handdator

Visa fullständig version : hår + whey


erhanx
2008-01-15, 23:00
Hej allesammans. Har bara en lite konstig fråga. Har hört sjuka saker men stämmer det verkligen att man får mer hår på kroppen när man dricker vassleprotein som whey-80?? Då menar jag att man tar det varje dag, 2-3 gånger om dagen...

tobbo
2008-01-15, 23:02
Isf för att protein kan öka farten som naglar och hår växer?

Wilden
2008-01-15, 23:07
Män får hår oavsett om de dricker vassle eller inte. Det är en del av en mans utveckling, inget att rygga tillbaka för.

posse
2008-01-15, 23:09
Män får hår oavsett om de dricker vassle eller inte. Det är en del av en mans utveckling, inget att rygga tillbaka för.

Word.:MrT:

otherside
2008-01-15, 23:10
Hej allesammans. Har bara en lite konstig fråga. Har hört sjuka saker men stämmer det verkligen att man får mer hår på kroppen när man dricker vassleprotein som whey-80?? Då menar jag att man tar det varje dag, 2-3 gånger om dagen...

Hår får man hursomhelst men lite fortare växer det av ett högt proteinintag. LÅter väl inte helt orimligt? Protein är ju byggstenar för fler saker än muskler.

Jamioo
2008-01-15, 23:22
Hår får man hursomhelst men lite fortare växer det av ett högt proteinintag. LÅter väl inte helt orimligt? Protein är ju byggstenar för fler saker än muskler.

Så den man som har små fjun i ansiktet eller vill vara årets jultomte! (mush OBS Stavning!) så typ växer det ut snabbare lr har jag missförstått?

Scratch89
2008-01-16, 00:07
Hår får man hursomhelst men lite fortare växer det av ett högt proteinintag. LÅter väl inte helt orimligt? Protein är ju byggstenar för fler saker än muskler.

Det är ju inte direkt så att uppbyggnaden av hår och annat kommer gå snabbare bara för att det finns mer aminosyror i tarmen. Överskott kommer bilda glukos, som vanligt.

Rahf
2008-01-16, 01:11
Jag har använt proteintillskott i ett år och har inte märkt någon skillnad på min hårväxt. Punghåret växte ut lite väl snabbt men det tycker man alltid. Räcker det som svar?

Tricklev
2008-01-16, 01:41
Du kommer upptäcka många förändringar i din kropp dom närmsta åren, var inte oroad, det är naturligt, dina kompisar går också igenom det.

Wilden
2008-01-16, 07:38
Jag har använt proteintillskott i ett år och har inte märkt någon skillnad på min hårväxt. Punghåret växte ut lite väl snabbt men det tycker man alltid. Räcker det som svar?

+1 pungen blir alltid luden för fort.

Tolkia
2008-01-16, 08:09
Man skall inte blanda ihop håravfall p.g.a. näringsbrist med att håret skulle växa med raketfart om man åt raketmycket av ett eller annat näringsämne (görs f.ö. ofta i kosttillskotts- och hälsokostreklam). Det är väl känt att anorektiker brukar få ökad hårväxt på hela kroppen, s.k. lanugo - knappast p.g.a. deras höga proteinintag. ;)