handdator

Visa fullständig version : Deff Gainer?


MikeV
2008-01-19, 11:55
hej, tänkte börja deffa den 1 februari (känns bra med ett fast datum)!

men jag undrar nu innan träningen så tar jag 1st proteindrink plus glutamin och kreatin och efter träningen gainer pro plus glutamin och kreatin.

när jag börjar deffa ska ja sluta ta gainern efter träningen
och bara ta whey-80?
eftersom med gainern kommer jag upp i så mycket kcal så jag inte kan äta så mcyket annat för att få mina 500 kcal minus




Micke

Ondskapelsen
2008-01-19, 12:09
Du måste ha energi efter träningspasset. Jag släpper aldrig gainer efter pass iaf. Kommer jag aldrig sluta med.

King Grub
2008-01-19, 12:33
Bara bra med kolhydrat efter träning, men det går bra med kolhydratrik, vanlig föda i stället - kan t o m vara en fördel med mer mättande, näringsrika kolhydratkällor vid energirestriktiv diet i stället för sockerarter el glukospolymerer.

myling
2008-01-19, 12:34
Allt beror väl på vad som funkar bäst för dig. Du har ju en given "energiintervall" att hålla dig inom. Flytande energi mättar ju inte lika mycket men om du klarar hungern så spelar det mindre roll vad energin kommer ifrån. Blir du för hungrig så ät fast föda efter träningen istället. Som sagt, finns inget magiskt med gainer.

edit: förstår hur eddie känner det...

otherside
2008-01-19, 12:34
hej, tänkte börja deffa den 1 februari (känns bra med ett fast datum)!

men jag undrar nu innan träningen så tar jag 1st proteindrink plus glutamin och kreatin och efter träningen gainer pro plus glutamin och kreatin.

när jag börjar deffa ska ja sluta ta gainern efter träningen
och bara ta whey-80?
eftersom med gainern kommer jag upp i så mycket kcal så jag inte kan äta så mcyket annat för att få mina 500 kcal minus

du svarade ju själv=) Visst kan du fortsätta med gainern men du kan få i dig betydligt mer mättande kalorier genom maten istället.


Micke

du svarade ju själv=) Visst kan du fortsätta med gainern men du kan få i dig betydligt mer mättande kalorier genom maten istället.

Koloftw
2008-01-19, 13:02
hej, tänkte börja deffa den 1 februari (känns bra med ett fast datum)!

men jag undrar nu innan träningen så tar jag 1st proteindrink plus glutamin och kreatin och efter träningen gainer pro plus glutamin och kreatin.

när jag börjar deffa ska ja sluta ta gainern efter träningen
och bara ta whey-80?
eftersom med gainern kommer jag upp i så mycket kcal så jag inte kan äta så mcyket annat för att få mina 500 kcal minus


Micke

Vad de andra förutom den första skrev.

Kan tilläga att jag knappast tror att du får ut mer rent styrke-/massamässigt med gainer än från potatis eller bröd.

MikeV
2008-01-20, 12:05
tack för alla bra svar! forsätter med gainern efter passet!