handdator

Visa fullständig version : Sport-BH (tjejer hjälp)


beckman88
2008-01-18, 15:57
hejsan min flickvän undrar om ni vet några sport bhar som inte gör ont när man tex hoppar hopprep eller springer. Någon som är storbystad(D) som har några förslag?

mini
2008-01-18, 16:05
hejsan min flickvän undrar om ni vet några sport bhar som inte gör ont när man tex hoppar hopprep eller springer. Någon som är storbystad(D) som har några förslag?

Det finns många bra hos större varuhus och sportbutiker. Oftast är de mer bh-lika även mer arbetade och erbjuder mer stöd. Hon måste hur som helst gå och prova ut en, storlekar kan vara knepigt.

beckman88
2008-01-18, 16:10
Måste väl finnas något märke som är bäst?*gah!*

mini
2008-01-18, 16:12
Måste väl finnas något märke som är bäst?*gah!*

Nej.

Semiramis
2008-01-18, 16:13
Personligen tycker jag att Champion och Stayinplace är bra, men det är som sagt individuellt. Det bästa är att prova och hoppas att inte expediten tittar in provhytten när man hoppar som bäst :em:

LadyInsane
2008-01-18, 16:14
Den "bästa" jag har kommer ifrån Casall och sitter som sten.

LadyInsane
2008-01-18, 16:14
Personligen tycker jag att Champion och Stayinplace är bra, men det är som sagt individuellt. Det bästa är att prova och hoppas att inte expediten tittar in provhytten när man hoppar som bäst :em:

Är inte den grymt liten? Har provat en sådan, och kändes som om brösten skulle ramla ut (provade flera storlekar)...:D

beckman88
2008-01-18, 16:16
Den "bästa" jag har kommer ifrån Casall och sitter som sten.

Finns det inte olika stilar? vilken anvnäder du?

LadyInsane
2008-01-18, 16:21
Finns det inte olika stilar? vilken anvnäder du?

Gahh... har inget speciell namn på den. Köpte den förra året, så den finns förmodligen ändå inte med i årets kollektion. Ett tips till henne är att bege sig till närmaste Stadium (typ alla har casall) och prova igenom deras SportBH'ar helt enkelt. Skippa topparna och testa BH-varianterna. När hon väl provar är det väl mest att börja hoppas runt lite och röra på sig så hon känner hur den sitter. :)

Semiramis
2008-01-18, 16:24
Är inte den grymt liten? Har provat en sådan, och kändes som om brösten skulle ramla ut (provade flera storlekar)...:DFinns olika modeller också, jag kommer inte ihåg vad min heter men tuttarna har inte ramlat ur än :D

Eldhroka
2008-01-18, 16:29
Jag använder enbart den här modellen.
Iofs så har inte jag så stora lökar,
men den här håller mina på plats riktigt bra.

http://www.stadium.se/is-bin/intershop.static/WFS/Stadium-SwedenB2C-Site/Stadium/sv_SE/Products/Medium/056356_001.jpg
Finns på Stadium.
(SOC
SPORTS BRA
Sport-bh i funktionsmaterial med bra andasfunktion.)

Frida.B
2008-01-18, 17:37
sport bhar som denna brukar ha bra stöd för stor byst.

http://picture.yatego.com/images/467fd49f606ee6.9/137_0.jpg

machine gun
2008-01-18, 20:08
Har man stor byst kan det vara en idé att välja en modell som går att knäppa upp när den ska på/av. Toppar kan vara krångliga att få på/av om man är storbystad, eftersom de även ska sitta tight under bysten.

Prova är det enda som fungerar. Prova gärna alla modeller och hoppa upp och ner i provrummet för att känna efter :D

Själv är jag långt från någon Dolly Parton, men ändå tycker jag att gränsen mellan skump och kvävning kan tyckas hårfin. Har bara en enda sport-bh som jag är 100 % nöjd med och det är en Stayinplace-modell som såklart har utgått :(

bulldozer
2008-01-18, 22:05
Själv brukar jag ha vanlig bh och så en sport-bh över...
Tyvärr är det så att det är det ända som får tuttarna att hålla sig på
plats om man ska vara lite aktiv *gah!*

Fredriiik
2008-01-18, 22:10
min tjej kör med casall adjustable sports bra.
hon har också D-kupa, hon hade också problem med å hitta något som höll dom på plats, men denna är hon hel nöjd med :)
finns på större stadium butiker.

Tolkia
2008-01-18, 22:13
Jag gillar Stay In Place, modellen heter "supersport" tror jag, och är väl den av deras modeller som främst rekommenderas till tjejer med byst modell större. Jag tycker att den håller paketet på plats och håller tvätten bra (inte helt oviktigt, eftersom de är dyra som stryk och måste tvättas ofta). Jag har för mig att även Champion och Shock Absorber har modeller som brukar få bra recensioner i olika tester.

Som flera redan skrivit måste man dock ut och prova; alla har olika behov och krav. Jag vill gärna trycka på att man inte skall vara för snål; en väldigt billig BH (eller egentligen en BH av sämre kvalitet) tappar ofta elasticiteten fort.

denpa
2008-01-18, 23:23
triumph sortiment hälsar flickvännen. Hon har D kupa och är mer än nöd med deras sport bh

Frida.B
2008-01-19, 01:01
Själv brukar jag ha vanlig bh och så en sport-bh över...
Tyvärr är det så att det är det ända som får tuttarna att hålla sig på
plats om man ska vara lite aktiv *gah!*

+1
vanlig bh och sen en vanlig sportbh man drar på sig. Tycker inte det finns några bra sportbhar om man inte har tuttar som silikon