handdator

Visa fullständig version : 2-3 månader i asien, budget osv...


apa_ola
2008-01-18, 20:46
Hej!

JAg och min flickvän ska åka till asien i april. Vi planerar vara borta i två till tre månader. Jag skulle vilja få så mkt input som möjligt om allt möjligt.

Rimlig budget? Vi tänker väl inte leva i överflöd utan kan båda snåla rätt bra.

Väder under de svenska vår- och försommarmånaderna? Monsuntider?

Biljettbokningstips? Av olika skäl har vi inte kunnat köpa biljetter tidigare, så nu är det som det är.

Planerad länder: thailand, laos, kambodja, malaysia, vietnam och kanske fler.

Tack!

apa_ola
2008-01-19, 09:54
bump!

trodde kolo var mer berest än så här...

Frantic
2008-01-19, 10:06
Det finns nog några trådar om det här tror jag. Har ni vart inne på www.backpacking.com ? Där startas det trådar som är identiska med den här ungefär lika ofta som 15-åringar startar trådar där de vill få beachform här på kollo.

Jag kan dra lite snabbinfo. Kan ni snåla lite så klarar ni er helt klart på 6000/ mån per person inkl allt.

Jag har varit i Thailand under okt, nov, dec, feb, mars, april och maj och de två senaste månaderna var helt klart de varmaste

Har ni bokat flyget än? Ring runt till STA, Kilroy och kika på de olika flygbplagens hemsidor. Kolla internet - Thaiair, Austrian Air osv...

Patriarch K
2008-01-19, 10:46
Ja 6000 i månaden borde nog fungera, men det är alltid bra att planera in att det kommer kosta lite mer varje månad då man blir ganska glad efteråt när man ser hur mycket man får över samt att man har en livlina.

Heniin
2008-01-19, 12:23
jag gjorde av med 16 000 senast och hade med mig 30 000 så det är alltid bra att överbudgetera en aningen. Vi bodde oftast "bra" men en sak vi gjorde var att inte kasta bort pengarna på att festa utan vi dök,trekkade och hittade på andra roliga grejjer. Resan blir ju vad du gör den till såklart =) åker själv iväg igen den 12 Februari och kommer hem den 12 maj hoppasa du får en rolig resa!

apa_ola
2008-01-19, 17:52
Tack för era svar!

Heeniin: du gjorde av med 16k, men under vilken tidsrymd?

Heniin
2008-01-19, 20:01
Under 3 månader :=) sorry glömde skriva det