handdator

Visa fullständig version : Faxar borde avskaffas


Snafu
2008-01-21, 13:35
Jag hatar faxar. Otroligt mycket.

För en timme sen drog jag iväg ett fax, oerhört ojobb-relaterat (jag får skylla mig själv jag vet), skiten fungerar inte så jag försöker en gång till och trycker på "send".

Inte funka. Jag trycker på stop och tror i min enfald att de två jobben stoppats. Men icke. Jag går, i ren paranoia tillbaka till faxhelvetet och där ligger min höst ojobbrelaterade "fax confirmation" men ursprungsfaxet jag skulle skicka till allas åsyn.

Innehållet i faxen jag skickade skulle nog kunna ligga till grund för omedelbart avsked. Skönt :)

Tabbe
2008-01-21, 13:39
Nu blir man ju mest nyfiken vad det var för fax

Kaboffastar
2008-01-21, 13:42
exakt.. totalt värdelös tråd... vad jobbar han med? vad skickade han? till vem? vem/vilka på jobbet läste ditt fax? ingen? märke på faxen, färg, årsmodell?

Motorbreath
2008-01-21, 13:42
Det som är mest irriterande är ju när man råkar ringa till en fax.

JJ
2008-01-21, 13:43
Ja, faxar borde förbjudas.

Snafu
2008-01-21, 13:55
Man vet aldrig vilka som läser trådarna så jag vill nog inte säga alltför mycket :)

Det var mest min frustration över faxar jag ville ventilera, inte sätta mig i skiten ännu mer...:P

ArcTiC
2008-01-21, 13:55
Nu blir man ju mest nyfiken vad det var för fax

exakt.. totalt värdelös tråd... vad jobbar han med? vad skickade han? till vem? vem/vilka på jobbet läste ditt fax? ingen? märke på faxen, färg, årsmodell?

+1
Smaskiga detaljer post haste bitte! :D

Slartibartfast
2008-01-21, 14:04
Varför finns det överhuvudtaget faxar längre? De är ju så oerhört 1986.

Tolkia
2008-01-21, 14:06
Det var mest min frustration över faxar jag ville ventilera, inte sätta mig i skiten ännu mer...:P
Jag kan dela den, ur ett "inget-som-man-skickar-med-faxjäveln-kommer-ju-någonsin-fram-perspektiv". Och addera frustration över mossiga amerikanska organisationer som inte upptäckt e-mail. *gah!*

MasterChief
2008-01-21, 14:10
Varför finns det överhuvudtaget faxar längre? De är ju så oerhört 1986.

Fråga amerikanarna. De använder fortfarande checkar för att betala fakturor och inte "by wire" (elektroniskt via banken).

Vi skickar mycket fortfarande med fax till huvudkontoret i LA.

Slartibartfast
2008-01-21, 15:04
Fråga amerikanarna. De använder fortfarande checkar för att betala fakturor och inte "by wire" (elektroniskt via banken).

Vi skickar mycket fortfarande med fax till huvudkontoret i LA.

Ja, det är verkligen helt sjukt! Att folk ännu använder checkar går över mitt förstånd fullständigt.

Snafu
2008-01-21, 15:06
Ja, det är verkligen helt sjukt! Att folk ännu använder checkar går över mitt förstånd fullständigt.

Checkar används ofta i England också. Nu har dom börjat med banköverföring sen några år tillbaka men kommer nån över dina bankdetaljer (bedrägerier är väldigt vanliga här) är du fanimig körd. Således är nästan checkar bättre på ett sätt, tror jag iaf. Eller så har jag fel.

MasterChief
2008-01-21, 15:09
Eller så har jag fel.

Ja, du har fel. :)

Yankeee
2008-01-21, 15:11
For Fax Sake!

Snafu
2008-01-21, 15:11
Ja, du har fel. :)

Men kontonummer skrivs väl inte ut på checkarna om jag t ex skickar en check till dig? mottagarens bankdetaljer kommer väl på så sätt inte ut?

MasterChief
2008-01-21, 15:18
Men kontonummer skrivs väl inte ut på checkarna om jag t ex skickar en check till dig? mottagarens bankdetaljer kommer väl på så sätt inte ut?

På vissa sätt är säkert checkar bra. Men administrativt är det överlägset att köra batchar från reskontra direkt till bank. Sparar väldigt mycket tid och därmed pengar. Jag tror bedrägerier är otroligt ovanliga mot företag i dessa sammanhang eftersom det finns multipla säkerhetssystem. Allt från dubbelsignering till avstämningar av olika konton osv. Det är nog mest privatpersoner som är drabbade.

Granatgiraffen
2008-01-21, 16:00
Sjukhus faxar mycket i Sverige också så vi suger också. Fax suger.

Snafu
2008-01-21, 16:01
Kanske dags att vara 2008 och starta en grupp på facebook då.

zeusden1
2008-01-21, 16:01
T6syezOHJ2Q

Okej, inte en fax, men nästa.

hahavaffan
2008-01-21, 16:57
Jag hatar också faxar nåt så in i helvetet. De är långsamma, stora, fula och opålitliga och extremt omoderna. Tar hellre ett foto på pappret, boken eller vad det nu må vara och mailar det.

Pdaddy
2008-01-21, 18:16
Vissa ser faxen som säkrare än andra modernare metoder som Digital sending.
Asså skicka epost via skrivaren Ja föredrar detta iallafall, personligare samt färg om man vill + mkt bättre kvalle..

Marcus