handdator

Visa fullständig version : kcalunderskott


vesterberg
2008-01-18, 00:47
nu behöver jag lite hjälp här.
jag började deffa för precis två veckor sedan, sedan dess har jag gått ner 4 kilo. sjukt snabbt, fattar inte hur det är möjligt. jag väger och räknar visserligen inte på maten, men jag äter mig mätt och det är sällan jag går hungrig någon längre tid. enligt mina uträkningar; 4kg = ~28000kcal, delat på 14 dagar = 2000kcal. alltså ett underskott på 2000kcal per dag. är det ens möjligt när jag äter mig mätt och inte går hungrig under dagarna? är det matematiken som är helt åt helvete? faktum kvarstår ju hur som helst, 4kg på två veckor.

jag vägde vid starten 98kg och är ~184cm lång.

Gpajpen
2008-01-18, 00:50
I början av en viktnedgång kan man tappa förvånande många kilon vätska/glykogen utan att du gör något fel i sammanhanget.

Edit: Fortsätter det i samma takt så räknar du fel, men just första, kanske andra också, veckan för mig brukar innebära ett stort hopp på vågen. Fungerar samma sak omvänt också, ätardagar kan man "gå upp" flera kilon.

vesterberg
2008-01-18, 01:01
ett skutt på vågen hade jag rasat med, men det känns som att det var så jävla mycket. jag har ju inte levt utan vatten och kolhydrater precis, hur mycket vätska och glykogen kan det försvinna? ;p

Raggis
2008-01-18, 01:12
Precis som Gp säger, så är det mest vätska som försvinner i början.

LadyInsane
2008-01-18, 16:08
Bra jobbat Westerberg, fortsätt nu såhär. :)