handdator

Visa fullständig version : Ufc 80


Tigerkotten
2008-01-20, 14:06
Så nu kan de som vill prata om eventet.


Jag har ingen aning varför MMA tråden blev borttagen, men jag gissar på att någon länkade ut torrentsidor eller frågade efter de. Kom ihåg att det är mot forumets regler(även fast jag inte förstår varför de inte bara kan radera inlägget/inläggen samt varna/banna personen ifråga).




Per Eklund: Seriöst vad gjorde han egentligen? Detta var bland de sämre uppträdanden någon gjort i UFC. Kanske han var övertränad och därför kondisen var så usel. Men samtidigt så undrar man varför han inte försöka köra på knock i tredje ronden. Bättre gå ut på så sätt, än på det sättet han nu gjorde.

Gonzaga även han tog plötsligt slut, fina knän av Werdum dock.

Bj penn vs Stevensson :( Cut! Hade varit kul att se hur denna match hade blivit om den gick längre. Tror att Stevensson hade tagit rond 3 om den nu hade gått så långt(utan cut).

Hadook hade mysiga legkicks :D Gick fort också, poff combination & leg kicks på det.

Minns inte riktigt alla andra matcher just nu, just ja Kendall åkte på stryk :/ Tråkigt

He-man
2008-01-20, 14:11
Per Eklund gjorde av med för mycket energi då han försökte ta ner honom på marken flera gånger utan att lyckas.

Pudzianovski
2008-01-20, 14:11
Hardonk påminde om Dolph i Rocky. :thumbup:

He-man
2008-01-20, 14:14
Ang. MMA-tråden fick jag detta svar från allan om varför tråden tagits bort:

Policyfråga. Vi måste ha lite regler för vad som är acceptabelt på Kolo. En del i den tråden är bara misshandel och övervåld.

Så vi får se om den här tråden får vara kvar, men om ingen länkar till klipp från fighter och UFC kanske vi får diskutera gårdagens event?

Pudzianovski
2008-01-20, 14:17
Ang. MMA-tråden fick jag detta svar från allan om varför tråden tagits bort:



Så vi får se om den här tråden får vara kvar, men om ingen länkar till klipp från fighter och UFC kanske vi får diskutera gårdagens event?

Var det länkar till misshandel och övervåld i den tråden ??

He-man
2008-01-20, 14:30
Var det länkar till misshandel och övervåld i den tråden ??

Vet inte om det var diskutionen som sådan, eller om det var alla youtube-klipp med fighter där matcherna slutade lite mer brutalt?

formula4shape
2008-01-20, 14:47
Cut:et på Joe var sjukt, trist att det inte gick att stoppa blodet. BJ Penn verkade riktigt trött när matchen var över, andades tungt långt efter att matchen var slut. Tror han kunde fått det svårt om det hade blivit 5 ronder.

Per Eklund tyckte jag mest var en besvikelse. Han spillde mycket energi på att försöka med sina takedowns som tillslut såg fjantiga ut. Att sedan ligga kvar på golvet helt utmärglad gång på gång bevisar bara att han inte hör hemma i UFC. Vart var fightingrutinen? Han försökte i princip bara med takedowns och när han väl lyckades så låg han helt utpumpad och vilade på motståndaren.

För övrigt fick man se några fina knockar (Kendell var nog inte nöjd med sin insats) och ett jäkligt coolt event i helhet! Bra TV4 Sport som tar initiativ! :thumbup:

Allan
2008-01-20, 14:49
Vet inte om det var diskutionen som sådan, eller om det var alla youtube-klipp med fighter där matcherna slutade lite mer brutalt?

"..lite mer brutalt?"

Jo, det kan man lugnt säga. Samt dessa klipp som tagits bort under resans gång. Nu finns det en ny MMA-tråd för de som är intresserade

He-man
2008-01-20, 14:53
Per Eklund tyckte jag mest var en besvikelse. Han spillde mycket energi på att försöka med sina takedowns som tillslut såg fjantiga ut. Att sedan ligga kvar på golvet helt utmärglad gång på gång bevisar bara att han inte hör hemma i UFC. Vart var fightingrutinen? Han försökte i princip bara med takedowns och när han väl lyckades så låg han helt utpumpad och vilade på motståndaren.


Jo jag håller med, men eftersom det var hans första fight i UFC ser jag lite mer mellan fingrarna. I efterhand kommer han ha lärt sig mycket av sina misstag från den här fighten och få mer rutin och erfarenheter i kommande matcher.

GLC
2008-01-20, 15:16
Ja, Per Eklund såg inte särskilt imponerande ut. Han har väl ett 4 matchers kontrakt så det blir spännande att se mer av honom.

Grymt att se Gonzaga få på nöten. Ogillar honom sen han Crocoppade CroCop. Hade dock hoppats på att se mer groundwork, särskilt av Werdum.

BJ ser rättså ostoppbar ut just nu. Bara om han går upp en viktklass och möter GSP tror jag han kan få motstånd.

He-man
2008-01-20, 15:39
Btw länk till nya MMA-tråden:

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=107588

stargate
2008-01-20, 15:40
Ska vi fortsätta snacka i denna tråden eller gå över till den nya MMA-tråden?
Iså fall kan ju någon låse denna tråden.

Tigerkotten
2008-01-20, 15:52
Ska vi fortsätta snacka i denna tråden eller gå över till den nya MMA-tråden?
Iså fall kan ju någon låse denna tråden.

mma-tråden = generellt snack. Sen kommer det nya trådar om events när folk orkar göra det, så folk ej läser spoilers i MMA tråden.

flottis
2008-01-20, 16:53
Frågan är vad hela Pers team gjorde? Fick dom kollektiv hjärnkollaps allihopa? någon borde väl kunnat justera gameplanen och byta ut alla hopplösa singlelegs till något mer genomtänkt.

stargate
2008-01-20, 16:56
mmm sen fattar jag inte hur Per kunde ta slut så fort:confused: Han måste varit sjuk eller något?

GLC
2008-01-20, 17:29
mmm sen fattar jag inte hur Per kunde ta slut så fort:confused: Han måste varit sjuk eller något?

Tog nog ut sig av alla shoot, det är grymt ansträngande att riva av så många misslyckade shoot.

ligne
2008-01-20, 18:07
BJ ser rättså ostoppbar ut just nu. Bara om han går upp en viktklass och möter GSP tror jag han kan få motstånd.

jag tror att Joe hade tagit matchen om han inte fick sitt cut där.

självklart kan jag bara spekulera men det är vad jag tror.

BJ säger att han tränat mer kondition men jag tror ändå inte att han har samma ork som Joe har.

heja "daddy" om det blir en retur :D

för övrigt så var det några riktigt bra matcher igår, med undantag för Pers match som var direkt usel.
sak samma om det var hans första match i UFC, det finns måååååånga som gjort mycket bättre ifrån sig sina första matcher så det kan man knappast skylla på.

det är ju inte så att han förlorade bara för att han inte hade en "vanlig" ring runt sig, utan för att han inte hade något att komma med.
och då var inte Sam speciellt bra heller.

bear.flowertwig
2008-01-20, 18:13
Hardonk var skön, jag gillar trädfällning :D Det ser man inte så ofta i UFC jämfört med K1 där en och annan är helt överjävlig på low kicks.

Verkligen synd att BJ öppnade Joe. Matchen blir ju inte dugg bättre av det. Hade varit kul att se vad den hade slutat annars även om BJ såg bra ut och var duktigt taggad. Men vad var det för bs han pratade om sin magrutor? Fortfarande slät som en säl...

Kabuto
2008-01-20, 19:06
BJ var ju helt klart slätare och säckigare när han var i en högre viktklass

eandersson
2008-01-20, 19:28
Hardonk var skön, jag gillar trädfällning :D Det ser man inte så ofta i UFC jämfört med K1 där en och annan är helt överjävlig på low kicks.

Vet ej om du menar att han sänkte honom med sina low kicks, för det gjorde han inte. Var en rejält träff han fick in på käken. Men jävlar vad de sparkarna måste ha gjort skada.

Pudzianovski
2008-01-20, 19:31
Vet ej om du menar att han sänkte honom med sina low kicks, för det gjorde han inte. Var en rejält träff han fick in på käken. Men jävlar vad de sparkarna måste ha gjort skada.

Han fällde ju honom med sparkarna även om det var slaget som "knockade" honom. Först fällde han honom med 2-3 sparkar. Sen efter att han rest sig igen slog han väl ner honom om jag kommer ihåg rätt ?

bear.flowertwig
2008-01-20, 19:45
BJ var ju helt klart slätare och säckigare när han var i en högre viktklass

Jo men att kalla honom hård vore ju att ta i eller hur ;)

bear.flowertwig
2008-01-20, 19:52
Han fällde ju honom med sparkarna även om det var slaget som "knockade" honom. Först fällde han honom med 2-3 sparkar. Sen efter att han rest sig igen slog han väl ner honom om jag kommer ihåg rätt ?

Det var vad jag menade ja. Borde väl varit rätt uppenbart. Han hade inte klarat sig länge till även om man räknat bort slaget.