handdator

Visa fullständig version : Några gitarr freaks?


Fredfraud
2008-01-19, 14:22
Tänkte kolla om det fanns några andra gitarr freaks? Alltså sådana som shreddar löst och tappar off som fan? Eller som bara är fett intresserade av blues sidan av gitarr? Eller kanske klassiska gitarrister? Varför inte jazz?
Själv är jag nån blandning av alla.. tror jag. :D

Hennish
2008-01-19, 15:39
Jag har spelat gitarr sen 8an, går trean på gymnasiet nu så jag är ganska intresserad av gitarr ja. Lyssnar på det mesta men när det kommer till att spela så blir det mest hårdrock och blues/rock för att det är det enda jag kan haha. Orkar inte lära mig några jobbiga jazz-skalor för tillfället ;)

Chaan
2008-01-19, 15:45
tappar off

cvJ-RXSsSFs

Jazzgura
2008-01-19, 15:46
Yes är gitarrist, läste musik på gymnasiet och fortsatte elgitarrstudier i Los Angeles för 2 år sedan. Nu är jag hemma i Sverige igen och läser till civilingenjör men jag lirar fortfarande mycket!

Tips för er som gillar att lira gitarr: Ut med er och spela med folk! Finns på tok för många sovrums-shredders! :)

Hennish
2008-01-19, 15:50
Yes är gitarrist, läste musik på gymnasiet och fortsatte elgitarrstudier i Los Angeles för 2 år sedan. Nu är jag hemma i Sverige igen och läser till civilingenjör men jag lirar fortfarande mycket!

Tips för er som gillar att lira gitarr: Ut med er och spela med folk! Finns på tok för många sovrums-shredders! :)

Mm bedroomshredders är fan det värsta som finns!
Vart läste du i LA? Hade varit kul att läsa musik på nån folkis första kanske och sen eventuellt börja utomlands! Fast det jag ska fokusera på först är att få ihop ett band ;)

Jazzgura
2008-01-19, 15:54
Mm bedroomshredders är fan det värsta som finns!
Vart läste du i LA? Hade varit kul att läsa musik på nån folkis första kanske och sen eventuellt börja utomlands! Fast det jag ska fokusera på först är att få ihop ett band ;)
Hehe indeed.. folkis är bra, mysigt med lite lagom sektkänsla. Jag läste på Musicians Institute i Hollywood. Utlandsstudier är sjukt roligt, ska försöka åka iväg sen till England under den utbildningen jag går nu.

raQblad
2008-01-19, 16:30
Yes är gitarrist, läste musik på gymnasiet och fortsatte elgitarrstudier i Los Angeles för 2 år sedan. Nu är jag hemma i Sverige igen och läser till civilingenjör men jag lirar fortfarande mycket!

Tips för er som gillar att lira gitarr: Ut med er och spela med folk! Finns på tok för många sovrums-shredders! :)Du har inget tips för oss som just börjat spela? Jag tragglar med "En busschaufför.." nu... :D haha

Snabel
2008-01-19, 16:33
Tappa inte motivationen, det blir bättre sen!

Jazzgura
2008-01-19, 16:38
Se det ungefär som styrketräning/kondtitionsträning: gör det frekvent och glöm inte bort att ha roligt! :)

Honken
2008-01-19, 17:32
Klassisk gitarrist. Har lirat i cirka 3 år, varav 1 år varit seriöst (privatlärare och uppträdanden).

Hennish
2008-01-19, 17:43
Du har inget tips för oss som just börjat spela? Jag tragglar med "En busschaufför.." nu... :D haha

Jag kom ihåg att när jag började spela så ville jag lära mig för att jag var så otroligt musikintresserad och jag tyckte det var så grymt kul att lära sig något nytt! Det är ju lite annorlunda från person till person men om du har den inställningen kommer du gå långt! Ifall du går in med inställningen att du ska få brudar/vara cool osv osv så kommer det nog inte gå lika långt tyvärr... Men om du verkligen VILL lära dig för att du tycker det är kul och intressant med musik så är det bara att kämpa på! Riktigt kul när du märker hur mycket du har utvecklats :thumbup: