42
ok,då vet jag.
water under the bridge:cheers:

Officer
2003-05-11, 17:46
Tjena, kul att du slänger upp bilder!

Tycker det ser lagom grovt ut för att vara 17.
Bra biceps och trapezius, men ryggen tål mer! Likaså triceps.


Benen kan jag inte kommentera än.

rymdrattan
2003-05-11, 18:40
Grym Bruce Lee fysik...
Men du! även ifall du har den fysiken så dissa hans frilla i alla fall
:notme: :laugh:

Castro
2003-05-11, 18:42
Originally posted by rymdrattan
Grym Bruce Lee fysik...
Men du! även ifall du har den fysiken så dissa hans frilla i alla fall
:notme: :laugh:

Klagar du eller? Jag är nöjd med mitt chilenarfluff! :smokin:

jerry
2003-05-11, 18:43
-

Castro
2003-05-11, 18:45
Tack för all respons, jag skall jobba mer på rygg, triccar och ben nu i framtiden...sen när jag känner mig redo för det så skickar jag upp fler bilder. Men blev summan av bröstdebatten att jag är missbildad eller? Alla klagar på brösten, men det tycks inte som att det finns något jag kan göra åt dom.

Castro
2003-05-11, 18:50
Originally posted by norpx
vilken deffad kille. Har jag nått att uppnå. Några deffningstips du har ju upperbarligen lyckas :) Kämpa lite på brösten sen är det beach 2003 klappad å klar.

Nog för att jag har lyckats deffa bort 16 kg, men någon deffexpert vill jag inte påstå att jag är. Det enda jag har gjort är att käka mycket protein och mindre kollisar, sen tänka på att äta nyttigt. Kan också tillägga att motion av alla dess slag gör susen. Se glatt på varje ansträngning som en träning och du kommer att lyckas!

Jo0oHaN
2003-05-11, 19:57
ojj..jag tyckter att jag har väldigt lite fett..men du vinner fan :D

Grahn
2003-05-11, 20:21
Missbildad? struntprat....bara att träna på.

Bubba
2003-05-11, 21:31
Onekligen en bra deff. Hur lång tid tog det, hur lång tid hade du byggt innan???

Stats?

AnderssoN
2003-05-11, 21:31
Tycker också att det är bra, hamra på så kommer massan.

Castro
2003-05-12, 07:14
Jag har som sagt tränat i 8 månader och under tiden har jag väl gått ner hela tiden, så jag har inte kunnat bygga så mycket massa, men styrka. Jag har i princip aldrig kört någon uppbyggnadsperiod förutom tiden innan jag började gymma då jag körde "äta upp mig-period".

Castro
2003-05-12, 11:42
Originally posted by mangemani


en väldigt bra övning(som jag kör med)är att du håller skivstången med smalt grepp,alltså du kör vanlig bänkpress fast du håller händerna mer mot mitten av skivstången.

sen så har vi cabble cross,det är en helt fatastisk övning när det gäller bröst,den tränar praktiskt taget hela bröstet.

För det första så anser jag att Cablecross är en skitövning! Disco all the way. Och för det andra så kör jag redan smal bänkpress och har gjort så sedan jag började träna, men för TRICEPS.
Annars så äre tack för försöket till hjälp.

Castro
2003-05-12, 19:56
På allmän begäran skickar jag upp en nytagen benbild. Dock behöver ni inte racka ner på mig alltför mycket angående benen då jag redan vet att dom är pinnar. Jag skall dra igång benträningen på riktigt nu och aldrig skippa ett benpass.

Allan
2003-05-12, 20:08
Tänker inte vara alltför elak, men du måste käka upp dig! Rejält! Du har bra markeringar - fine. Men du saknar massa...i varje fall om man per definition ska gå efter mina normer. Allt ser OK ut men det finns liksom inte mycket som bestämt visar att det här, det är en byggarkille. Förutom poserna (powserna?) då.
Du vet att du kan tappa fett. Kanonbra. Gå då raka vägen i köket och ät upp allt som finns där. Upprepa detta varje dag samtidigt som du tränar så hårt du kan.
Skulle du råka bli lite halvtjock (vi kallar det grooov) på vägen så har du redan kunskaperna för att gå ner.
Men å andra sidan - du kanske har en bild av hur du vill se ut och då är det givetvis den som ska styra!


allan

Castro
2003-05-12, 20:14
Jag instämmer med dig Allan...och om du läser min nystartade träningsjournal så ser du att mitt närmsta mål är att inom kort äta upp mig cirka 5 kilo och sedan till hösten käka upp mig ytterligare.

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?s=&threadid=10760&perpage=15&pagenumber=2

Action
2003-05-12, 20:17
Anser att Cable Cross nedifrån är en grym övning för övre delen av bröstmuskulaturen, men håller med om att cable ovanifrån inte är något vidare....

Castro
2003-05-13, 08:03
Lite stats bara. Och jag vet att måtten kommer att springa upp i takt med vikten. På den tid då jag forfarande vägde kring 80 kg så hade jag ett bicepsmått på 40 cm.