handdator

Visa fullständig version : ^^ 10kg muskler ^^


GC90
2008-01-16, 14:47
Hej alla träningsnarkomaner.

Är en kille på 17 bast, fyller 18 i Mars som tränat på gym sedan oktober ungefär. Har spelat fotboll i en Elit-trupp, 6ggr/ vecka innan men har slutat och tränar nu istället med ett seniorlag (div.4) och satsar fortfarande på fotbollen. Blir mellan 3-4ggr/ veckan nu och när serien drar igång lär det bli 3 + match om man nu kommer med i truppen vill säga.

LÄNGD: 173cm typ.
VIKT: Runt 62kg.

Är dryga 30 man just nu och ska ner till 20 + målvakter i slutet av februari / början av mars. Det är ett måste att komma med där och tekniskt sätt är det inga problem, skulle väl vara fysiskt isf. Är två år yngre än den näst yngsta...

MEN, det är mitt gymande detta skall handla om i första hand och jag väljer att börja med en journal för att jag lättare kan få tips och kritik på min träning. Jag tror även att det blir lättare för mig att verkligen SE vad jag presterar...

Har som sagt gymat i 4 månader ungefär och är i gymet i princip 4ggr / vecka (kan bli 5). Kör helkropp även om det inte bli lika mkt benträning som det borde pga. att jag helt inte tränar ben när det är träning samma dag och behöver någon / några dagar med hel vila.

Så schemat bli väl ungefär så här just nu:

Måndag: Gym på morgonen innan skolan, 06.30-08.00. Fotbollsträning på kvällen.
Tisdag: Gym efter skolan vid 1-tiden.
Onsdag: Fotbollsträning på kvällen.
Torsdag: Gym efter skolan vid 1-tiden.
Fredag: Gym innan skolan, 06.30-08.00. Fotbollsträning på kvällen.
Lördag: Fotbollsträning alt. hel vila.
Söndag: Gym alt. hel vila.

Så ser det ut och jag kör naturligtvis inte bröst på bröst osv. men har inget statiskt schema än så länge, känner att jag behöver lära mig övningarna ordentligt osv. innan jag skaffar det. Men blir ungefär så här iaf:

Triceps / Rygg
Biceps / Underarmar
Mage / Axlar
Bröst / Ben / Underarmar

Kanske tycker det är konstigt att jag bara kör 2 muskelgrupper per pass men just nu ser det faktiskt oftast ut så och då är jag ändå på gymet mellan 1-1,5tim varje gång...

Kan säga att jag är sjukligt ambitiös vilket jag ofta är när jag verkligen går in för något och jag njuter verkligen av varje sekund på gymet även om det kan vara otroligt jobbigt ibland, och framförallt då på morgonarna innan skolan men va fan - det finns inga genvägar!

Kan väl även säga att när jag började gyma i oktober vägde jag runt 57kg, nu väger jag 62kg och satsar på att väga 65kg innan jag åker iväg till St.Anton och Åre därefter från och med 2:e feb. Till sommaren SKA jag väga 70kg och vara benhård *flex* *whistle* haha

Kan väl snabbt säga vad jag ligger på ungefär i lite olika övningar:

Rygg:
Marklyft - testade faktiskt första gången för någon vecka sedan på ungefär 30kg och det kändes ju väldigt lätt såklart även om man kände att det tog i ryggen. Men vill ju helst sätta tekniken, perfekt först. För att göra ostbågare är ju ingen idé :smash: .
Lastdrag - 3 set x 8, 45-55kg.
Sittande rodd - 3 set x 8-10, runt 50kg.

Biceps:
Stångcurl - Har testat detta några få gånger och då kört med stången (som väger...?) + 10kg. Ungefär 8 reps.
Hantelcurl - Utan ryck osv. brukar jag köra 3 set x 10-15 på 10kg. Brukar även köra på 12kg och då ungefär 5-8 reps.
Cablecurl - Blir väl 3 set x 10 på 30-40kg(?).
Koncentrationscurl - Ligger väl på 15kg ungefär där, 5 reps.

Bröst:
Hantelpress - 3 set x 5 på 18-20kg.
Bänkpress - Knappt kört detta än, har testat lite på 50kg men ingen aning hur mkt jag kan ta, kanske 65?
Flyes - 3 set x 8 på 10-14kg.
Cable cross - 3 x 10 på 25kg, kommer inte riktigt ihåg.

Ben:
Benspark - Brukar köra 3 set x 8 på 55-60kg.
Lårcurl - Ungefär samma som ovan.
Hacksquat - Här kommer jag inte riktigt ihåg men ligger på i princip ALLT som finns.
Knäböj - Har knappt kört det än, kommer.
Osv.

Som sagt, har inte exakt koll då jag kör en del övningar jag inte vet namnet på osv. men det kommer ju exakta siffror när jag nu börjar skriva journal, hoppas ni följer denna. KOMMER LYCKAS!

/GC

Sparven från Minsk
2008-01-16, 14:51
Ser lovande ut!

Du tränar ganska mycket så glöm inte bort att vila är då man växer *flex*
Käka rätt och mycket, träna hårt och vila så kommer du växa snabbt!
Kommer kika in då och då o se hru det går för dig :)

/Sparven

GC90
2008-01-16, 15:02
Ser lovande ut!

Du tränar ganska mycket så glöm inte bort att vila är då man växer *flex*
Käka rätt och mycket, träna hårt och vila så kommer du växa snabbt!
Kommer kika in då och då o se hru det går för dig :)

/Sparven

Tack! Jo, tycker faktiskt att det trummar på riktigt bra och jag försöker verkligen vila så mkt som möjligt. Lägger mig oftast väldigt tidigt på kvällarna osv. för att få min sömn. Helgerna är undantag men jag är 17 så det kan ni inte begära av mig, haha :). Försöker som sagt få 2 dagar där jag vilar helt och hållet och det brukar faktiskt bli så (lör och sön). Tror jag ligger på ett jävla kalorieöverskott varje dag också pga. att jag ständigt ökat i vikt nu. Trycker även i mig Serious Mass för att återhämta mig efter träningen. Blir 1/2-1 portion varje dag. 1portion = 1250kcal.

Har tyvärr drabbats av magkatarr / halsbränna vilket INTE är bra. Men har fått tabletter för det så det är inga problem, var en vecka sedan nu och enligt doktorn är det ingen fara om jag fortsätter träna, bara lite jobbigt när man käkar att det värmer i hela halsen typ..:(

/GC

C.E.J.
2008-01-16, 15:26
Du verkar definitivt ambitiös, men jag tycker inte du ska slösa energi på armträning om målet med din träning är att komma med i det nerbantade laget, då borde du snarare optimera vart din energi går till samt var musklerna hamnar, nån nytta av grova armar har man inte inom många sporter, särskilt inte fotboll.

GC90
2008-01-16, 15:41
Du verkar definitivt ambitiös, men jag tycker inte du ska slösa energi på armträning om målet med din träning är att komma med i det nerbantade laget, då borde du snarare optimera vart din energi går till samt var musklerna hamnar, nån nytta av grova armar har man inte inom många sporter, särskilt inte fotboll.

Jo, förstår din point men jag försöker verkligen att bygga på hela kroppen och armarna känns även de som en viktig del. I närkamper t.ex. så behövs ju def. armar och axlar framförallt men det är ju klart att benen bör vara prio ett...

Så ska försöka hålla detta och jag SKA komma med i truppen oavsett, iaf fotbollsmässigt sen får man väl se vad tränaren tycker osv. Har ett div.2 lag som är intresserade om något år om jag lyckas i 4:an, drf jag verkligen vill det´och gick dit jag gick.

Kommer kanske med lite bilder sen om det nu behövs. Fast ska man ta det direkt efter ett pass(?), ser ju så jävla mkt biffigare ut då, haha :hbang:

Ondskapelsen
2008-01-16, 16:38
Jag skulle lägga krutet på bålträning, rygg och ben.
Men man vill ju inte bli ojämnt tränad heller, men underskatta aldrig ett starkt mellangärde i närkamper. :).
Men skitsamma, du ser ambitiös ut och detta kommer gå finfint!

GC90
2008-01-16, 17:27
Jag skulle lägga krutet på bålträning, rygg och ben.
Men man vill ju inte bli ojämnt tränad heller, men underskatta aldrig ett starkt mellangärde i närkamper. :).
Men skitsamma, du ser ambitiös ut och detta kommer gå finfint!

Det har du helt rätt i och det tränas och har tränats en del. Hade 5st PT lektioner (1tim) med snabbhet och bålträning under november / december så jag vet iaf hur det går till. Största problemet fotbollsmässigt är väl egentligen att jag är sjukt ovig och har problem med sätesmuskeln samt ljumskarna vilket jag haft i flera år...

Om det är ngt jag sköter riktigt uselt så är det just stretchingen, stretchar faktiskt nästan aldrig och jag vet att jag får skylla mig själv. Men det är då en sådan här journal är så bra, NU SKA JAG BÖRJA NÄMLIGEN. 5min efter varje gympass samt 10-15min efter varje fotbollsträning så blir det STRETCHING.

Ang. andra skador så har jag ju benhinneinflammation sedan 1 år tbx och har även haft hälseneinflammation och hälsporre *cry* . Har fått grymt bra inlägg dock och varit en del på IFK-Kliniken och fått hjälp så det är bättre. Benhinnorna är fan inte mkt att göra åt, smörjer in de innan fotbollsträningen iaf och undivker att springa på asfalt med dåliga skor och överhuvudtaget egentligen.

Snart träning. Ciao!

GC90
2008-01-16, 21:07
Hemma från vad som faktiskt blev årets bästa träning, kändes riktigt bra! Och påbörjade även STRETCHINGEN nu. Haha fan vad stel man är, kul att vara som en gubbe i knän, ben, rygg osv vid 17 års ålder. Hahaha men som tur var kommer det BLI BÄTTRE.

Imorgon kommer första passet att redovisar här i journalen. Så se efter!

Sparven från Minsk
2008-01-16, 22:12
17 år...ja du behöver då verkligen inte stressa för att bygga muskler inte ;)
En annan som är 25 (snart 26*mini* ) är ju värsta gubben jämnfört med dig. Önskar ibland att jag börjat hänga i gymmet redan vid din ålder, då musklerna poppar upp bara man glor på en stång!

Trist med magbesvär du! Vila, ät, sov och drick mycket så är du snart frisk igen o tillbaka i gymmet. Bra att komma ifrån det ett tag, så man hinner bli riktigt sugen att komma tillbaka ;)

GC90
2008-01-16, 22:21
17 år...ja du behöver då verkligen inte stressa för att bygga muskler inte ;)
En annan som är 25 (snart 26*mini* ) är ju värsta gubben jämnfört med dig. Önskar ibland att jag börjat hänga i gymmet redan vid din ålder, då musklerna poppar upp bara man glor på en stång!

Trist med magbesvär du! Vila, ät, sov och drick mycket så är du snart frisk igen o tillbaka i gymmet. Bra att komma ifrån det ett tag, så man hinner bli riktigt sugen att komma tillbaka ;)

Jo, det är klart man har tid på sig och det känns ju skönt att ha några år extra på sig jämfört med folk som börjar senare. Men samtidigt som man vet det så hjälper det inte, JAG VILL ju utvecklas även om det inte direkt är så att jag går och försöker maxa varje pass. Blir ju olika typer av träning, vissa med många reps och tvärtom.

Har som sagt INTE behövt vila från gymet pga. magkatarren, har nämligen fått ett recept från läkaren så jag tar en tablett / dag i 1-2veckor nu... Idag kändes det faktiskt ingenting vid matintaget, OTROLIGT SKÖNT :hbang:

Men jag är fortfarande grymt sugen, räcker med en vilodag för att jag ska längta dit igen haha. Kanske låter sjukt men är verkligen så.

yaska
2008-01-17, 07:46
Men jag är fortfarande grymt sugen, räcker med en vilodag för att jag ska längta dit igen haha. Kanske låter sjukt men är verkligen så.

Förstår dig helt och fullt! Hade vilodag igår och det var svårt att förstå att man inte skulle få lyfta några vikter den dagen...;)

GC90
2008-01-17, 14:54
Förstår dig helt och fullt! Hade vilodag igår och det var svårt att förstå att man inte skulle få lyfta några vikter den dagen...;)

Haha, jo som tur var hade man ju fotbollsträning med 75 situps, armhävningar och upphopp (ej strikta) men det hjälper fan inte. Abstinensen är stoooor som sagt ;).

GC90
2008-01-17, 15:06
Hemma från skolan och gymet nu. Här kommer dagens pass:

Biceps
(Set/Reps/Kg)

Hantelcurl:
1x20x8
1x15x10
3x8x12

Cablecurl:
1x20x20
1x15x30
3x8x40

Stångcurl:
1x20x5 + stång som väger 10-15? (En sådan där böjd, stångcurl stång haha)
3x10x10 + stång som väger 10-15?

Koncentrationscurl:
2x5x12 (Gick åt helvete, var slut. Riktigt dåligt!)

Axlar:
(Set/Reps/Kg)

Drag till hakan:
3x10x17,5

Hantelpress: (Sittande såklart, ryggstöd)
1x15x9
1x10x11
1x10x12
1x5x14 (Skulle kört 3 set här egentligen men orkade inte...)

Axelpress i maskin:
3x8x25

Face Pulls: (Är lite tveksam på den här övningen, känns som man är för kort för att få ner den i rätt höjd i cable...Gör jag helt fel?)
1x20x25
1x20x35
3x8x40

Blev alltså ett Axel / Biceps pass idag och imorgon blir det förmodligen Triceps / Bröst. Kändes helt okej idag men inget speciellt egentligen förutom att det gick dåligt i både koncentrationscurlen och hantelpressarna på 14kg.

//GC

GC90
2008-01-17, 18:02
Kanske inte framgår men hantelpressarna var i 90grader.

yaska
2008-01-17, 18:30
Stångcurl:
1x20x5 + stång som väger 10-15? (En sådan där böjd, stångcurl stång haha)
3x10x10 + stång som väger 10-15?


Det heter Ez-stång haha ;)
Passet såg bra ut annars tycker jag!

GC90
2008-01-17, 18:56
Det heter Ez-stång haha ;)
Passet såg bra ut annars tycker jag!

Haha, där ser man - man lär sig ngt nytt varje dag ;). Du har ingen aning om vad den kan väga eller?

Sedan har jag en fråga om hur man skall skriva ut vikter osv. för t.ex. i hantelpressarna där så skriver ju jag naturligtvis hur mkt vikter jag har i varje hand, alltså per hantel. Är det korrekt eller ska man skriva totalvikt?
:em:

GC90
2008-01-18, 00:00
Imorgon blir det morgonpass kl halv 7, triceps och bröst förmodligen. Sen bir det fotboll på kvällen. Godnatt

tobbo
2008-01-18, 00:14
Haha, där ser man - man lär sig ngt nytt varje dag ;). Du har ingen aning om vad den kan väga eller?

Sedan har jag en fråga om hur man skall skriva ut vikter osv. för t.ex. i hantelpressarna där så skriver ju jag naturligtvis hur mkt vikter jag har i varje hand, alltså per hantel. Är det korrekt eller ska man skriva totalvikt?
:em:

En sådan stång brukar väga ca 7kg, en stor 20kg. Angående hantlarna så är det rätt, man skriver vad en väger :)

och Lycka till med fotbollen :thumbup:

yaska
2008-01-18, 11:07
Imorgon blir det morgonpass kl halv 7, triceps och bröst förmodligen. Sen bir det fotboll på kvällen. Godnatt

Vilket lag spelar du för?

GC90
2008-01-18, 15:24
En sådan stång brukar väga ca 7kg, en stor 20kg. Angående hantlarna så är det rätt, man skriver vad en väger :)

och Lycka till med fotbollen :thumbup:

Okej, tack då vet jag! Tack så mkt!

GC90
2008-01-18, 15:25
Vilket lag spelar du för?

Mossen BK, första gallringen sker nästa vecka. Tror vi ska ner till 20 från 36 man.

GC90
2008-01-18, 15:26
Btw, blir ingen redovisning av träning då jag inte tränade i morse. Om jag skall få in ett helt benpass varje vecka så måste jag nämligen lägga in det på lördagen. Därav försvinner fredagsträningen om inte jag lägger in det som ett femte pass...

Får väl bli ett ev. pass på fredagarna beroende på hur jag känner.

//GC

GC90
2008-01-19, 00:22
Hej igen.

Fotbollsträningen var väldigt oseriös idag då tränaren (har bara 1, kommer en ass. tränare nästa vecka...) var magsjuk och vi fick köra ett eget pass till kvart i 8 ungefär. Så det var ganska tråkigt även om det kan vara skönt med en lugn träning så känns det så jävla onödigt, då hade jag hellre besökt gymet!

Men, men - oavsett vad så blir det gympass imorgon, antingen innan hockeyn vid 3 eller efter, det återstår att se. Kommer som sagt bli ett jävla benpass förhoppningsvis. Benpress, Lårcurl, Hacksquat osv. Ser verkligen fram emot det och eftersom det var relativt lugnt idag så räknar jag med BRA TRYCK imorgon!

PS. Tänkte slänga in lite bilder här och undrar drf om man ska fota direkt efter ett pass, alltså med pumpade muskler eller i vilad form hemma?

//GC

GC90
2008-01-19, 03:13
Var lite besviken efter träningen utan tränare så det blev ett lätt träningspass nu vid 12-tiden på natten, haha. Axlar, Bröst och Biceps (Flyes, hantelpressar, peaches eller vad det heter, curl osv.).

Efter det blev det proteindrink och ris med fiskpinnar, typ 10st.
Nu måste jag sova. Godnatt allesammans :)

GC90
2008-01-19, 18:41
Blev inget träningspass idag då gymet stängde kl.6 idag, kom dit halv 6 och fick vända hemåt igen. Så det blir ett pass imorgon för benen istället. Kommer att ha ett fast schema nu så kan lika gärna skriva upp det här:

Måndag: Triceps/Bröst
Tisdag: Mage/Rygg
Onsdag: Vila
Torsdag: Biceps/Axlar
Fredag: Ev. extra pass/Vila
Lördag el. Söndag: Ben

Slänger som sagt upp bilder så fort jag vet om de skall vara i utvilat tillstånd eller ej, sen får ni ursäkta mina poser för de kommer så förjävliga ut. haha

predrik
2008-01-19, 22:14
Ser bra ut! Upp med bilderna :D Måste säga att jag gillar din motivation! Hur mycket träning som helst!

GC90
2008-01-19, 22:55
Ser bra ut! Upp med bilderna :D Måste säga att jag gillar din motivation! Hur mycket träning som helst!

Jag slänger gärna upp bilder, även om jag inte är speciellt muskelös, men vill gärna veta om de ska vara direkt efter ett träningspass - alltså pumpade, eller om jag lika gärna kan slänga upp bilder "Live" alltså med cola och pizza i magen precis ;).

Sen får man väl leta rätt på digitalkameran också men det hoppas jag inte är ngt större problem.

Ciao.

GC90
2008-01-20, 01:29
Slänger väl in två bilder från kvällen nu, alltså helt "otränad" om ni förstår ;). Kom gärna med kritik, jag vet att det inte är speciellt bra men har ju bara gymat seriöst i 1-2 månader ungefär och totalt i 4. Det jag anser släpar mest är triceps och bröst. Även om det inte kanske syns på de här bilderna...

http://www.junsele.com/viewpic.asp?id=83166

http://www.junsele.com/viewpic.asp?id=83167

Som sagt, kom gärna med kritik och jag lovar att fota framsidan utan tröja nästa gång. Men brösten är såååååå dåliga *cry*. Inte för att resten är bra men tänk er då brösten...

yaska
2008-01-20, 09:25
Slänger väl in två bilder från kvällen nu, alltså helt "otränad" om ni förstår ;). Kom gärna med kritik, jag vet att det inte är speciellt bra men har ju bara gymat seriöst i 1-2 månader ungefär och totalt i 4. Det jag anser släpar mest är triceps och bröst. Även om det inte kanske syns på de här bilderna..

Som sagt, kom gärna med kritik och jag lovar att fota framsidan utan tröja nästa gång. Men brösten är såååååå dåliga *cry*. Inte för att resten är bra men tänk er då brösten...

Äsch då, så farligt är det inte!! Biceps ser bra ut, lite mer massa på rygg och ben så blir även de bra. Triceps behöver dock piskas lite till, och brösten va lite svåra att se haha. Keep up the good work :thumbup:

GC90
2008-01-20, 16:21
Kan väl påpeka att benen var helt avslappnade där, tänkte inte på att de skulle synas :D. Men, du har rätt. Det behöver piskas, ska iväg till gymet för ett ordentligt benpass nu.

GC90
2008-01-20, 21:07
Blev som sagt ett ordentligt benpass, explosivt och knappt någon vila mellan seten. Mjölksyran kom fram ordentligt mot slutet...

BEN:

Benspark:
20x40
10x50
10x60
5x65

Vadpress, stående:
15x65
15x70
15x75

Stående lårcurl/spark?
20x50
10x75
10x85
10x95

Sedan blev det även ljumskar och sätesmuskeln med väldigt lätta vikter (25kg) med höga reps. Ljumskarna såg t.ex. ut så här:
40x25
40x25
40x25

Benpress i släde:
20x50
10x100 (mjölksyran kommer nu....)

Knöböj:
20x37
10x67 (Döööööör) *gah!*

Som sagt, det här passet gick på ENDAST 1 timme då jag nästintill sprang mellan övningarna och körde alltså knappt utan vila för att verkligen få ut mjölksyran. Nästa gång det blir ben så kommer Knäböjen coh Benpressen att vara först i ordningen och passet kommer ta ungefär 1tim och 30min och mer bli ett styrke/snabbhets pass. Då kan man slänga på lite mer än patetiska 100kg på benpressen t.ex... *flex* *cupid*

Ha de!

GC90
2008-01-20, 21:26
Med närmare eftertanke så varade passet i typ 40min, då jag var ute från gymet färdigduschad och allt efter 1 timme. Och då ingick ju uppvärmning där också....

GC90
2008-01-21, 06:11
Idag blir det morgonpass, triceps/bröst. Efter det en underbar proteindrink och gröt under första naturlektionen kl. 8 som ändå är helt meningslös. Sen blir det fotboll kl. 8 ikväll.

Godmorgon!!!

GC90
2008-01-21, 12:42
Dagens pass:

Bröst

Hantelpress:
20x10
15x12
10x14
8x16
8x18
8x18
8x16
10x14
15x12
20x10
Kommentar:
Testade att köra ett pyramidliknande pass och kan säga att det är något av det jobbigaste jag gjort på gymet, sjukt vad jobbigt de sista repsen på 12 och 10kg blev... Ändå nöjd med att lyckas göra 8x18(x2) på toppen av pyramiden, känns som om jag kommer kunna maxa ganska högt här...

Cable Cross Over:
X-antal x20-25
Kommentar:
Var helt slut efter hantelpressarna och hade ungefär 5min på mig tills jag avr tuvngen att gå pga. att skolan börjar 8:a och jag avr 15min försenad idag... Så det blev en del reps på 20-25kg. Inte mkt att säga om, klent.

Triceps:

Tricepspress i hiss:
X-antal x20
Kommentar:
Inte mkt att säga om, körde denna som lite mer uppvärmning inför resten...

Triceps i cable:
20x30
15x35
10x45
10x45
10x45
Kommentar:
Gillar den här övningen starkt och tycker att jag lyckas få fina strikta reps här.

Framåtlutande frenchpress i cable:
10x25
10x30
10x25
10x30
Kommentar:
Jobbig övning där jag nästan åker bakåt längst bak i "extensionen".

Liggande tricepsextension i cable:
20x15
10x25
10x25
X-antal x30
Kommentar:
Hade väldigt bråttom pga. skolan så det blev snabba set utan mkt vila, ny övning som kändes bra.

Triceps: Antal set: 12 + xx (upv. på vissa)
Bröst: Antal set: 10 + x (upv. på vissa)

//GC

GC90
2008-01-21, 12:45
Btw, funderar på att sära på triceps och bröst - känns inte riktigt som om jag kan köra triceps 100% (som jag VERKLIGEN behöver) efter bröst och vice versa... Kanske ska man slänga ihop triceps med biceps och bröst med axlar?

Eller?

davvvan
2008-01-21, 13:28
Btw, funderar på att sära på triceps och bröst - känns inte riktigt som om jag kan köra triceps 100% (som jag VERKLIGEN behöver) efter bröst och vice versa... Kanske ska man slänga ihop triceps med biceps och bröst med axlar?

Eller?

På ett bröstpass arbetar du mycket med både triceps och axlar, de får rejält med stryk helt enkelt. Det absolut bästa vore ifall du kunde sära på de övningarna helt. Kör du 3-split eller 4-split? Hur ser ditt nuvarande schema ut?

GC90
2008-01-21, 13:39
På ett bröstpass arbetar du mycket med både triceps och axlar, de får rejält med stryk helt enkelt. Det absolut bästa vore ifall du kunde sära på de övningarna helt. Kör du 3-split eller 4-split? Hur ser ditt nuvarande schema ut?

Hej! Japp, exakt vad jag menar men problemet är att jag inte kan splitta på alla de övningarna då jag kör en 4-split som ser ut så här:

Triceps/Bröst
Mage/Rygg
Biceps/Axlar
Ben

Vill verkligen ha ett helt benpass och försöker att slänga in ett 5:e pass vissa veckor när jag orkar gå upp innan skolan på fredagar också... Skulle ju kunna byta plats på Axlar och Triceps... tror faktiskt det skulle bli bättre även om Bröst/Axlar inte är den bästa kombinationen... :confused:

Eller så byter jag helt enkelt plats på Mage och Triceps, det kanske är det optimala? Mage/Bröst och Rygg/Triceps låter ju bra...hmm

//GC

davvvan
2008-01-21, 15:58
Jag tycker du ska köra denna 4-split, ifall du har möjlighet, som i mitt tycke, och många andras, är den absolut bästa. Sedan ifall du tycker att den är bra och den passar dig, är en annan sak :)

Pass 1: Bröst & biceps
Pass 2: Ben
Pass 3: Axlar & triceps
Pass 4: Rygg & mage

Personligen lägger jag upp det på följande sätt:

Måndag: Pass 1
Tisdag: Pass 2
Onsdag: Vila
Torsdag: Pass 3
Fredag: Pass 4
Lördag: Vila
Söndag: Vila

Axlar och triceps tar som sagt mycket stryk på bröstpasset, på de här sättet får de en hel del vila till nästa gång de jobbar. Samma med biceps, de får vila ändå till ryggpasset. Ben får en egen dag. Mycket optimalt i mina ögon :thumbup:

GC90
2008-01-21, 16:52
Jag tycker du ska köra denna 4-split, ifall du har möjlighet, som i mitt tycke, och många andras, är den absolut bästa. Sedan ifall du tycker att den är bra och den passar dig, är en annan sak :)

Pass 1: Bröst & biceps
Pass 2: Ben
Pass 3: Axlar & triceps
Pass 4: Rygg & mage

Personligen lägger jag upp det på följande sätt:

Måndag: Pass 1
Tisdag: Pass 2
Onsdag: Vila
Torsdag: Pass 3
Fredag: Pass 4
Lördag: Vila
Söndag: Vila

Axlar och triceps tar som sagt mycket stryk på bröstpasset, på de här sättet får de en hel del vila till nästa gång de jobbar. Samma med biceps, de får vila ändå till ryggpasset. Ben får en egen dag. Mycket optimalt i mina ögon :thumbup:

Tack så mkt för hjälpen, verkligen jätte schysst av dig! Kommer följa ditt råd till punkt och pricka även om jag tyvärr inte kan lägga upp dagarna ¨på det sättet då jag måste köra benpasset på helgen (ingen fotboll...). Alltså:

Måndag: Bröst o Biceps
Tisdag: Rygg o Mage
Onsdag: Vila
Torsdag: Triceps o Axlar
Fredag: Vila / Ev. extra pass
Lör el Sön: Ben

Men eftersom jag "syndade" idag och körde triceps o bröst får jag fortsätta med det nuvarande schemat veckan ut iaf. Startar alltså med det här schemat nästa vecka!

Och återigen, tack!

//GC

GC90
2008-01-21, 16:54
Problemet här blir väl iof att Biceps får jobba både måndag och sedan tisdag på ryggpasset men jag har tyvärr inget annat val då benen måste få helgen...

GC90
2008-01-21, 22:24
Hemma från träningen nu och fick reda på att vi förmodligen kommer att träna 20:00 varje dag det är träning, känns inte alls kul. Är hemma vid 10-11 tiden och då ska det ätas osv.

Jävligt surt faktiskt, jobbigt att trycka i sig middagen redan vid 4-5 också :(. Men, life's a bitch and then you die eller vad man säger ;).

Btw, har någon några synpunkter på mitt sätt att träna hantelpressarna idag (alltså pyramidliknande...)?

Ciao. Imon blir det gym efter skolan.

davvvan
2008-01-22, 15:29
Problemet här blir väl iof att Biceps får jobba både måndag och sedan tisdag på ryggpasset men jag har tyvärr inget annat val då benen måste få helgen...

Yes, det blir lite jobbigt. Kanske du kan byta plats på vilodagarna så att det passar ditt upplägg bättre? :) Testa dig fram.

davvvan
2008-01-22, 15:33
Ang. hantelpressen verkar det vara jävligt många set :D Räknar till 10 set. Finns det någon tanke bakom att du bara kör två bröstövningar varav en med 10 set? :) Har inte så bra koll på upplägget, men är det högvolym du eftersträvar?

GC90
2008-01-22, 16:14
Ang. hantelpressen verkar det vara jävligt många set :D Räknar till 10 set. Finns det någon tanke bakom att du bara kör två bröstövningar varav en med 10 set? :) Har inte så bra koll på upplägget, men är det högvolym du eftersträvar?

Haha, jo var faktiskt första gången jag körde på det sättet - innan har jag väl kört ungefär 3-4 set / övning och 2-4 övningar för bröst t.ex. Ville bara testa ett pyramidliknande träningssätt och se hur det var. Vet inte exakt vad och hur det bygger, volym? Var grymt jobbigt iaf.

Jag tror nämligen starkt på ett varierande träningssätt där man inte gör samma sak vecka in och vecka ut. Visst kan man t.ex. köra bänkpress varje vecka men då ska man köra på olika sätt (explosivt, tungt, lätt, många reps, lite reps, olika lutande osv..) tror jag. Har ingen forskning på detta såklart men är min lilla teori och jag klankar absolut inte ner på folk som kör annorlunda.

Men just det med pyramiden avr kul att testa och det är något jag definitivt kommer testa på alla muskelgrupper. Men allt som oftast blir det 3-4set per övning och 2-4st övningar. Beror ju lite på muskel också, biceps behöver ju t.ex. inte lika många set som rygg!

Ha de!

GC90
2008-01-22, 16:51
Dagens pass:

Mage:

Nedåtlutande crunches:
X - antal, mer som uppvärmning.

"Twisted turbo":
X antal, mer som uppvärmning. Har ingen aning om vad den här övningen heter, något jag sett på film som tar grymt bra i de sneda magmusklerna (vet att det är EN muskel).

Twisted i maskin:
15x25 (h&v)
10x35 (h&v)
10x40 (h&v)
10x45 (h&v)
Kommentar:
Första gången jag testade 45kg i denna maskinen och tycker det tog bra, känns nästan hela vägen bak till ryggen. Max på maskinen är 50kg.

Magmaskin, "vanlig":
15x30
15x35
15x40
15x45
Kommentar:
Kändes bra, inte så mkt att snacka om. Väldigt strikta! 45kg är tungt då jag bara väger ~62kg själv.

Cablecrunches:
20x25
15x40
15x40
15x40
Kommentar:
Skönt att avsluta magpasset med cablecrunches á la Rocky ;).

Rygg:

Marklyft:
15x40
10x50
10x60
5x70
Kommentar:
Andra gången i hela mitt liv jag testar marklyft och det är verkligen något jag kommer fortsätta med, lär bli marklyft varje vecka! Kändes bra även om jag lätt höll på att tappa greppet och fick nästan hålls stången i fingrarna om jag inte greppade om... hmm!? Men som sagt, skulle jag maxa så tror jag att jag skulle klara runt 90 i dagsläget - kanske en vild gissning iof. (Försöker verkligen köra "überstrikta" här då jag inte växt klart och är ganska ung i skeletten fortfarande(15-16?) och har haft problem med ryggen redan som liten")

Lastdrag till bröstet:
20x30
10x45
10x50
10x50
10x50
X-Antal x60
Kommentar:
Får väl skylla på att jag var lite stel i ryggen sedant helgen faktiskt (av någon anledning...?) men kändes väl iaf OK även om jag kan bra mkt bättre.

I övrigt kan jag väl säga att jag hade tänkt att köra Sittande rodd samt ev. hantelrodd för ryggen, alltså typ 6 set till. Men tyvärr blev det inte så då tiden var knapp för en anställningsintervju som "telefonhora"*cupid*.
Måste ha jobb för att tjäna in lånen man får ta för St.Anton nu, haha men det är det värt.

Får väl köra in ett kort litet extra pass för ryggen på fredag eller ta igen det ordentligt nästa vecka!!!

Ps. Slänger kanske in en magbild lite senare, om någon är intresserad och jag är på bra humör vill säga ;).

GC90
2008-01-22, 19:40
Lägger väl in två magbilder då, bara för att jag är på så himla bra humör. Mobil, så kvalitén suger.

http://img401.imageshack.us/img401/3976/wdsc00110dr7.jpg

http://img250.imageshack.us/img250/3136/wdsc00112ir8.jpg

Hoppas det duger men, märker iof att man ser mina bröst - inte bra ;). Är inte i toppform direkt, har aldrig varit det heller för den delen, men det kommer!

Rygg och biceps hittar ni längre bak på länkar. Posa kan jag inte så det försöker jag mig inte ens på en så länge *rolleyes* .

//GC

kalajset
2008-01-22, 20:03
Du har en riktigt bra grund att bygga vidare på, riktigt bra mage ! - även biceps och, av vad jag kan döma av bilderna, axlar ser riktigt lovande ut. Du vet ju själv om de lite mera "släpande områdena", så dessa behöver inte kommenteras :) (Även om jag absolut tycker det finns potential överallt, med hård ryggträning t ex är jag tämligen övertygad om att den ryggen kommer bli riktigt, riktigt bra). Rejält med mat och protein på det här, och det kommer definitivt gå vägen.

Önskar jag själv började gymma före 20-strecket, och inte efter halva till så att säga..

GC90
2008-01-22, 21:20
Du har en riktigt bra grund att bygga vidare på, riktigt bra mage ! - även biceps och, av vad jag kan döma av bilderna, axlar ser riktigt lovande ut. Du vet ju själv om de lite mera "släpande områdena", så dessa behöver inte kommenteras :) (Även om jag absolut tycker det finns potential överallt, med hård ryggträning t ex är jag tämligen övertygad om att den ryggen kommer bli riktigt, riktigt bra). Rejält med mat och protein på det här, och det kommer definitivt gå vägen.

Önskar jag själv började gymma före 20-strecket, och inte efter halva till så att säga..

Tack så mkt! Härligt med lite lovord, då blir man extra taggad! Jo, mat äter jag så mkt jag kan och tar även Serious Mass proteindrink efter träning / kvällen - 1/2 portion / gång oavsett. 1 portion = 1250kcal.... *whistle*. Ang. ryggen så kan jag bara hålla med... ;) Haha nee men ärligt talat så hoppas jag iaf det blir så, ryggen är nämligen det jag tycker är roligast att träna *drool*!

Just nu sitter jag faktiskt och trycker i mig ~150g jordnötter som lite extra energi samtidigt som jag ser på Spurs-The Goooooners :hbang: .

kalajset
2008-01-22, 23:29
Just nu sitter jag faktiskt och trycker i mig ~150g jordnötter som lite extra energi samtidigt som jag ser på Spurs-The Goooooners :hbang: .

Kan aldrig äta för mycket nötter :thumbup:

GC90
2008-01-22, 23:58
Ska lägga mig nu, upp till skolan imon. Blir inget gympass imon, är ju onsdag :(. Men som tur var har vi gymnastik på schemat och sedan är det ju fotbollsträning kl.8 på kvällen...

Ska väl även ta och skriva upp mitt korta lilla löppass jag körde i helgen, ack så jobbigt dock,

~3200m terrängliknande runda (2varv): 10.45

yaska
2008-01-23, 07:43
Lägger väl in två magbilder då, bara för att jag är på så himla bra humör. Mobil, så kvalitén suger.

http://img401.imageshack.us/img401/3976/wdsc00110dr7.jpg

http://img250.imageshack.us/img250/3136/wdsc00112ir8.jpg

//GC

Fyyy för dig, du har ju 8-pack! Vill oxå ha *cry*
Själv har jag säkert bara 4 små rutor under allt fläsk, men men, man kan inte göra mkt åt generna! Det ser jättebra ut btw :D

GC90
2008-01-23, 13:36
Fyyy för dig, du har ju 8-pack! Vill oxå ha *cry*
Själv har jag säkert bara 4 små rutor under allt fläsk, men men, man kan inte göra mkt åt generna! Det ser jättebra ut btw :D

Haha, joo det är väl iaf på väg att bli ett 8-pack. Rutorna längst ner syns ju lite halvdåligt just nu... Det jag jobbar mest på nu är iof de sneda magmusklerna (Veeeeet att det är en)... *flex*

Haha, det vet man aldrig - kanske är ett 12 pack? Sj nöjer jag mig med 24-pack på helgerna, haha *drool*

Lunch nu och sen blir det träning vid 8-tiden som sagt, var faktiskt beachvolleyboll på gymnastiken idag - riktigt kul! Lyckades faktiskt med att göra en bicicleta över nät en gång *whistle*

Ha de gött!

GC90
2008-01-23, 23:06
Så, äntligen hemma och färdigkäkad. Börjar 10.30 imorgon vilket är helt jävla underbart, i princip den enda sovmorgon jag har varje vecka så här ska det gottas ;).

Träningen gick sådär igen, fick inte speciellt mkt bollar på kanten där jag spelade idag (10 mot 10, endast nick eller hörn för mål) och det var riktigt jävla uselt väder, även om det faktiskt kan vara skönt med lite regn när man tränar :).

Imorgon blir det Axlar (som är trötta redan) och Biceps på schemat. Sen har vi bara benpasset kvar innan sista veckan innan St.Anton påbörjas. Funderar iof på att lägga in ett extra ryggpass nu på fredag eftersom jag inte har hunnit med allt där... och den behöver verkligen slipas även om grunderna finns.

1. Rygg / Ben
3. Triceps
4. Bröst

Där har vi ordningen på vad som måste bli mkt bättre!

Biceps, Mage och Axlar är bättre men ALLT ska naturligtvis byggas! (Imo)Wish me luck Koloiter ;).

Godnatt!

GC90
2008-01-24, 15:03
[/B]Dagens pass:

Biceps:

Hantelcurl:
8x14
8x15
3x17

Cablecurl, på huk med armarna innanför: (vet ej namnet)
8x40
8x40
5x50
5x50
8x40

Stångcurl:
8xEz+15
8xEz+15

Axlar:

Hantelpress:
15x9 (Utan ryggstöd)
15x10 (Med ryggstöd)
8x12 (Utan)
5x13 (Med)
8x12 (Utan)
5x13 (Med)
8x12 (Utan)
5x13 (Med)
Kommentar:
Ingen vila mellan utan och med. Kör alltså 8x12 utan ryggstöd, upp med ryggstödet snabbt och direkt 5x13 där. Jobbigt!


Drag till hakan:
8x30
8x30
(Avbröt pga. axelskada)
Kommentar:
Har under en period haft känningar i baksidan, vänster axel. Men nu gick det verkligen inte mer, får riktigt ont och det är alltid vänster axel som failar först. Blir INGEN axelträning nästa vecka och sedan blir det ändå skidor i 2 veckor och ingen axelträning då heller. Sen blir det rehab om det behövs.

Axeln förstörde nästan hela passet, blev as deppig och allmänt sur. Tack så jävla mkt axeljävel *mini*.

Faaaan :furious:

GC90
2008-01-24, 15:19
http://www.youtube.com/watch?v=pEeOP4Em7Dc&eurl=http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=106281&page=9

Där har ni övningen...

yaska
2008-01-24, 16:38
[/B]Dagens pass:

Hantelpress:
15x9 (Utan ryggstöd)
15x10 (Med ryggstöd)
8x12 (Utan)
5x13 (Med)
8x12 (Utan)
5x13 (Med)
8x12 (Utan)
5x13 (Med)
Kommentar:
Ingen vila mellan utan och med. Kör alltså 8x12 utan ryggstöd, upp med ryggstödet snabbt och direkt 5x13 där. Jobbigt!


Axeln förstörde nästan hela passet, blev as deppig och allmänt sur. Tack så jävla mkt axeljävel *mini*.

Faaaan :furious:

Kanske inte ska köra set med så många reps utan vila, det tar hårt... Vet inte vilken vikten/repsen var eftersom du inte skrivit ut det, men antingen körde du 94 reps eller 69 reps i ett set! Det är på tok för mycket! Tycker jag iaf, sen om det funkar för dig är det j bra, men dina axlar sa ju tydligen ifrån oxå....

GC90
2008-01-24, 21:36
Jo... blev kanske lite mkt där även om jag känner att jag får ett jävla pump med den typen av superset. Men nu i efterhand så är det bara att krypa til korset med att det var helt fel sorts muskelgrupp att göra det med då jag haft problem med vänsteraxeln... lätt att vara efterklok bara :smash:.

Men man lär sig något nytt varje dag... typ :S. Kör förmodligen ett väldigt, väldigt lungt ryggpass imorgon - hantelrodd, chins och max en övning till.

Ps. Skriver ALLTID reps/vikt. Alltså,

8x12 = 8reps x 12kg.

Kanske inte varit så tydlig med det men så har det alltid varit!

yaska
2008-01-24, 22:46
Ja visst kan det vara så... Hoppas axeln läker då, ta det lugnt i chinsen bara! :thumbup:


PS: Okej, då vet jag, :D DS.

GC90
2008-01-25, 19:17
Jo, jag kom på det efter att jag hade skrivit... Blev ingen ryggträning överhuvudtaget. Försov mig till 10 idag och allt blev allmänt stressigt och som sagt, axlarna behöver ju vila så kanske lika bra att inte träna ryggen extra. Uppdaterar med benpass imorgon eller på söndag.

Träning kl. 8 nu - sen skämmer man väl bort sig själv ikväll som vanligt. :D

GC90
2008-01-27, 23:36
Har inte haft möjlighet till att träna denna helgen pga. sjukdom osv. Kör alltså benpasset imorgon efter skolan instället, så uppdaterar på eftermiddagen någon gång :).

Godnatt Kollo ;).

GC90
2008-01-28, 17:10
Blev ett lite annorlunda pass idag, delvis pga. lite tidspress. Jag kan inte redovisa några set/reps osv. men det blev ett benpass som det skulle och dessutom väldigt bra.

Körde lite knäböj som jag knappt gjort och gick upp till 80kg och då började det bli riktigt jävla tungt. Benpressade lite lätt också, ~100 i släde eller nått. Sedan blev det en hel del intervallträning på 400m på löpbandet, 400m, vila, 400m, vila osv. Sprang på runt 1min / 400m. Blev alltså riktigt svettig.

Sedan blev det lite stående lårcurl (heter det så...?) med explosivitet, tog allt som fanns på maskinen -10 kg, alltså 90kg. Blev liiite bensparkar på 60kg innan löppasset också.

Sammanfattningsvis kan jag säga att det, som ni ser, var ett lite annrolunda gympass men eftersom jag tror på variation i träningen och explosivitet på benen så är det BRA.

Imorgon blir det bröst och förmdoligen biceps. Onsdag vila, och sedan blir det triceps/mage/rygg på torsdag då det är den sista träningsdagen innan jag åker till Stanton och Åre. Hoppas jag kan uppdatera med någon schysst bild därifrån.

Träning kl.20 ikväll - Hejs!

GC90
2008-01-29, 16:08
Även idag blev det något annorlunda, vill verkligen få ut max nu innan skidresan även om axeln velar.

Blev iaf mage och bröst idag:

Mage:

Twist med 45kg, crunches (nedåtlutande), den klassiska magmaskinen med 68kg (tryck ner) samt cable-crunches.

Bröst:

Lutande bänkpress på allt mellan 40-60kg, Flyes maskin med ~40kg tror jag, flyes, lite lätt hantelpress, bröstpress.

//GC

GC90
2008-01-30, 14:31
Så, här kommer både det sista inlägget och passet innan jag åker!

Biceps:

Hantelcurl: 10x13, 5x15, 10x12 osv. 10x13kg är nytt PB tror jag :). Körde 10x10 när jag började med denna övningen. Tror iof jag skulle kunna maxa runt 10x15kg. STRIKT!
Cable-curl: 3set, 12x35kg. Strikta!
Stångcurl: Körde lite på 15kg+EZ stång. Ungefär 10ggr, 2-3set.

Triceps:

Liggande tricepsextension: Första gången jag körde denna övningen på det här sättet, alltså med EZ-stång liggandes. 2x5x15+EZ, 8x15+EZ, 2x12+10+EZ
Triceps i hiss: 3set, 12x35kg. Lätt.

Rygg:

Marklyft: Körde på 40,50,60,70kg.

Nu ska jag rehaba axeln under skidåkningen och kommer tillbaka hur taggad som helst!

Ha det gött allesammans.

kalajset
2008-01-30, 14:41
Hur långt uppehåll blir det ? - Ha det så kul med skidåkningen :D !

GC90
2008-01-30, 14:47
Hur långt uppehåll blir det ? - Ha det så kul med skidåkningen :D !

Blir nästan 3 veckor. Kommer hem måndagen om 3 veckor, alltså -2 dagar :). Tänker dock inte sluta träna helt nu, går inte. Fotbollen kör igång med den tyngsta kondition och styrketräningen nu så jag vill inte komma efter. Men med skidåkningen så får jag iaf en hel del benträning, blir grymt bra när man bränner på.

Sen ska jag försöka löpa 1-3 gånger varje vecka iaf. Och så får det väl bli 1-3 styrkepass med kroppen varje vecka också, går ju inte att lägga sig ner och dö nu ;).

TACK!

kolle
2008-01-30, 17:23
Ser ju bra ut, är det utförs- eller längd-åkning som gäller?

GC90
2008-01-30, 20:28
Ser ju bra ut, är det utförs- eller längd-åkning som gäller?

Även om jag har testat på längd, som var både kul och grymt jobbigt, så är det inget jag kommer åka på den här resan - iaf inte i St.Anton. Kanske blir 1 dag med längdskidåkning i Åre om jag är sugen på ett riktigt mördarpass.

Är som sagt utför, och helst av allt offpist. Blir Head Monster 82/88 som kommer att hyras och sedan köpas om jag är nöjd. Funderar även på Dynastar Legend 8000. Eller Mantra?

Oavsett vad så älskar jag verkligen skidåkningen, hur kul som helst - ska se upp med lavinfaran bara *gah!* . Har förrestänn en fråga som någon kanske kunde svara på, har sökt och sökt och verkar ha hittat svaret att det INTE är farligt men tänkte fråga ändå..

Är så att jag har en blodgjutning eller vad det heter i tån, och har fått en infektion under nageln, kan inte ens ha foten i skon just nu. Men var på sjuukhuset och har fått en typ av pencillin (är allergisk mot v-pen..) och ipren som jag ska ta. Måste ju verkligen bli bra innan lördag morgon men undrar om det är farligt med alkoholen?

Skulle ju förstöra halva resan isf.... :cryout:

yaska
2008-01-30, 20:53
Är så att jag har en blodgjutning eller vad det heter i tån, och har fått en infektion under nageln, kan inte ens ha foten i skon just nu. Men var på sjuukhuset och har fått en typ av pencillin (är allergisk mot v-pen..) och ipren som jag ska ta. Måste ju verkligen bli bra innan lördag morgon men undrar om det är farligt med alkoholen?

Skulle ju förstöra halva resan isf.... :cryout:

"Acetylsalicylsyra, som finns i exempelvis Trombyl, Magnecyl och Treo och så kallade NSAID (Non Steroid Anti Inflammatory Drugs), till exempel Ipren, Voltaren och Orudis, försämrar blodets koagulation och irriterar magslemhinnan. Alkohol har samma negativa effekter och ökar tillsammans med dessa läkemedel risken för magblödningar." (www.flygplatsapoteket.se)

Ge mig namnet på din pencillin så ska jag kolla i fass vad det står :D

GC90
2008-01-30, 21:22
"Acetylsalicylsyra, som finns i exempelvis Trombyl, Magnecyl och Treo och så kallade NSAID (Non Steroid Anti Inflammatory Drugs), till exempel Ipren, Voltaren och Orudis, försämrar blodets koagulation och irriterar magslemhinnan. Alkohol har samma negativa effekter och ökar tillsammans med dessa läkemedel risken för magblödningar." (www.flygplatsapoteket.se)

Ge mig namnet på din pencillin så ska jag kolla i fass vad det står :D

Alltså är Ipren ofarligt? :)

Vet ej namnet :/, ska försöka ta reda på det...

GC90
2008-01-30, 21:36
Har fått fram namnet, Dalacin.

Sökte på sjukvårdsguiden osv. och där står det "Alkohol påverkar inte medicinen". Men sökte även på t.ex. Kåvepenin och där står det samma sak, hade för mig att det def. var farligt.

Men uppenbarligen inte då, bara att klunka i sig spriten då. JIPPIE!

yaska
2008-01-31, 08:52
Alltså är Ipren ofarligt? :)

Vet ej namnet :/, ska försöka ta reda på det...

Du läste inte vad det stod? Ökad risk för magblödningar.
Jag skulle verkligen inte kallade det ofarligt!! Men sen är det ju upp till dig.

Det verkar inte som att alkohol inverkar på pencillinets effekter, men jag tycker ändå du ska avstå från att supa. Du går ju trots allt på medicin av en anledning och det kommer ta längre tid för dig att bli bra om du dricker, för då kommer kroppen att tvingas ta hand om alkoholen innan den kan återgå till läkningen av kroppen...