handdator

Visa fullständig version : 2 frågor...


THEMAN_CR
2008-01-21, 09:56
Tja alla jag är relativt ny på det här forumet blev tipsad av en polare och fan det känns som jag har hittat hem. Det här är min första post här, jag har 2 frågor.

Jag kom igång med min träning någon dag efter nyår.. känner mej grymt motiverad.. är nu 2 veckor in i hela processen har satt upp konkreta mål, kost och datum för när jag ska ha uppnått målet… jag kör både cardio och styrka.

Min cardio träning går ut på att cykla till jobbet och hem sträckan är ca 14km ditt och 14km tillbaka jag har skitit i att köpa busskort och kommer inte göra det så det är tvång. Sen kör jag på gymmet minst 4 gånger i veckan. Målet är att ha rutor fram till sommarn så jag ligger i nån form av deff period, men försöker att behålla muskelmassan samtidigt.

Jag har 2 frågor som jag undrar över vad det gäller kost tillskott:

1. Jag har hört att typ alla lagliga kosttillskott som ska hjälpa till att bränna fett är mer eller mindre bluff stämmer det, är d bara bogus grejer?

2. Om det ovanstående inte stämmer kan inte ni ge mej råd på något bra preparat som passar min träning?


Tack på för hand.

King Grub
2008-01-21, 10:19
Inte bluff alltid, men däremot är effekten nästan alltid kraftigt överdriven i reklamen. Ett preparat som lovar att du ökar din energiförbränning med 10% timmen efter intag behöver inte ljuga, men kan få det att låta som mer än det är. Jämför med att sitta på motionscykeln en timme och öka den med 700% i stället... Vissa fettförbrännande produkter kan vara en hjälpande hand, men det är en rätt svag sådan och inget som krävs för en lyckad fettförlust.