handdator

Visa fullständig version : Paolo Roberto är för go'


Nitrometan
2008-01-22, 15:09
DN hade en chat om kost/träning/hälsa med Paolo Roberto. Jag gillar hans humor.

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=2451&a=735129

Några exempel:
Tjenare! Vad tycker du om gröt som träningsmat? Är det så bra som man säger? Och fiberberikad gröt i jämförelse med vanlig gröt?
Paolo Roberto: Det är viktigt om man tränar mycket att få i sig mycket kolhydrater tidigt på morgonen och då är gröt överlägset. Fiberberikad gröt har ett problem - det är äckligt som fan.


Hej! Det finns ju rätt många produkter på marknaden som lovar snabbare fettförbränning. Finns det enligt dig någon produkt som håller vad dom lovar eller åtminstone ger någon positiv effekt?
Paolo Roberto: Skit i dem, rör på dig!


jag är hopplöst ovig efter efter de många år jag har spelat fotboll. och har även börjat få en sämre hållning bak vid nacken och ryggen. hur kan bli vigare och få en bättre hållning?
Paolo Roberto: Stretcha!

Slartibartfast
2008-01-22, 15:13
Rakt på sak. :D :thumbup:

Jompan
2008-01-22, 15:14
:laugh:

härligt sköna kommentarer. Tell it like it is Paolo! :thumbup:

KlopFer
2008-01-22, 15:16
Peter: Om du och jag skulle boxas. Hur länge tror du att jaj skulle stå på benen?

Paolo Roberto: Det beror på om du är en tolvårig tjej eller Mike Tyson.

Nimille
2008-01-22, 15:17
jakob varför måste du alltid va så macho?
Paolo Roberto Tack, jag brukar nuförtiden alltid bli anklagad för att vara mjukis. Man har ju skrivit en kokbok och lagar mat och passar ungar, så det känns skönt att det fortfarande finns en människa som uppfattar mig som macho. Tack...

Snafu
2008-01-22, 15:19
Lol, det var faktiskt lite småroliga kommentarer. Min högst personliga uppfattning om honom när han föreläste om ungdomsvåld på min gymnasieskola för bra många år sen var att han hellre pitchade sin nya film "assså det här med gängbråk, kidsen...som i min nya film 9 mm".

KlopFer
2008-01-22, 15:20
Lennart: Hej, jag är en siamesisk trilling som precis fått hår på snoppen. Vems är det?

Paolo Roberto: Jag vet att det är du Ian (min bror)och jag tror snoppen är din!

Wtf :D

jwzrd
2008-01-22, 15:21
Lennart: Hej, jag är en siamesisk trilling som precis fått hår på snoppen. Vems är det?

Paolo Roberto: Jag vet att det är du Ian (min bror)och jag tror snoppen är din!

Wtf :D

HAHahahah!

Hades
2008-01-22, 15:29
Jag gillar Paolo skarpt. Min mor var på en föreläsning med honom, och hon hade en väldig massa gott att säga om honom och hans syn på saker och ting. Bra snubbe!

Tricklev
2008-01-22, 16:05
Lennart: Hej, jag är en siamesisk trilling som precis fått hår på snoppen. Vems är det?

Paolo Roberto: Jag vet att det är du Ian (min bror)och jag tror snoppen är din!

Wtf :D

:laugh: :laugh:

Blaine
2008-01-22, 16:12
Lennart: Hej, jag är en siamesisk trilling som precis fått hår på snoppen. Vems är det?

Paolo Roberto: Jag vet att det är du Ian (min bror)och jag tror snoppen är din!

Wtf :D

Varan-TV. (Där säger dem tvilling dock.)

egge
2008-01-22, 16:14
Varan-TV. (Där säger dem tvilling dock.)

"Men vad gör han!? Han lägger bajs i maten!" :D

Vad svarar han förresten, jag har glömt?

Pez
2008-01-22, 16:17
Som man frågar får man svar.

RK: Hej! Vad tycker du om knäckebröd?
Paolo Roberto: Jag tycker knäckebröd är gott.

hahavaffan
2008-01-22, 16:20
Han är jävligt rolig. Dock hade han kunnat ge ett lite mer professionellt intryck när han kommenterar UFC :P

Stoltz
2008-01-22, 16:45
Sjukt bra :D

Rhino
2008-01-22, 17:15
Jag tror jag mötte honom på norr mälarstrand när jag var ute och joggade i förra veckan. Angående Lassie och så.

jwzrd
2008-01-22, 17:18
Som man frågar får man svar.

Allvarligt talat borde han fan komma hit och lära upp oss lite. Vi kan behöva en näringsmoderator som inte lider helhetsbrist.

tobbo
2008-01-22, 17:25
Jag tror jag mötte honom på norr mälarstrand när jag var ute och joggade i förra veckan. Angående Lassie och så.

Jag ser han i stort sett varje dag på Södermalm *flex*

Nöten
2008-01-22, 19:55
Hej Paolo, när få vi höra dej som kommentator på Eurosport igen? Inte samma sak utan dej. Nu är det ju ingen som går igång på rundsparkar :-)

Om du vill höra mig skrika i falsett så får du titta på tv4sport. :hbang:

L-Sami
2008-01-22, 21:48
Gillar inte hans kolhydratfobi svar *grr*

Rex
2008-01-22, 22:08
Gillar inte hans kolhydratfobi svar *grr*Det är ju sant.. Ifall dom påstår att dom tränar 4-5 dagar i veckan, joggar, spinning o massa annat och ändå inte går ner i vikt.. Så måste de bero på att dom käkar skräpmat som innehåller stormängd kolhydrater o fett.

Otto P
2008-01-22, 22:09
Gillar inte hans kolhydratfobi svar *grr*

+1

Annars tyckte jag att det var vettiga/roliga svar.

Nitrometan
2008-01-22, 22:09
Allvarligt talat borde han fan komma hit och lära upp oss lite. Vi kan behöva en näringsmoderator som inte lider helhetsbrist.
Paolo for kung av kost & näring. Iaf i ett par veckor.

L-Sami
2008-01-22, 22:25
+1

Annars tyckte jag att det var vettiga/roliga svar.


Jodå, annars gillade jag hans inställning till träning bland annat.

Dav0d
2008-01-23, 03:41
Allvarligt talat borde han fan komma hit och lära upp oss lite. Vi kan behöva en näringsmoderator som inte lider helhetsbrist.

Verkligen, I am all with ya boy.

Emil_Larsson
2008-01-23, 07:36
Säkert något som skrivit den här frågan innan, orkar inte kolla..

RK Hej! Vad tycker du om knäckebröd?
Paolo Roberto Jag tycker knäckebröd är gott.

Klockrent, bryter hela frågan på ett fullt korrekt sätt. Personen som frågar preciserar ju inte mer än vad Pablo tycker om knäckebröd. Då får ju han/hon räkna med ett sånt svar :D

Taragon
2008-01-23, 08:01
Han är jävligt rolig. Dock hade han kunnat ge ett lite mer professionellt intryck när han kommenterar UFC :P

Han är verkligen kass som kommentator enl mig...

Tolkia
2008-01-23, 08:39
Jag tycker att han är vansinnigt mycket trevligare (och roligare) numera, när han typ har "vuxit på sig" och inte är så jobbigt spännig. Bättre som mjukis än som macho med andra ord (och ja, han är rätt rolig när han försöker sprida budskapet att det inte behövs rocket science eller evig askes och försakelse för att vara i hyfsad kondition och må bra).