handdator

Visa fullständig version : Mitt dagliga kost schema?


ZtreamerX
2008-01-16, 08:36
Tjena!
Jag är 24år, 184cm lång och väger ca 105kg.
Jag har länge funderat på att deffa, och gå ner drastiskt i vikt.
Nu har jag äntligen tagit mitt förnuft till fånga.
Jag är inte själv så insatt i hur mkt kcal man ska räkna på om man ska gå ner i vikt. Men en polare som tränar hyfsat seriöst och själv deffar är lite mer insatt än mig, han lade upp ett dagligt kost schema, som jag börjat följa de senaste dagarna. Det ser ut så här!
Frukost: 1potion havregrynsgröt, 2 knäckebröd med kokt äggvita (inget smör)
Mellanmål: 1pkt kesella (175kcal)
Lunch: viktväktare måltid (micromat)
Mellanmål: 1pkt kesella (175kcal)
Middag: magert med fett och inga såser, typ ris, potatis, kyckling, fisk, etc..
Kvällsmål: Typ proteindrink, nån frukt, skaldjur, lite nötter, och liknande
(Sen drinker jag ingen öl, ingen coca cola, äter inget snask av något slag. Bara lättmjölk och vatten.)
Sen projekt nr 2 blir att jogga 3 ggr i veckan, kanske kombinera med raska promenader. Mina frågor är väl om mitt kost schema är bra för min vikt å längd, om det finns något jag borde ändra, plussa på. Hur mkt kcal jag ungefär får i mig! om det finns något som borde tilläggas, skulle vara tacksam för svar! mvh hälsningar ZtreamerX.

Alfred Nobel
2008-01-16, 08:47
Det är i praktiken omöjligt för oss att räkna ut kalorierina i den tunna information du lagt ut. Hur stor en portion av viktväktare måltid är och vilket angivet näringsinnehåll produkter har kan vi ej besvara, även ditt kvällsmål är som att leta snorkråkor i sanden, vart ska man börja?

Annars ser kosten ganska balanserad ut, men var inte rädd för fett och spec inte äggulan som står för mycket näring och du går miste om proteiner. Sen skulle jag lägga på mer grönsaker utöver allt annat.

forslund
2008-01-16, 08:56
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881

Där har du en tråd om deffning. Många bra tips och där kan du lära dig hur många kcal du ska ha i dig för att gå ner i vikt också.

Lycka till :thumbup:

Lepras
2008-01-16, 09:08
Kolla in min+tp88 journaler,vi är ganska lika i längd/vikt och båda har precis börjat deffa,kan vara en bra mall,,