handdator

Visa fullständig version : Träning för armbrytning


Schnuff
2008-01-18, 17:18
Skulle vilja träna mer för att få övertag i armbrytning. Om det är någon som är kunnig som skulle kunna hjälpa till?

Demoneyes
2008-01-18, 17:27
Träna axlarna både bak och framsida sen skadar det inte att ha lite vikt i sin kroppshydda för den kan man använda sig lite av stabilitet och så.

Gymmar du så kan du köra i cablecrossen ta linan som är högst upp sätt en bänk under och gör samma rörelse som du gör vid armbrytning kanske träna lite underarmar om man vill klämma skiten ur sin fiende.

Kan inte mkt men så hade jag gjort

jakkan
2008-01-18, 17:37
Ett förslag är att du söker på forumet, denna fråga har varit uppe ett antal gånger.

Demoneyes
2008-01-18, 18:06
Ett förslag är att du söker på forumet, denna fråga har varit uppe ett antal gånger.

+1 varför tänkte inte jag på det. Hade sparat mina fingrar lite jobb :)

Svedberg
2008-01-19, 14:04
Lite extremt alternativ men, det kan funka!

Bryt arm

*cupid*

muffe85
2008-01-19, 17:03
Något en kille på mitt förra gym gjorde, var att han använde sig av Sittande rodden, men bytte ut handtaget till ett rep med knut i änden, sen körde han "Armbrytningsrörelsen" där, sittandes på sidan av sitsen. Om jag minns rätt körde han både lågrep, medelrep och ibland rätt tungt.

Kan noteras att han tävlade i armbrytning och hade en del framgångar, så metoden är bevisligen inte helt värdelös.

Eriken
2008-01-19, 17:08
Om du bara vill bryta ut dina kompisar och inte satsa seriöst så föreslår jag att du ska träna handled och fingrar. Med en stark näve och stabil handled tar du dig hyffsat långt mot andra nybörjare.

Schnuff
2008-01-22, 02:35
Tackar för alla tips!
http://www.youtube.com/watch?v=RLP1J1pea4M såg på youtube, magnus samuelsson har ju varit framgångsrik i det, och gav en en del tips.

Sheogorath
2008-01-22, 02:48
Något en kille på mitt förra gym gjorde, var att han använde sig av Sittande rodden, men bytte ut handtaget till ett rep med knut i änden, sen körde han "Armbrytningsrörelsen" där, sittandes på sidan av sitsen. Om jag minns rätt körde han både lågrep, medelrep och ibland rätt tungt.

Kan noteras att han tävlade i armbrytning och hade en del framgångar, så metoden är bevisligen inte helt värdelös.

Falskt auktoritetsresonemang. Which means: Du kan inte veta att det är hans kabellek som gjort att han haft en del framgångar. Det skulle precis lika gärna kunna vara så att han hade haft precis samma framgångar utan sin kabelträning i rodden; Och då hade den varit just helt värdelöst. Det är väl inte fel att titta av andra och lära sig, men om man börjar tänka att det "bevisligen funkar för att han gör det" så bör man ta sig extra hårt i örat.