handdator

Visa fullständig version : Fylla 30?


Lellan
2008-01-18, 00:20
Ja. Just det.

Vad ger man?
Får man?
Hur firar man?
Hur firar man inte?
Hur mkt kan man skita i det?
Hur väl kan det firas?

etc. Tack på förhand. :)

tntballe
2008-01-18, 00:51
Vad ger man? man gratulerar att dom överlevt
Får man? helst lugn o ro
Hur firar man? med att sova
Hur firar man inte? med ett jäkla liv
Hur mkt kan man skita i det? så mycket det går
Hur väl kan det firas? totalt 24 timmars sömn det dygnet

tjabon
2008-01-18, 01:12
Vad ger man? -En rollator!
Får man? -En rollator!
Hur firar man? -Rollator-party!
Hur firar man inte? -Utan rollator!
Hur mkt kan man skita i det?..........*mini*
Hur väl kan det firas?...............:eating: :cheers: :smokin:

Kwon
2008-01-18, 01:18
En polare fick Cluedo och lite random dvd-filmer samt prylar te datorn av mig när han fyllde 30.

Avesta
2008-01-18, 01:31
Sopranos DVD box och en flaska vin. Om det är en kille.

Nalfaren
2008-01-18, 01:37
Snackat om det lite också.
Är det den som fyller år eller vänner/släkt som bör ordna kalas om något?

30 för mig så är det Hyrd lokal å typ alla vänner + släkt som skall
komma å massa underhållning å lekar å sprit som gäller hela natta lång.
Minns fortfarande när min moster fyllde 30, jag va la 10 eller nåt, skoj :)

Lellan
2008-01-18, 02:31
Det är både jag och kompisar till mig som fyller. Pga diverse omständigheter känns det väldigt olägligt att fylla å greja just nu, kan man få dispans till 31?*whistle*

(fira andra går väl an men orkar inte fira mig)

Lellan
2008-01-18, 02:34
Sopranos DVD box och en flaska vin. Om det är en kille.

Jag kan vara kille för en kväll. Hellre nåt House eller Lost dvd-box dock om man får vara petig. ;)

mini
2008-01-18, 06:15
Jag lät mitt passerande av 30 gå obemärkt förbi.

JJ
2008-01-18, 08:29
Jag svara champagne på allt.

mangs
2008-01-18, 09:30
Jag hade släktmiddag med allt där till när jag fyllde 30 nyligen, mest eftersom det var en olämplig dag (25e Dec). Sedan har jag hyrt lokal för att ha fest med kompisarna nu i Februari. Det kommer blir Champagne, 3-rätters middag, massor av alkohol, Karaoke, Nintendo Wii, musik, dans mm.

Hur man vill fira sin 30årsdag är upp till var och en tycker jag men personligen känner jag att jag bara fyller 30 en gång och därför vill fira det. Ligga och sova kan jag göra någon annan dag.

Om man skall fira någon som fyller 30 så är det ju lämpligt att gratulera istället för att beklaga. Sedan beror det ju på hur nära personen i fråga är. Är det en släkting eller nära kompis köper man något finare, är det någon längre ifrån så kanske en mindre present räcker.

ArcTiC
2008-01-18, 09:57
Pga en större fest året innan så höll jag låg profil på 30 års dagen. Lite tårta samt pilsner och poker (sökö) med polarna på kvällen. De hade inte ens hyffs att förlora då vi spelade så jag blev av med pengar (grattis!).

mini
2008-01-18, 10:11
personligen känner jag att jag bara fyller 30 en gång och därför vill fira det.

Till skillnad från när du fyller 23 eller 59 eller alla andra födelsedagar?

Tricce
2008-01-18, 10:14
Till skillnad från när du fyller 23 eller 59 eller alla andra födelsedagar?

Ungefär vad jag tänkte skriva men nu får det bli +1 :D

jakke
2008-01-18, 10:40
Det är några år kvar till dess men jag kommer inte vara kvar i Sverige över min 30års dag. Antingen själv eller om jag hittat (klubbat ner) en kvinna.

Eldhroka
2008-01-18, 10:41
Jag tänkte fylla 29 i år igen...

bear.flowertwig
2008-01-18, 10:49
Ja. Just det.

Vad ger man?


etc. Tack på förhand. :)

http://img153.imageshack.us/img153/460/grnakulorcj6.jpg

Nitrometan
2008-01-18, 11:06
Jag tänkte fylla 29 i år igen...
Jag tänkte fylla 26 för 12:e gången iår.

26 är en rätt bra ålder tycker jag.

Snafu
2008-01-18, 11:14
Jag tänkte fylla 26 för 12:e gången iår.

26 är en rätt bra ålder tycker jag.

Japp, 26 var utmärkt. 25 var också bra men 26 är mer vuxet, samtidigt som man fortfarande är "in touch" men ungdomen (dvs inte stör sig så förbannat mycket).

28 är inte så bra.

Grisen
2008-01-18, 11:50
Det är några år kvar till dess men jag kommer inte vara kvar i Sverige över min 30års dag. Antingen själv eller om jag hittat (klubbat ner) en kvinna.

Var ska du?

Batman
2008-01-19, 02:29
Lammkött ! alla som blir äldre vill veta att dom fortfarande kan få isäng lammkött.

Så se till att bjuda in lite random ungt folk =)

Jay-Z
2008-01-19, 09:17
Vad ger man?
Man: Random leksak/bok/film/kundvagnar.

Kvinna: Fråga innan. Chansa inte.


Får man?

Lov?

Hur firar man?
Personligen firar jag inte. Är lite inne på minis linje. Sedan delar jag mangs problematik med att fylla runt jul. Så det löses genom spritorgie i januari istället. :D

Hur mkt kan man skita i det?

Imo så är 30 en mindre milstolpe än 40 i alla fall.

bertbert
2008-01-19, 09:23
Vad ger man?
Man: Random leksak/bok/film/kundvagnar.

Kvinna: Fråga innan. Chansa inte.


:laugh:

Tjuckot
2008-01-19, 10:29
När tjejen fyllde 30 så åkte vi till london en onsdag-fredag, så bjöd jag henne på lunch och hon fick nån present tidigare. Hon ville inte ha någon stor fest så detta var ganska lagom.

Nitrometan
2008-01-19, 12:43
Japp, 26 var utmärkt. 25 var också bra men 26 är mer vuxet, samtidigt som man fortfarande är "in touch" men ungdomen (dvs inte stör sig så förbannat mycket).

28 är inte så bra.
Precis. Jag kände det redan första gången jag fyllde 26. "Det här är bra"... Jag trivs med att vara 26. ;)

Lellan
2008-01-19, 12:48
När tjejen fyllde 30 så åkte vi till london en onsdag-fredag, så bjöd jag henne på lunch och hon fick nån present tidigare. Hon ville inte ha någon stor fest så detta var ganska lagom.

Jag är på. Det lät lagom. När åker vi? *popcorn*

















Ähhhh... skojabara. :) Du slipper.Men jag fattar grejen nu iaf. Man måste inte fira, det är ingen förolämpning mot folk att inte bjuda på fest. Folk tjatar och jag tycker det är lite obehagligt. Måste jag firas: Ge mig pengar å dra typ.. kan man säga så när de tjatar? ;) :thumbup: Fira andra som vill bli firade kan jag däremot absolut tänka mig.

Yes
2008-01-19, 13:14
alla som blir äldre
30 år är inte "äldre" för en kvinna. Det kan nog faktiskt rentav vara den ålder då kvinnor blir som mest fulländade.

Vid 20 är de för unga och naiva. 25 är en bra ålder men många har inte hunnit återhämta sig från studentlivets inskränkta värld. Vid 30 har det blivit folk av de flesta.

Jag ser nog faktiskt själv fram emot 30. Tills dess räknar jag med att ha blivit fulländad och alla yngre kvinnor kommer vilja ligga med mig.

Pata
2008-01-19, 13:39
Vad ger man? Head
Får man? Orgasm
Hur firar man? Om och om igen...
Hur firar man inte? Traditionellt
Hur mkt kan man skita i det? Försök att hålla all typ av avföring och biprodukter ur firandet.
Hur väl kan det firas? Beror oftast på humöret och partnern.

*whistle*

Tjuckot
2008-01-19, 13:50
Jag är på. Det lät lagom. När åker vi? *popcorn*



Ähhhh... skojabara. :) Du slipper.Men jag fattar grejen nu iaf. Man måste inte fira, det är ingen förolämpning mot folk att inte bjuda på fest. Folk tjatar och jag tycker det är lite obehagligt. Måste jag firas: Ge mig pengar å dra typ.. kan man säga så när de tjatar? ;) :thumbup: Fira andra som vill bli firade kan jag däremot absolut tänka mig.

Haha, då får du nog vara min "sugarmama" och betala :)

Jo, hon upplevde det lite så med. Folk tjatade om att det skulle vara fest och grejer, men hon själv hade inte alls något sug efter det. Det hela löstes fint med att hon var bortrest när hon fyllde år och då var det svårt med fest, hehe.

Jag är glad att det är 8 år kvar tills man är 30, heh. Ungdomens härliga dagar..

Tjuckot
2008-01-19, 13:52
30 år är inte "äldre" för en kvinna. Det kan nog faktiskt rentav vara den ålder då kvinnor blir som mest fulländade.

Vid 20 är de för unga och naiva. 25 är en bra ålder men många har inte hunnit återhämta sig från studentlivets inskränkta värld. Vid 30 har det blivit folk av de flesta.

Jag ser nog faktiskt själv fram emot 30. Tills dess räknar jag med att ha blivit fulländad och alla yngre kvinnor kommer vilja ligga med mig.

Tjejen, eller ja, för tillfället är det väl fd ;/ Men i alla fall, hon var hyffsat störd över min och andras uppfattning om att när man är 30 så är man så gott som död, heh. Jag har fått ändra uppfattning om personer över 28 får jag lov att säga.