handdator

Visa fullständig version : Infektion... hur länge ska jag vänta?


camarade
2008-01-19, 20:26
Kanske hamnade i fel forumkategori, bara att läxa upp mig i sådana fall :naughty:

Såhär ligger det till. En vecka innan nyår drog jag på mig en förkylning, ingen feber men bara allmänt slö och trött. Tänkte att jag skulle ta det lugnt på nyår (festen var redan planerad här så det var inte så mkt att välja på), alkohol och infektion i kroppen var fallet förra året också och då slutade det med att jag blev borta från träningen fram till februari.

Men självklart mådde jag piss dagen efter, och på tisdagen vart det att vakna kallsvettig med 40 graders feber. Inte så lyckat. Detta hållde i sig i nästan 2 veckor med 39-40 grader varje dag, så jag har varit i stort sett sängliggandes halva månaden.

Är fortfarande lite halvdeg, slemhosta och krasslig i största allmänhet. Känner mig dock pigg. Vågar jag mig på att lyfta skrot?

Känns som man har tappat massor när man varit sängliggandes, träningsabstinensen ökar kan jag säga...

http://feber.se/article_images/17879_420.jpg

Men vill ju inte bli sjuk en månad till... *grr27*

grimfish
2008-01-19, 20:33
Bättre att vänta en dag för mycket än en för lite. Jag hade inte tränat tung styrketräning om jag hade känt mig som du gör nu. Det kan få tråkiga konsekvenser.

forslund
2008-01-19, 21:08
En riktlinje jag brukar se här är att det går att träna så länge man inte har ont i halsen.

Jag håller inte riktigt med. Känner du att du inte är återställd, vänta gärna ett par dagar till. Jag började för tidigt en gång, det slutade med jobbiga utslag på kroppen som höll i sig i runt 10 veckor, hjärtklappningar och ett sjukhusbesök.

Och ja, det var bara en vanlig förkylning, och den var inte grov heller. Inget halsont, men tydligen var det vidrigt nog för att kroppen skulle ta stryk.