handdator

Visa fullständig version : Gainers mania!


engdahl_86
2008-01-17, 20:45
Tjena! Tänkte bara höra vilken/vilka gainers ni föredrar?

Själv har jag kört på TWINLAB Gainers Fuel. Kostar för 4.7kg ca 600-700:-
Men enligt mig är den värd det, väldig god smak och har gett mig bra resultat.
Finns ju både billigare och dyrare varianter.

Vore kul att höra era personlig intryck av olika gainers, har som sagt enbart testat twinlabs, men varit nöjd så har hållt mig till den.

Men nu är min 4.7kg's burk tom och ska inhandla nytt, så vill checka lite över alternativa gainers.

Ps. Hitta precis Twinlabs 4.7kg för 419:-!!

Durre
2008-01-17, 20:51
Körde på WNT mass gainer förut, den var god och innehöll vitaminer och mineraler etc, det tror jag är bra.

regus
2008-01-17, 20:54
Strenghtsgainern är rätt billig och god.

Twinlab är också god (den jordgubbssmaken jag provade), men oftast dyr. 4.7kg för 419:- är mer eller mindre som hittat :)

zeusden1
2008-01-17, 20:58
Tjena! Tänkte bara höra vilken/vilka gainers ni föredrar?

Själv har jag kört på TWINLAB Gainers Fuel. Kostar för 4.7kg ca 600-700:-
Men enligt mig är den värd det, väldig god smak och har gett mig bra resultat.
Finns ju både billigare och dyrare varianter.

Vore kul att höra era personlig intryck av olika gainers, har som sagt enbart testat twinlabs, men varit nöjd så har hållt mig till den.

Men nu är min 4.7kg's burk tom och ska inhandla nytt, så vill checka lite över alternativa gainers.

Ps. Hitta precis Twinlabs 4.7kg för 419:-!!

Hur då bra resultat? Den kanske har hjälpt till att öka ditt kaloriintag, men det är ju knappast den som gjort jobbet?
Du har förmodligen lärt dig att använda gymmet bättre nu, men en gainer är endast till för att öka näringsintaget, den är knappast någon mirakelprodukt.

:Virro

Jorgen
2008-01-17, 21:11
Hur då bra resultat? Den kanske har hjälpt till att öka ditt kaloriintag, men det är ju knappast den som gjort jobbet?
Du har förmodligen lärt dig att använda gymmet bättre nu, men en gainer är endast till för att öka näringsintaget, den är knappast någon mirakelprodukt.

:Virro

Och ett ökat kaloriintag bör väl vara ganska bra om man har som mål att gå upp i vikt/öka i muskelmassa. Är man då nöjd med sina resultat så är det inte konstigt att man tycker att det är bra.
Jag ser ingenstans att engdahl_86 påstår att gainern är en mirakelprodukt. Så vad ville du med ditt inlägg egentligen?

Jorgen
2008-01-17, 21:12
Tjena! Tänkte bara höra vilken/vilka gainers ni föredrar?

http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=23&products_id=148 Hallon. Så sjukt god.

Och den har gett mig bra resultat. Det du zeusden1. ;)

zeusden1
2008-01-17, 21:15
http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=23&products_id=148 Hallon. Så sjukt god.

Och den har gett mig bra resultat. Det du zeusden1. ;)

Hur då menar du? Har den ökat dina resultat? Ökat antal rep? Den ökar bara näringsintaget!! *gah!*














:D

Rahf
2008-01-17, 21:19
Hur då menar du? Har den ökat dina resultat? Ökat antal rep? Den ökar bara näringsintaget!! *gah!*


Som i sin tur kan ge ökade resultat. Kolhydrater ger tryck!

Det är bra att inte ge gainern alltför stor uppskattning, men samtidigt behöver man inte haka upp sig på allas tankegångar kring gainer. Säger man att det ger resultat så är det en sak, säger man att gainer ger stora muskler och en sjuhelsikes viktuppgång är det en annan.

Förstår du vad jag menar?

piraten99
2008-01-17, 21:36
jag förstår inte vad du menar. Men tycker gainer kan va bra att ta! och det gav ett bra tryck i bröstpasset idag!

Frippe_L
2008-01-17, 21:53
blandar egen på malto, (25kgs säck inköpt för länge sen) Whey80 (antingen kolos egna (fairing?) eller star nutritions), lite salt ibland och kreatin när jag har det hemma.

märker ingen större skillnad på om jag tar gainern eller äter mat, är mest om jag vet att jag inte ska hem och äta på ett tag som den slinker ner.

engdahl_86
2008-01-17, 22:08
Hur då bra resultat? Den kanske har hjälpt till att öka ditt kaloriintag, men det är ju knappast den som gjort jobbet?
Du har förmodligen lärt dig att använda gymmet bättre nu, men en gainer är endast till för att öka näringsintaget, den är knappast någon mirakelprodukt.

:Virro

Jag har inte nånstans påpekat att de är något mirakelpulver.. försök att hålla dej till inläggets innehåll istället.
Med resultat menar jag att jag har gått upp i vikt, därmed muskelsmassa med gainers jämfört med innan när jag inte tog de. Plus så ger de grymt snabb återhämtning osv eftersom den tas upp så snabbt.

Så vart du fick din filur fundering från har jag inte en aning om..
Stick to the Thread tack!

Rahf
2008-01-17, 22:14
Jag har inte nånstans påpekat att de är något mirakelpulver.. försök att hålla dej till inläggets innehåll istället.
Med resultat menar jag att jag har gått upp i vikt, därmed muskelsmassa med gainers jämfört med innan när jag inte tog de. Plus så ger de grymt snabb återhämtning osv eftersom den tas upp så snabbt.

Så vart du fick din filur fundering från har jag inte en aning om..
Stick to the Thread tack!

Det var där skon klämde.

Jag tar bara och frågar här: Tror du att du hade fått samma muskeltillväxt om du inte hade tagit gainer utan ätit ett mål mat som komplement istället?

tommki
2008-01-17, 22:20
Körde på Gainers Fuel förut men bytte till WNT's Super Gainer (nästan likadant innehåll) båda är goda, och har gett bra resultat:thumbup:

Alfred Nobel
2008-01-17, 22:58
Pro Fx + Lättmjölk + smörgås

gibfel
2008-01-17, 22:59
Det var där skon klämde.

Jag tar bara och frågar här: Tror du att du hade fått samma muskeltillväxt om du inte hade tagit gainer utan ätit ett mål mat som komplement istället?


Om jag ska glida in på ett bananskal så vill jag säga att jag personligen vet att jag får en större muskeltillväxt av att ta en gainer som ett tillskott (månader av viktdagböcker m.m.). Även om jag tar gainer ca 10-20min efter träningspasset så äter jag mat ca 40min efter (direkt när jag kommit hem från hockeyträningen). För mig handlar det inte om någon slags ersättning eller liknande istället för mat utan att tillfredställa kroppens behov precis efter träning då det inte är optimalt att trycka i sig tex pasta och köttfärssås 10min efter. Istället tar jag en gainer med 600kcal efter mina två träningspass per dag och ökar mitt evergiintag med över 1200kcal. Om jag istället skulle försöka äta dessa kcal i matform efter träning skulle jag min aptit slå i botten för dom senare måltiderna och på så vis sänka mitt totala energiintag (har testat båda varianterna).
Så jag skulle säga att min gainer har gett mig ett önskat resultat, som i detta fallet är en påskyndad viktökning genom att öka mitt totala energiintag per dygn. Att äta över 5000kcal fast föda per dag är näst intill omöjligt för mig och som sagt innehåller min gainer det min kropp vill ha efter träning för maximal återhämtning och uppbyggnad vilket resulterar i en bättre prestation och kvalité på nästa träning och nästa träning. Vilket i sig skyndar på min muskeltillväxt. Så jag ser bara goda resultat.

PS. Twinlab's var nog en av dom bästa jag har haft!

engdahl_86
2008-01-17, 23:26
Det var där skon klämde.

Jag tar bara och frågar här: Tror du att du hade fått samma muskeltillväxt om du inte hade tagit gainer utan ätit ett mål mat som komplement istället?


Håller med till fullo på gibfel´s inlägg!
Och ja.. jag tror jag fått samma muskeltillväxt med en portion mat... men nu bli det en gainers plus ett mål mat efter nån timme eller så. Så de är ett smidigt extra kaloriintag.(plus att jag enligt mig är de effektivare direkt inpå träning som återhämtning)
Föredrar de än att äta middag 2 ggr efter 6 tiden på kvällen då jag kommer hem från gym...

Hoppas du fick svar på din fråga. *grr*

Ondskapelsen
2008-01-18, 00:02
Strengths gainer, alla smaker! +1

KniveN
2008-01-18, 02:31
Göra en egen. Malto + ESA/protte

Är det så att Twinlab är så stora att dom har fått folk att säga gainers eller beror det på något annat?

Fangtastic
2008-01-18, 08:13
Vilket sätt är de bäst att köpa Malto på för de känns ju väl tilltaget och dra till med en 25kg säck men om man tränar regelbundet som jag då. Hur länge tar de ungefär tills de har gått åt om man tar några ggr/vecka innan träningen alltså? Vad finns de annars för alternativ, kom med tips.

Rahf
2008-01-18, 09:50
Håller med till fullo på gibfel´s inlägg!
Och ja.. jag tror jag fått samma muskeltillväxt med en portion mat... men nu bli det en gainers plus ett mål mat efter nån timme eller så. Så de är ett smidigt extra kaloriintag.(plus att jag enligt mig är de effektivare direkt inpå träning som återhämtning)
Föredrar de än att äta middag 2 ggr efter 6 tiden på kvällen då jag kommer hem från gym...

Hoppas du fick svar på din fråga. *grr*

Då så.

Varför den sura minen? Blev du putt för att jag frågade?

Frippe_L
2008-01-18, 13:31
Vilket sätt är de bäst att köpa Malto på för de känns ju väl tilltaget och dra till med en 25kg säck men om man tränar regelbundet som jag då. Hur länge tar de ungefär tills de har gått åt om man tar några ggr/vecka innan träningen alltså? Vad finns de annars för alternativ, kom med tips.

jag delade min med två andra vänner. eller jag tog 15kg de tog 5kg var iofs.

minns inte var ja beställde om det var PGW eller humle men ja har för míg det fanns minde förpackningar med.

hur länge det räcker får du väl räkna på, beror ju på hur stora portionerna är :Virro

engdahl_86
2008-01-18, 19:03
Då så.

Varför den sura minen? Blev du putt för att jag frågade?

Svaret har kommit innan, får läsa mellan raderna... Och som sagt... jag frågade nått helt annat och förväntar mig då svar, inte motfrågor.
Var de nått utöver kan du privmessa.

joax
2008-02-10, 11:40
har kört med star nutrition förrut och den var väldigt lättblandad och god. nu kör jag med peptipower "choklad" och är riktigt nöjd. tycker att jag återhämtar mig bra och den är riktigt god.... smakar som milkshake :) sen vet inte jag hur mycket det skiljer på kvalitet mellan märkena men bara jag får i mig snabb näring direkt efter träning så är jag nöjd!