handdator

Visa fullständig version : Jag pallar inte proteindryck längre


Doozer
2008-01-20, 17:41
Man får ju i sig ungefär 30g protein per servering av proteindryck, jätteenkel och faktiskt billig proteinkälla. Men nu är det så att jag inte klarar av det längre, jag har ångest varje gång jag ska dricka skiten. Det smakar sött, sliskigt och äckligt helt enkelt så jag får kväljningar.

Hur gör ni andra som inte dricker proteindryck för att få tillräckligt proteinintag? 3 ägg om dagen, hur mycket är man uppe i då proteinmässigt? Jag skulle uppskatta tips på andra proteinkällor som man kan käka som mellanmål och så.

Koloftw
2008-01-20, 17:44
All vanlig mat?

Biff och potatis
Köttbullar och potatismos
Spaghetti med tonfiskröra
Mackor med mjukost

Etc.etc.etc. i all evighet ;)

joriice
2008-01-20, 17:44
Ät mycket av vanlig mat bara.

tp_88
2008-01-20, 17:45
3 ägg om dagen, hur mycket är man uppe i då proteinmässigt? Jag skulle uppskatta tips på andra proteinkällor som man kan käka som mellanmål och så.
20-25g protein, typ.

Kött, fisk, kvarg, keso.

Doozer
2008-01-20, 17:52
Makrill är väl bra skit också? Innehåller väl dessutom mycket omega 3. Proteininnehåll på det?

Koloftw
2008-01-20, 17:57
Alla animaliska livsmedel innehåller bra med protein. Makrill är ett animaliskt livsmedel. Makrill innehåller bra med protein.

:D

GolDog
2008-01-20, 17:58
Tonfisk, kyckling o makrill är allt bra skit, annan fisk och kött är väll också bra proteinkällor!

http://192.121.81.11/livsmedelsok/?epslanguage=SV

Tom Jr
2008-01-20, 18:01
Drick inte då.

Doozer
2008-01-20, 18:10
Drick inte då.

Ja, det var det som var planen. Därför undrade jag lite över livsmedel jag kunde äta för att täcka de 30 g protein jag dagligen fick av proteindrycken.

Mourten
2008-01-20, 18:21
Ja, det var det som var planen. Därför undrade jag lite över livsmedel jag kunde äta för att täcka de 30 g protein jag dagligen fick av proteindrycken.

:smash: Inte direkt svårt. Testa att öppna skafferiet/kylen och läs på lite olika matvaror du har hemma.

Rahf
2008-01-20, 18:29
Jag får i mig det protein jag behöver från vanlig balanserad husmanskost med skräp inblandat. Proteindrinken ser jag som en buffert.

Sheogorath
2008-01-20, 18:58
Hur många olika tillverkare och smaker har du gått igenom?

Bubban
2008-01-20, 19:07
En burk tonfisk innehåller mer än 30 g protein samt att det är gott, there u go.
Har du katt ska du nog gå in i ett rum och stänga dörren och göra lite ljud så att konserveringsburkens "öppningsljud" inte hörs utanför. Trust me, I know.

Rahf
2008-01-20, 19:11
En burk tonfisk innehåller mer än 30 g protein samt att det är gott, there u go.
Har du katt ska du nog gå in i ett rum och stänga dörren och göra lite ljud så att konserveringsburkens "öppningsljud" inte hörs utanför. Trust me, I know.

Tonfisk, om något, blir man less på fort.

Eddie Vedder
2008-01-20, 19:32
Alla animaliska livsmedel innehåller bra med protein.

Inte blodpudding.:D

On topic: Att få i sig otillräckliga mängder protein från en blandkost där dy tillgodoser ditt energibehov är direkt SVÅRT. Nästan en bedrift att understiga proteinbehovet om man äter vanlig husmanskost i den mängden kroppen behöver för att ligga i energibalans.

Provotic
2008-01-20, 19:38
Burk tonfisk + gaffel.

Exdiaq
2008-01-20, 20:00
Mjölk

formula4shape
2008-01-20, 20:14
Man får ju i sig ungefär 30g protein per servering av proteindryck, jätteenkel och faktiskt billig proteinkälla. Men nu är det så att jag inte klarar av det längre, jag har ångest varje gång jag ska dricka skiten. Det smakar sött, sliskigt och äckligt helt enkelt så jag får kväljningar.

Hur gör ni andra som inte dricker proteindryck för att få tillräckligt proteinintag? 3 ägg om dagen, hur mycket är man uppe i då proteinmässigt? Jag skulle uppskatta tips på andra proteinkällor som man kan käka som mellanmål och så.

Dippar ofta kyckling i keso blandat med chili. För övrigt hade jag lite av samma problem som dig och då började jag blanda proteinpulvret med kakao och minimjölk som jag dricker med en banan som tilltugg. Funkar utmärkt.

Exdiaq
2008-01-20, 20:30
Dippar ofta kyckling i keso blandat med chili. För övrigt hade jag lite av samma problem som dig och då började jag blanda proteinpulvret med kakao och minimjölk som jag dricker med en banan som tilltugg. Funkar utmärkt.


Hur mycket kakao tar du till hur mycket protein? Hade tänkt pröva.

Doozer
2008-01-20, 22:00
Hur många olika tillverkare och smaker har du gått igenom?

Ja, alltså.. en. *whistle*

DXB Pure Whey Jordgubb. Har provat blanda med både vatten och mjölk men det funkar inte.

Sheogorath
2008-01-20, 22:47
Ja, alltså.. en. *whistle*

DXB Pure Whey Jordgubb. Har provat blanda med både vatten och mjölk men det funkar inte.

Om jag hade gett upp efter Whey-80 vanilj (*spy*) så hade jag inte heller använt proteinpulver. Men nu är det ju så att det finns minst ett hundratal tillverkare och de flesta har mellan två och fyra olika smaker. Vissa smaker INOM ett och samma märke kan smaka... röv?, medan en annan smak är supergod. Min rekommendation är att du arbetar dig nerifrån (prismässigt). Sen stannar du vid första bästa smak. Bäst smak i förhållande till pris, helt enkelt. Jag kan rekommendera t.ex. Pro FX (mocca) om du gillar kaffe, eller Whey-80 (choklad) om du gillar... choklad?

mks
2008-01-20, 22:52
Jag brukar ta mig en burk skinn- och benfria sardiner i tomatsås, lite mindre fett än makrill, lite mindre protein än tonfisk men ack så mycket godare.

daks
2008-01-21, 01:06
Det finns naturell, det dricker jag och den är definitivt inte sötsliskig.

Tjejen i affären till och med avrådde mig från att köpa den, så äcklig tyckte hon att den var. Själv tycker jag att den är helt ok.

Greg
2008-01-21, 01:26
Fisk (Tonfisk, lax, torsk)
Fågel (Kyckling, kalkon)
Gris (Fläskfilé, fläskfärs)
Oxe (Oxfilé, ryggbiff)
Mejeriprodukter (Keso, Kesella)

GolDog
2008-01-21, 15:56
Ja, alltså.. en. *whistle*

DXB Pure Whey Jordgubb. Har provat blanda med både vatten och mjölk men det funkar inte.

Verkar vara något med jordgubbs smaker, även Pro FX Jordgubb tycker jag är alldeles för sötsliskig... men har inte haft samma problem med varken choklad, mocha eller vanilj. Däremot va även hallon rätt söt..

Doozer
2008-01-21, 16:21
Okey, jag ska prova choklad också och se om jag kan uppskatta det mer än jordgubb.