handdator

Visa fullständig version : Söker nya axelrehab. övningar


Holysven
2008-01-22, 18:29
Hej allihopa, söker mig ut till massorna för tips bra rehabövningar för en speciell sorts skada.

Har tidigare haft en inflamation i rotator cuffen, som jag gått till en sjukgymnast för och har rehab:a i typ ett år. Allt var helt super innan jul, men så tog jag en 2 veckors "paus" under jul och tränade bara typ 3ggr i första veckan sen inget.

Detta i sin tur ledde till att jag när jag väl kom igång igen fick en massiv träningsvärk. Efter en stund la sig träningevärken men istället uppstod en annan sort smärt som bara visade sig när jag sträckte höger arm rakt upp. Detta är något som jag har erfarit tidigare fast då väldigt lite. Det är en ilande smärta inuti och på baksidan av axeln som blir värre då man spänner armen i uppfällt läge.

Jag hoppas att det bara rör sig om någon slags sträckning i bakaxeln. Iallafall så om någon har någon bra rehabövning för axlar utöver de klassiska rotatorcuff övningarna eller kanske vet vilken typ av skada/sträckning jag lider av skulle det vara underbart om ni höjde edra röster

Mvh André