handdator

Visa fullständig version : Mage


PrinCeZa
2003-05-11, 00:15
är det sant att man blir av med "putmage" alltså jag menar det fettet på magen som gör att jeansen blir lite extra tighta när man sitter, genom att promenera, gå snabbt på tex löpbandet?

om inte, hur kan man göra? jag får hela tiden höra att sit ups inte hjälper..

:confused:

Bamse
2003-05-11, 00:21
Regel nummer ett: Punktförbränning fungerar inte. Du kan inte få fett att försvinna från någon specifik kroppsdel, genom att träna den. Du får alltså inte en mer slimmad mage bara för att du gör 1000 situps.

När du ägnar dig åt förbränningsträning (ex. promenader som du nämner) så försvinner fett från hela kroppen, inte bara på magen. Förutsatt att du ligger på kaloriunderskott, dvs. äter mindre än du gör av med.

Jag håller på att somna sittandes, men är helt säker på att du kommer få fler och bättre svar. Annars får jag be att återkomma senare, måste sova nu. :sleep:

Muskelsmurfen
2003-05-11, 17:23
Enda punktförbränningen jag hört talas om är Yohimburn-salva. Vet inte om den funkar eller ej? Vill du ha smal midja så blir det nog bara att köra en gammal hederlig deff. Och sluta köra Marklyft då den övningen inte direkt "slimmar" midjan.

z_bumbi
2003-05-11, 18:07
Gillerstedt: Vad är det för fel på marklyft ? Som någon annan skrev i en annan tråd, alla vet att det är ett himla slit att bygga muskler men runt midjan verkar de dyka upp så fort man tittar på en vikt.
Ska man undvika övningar som kan öka midjeomfånget så faller ju ganska många bort och man sysslar enbart med isolationsövningar till slut.

Snapphanen
2003-05-11, 18:46
fan vad jag tycker att det är svårt att fixa snygg mage.. förr i tiden hade jag rutor.. då jag tränade sjukt oseriöst, typ bara armhävningar och situps.. då körde jag till jag dog typ.. 3 gånger..
varje dag.. i typ ngn/ngra månader.. och det gav..

nu försöker jag köra med överbelastning men det ger inte det jag vill. ... :[

-xR-
2003-05-11, 18:52
Erik84:
Om det inte funkar nu så kanske det är dags att testa något nytt eller gå tillbaka och analysera?

Allan
2003-05-11, 19:19
Återigen - om ni saknar era magrutor som ni hade i tonåren så säger jag bara: Välkommen till vuxenvärlden!

allan

Spud
2003-05-11, 21:14
surt för de som inte ens har magrutor nu då :(

Bubba
2003-05-11, 21:35
Har tidigare hört att man får mer indragen mage om man drar in magen när man tränar den. Har aldrig trott på det men läste nån förklarin nånstans att man tränar magmusklerna som går på tvären, på sidorna mera då, och de ska vara de som drar ihop magen, så det kanske stämmer.....