handdator

Visa fullständig version : Allmänt frisk men hostar slem :/


birra_peroni
2008-01-22, 10:02
Hej Kolozzeum,

Jag har noterat att folk har gjort trådar om halsont som inte går över och förkylningar som vägrar släppa. Mitt problem är ungefär samma fast ändå avvikande, då jag inte har något halsont alls utan istället hostar slem. Halsen är varken svullen eller irriterad och känner mig inte sjuk i övrigt. Någon som har någon koll på vad det kan vara utan att jag behöver gå på läkarbesök?

tacksam för svar. :)

martin_vbg
2008-01-22, 11:27
Så är det för mig också. Jag tror det har med hur mycket mjölkprodukter jag intar. Inte säker men jag har sett en koppling, jag är ej laktosintolerant eller liknande för jag har inga andra bekymmer än just äckligt slem.

obesogen
2008-01-22, 11:33
Hej Kolozzeum,

Jag har noterat att folk har gjort trådar om halsont som inte går över och förkylningar som vägrar släppa. Mitt problem är ungefär samma fast ändå avvikande, då jag inte har något halsont alls utan istället hostar slem. Halsen är varken svullen eller irriterad och känner mig inte sjuk i övrigt. Någon som har någon koll på vad det kan vara utan att jag behöver gå på läkarbesök?

tacksam för svar. :)

Kan vara en idé att göra ett test för allergi eller astma.

Rahf
2008-01-22, 11:34
Mjölkprodukter producerar bra med slem.

Är du rökare?

Fatalist
2008-01-22, 11:37
Du kanske har det väldigt dammigt hemma, eller en smutsig arbetsmiljö?

birra_peroni
2008-01-22, 11:59
Ja vet att jag har allergi för pälsdjur och ansträngingsastma, men detta har jag vetat sen länge men inte upplevt detta problem förut. Jag är inte rökare, jag feströker inte heller. Jag blev förkyld någon dag efter julafton, men blev ganska snabbt bättre, förutom att jag fortfarande hostar slem. Det vägrar släppa.. får väl ta ett besök hos vårdcentralen eller nåt ändå

johanhej
2011-08-24, 20:25
Jag har haft liknande problem sen tre veckor tillbaka. Började med att jag hostade, mådde allmänt dåligt och fick feber. Febern och illamåendet försvann sedan efter ett dygn. Tre veckor senare hostar jag fortfarande upp grönt slem. Verkar helt frisk i övrigt.

Har varit hos doktor där blodprov togs. Provet tydde på att det handlade om ett virus och läkaren sa då att det bara handlar om en långdragen förkylning. Tanken att det kan vara allergi har slagit mig (allergisk mot gräs, kvalster, björk mm.). Dock så äter jag mina allergipiller och har inte blivit utsatt för något speciellt under den senaste tiden.

Någon som har några tankar? Är helt stirrig för jag har inte kunnat träna under denna tid...