handdator

Visa fullständig version : Kärringen knuffade mig och gav mig fingret!


Stoltz
2008-01-16, 11:43
Måste skriva av mig.

Hade precis varit och hämtat ut min tenta (1% ifrån VG för övrigt.) och stod på bussen hem. Mina knän värkte as och jag tog gott mod i att jag hade en tid hos ortopeden idag. Hur som helst stod jag upp då platserna var fyllda och några äldre damer hade gått på bussen samtidigt som jag så jag tänkte vara artig och låta dem sitta.

Hur som helst, när jag väntar på att bussen ska stanna på min hållplats så ställer sig en äldre "dam" upp bakom mig. När bussen precis har stannat men dörrarna inte öppnats så får jag en hård knuff i ryggen, och med mina knän och fokus på telefonsamtalet hade jag inte en chans och faller mot dörren som inte ens hade börjat öppnas. Nu ska jag inte överdriva, det var inte handfallet fall mot dörren och jag fick balansen tillbaka rätt snabbt och då öppnas dörrarna och jag går ut och vänder mig ilsket om och ser att det var damen som ställt sig upp tidigare som knuffat mig.

Här skulle jag precis fråga "Varför gjorde du så?" men det hinner jag inte. Kärringen bräker ur sig "Satans unge, du ska ge fan i att stå i vägen." och lite andra mindre vänliga muttrande samtidigt som hon vänder sig om och börjar gå.

Jag var helt förstummad och visste att jag inte kunde gå efter och skälla ut henne efter noter med tanke på telefonsamtalet, så jag sket i henne och gick mot posten som jag hade tänkt från början.
Kärringen var på väg mot samma håll och jag gick om henne och då tittade hon förskräckt på mig som om hon trodde att jag skulle hämnas. Men som sagt, jag tittade knappt mot henne och bara fortsatte in i butiken där posten låg (Malmborgs i Lund).

När jag stannar precis innanför dörrarna och läser annonser som satts upp på väggen samtidigt som jag avslutar mitt samtal så går kärringen förbi igen, och vad gör hon? Jo, hon känner sig säker i butiken med så många runt omkring oss, så hon ger mig fingret! Kärringjäveln ger mig fingret!

Jag och arbetarna som såg det spärrade upp ögonen och en av butiksbiträdena som kände igen mig frågade vad sjutton det handlade om.

Jag blir så arg! Hade det varit en yngre person hade jag utan tvekan tagit tag i personen och frågat vad i helvete denne trodde att den sysslade med. *gah!*

Satkärring!

Jay-Z
2008-01-16, 11:44
Sorry, men jag tyckte det var rätt roligt.

Hon var nog på utflykt från något vårdhem.

rolf
2008-01-16, 11:46
Haha fyfan vad det måste vara frustrerande. Har aldrig råkat ut för något liknande men jag fick lust att tvångsförflytta henne till ett extremt litet illaluktande rum på något vårdhem och se till att alla glömmer bort henne.

eleni
2008-01-16, 11:46
:laugh:
Skitkul :D

Shakemynuts
2008-01-16, 11:47
Lite lustigt var det. :D

Men hon är nog ett klassisk exempel på en person som är bitter över att ha blivit gammal och antagligen snart ska dö, rätt vanligt. Bara att skaka av och låta va imo. Orka bry sig.

Mental
2008-01-16, 11:47
Haha, sån ska jag bli när jag bli gammal med! Hötta med käppen och skälla på ungdomar!

JustinCredible
2008-01-16, 11:48
Hhahaha pwnd:D

Snafu
2008-01-16, 11:53
Jag tror jag hade tappat vettet totalt (i fantasin) och knutit handen i fickan. Fan vad stört.

Scratch89
2008-01-16, 12:03
Jag tror jag hade tappat vettet totalt (i fantasin) och knutit handen i fickan. Fan vad stört.

Typiskt svenskt!

Motorbreath
2008-01-16, 12:04
Övre åldersgräns på folk som får vistas på allmän plats, tack.

interpx
2008-01-16, 12:05
Påminner om min farfar när jag var 6 år, Han var en stor stark militär.. så retade han upp mig och jag klappade till han, Han lyfter upp mig och skriker "Hur fan kan du slå en försvarslös gammal gubbe" Han var 54 då.

Piranha
2008-01-16, 12:06
Hon var nog dement, en del blir ju rent elaka då.

joriice
2008-01-16, 12:07
Satans unge är vad du är ;D

Roligt med sådana människor ju, men hon kunde gått fått någon svordom tillbaka tycker jag.

JoelR
2008-01-16, 12:08
Du kommer antagligen skratta åt hela situationen om några timmar! Låter som en sketch, det var inget tv-team i närheten? Jag hade nog också blivit helt förstummad om en gammal tant först knuffer en på bussen och sen ger en fingret. Men what goes around comes around :em:

Skywalker
2008-01-16, 12:09
Lets go go go ner på stan och jaga färgblinda pensionerer med skärbrännare.
:devil:

bertbert
2008-01-16, 12:12
Gaaahahahahaha! :laugh:

Det påminner mig om när jag bevittnade en buss som körde fram till en hållplats, men en pensionärsflock som antagligen skulle iväg på en köpa-alkohol-resa... när bussen håller på att stanna blir det halvt slagsmål, en äldre man blir omkullknuffad och måste gripa tag i backspegeln för att inte hamna framför bussen! :smash:

Man blir inte förståndig bara för att man blir äldre.

Stoltz
2008-01-16, 12:17
Jo, jag tycker egentligen att hela situationen är rolig på något väldigt makabert sätt, men det lär ta nån timme innan jag kan skratta helhjärtat utan att vilja sprka in mjälten på någon :D

Nitrometan
2008-01-16, 12:20
Men det vi alla vill veta är: vem pratade du med i telefonen? :laugh:

Snafu: du är fortfarande svensk.

Snafu
2008-01-16, 12:30
Men det vi alla vill veta är: vem pratade du med i telefonen? :laugh:

Snafu: du är fortfarande svensk.

Japp. Igår när jag körde till jobbet låg det en bil framför mig i cirka 5 minuter där föraren uppenbarligen antingen blundnade eller fipplade med radion eller mobiltelefon och således låg precis mellan två filer (dvs hade det varit en bil till vänster honom hade han prejat ut den, filerna går alltså åt samma håll). Han upprepar proceduren 3 gånger, riktigt trafikfarligt. Efter ett tag inser jag att det är en snubbe som jobbar på samma företag.

Vad hade ni gjort, gått fram och sagt till honom efter ni parkerat på samma parkeringsplats? Jag övervägde det hela och insåg att enligt lagen om alltings jävlighet kommer jag säkert jobba på samma avdelning i framtiden (om jag hade sagt till honom).

Mja.

Fredrik S
2008-01-16, 12:35
Japp. Igår när jag körde till jobbet låg det en bil framför mig i cirka 5 minuter där föraren uppenbarligen antingen blundnade eller fipplade med radion eller mobiltelefon och således låg precis mellan två filer (dvs hade det varit en bil till vänster honom hade han prejat ut den, filerna går alltså åt samma håll). Han upprepar proceduren 3 gånger, riktigt trafikfarligt. Efter ett tag inser jag att det är en snubbe som jobbar på samma företag.

Vad hade ni gjort, gått fram och sagt till honom efter ni parkerat på samma parkeringsplats? Jag övervägde det hela och insåg att enligt lagen om alltings jävlighet kommer jag säkert jobba på samma avdelning i framtiden (om jag hade sagt till honom).

Mja.

Enligt lagen om alltings jävlighet är det förmodligen dig han prejar av vägen imorgon. *whistle*

Snafu
2008-01-16, 12:38
Enligt lagen om alltings jävlighet är det förmodligen dig han prejar av vägen imorgon. *whistle*

Fan där sa du något.

Tjuckot
2008-01-16, 13:00
så hon ger mig fingret! Kärringjäveln ger mig fingret!


ahahah, jag tror jag dör :D Så bra.. du förgyller min dag Stoltz.

shut teh face
2008-01-16, 13:13
Jag har varit med om en sådan också.

Stod med en kompis på cykeln när jag var tolv år. En kärring som går förbi dänger till mig med paraplyt i ryggen, hårt som fan.

Det var inte så att vi gjorde något direkt, inte ens stod i vägen för henne...

Hon fick sin post .. behandlad ett par veckor efteråt.

nr16
2008-01-16, 13:14
Haha jag hade stenat henne dir...

Ganymedes
2008-01-16, 13:20
Haha! Jag döööör! Härligt att du delar med dig, Stoltz. :)

Själv är jag sån att jag måste få min hämd, hur liten den än må vara. Jag råkade också ut för en pensionär vars bäst-före-datum bevisligen hade gått ut. Jag skulle in genom dörren till en galleria och han gick före mig, men släppte bara dörren rätt i fejset på mig. Inte ens den klassiska "jag puttar till lite extra på dörren som om jag brydde mig" manövern fick jag. Och jag VET att han såg att jag kom precis bakom honom, knappt två meter. Jävla gubbe!

Så jag gensköt honom och sneddade in framför fötterna på honom, precis så tajt jag kunde så att gubbhelvetet snubblade till lite grand. Han blev säkert sur men sa inget. Och jag stod kvar vid skyltfönstret som jag så oskyldigt "kastade" mig fram emot.

fat_joe
2008-01-16, 13:41
Du skulle åtminstone ha kastat några väl valda svordommar på henne.

Piranha
2008-01-16, 14:30
Jag tycker killen höll sig rätt bra, vid tanke på hans fanatiska wrestling intresse så kund han gjort en pile-driver eller nåt på kärringen.

Timme
2008-01-16, 14:41
Jag hade blivit fullkomligt ursinnig. Vet inte vad vad jag hade gjort faktiskt. Nej, jag har ingen aning.

Timme
2008-01-16, 14:49
Eller, vi närmare eftertanke så hade jag (förhoppningsvis) gått fram till henne i affären och med så lugn ton jag förmår fråga varför hon gjorde som hon gjorde. Om hon ansåg att jag gjort något fel. Jag skulle vara nyfikenpå att veta hur hon resonerade.

tp_88
2008-01-16, 14:52
Jag ogillar gamla människor, må jag aldrig bli gammal.

tjabon
2008-01-16, 15:07
Fattas bara att det blir halka också.
Nu sitter säkert panschisarna hemma och vässar sina broddar
....:D

billmaier
2008-01-16, 15:15
:laugh:

Herr Oberst
2008-01-16, 15:19
Gamla människor hatar dagens yngre, det har dem alltid gjort. Vi är ju sådana svin så vi förtjänar ju det.

Synd att du inte konfronterade henne på ett rakt och vänligt sett och visade kärringjäveln att det är du som är den bättre av er två.

Gammeljävlar är ofelbara enligt sig själva och därmed besitter dem också rätten att få bete sig hur dem vill.

Avesta
2008-01-16, 15:29
Har själv pensionärfobi, så jag lider med dig.

Stoltz
2008-01-16, 15:31
Jag tycker killen höll sig rätt bra, vid tanke på hans fanatiska wrestling intresse så kund han gjort en pile-driver eller nåt på kärringen.
:laugh:
http://www.ringinsider.com/wrestlingmedia/photos/gifs/piledriver2.gif

Eller, vi närmare eftertanke så hade jag (förhoppningsvis) gått fram till henne i affären och med så lugn ton jag förmår fråga varför hon gjorde som hon gjorde. Om hon ansåg att jag gjort något fel. Jag skulle vara nyfikenpå att veta hur hon resonerade.

Jag vågade inte göra det, jag var rädd att hon skulle börja skrika att jag rånade henne eller något, hon var ju inte helt stabil. Men tanken var där, innan jag hejdade mig.

Pudzianovski
2008-01-16, 15:34
Haha :D

Hade varit guld att få höra "kärringens" version nu :D

Ganymedes
2008-01-16, 15:56
Har själv pensionärfobi, så jag lider med dig.

Gerontofobi finns faktiskt på riktigt. Jag har det också. Så vi är åtminstone två här på Kollo. :)

bullis
2008-01-16, 16:07
Kvinnor.

hahavaffan
2008-01-16, 16:18
Kvinnor.:D

Viktor_Balck
2008-01-16, 16:34
Hehe, tycker det är lite komiskt med kombinationen av din avatar och att bli nerknuffad av en gammal tant.

Toxic
2008-01-16, 17:29
En klar skallning hade hjälpt...:hbang:

Du hade dessutom kunnat prata vidare i din kära tele...

Stoltz
2008-01-16, 17:44
Hehe, tycker det är lite komiskt med kombinationen av din avatar och att bli nerknuffad av en gammal tant.

Jag har deceniets sämsta balans när jag står i en buss :D

Pata
2008-01-16, 18:17
Du skulle skrikit till henne:

"Ta inte ut din frustration på andra bara för att du luktar kiss och gammal husmanskost kärring!"

*whistle*

Cerberus
2008-01-16, 18:41
alltså, varför gjorde du inget??


jag hade blivit helt cp efteråt o bara grämat mig över kärringjäveln, ja hade skrikit åt henne o frågat vad fan hon håller på med. Hade hon käftat vidare hade ja kallat henne jävla fossil, *****, säga att jag e glad att hon snart går i pension för evigt osv.

Ryska_raketen
2008-01-16, 18:49
owned :)

regus
2008-01-16, 18:50
alltså, varför gjorde du inget??


jag hade blivit helt cp efteråt o bara grämat mig över kärringjäveln, ja hade skrikit åt henne o frågat vad fan hon håller på med. Hade hon käftat vidare hade ja kallat henne jävla fossil, *****, säga att jag e glad att hon snart går i pension för evigt osv.

Them roids are great *whatever*

Själv hade jag dragit min nine eller glock och bara PANG PANG PANG
Go loco on grandmas ass, holmes.

Isak_82,5
2008-01-16, 19:08
HAHA fan va sjukt du. Jag bor själv i lund och min polare som också bor här har varit med om nästan exat samma sak. Han stod och pratade i telefon när han väntade på en polare som tog ut pengar vid botulfsplatsen. En äldre dam kmr då fram och börjar putta på honom, när han frågar vad håller du på med och backar undan säger hon "du johan" (han hette johan, hon hade antagligen hört de när han svarade i sin telefon). Min kompis går då bort en bit och väntar till hon ska ge sig iväg.

hon kmr snart va lika känd i lund som skyltgubben hah.

Herr Oberst
2008-01-16, 19:14
Min närmsta kompis är förresten polis i Lund.
Om du vill kan jag be honom hålla ett öga på tanten så du kan känna dig helt trygg när du är ute på stan :)

Alexx
2008-01-16, 19:36
Vad var det för telefonsamtal?
I och med att det var så viktigt att du inte kunde kalla kärringen ett och annat menar jag :)

Fed up
2008-01-16, 19:40
Fy satan, jag hatar alla oförskämda pensionärer. Funderade faktiskt förut idag på att starta en tråd om det då jag stått länge och hållt upp dörren och väntat på en kvinna bakom mig i trappen, stod och log lite artigt och hon tittade inte ens på mig. Inte så farligt, men sånt händer för ofta!

Men, vad är det för telefonsamtal du refererar till? Jag fattar inte?

Stoltz
2008-01-16, 19:46
Vad var det för telefonsamtal?
I och med att det var så viktigt att du inte kunde kalla kärringen ett och annat menar jag :)

Jag försökte hitta en bra tid att gå och lämna blod med min polare och han var lite smått stressad så jag ville försöka göra det hela kort och inte ta onödig tid på mig.

Sen som Piranha sade, i mina tankar så förekom en hel del wrestling manövrar som kunde ha passat in ;)

Det känns så konstigt att inte ha slängt tillbaka något mot henne, vanligtvis brukar jag vara reptilsnabb med sådan skit, men i och med att hon var gammal som gatan så blev det svårare. Telefonsamtalet var nog min undermedvetna ursäkt för att inte slå en krabba framför henne och gorma i hennes öra.

Edit: Fy helvete vad stort telefonsamtalet blivit, jag måste nog läsa hur jag skrev det.

Cerberus
2008-01-16, 19:50
Them roids are great *whatever*

Själv hade jag dragit min nine eller glock och bara PANG PANG PANG
Go loco on grandmas ass, holmes.

haha, jag e aggressiv idag av ngn anledning. Inte pga roids, de gör mig lugn :laugh:

Ondskapelsen
2008-01-16, 19:57
Dagens tråd. Fick mig till glädjetårar.
Jag hatar pensionärer.
Jag ska aldrig bli pensionär!

Cerberus
2008-01-16, 19:58
Dagens tråd. Fick mig till glädjetårar.
Jag hatar pensionärer.
Jag ska aldrig bli pensionär!

joinar du min sekt Självmord-före-70 ??

Alexx
2008-01-16, 20:12
joinar du min sekt Självmord-före-70 ??


Hur ska du hinna bli grovf?:Virro

Motorbreath
2008-01-16, 20:27
Själv hade jag dragit min nine eller glock och bara PANG PANG PANG
Go loco on grandmas ass, holmes.

Ese loco!

TcAnders
2008-01-16, 20:29
Haha, mycket underhållande!

Jag fattar inte varför vissa äldre beter sig som skit..


// Anders

Viktor_Balck
2008-01-16, 20:35
Haha, mycket underhållande!

Jag fattar inte varför vissa äldre beter sig som skit..


// Anders

Lättare att fatta varför vissa yngre beter sig som skit?

TcAnders
2008-01-16, 20:47
Lättare att fatta varför vissa yngre beter sig som skit?

Absolut inte, det var jag som formade mitt svar på ett dåligt sätt..


Det jag menade var att jag tycker det är konstigt att många äldre beter sig väldigt dumt mot yngre folk, får känslan av att dom tror dom är mycket bättre osv.
Har vart med om äldre som är på ett liknande sätt, men knappast i närheten utav vad trådskaparen vart med om..

// Anders

Ondskapelsen
2008-01-16, 20:54
joinar du min sekt Självmord-före-70 ??

Det kan du fan skriva upp!

Kwon
2008-01-16, 20:58
CHOCKERANDE! att hon kunde knuffa en 2 meters stor Undertaker-aspirant! :D

Scratch89
2008-01-16, 21:02
Min närmsta kompis är förresten polis i Lund.
Om du vill kan jag be honom hålla ett öga på tanten så du kan känna dig helt trygg när du är ute på stan :)

Vi får hoppas att det är kappmuskelpolisen! Den äldre damen här verkar ha en onormalt kort stubin!

Bahir
2008-01-16, 21:20
Även om jag vet att jag antagligen skulle ångra mig sedan, så vet jag också att i sådana situationer så skulle jag handla impulsivt, och hämnas, fysiskt. Typ sparka till ena benet så att hon snubblar på sig själv, eller typ om hon har nån kasse mat eller något, ta den av henne och stampa på den. Kärringjävel, tror hon att hon kommer undan för att hon är gammal eller?

Kwon
2008-01-16, 21:25
Jag tror många hade reagerat annorlunda än Stoltz, så en stor eloge te Lång-som-Regnfall för hans kontroll, vilja och disciplin att han ej kokade över.

Scratch89
2008-01-16, 22:03
Även om jag vet att jag antagligen skulle ångra mig sedan, så vet jag också att i sådana situationer så skulle jag handla impulsivt, och hämnas, fysiskt. Typ sparka till ena benet så att hon snubblar på sig själv, eller typ om hon har nån kasse mat eller något, ta den av henne och stampa på den. Kärringjävel, tror hon att hon kommer undan för att hon är gammal eller?

Det här är dock ett problem jag inte tror många är medvetna om. Det ÄR ju p.g.a att hon är gammal som många reagerar. Om det hade varit en random fjortis på sjutton år hade inget sett det extraordinära i handlingen. Då hade tråden inte ens skapats.

bertbert
2008-01-16, 22:14
Även om jag vet att jag antagligen skulle ångra mig sedan, så vet jag också att i sådana situationer så skulle jag handla impulsivt, och hämnas, fysiskt. Typ sparka till ena benet så att hon snubblar på sig själv, eller typ om hon har nån kasse mat eller något, ta den av henne och stampa på den. Kärringjävel, tror hon att hon kommer undan för att hon är gammal eller?

Du tycker alltså att misshandel är en lämplig reaktion? *slap* *screwy*

jaaaaag
2008-01-16, 23:11
En liknande sak hände mej på bussen fast det var en gubbe som var på ett extra bra humör istället. Han satt längst fram i bussen och jag satt längst bak i bussen med min lillasyster. Både jag och Anna märkte att han tittade surt på oss flera gånger. Jag hade lagt upp benet på stolen framför, inte foten alltså inget smuts (lovar). När han skulle av gick han bak och bad mej argt ta ner mitt ben och jag sa nej och då tog han tag i mitt ben och kastade ner det istället.. och jag hann väl börja meningen "Vad gör.." då han gav mej fingret och gick av och sedan slog på rutan brevid mej och gav mej fingret igen. Snett framför oss satt en annan gubbe med sin tant och de tittade bak på mej och skakade på huvudet, så de tyckte väl att han agerande helt rätt och jag var bara förvirrad.

Psychological
2008-01-16, 23:13
Måste skriva av mig.

Hade precis varit och hämtat ut min tenta (1% ifrån VG för övrigt.) och stod på bussen hem. Mina knän värkte as och jag tog gott mod i att jag hade en tid hos ortopeden idag. Hur som helst stod jag upp då platserna var fyllda och några äldre damer hade gått på bussen samtidigt som jag så jag tänkte vara artig och låta dem sitta.

Hur som helst, när jag väntar på att bussen ska stanna på min hållplats så ställer sig en äldre "dam" upp bakom mig. När bussen precis har stannat men dörrarna inte öppnats så får jag en hård knuff i ryggen, och med mina knän och fokus på telefonsamtalet hade jag inte en chans och faller mot dörren som inte ens hade börjat öppnas. Nu ska jag inte överdriva, det var inte handfallet fall mot dörren och jag fick balansen tillbaka rätt snabbt och då öppnas dörrarna och jag går ut och vänder mig ilsket om och ser att det var damen som ställt sig upp tidigare som knuffat mig.

Här skulle jag precis fråga "Varför gjorde du så?" men det hinner jag inte. Kärringen bräker ur sig "Satans unge, du ska ge fan i att stå i vägen." och lite andra mindre vänliga muttrande samtidigt som hon vänder sig om och börjar gå.

Jag var helt förstummad och visste att jag inte kunde gå efter och skälla ut henne efter noter med tanke på telefonsamtalet, så jag sket i henne och gick mot posten som jag hade tänkt från början.
Kärringen var på väg mot samma håll och jag gick om henne och då tittade hon förskräckt på mig som om hon trodde att jag skulle hämnas. Men som sagt, jag tittade knappt mot henne och bara fortsatte in i butiken där posten låg (Malmborgs i Lund).

När jag stannar precis innanför dörrarna och läser annonser som satts upp på väggen samtidigt som jag avslutar mitt samtal så går kärringen förbi igen, och vad gör hon? Jo, hon känner sig säker i butiken med så många runt omkring oss, så hon ger mig fingret! Kärringjäveln ger mig fingret!

Jag och arbetarna som såg det spärrade upp ögonen och en av butiksbiträdena som kände igen mig frågade vad sjutton det handlade om.

Jag blir så arg! Hade det varit en yngre person hade jag utan tvekan tagit tag i personen och frågat vad i helvete denne trodde att den sysslade med. *gah!*

Satkärring!

Du skulle ha gett henne en CHOKESLAM!

Ignatius72
2008-01-16, 23:17
har du nu lärt dig läxan att du ska ge fan i att stå och drälla framför bussen?:laugh:

Piranha
2008-01-16, 23:17
En liknande sak hände mej på bussen fast det var en gubbe som var på ett extra bra humör istället. Han satt längst fram i bussen och jag satt längst bak i bussen med min lillasyster. Både jag och Anna märkte att han tittade surt på oss flera gånger. Jag hade lagt upp benet på stolen framför, inte foten alltså inget smuts (lovar). När han skulle av gick han bak och bad mej argt ta ner mitt ben och jag sa nej och då tog han tag i mitt ben och kastade ner det istället.. och jag hann väl börja meningen "Vad gör.." då han gav mej fingret och gick av och sedan slog på rutan brevid mej och gav mej fingret igen. Snett framför oss satt en annan gubbe med sin tant och de tittade bak på mej och skakade på huvudet, så de tyckte väl att han agerande helt rätt och jag var bara förvirrad.

Jag kan hålla med om att det ser illa ut att slänga upp fötterna på säterna eller whatever, nästan lika illa som att kapa någons tråd... men bara nästan. :D

hulk h
2008-01-16, 23:25
Synd att inte hela situationen var tvärt om, då hade ju AB haft en Chokerande löpsedel i morg.

Är det skillnad på folk o folk?

Granatgiraffen
2008-01-16, 23:42
Jag kan hålla med om att det ser illa ut att slänga upp fötterna på säterna eller whatever, nästan lika illa som att kapa någons tråd... men bara nästan. :D

Jag håller med. Folk som lägger upp fötterna över säten är värre än USA.

Stoltz
2008-01-17, 10:05
Jag tror många hade reagerat annorlunda än Stoltz, så en stor eloge te Lång-som-Regnfall för hans kontroll, vilja och disciplin att han ej kokade över.
Tack! :em:
har du nu lärt dig läxan att du ska ge fan i att stå och drälla framför bussen?:laugh:

:D

flesh
2008-01-18, 03:16
Sånna gånger är ju en bitchslap på sin plats.
Jävla trist bara att folk överallt är sånna mesar nuförtiden att det förmodligen blivit ett misshandelsfall av det!

Muskelbyggaren
2008-01-18, 03:32
Man kommer ju osökt att tänka på vår käre vän Örjan i

h6tBn7HFzE4

och

oHpFnwp8fv8

Greg
2008-01-18, 08:27
Putta omkull kärringen och slå en krabba.

Timme
2008-01-18, 09:36
En liknande sak hände mej på bussen fast det var en gubbe som var på ett extra bra humör istället. Han satt längst fram i bussen och jag satt längst bak i bussen med min lillasyster. Både jag och Anna märkte att han tittade surt på oss flera gånger. Jag hade lagt upp benet på stolen framför, inte foten alltså inget smuts (lovar). När han skulle av gick han bak och bad mej argt ta ner mitt ben och jag sa nej och då tog han tag i mitt ben och kastade ner det istället.. och jag hann väl börja meningen "Vad gör.." då han gav mej fingret och gick av och sedan slog på rutan brevid mej och gav mej fingret igen. Snett framför oss satt en annan gubbe med sin tant och de tittade bak på mej och skakade på huvudet, så de tyckte väl att han agerande helt rätt och jag var bara förvirrad.

I det fallet hade jag antagligen dödat honom.....

Timme
2008-01-18, 09:38
Jag håller med. Folk som lägger upp fötterna över säten är värre än USA.

Seriöst? *screwy*

Om det är tomt i sätet framför så lägger jag upp benet (som är täckt av byxben) om jag vill!

Timme
2008-01-18, 09:46
Man kommer ju osökt att tänka på vår käre vän Örjan i

[.YT]h6tBn7HFzE4[/YT]

och

[.YT]oHpFnwp8fv8[/YT]

Jag gillar örjan *cupid*

leetajz
2008-01-18, 15:08
Ålder som ålder, pensionärer för övrigt är bara en plåga. Dem tror dem vet allt och har sett allt för att dem varit med överdrivet länge. Om det hade varit jag som råkat ut för det, så hade jag antagligen konfronterat henne och antagligen slängt ur mig några svordomar för att sätta henne på plats.

leetajz
2008-01-18, 15:10
I det fallet hade jag antagligen dödat honom.....

Jag hade bett busschaffisen stannat, sprungit ikappgubbjävlen och sedan utfört analsex på honom med hans jävla käpp. Sedan gått en bit och gett han fingret.

Trance
2008-01-18, 16:22
Ålder som ålder, pensionärer för övrigt är bara en plåga. Dem tror dem vet allt och har sett allt för att dem varit med överdrivet länge. Om det hade varit jag som råkat ut för det, så hade jag antagligen konfronterat henne och antagligen slängt ur mig några svordomar för att sätta henne på plats.

Ja, på de punkterna är de väldigt lika tonåringar.

_Robbie_
2008-01-18, 16:32
INGEN SOM TÄNKER PÅ ATT ANMÄLA KÄRRINGEN FÖR MISSHANDEL?

Dränera alla hennes pensionspengar med ett fint skadestånd.

grisbil3n
2008-01-18, 20:16
Du skulle ha spottat på henne eller dylikt, slå kan man ju knappast göra.

Ganymedes
2008-01-18, 20:27
En annan metod är väl att göra som Peter Griffin i Family Guy, när de gör parodi på Passion of the Christ. Peter är Jesus och blir piskad ett bra tag, men tillslut säger han "no! no. stop it. stop it." med en röst som en vuxen använder till ett litet barn. Mannen med piskan tittar skamset ned på marken och svarar "ok..."

petah
2008-01-18, 20:27
Alkistanter är för härliga.

von huff
2008-01-18, 21:10
http://i29.tinypic.com/2m2gkrm.jpg

Herr Oberst
2008-01-19, 17:22
Man kommer ju osökt att tänka på vår käre vän Örjan i

h6tBn7HFzE4

och

oHpFnwp8fv8

Eller varför inte denna?
http://youtube.com/watch?v=DaQPG27N3Pw
:laugh:

martin_vbg
2008-01-19, 17:49
I förrgår när jag skulle av bussen var det en äldre dam (hrmf "kärring") som puttade ut en yngre tjej som inte skulle av utan att säga någonting.
De äldre damerna blir tuffare och tuffare, de kanske snart härjar i Brunnsparken på nätterna och misshandlar folk.
Jag säger som jag brukar säga. Det var bättre förr...

Muskelbyggaren
2008-01-19, 17:52
Eller varför inte denna?
http://youtube.com/watch?v=DaQPG27N3Pw
:laugh:
Haha, klockren. :laugh: