handdator

Visa fullständig version : Civilekonomprogrammet på SU


Lövbiffen
2008-01-18, 12:51
Tänkte fråga om det är några här på Kolo som möjligtvis börjar på Civilekonomprogrammet på SU nu på måndag? :)

GymTT
2008-01-18, 23:17
Tänkte fråga om det är några här på Kolo som möjligtvis börjar på Civilekonomprogrammet på SU nu på måndag? :)

SU är bra grejer, joinar du frescati också?

Lövbiffen
2008-01-19, 15:37
SU är bra grejer, joinar du frescati också?

Har precis köpt gymkort på mitt vanliga gym, men man ska ju gå SU under några år, så man får ju se i framtiden(kanske man kan komma i form så man kan träna med er biffar också) ;)

Så du pluggar där alltså?

Lövbiffen
2008-01-25, 18:58
Tänkte bara bumpa den här tråden litegrann. Måste kolla igen ifall det kanske är någon annan här som också på börjat på civilekonomprogrammet :)

dazhen
2008-01-25, 19:52
Jag går nu fjärdetermin så jag ligger lite i framkant. Då jag började kallade dem utbildningen Ekonomilinjen men vi har sedan start fått veta att vi kan få glida över till den nya utbildningen om vi så vill eller följa det gamla systemet. Läser denna termin grundkurs i Statistik och sen JÖKen för att kunna gå över till Civilekonomprogrammet. Försök va med på det mesta som fadderiet annordnar så skapar man lite nya kontakter vilket inte är fel. Kryssningen är väll en av höjdpunkterna då jag var "micronom" men vårterminen är i regel lite lugnare jämfört med höstterminen vad jag erfarat.

GymTT
2008-01-25, 19:53
Har precis köpt gymkort på mitt vanliga gym, men man ska ju gå SU under några år, så man får ju se i framtiden(kanske man kan komma i form så man kan träna med er biffar också) ;)

Så du pluggar där alltså?

Haha, jag är då ingen biff iaf.
Ja precis, det funkar mkt bra.
Hoppas du trivs.

MVH

Lövbiffen
2008-01-25, 20:10
Jag går nu fjärdetermin så jag ligger lite i framkant. Då jag började kallade dem utbildningen Ekonomilinjen men vi har sedan start fått veta att vi kan få glida över till den nya utbildningen om vi så vill eller följa det gamla systemet. Läser denna termin grundkurs i Statistik och sen JÖKen för att kunna gå över till Civilekonomprogrammet. Försök va med på det mesta som fadderiet annordnar så skapar man lite nya kontakter vilket inte är fel. Kryssningen är väll en av höjdpunkterna då jag var "micronom" men vårterminen är i regel lite lugnare jämfört med höstterminen vad jag erfarat.

Fan kryssningen är jag redo för. Tänkte ta på mig kaptenskläder och köra den här dialogen med en polare på båten:
CcaGtebBMCk

:D

Kommer vi få "leka" med er äldre senare kanske? Tänkte om det kommer bli några större festiviteter.



Vad pluggar du då GymTT?

dazhen
2008-01-25, 21:23
Kommer vi få "leka" med er äldre senare kanske? Tänkte om det kommer bli några större festiviteter.
Vi "äldre" brukar glida med på ett hörn, vi som snor biljetterna till sittningarna så ni inte får vara med :devil: ,men det är främst faddrarna ni festar med. Bästa sättet att lära känna folk från andra terminer är att du är med i fadderiet till hösten eller engagerar dig i någat av utskotten i föreningen, tex PRU. Då blir man inbjuden till lite allt möjligt, men annars är det bara att kolla på nån anslagstavla vad det är för fester som är uppe i Allhuset.