handdator

Visa fullständig version : Deff nybörjare! Need help~


Jopps
2008-01-17, 08:17
Tjena

Jag har fått för mig att börja deffa nu (för första gången), i slutet på mars är det tänkt att åka till Miami och då vill jag se hyfsad ut. Jag tränar på flitigt med badminton 1-2 ggr i veckan, handboll 2 ggr i veckan och gym 3 ggr i veckan. Mitt stora problem är att jag är väldigt kräsen och trött på morgonen när jag ska upp till jobbet.

1. Jag hatar havregrynsgröt.
2. Jag orkar inte ta fram kastrullen och göra havregrynsgröt på morgonen. Är på tok för trött när jag vaknar vid 06.00. (vet att det går att göra i micron också men det är ju så äckligt så jag försöker bara slippa det genom att intala mig att man måste ta fram kastrullen)

Då undrar jag, till exempel hur onyttigt är det med en lagom / liten portion start till frukost? Eller två skivor limpa med ett glas Juice?

Sen lunch och middag kan jag greja antar jag, frukosten är mitt stora problem med den där havregrynsgröten.

Till lunch försöker jag hålla mig till mindre portioner ris/pasta/potatis med kyckling eller magert kött. Samma sak gäller middag, även sallader ibland. Försöker också lära mig äta tonfisk.

Jag är 172cm och väger 72.5kg, Jag är inte överviktig eller så, jag vill bara bli av med lite "hull" kring buken och höfterna. Jag vill också att konturerna kring mina muskler ska komma fram lite mer.

Jag vet inte heller vilken vikt som är lagom för någon i min storlek. Jag vet att det är svårt för er att veta utan att sett hur jag ser ut. Men vad vore lagom?
70kg?

Jag undrar en sak till angående måltidsersättare. Är måltidsersättare något att använda eller är det bara strunt?

Fettförbrännande produkter är det något att föredra?

Hudförtunnande för att få fram konturer?

Ge mig lite tips så är ni snälla. Ni behöver inte svara på allt för jag hade typ 1000 frågor, men ser fram emot att läsa en del svar.

Hare King Tjingeling :hbang: ~

/// Jonas

Eddie Vedder
2008-01-17, 09:09
Jag förstår inte riktigt problemet kring havrehrynsgröten faktiskt, visst är det nyttigt och så men det är ju inte olagligt att skippa gröt till frukost. Jag själv äter aldrig gröt tills frukost t.ex.

Så tycker du verkligen gröt smakar illa finns ingen som helst anledning att tvinga i sig den. Men sedan behöver väl inte Start vara det enda alternativet heller?
Att börja frukosten med Start kommer ju inte per automatik förstöra din viktnedgång givetvis, men en särskilt näringsrik frukost är det ju inte.

Något alternativ till havregrynsgröt förutom Start måste väl finnas? Vanlig osötad müsli t.ex. Fullkornsringar är gott, råg- och havrekuddar etc. Finns ju hur mycket frukostcerealier som helst i hyllorna.:)

Du är inte i närheten av underviktig, snarare normalviktig, så vill du gå ner lite fett så är det en liten kaloriresttriktion och lite mer motion som borde vara lösningen. Måltidsersättare är dyrt, "fettförbrännare" är inget som kommer göra varken till eller från skulle jag tro.

Maharadja
2008-01-17, 09:13
Ät vad du gillar fast i mindre portioner så är du nog på bra uppsving i deffandet :)

Jopps
2008-01-17, 13:53
Okej tack för tipsen, jag får väl helt enkelt försöka dra ner på mina portioner helt enkelt och tänka på antalet kalorier jag stoppar i mig. Anledningen att jag är så inne på havregrynsgröt är för att folk säger hur himla bra det är, men alla människor vet ju inte heller vad de pratar om ;)


Efter att jag läst "king grubs" deff guide klarnade mycket för mig.

Tack för ett skönt forum också!

Hare King Tjingeling ~

/// Jonas

Scratch89
2008-01-17, 14:29
Det vare en sak jag fastnade för i ditt första inlägg. Hudförtunnande medel; vad menar du med det? Det låter inte särskilt nyttigt.

Eddie Vedder
2008-01-17, 14:36
Anledningen att jag är så inne på havregrynsgröt är för att folk säger hur himla bra det är, men alla människor vet ju inte heller vad de pratar om ;)

Att påstå att det är bra är inget fel, det ÄR bra mat. Jag äter inte gröt till frukost som sagt, däremot händer det att det går ner något havregryn hit eller dit vid andra tidpunkter.*rolleyes*

Så havregrynsgröt är toppenmat, men det innebär ju inte för den skull att man inte klarar sig utan det.

Ondskapelsen
2008-01-17, 18:20
Det vare en sak jag fastnade för i ditt första inlägg. Hudförtunnande medel; vad menar du med det? Det låter inte särskilt nyttigt.

Finns det? :S. Låter äckligt iaf, och nej, inte speciellt hälsosamt :P

myling
2008-01-17, 20:47
Ät vad du gillar fast i mindre portioner så är du nog på bra uppsving i deffandet :)

Kan inte sägas nog många gånger. Krångla inte till det. Äter du inte enbart skitmat så börja med att äta samma mat men som sagt mindre. Det blir enklast för dig själv och det gör det lättare att lyckas.

Jag själv äter aldrig gröt tills frukost t.ex.


Nä tom du måste ju få lite variation:D

Jopps
2008-01-18, 15:28
Det vare en sak jag fastnade för i ditt första inlägg. Hudförtunnande medel; vad menar du med det? Det låter inte särskilt nyttigt.

haha det finns ska se om jag kan hitta vad det heter nu igen, ska kika ;). Det är säkert "jätte" nyttigt :)