handdator

Visa fullständig version : Folk som är korkade har sämre ölsinne!


regus
2008-01-15, 21:43
Eller? Vad tror du? Jag tror det. Nästan helt säker.

regus
2008-01-15, 22:09
Fyfan vad du är chef Z_bumbi!

regus
2008-01-15, 22:14
Varför tror jag det?
Av egen erfarenhet med andra männsikor. Folk som jag anser mer korkade på så sätt att dom har lägre IQ, verkar bli mer annorlunda på ett sämre sätt när dom är fulla (bråkiga, kladdiga, större däcka-frekvens och så vidare...)

Raggis
2008-01-15, 22:17
Du ägde nyss dig själv, Regus :D (Ja, jag har bevittnat dina bravader på Lotus ;)).

regus
2008-01-15, 22:17
Du ägde nyss dig själv, Regus :D (Ja, jag har bevittnat dina bravader på Lotus ;)).

Du har aldrig sett mig :MrT:

Raggis
2008-01-15, 22:20
Du har aldrig sett mig :MrT:

Oh yes, I have. Many times :naughty:

tntballe
2008-01-15, 22:30
ja, jag är korkad

Scratch89
2008-01-15, 22:39
Självklart är det så. Men det är nog också omvänt; de med dåligt ölsinne är korkade.

Trance
2008-01-15, 22:48
Nej

Jacksatan
2008-01-15, 22:48
Jag håller inte med. Två av de smartast killarna jag läst med(de tog minst 40poäng varje termin på högskolan) hade de sämsta ölsinnet jag kan tänka mig. Var lugna och trevliga på skolan och när man söp var de fan inte kloka. Höll på elda upp två uteställen i Umeå samt slog på en vakt med en stol en gång.

skaparn
2008-01-15, 22:53
Jag är beredd att säga nej. Under studietiden fick jag uppleva en hel del som liknar det Jacksatan skriver om. Folk med gigantiska hjärnor kunde få för sig nästan precis vad som helst när de söp, vilket de tyvärr också gjorde rätt ofta.

Mescreant
2008-01-15, 23:00
Jag är ett geni med dåligt ölsinne.

Kwon
2008-01-15, 23:10
Svårt att säga, det kan vara de som i normala situationer, arbsituationer etc är de mest sansade och intelligenta människor, som efter att ha blivit berusade får ut allt som de kanske haft inom sig länge, dvs de kan vara riktigt busiga / jobbiga / knasiga / stökiga / bråkiga på fyllan.

Det är inte bara de som e ägg innan som blir ägg efter! :D

Sen finns det ju självklart de som e ägg innan som får sina ägg-egenskaper förstärkta av alkoholen.

Är man riktigt smart vet man var gränsen går och håller sig alltid vid salongsmysig.

maaherra
2008-01-15, 23:15
Jag skulle säga att det finns en tydligare korrelation mellan dålig självkänsla och dåligt ölsinne än dåligt ölsinne och intelligens.

Har själv en polare som är väldigt intelligent, men som ofta snetänder i fyllan.

Kwon
2008-01-15, 23:17
Ja, jag tror mer på det maaherra, ej intelligensen.

Men som sagt, är man riktigt intelligent så blir man ju aldrig så drucken (sjunker så lågt), men visst, ibland kanske man känner att man förtjänar en redig fylla.

XroW
2008-01-15, 23:20
Ja, jag tror mer på det maaherra, ej intelligensen.

Men som sagt, är man riktigt intelligent så blir man ju aldrig så drucken (sjunker så lågt), men visst, ibland kanske man känner att man förtjänar en redig fylla.

:confused:

Creole
2008-01-15, 23:21
Det som skiljer folk med dåligt ölsinne mot folk med bra ölsinne - är ölsinnet. Ingenting annat skulle jag vilja säga.

Kwon
2008-01-15, 23:26
:confused:

Om man nu är så intelligent (och vet hur man blir när man är riktigt full) så vill man väl undvika att sjunka till apstadiet.

Det kan iofs kanske kännas befriande att vara apa lite då och då.

Creole
2008-01-15, 23:31
Om man nu är så intelligent (och vet hur man blir när man är riktigt full) så vill man väl undvika att sjunka till apstadiet.

Det kan iofs kanske kännas befriande att vara apa lite då och då.

Ja, jag tror mer på det maaherra,ej intelligensen.

Men som sagt, är man riktigt intelligent så blir man ju aldrig så drucken (sjunker så lågt), men visst, ibland kanske man känner att man förtjänar en redig fylla.


Hur ska du ha det? Du snackar ju emot dig själv gång på gång. Och hur kan du säga något så osmart som att man använder sin intelligens då man är riktigt full.

XroW
2008-01-15, 23:32
Om man nu är så intelligent (och vet hur man blir när man är riktigt full) så vill man väl undvika att sjunka till apstadiet.

Det kan iofs kanske kännas befriande att vara apa lite då och då.

Det är ju i apstadiet man ser skillnad på människor med bra och dålig ölsinne?
Tex en polare skär det sig alltid för när han kommer till Apstadiet således har han dåligtölsinne och väljer därför inte att dricka så pass mycket. snarare så att korkade individer med dåligt ölsinne upptäcks medans smarta individer med dåligt ölsinne för blir tillräckligt nyktra.

Notera att smart inte är = bra betyg(för er som går skola).

Kwon
2008-01-15, 23:44
Hur ska du ha det? Du snackar ju emot dig själv gång på gång. Och hur kan du säga något så osmart som att man använder sin intelligens då man är riktigt full.

Om man nu är så intelligent, så försöker man väl undvika att bli så full som möjligt, dvs apstadiet där det finns risk att göra besynnerliga saker beroende på person.

Att hålla sig runt salongs är alltid bättre generellt då man oftast lyckas hålla sig ifrån de mest stökiga och knasiga beteendena som kan uppstå.

Det svåra är ju som sagt att hålla sig där på linjen, då många vill ta lite mer av det goda.

Jag tror inte att intelligens har något att göra med hur man blir OM man nu skulle dricka sig fuller, dvs graden av bråkighet, stökighet, odräglighet etc.

Kwon
2008-01-15, 23:45
Det är ju i apstadiet man ser skillnad på människor med bra och dålig ölsinne?
Tex en polare skär det sig alltid för när han kommer till Apstadiet således har han dåligtölsinne och väljer därför inte att dricka så pass mycket. snarare så att korkade individer med dåligt ölsinne upptäcks medans smarta individer med dåligt ölsinne för blir tillräckligt nyktra.

Notera att smart inte är = bra betyg(för er som går skola).

Om man verkligen är riktigt smart så försöker man nog undvika apstadiet utan håller sig salongs. Om någon bjuder så är det bara att säga, det räcker så tack. :)

tntballe
2008-01-15, 23:47
Om man verkligen är riktigt smart så försöker man nog undvika apstadiet utan håller sig salongs. Om någon bjuder så är det bara att säga, det räcker så tack. :)

lär mig detta, snela.

Kwon
2008-01-15, 23:47
lär mig detta, snela.

Haha ja, det är svårt att säga nej.

Creole
2008-01-15, 23:50
Om man nu är så intelligent, så försöker man väl undvika att bli så full som möjligt, dvs apstadiet där det finns risk att göra besynnerliga saker beroende på person.

Att hålla sig runt salongs är alltid bättre generellt då man oftast lyckas hålla sig ifrån de mest stökiga och knasiga beteendena som kan uppstå.

Det svåra är ju som sagt att hålla sig där på linjen, då många vill ta lite mer av det goda.

Jag tror inte att intelligens har något att göra med hur man blir OM man nu skulle dricka sig fuller, dvs graden av bråkighet, stökighet, odräglighet etc.

Jag tror faktiskt inte att det har att göra med intelligens. Jag vet skitsmarta personer som förändras efter några öl. Då tänker dom annorlunda, och har alltså inte samma smarta utgångsläge som innan. Klart det finns smarta som har dunderkoll, men jag vet många smarta som har en gris inneboende och den kommer fram när alkoholen kommer in. Smarta är ofta ganska stela och det brukar vara en av anledningarna till att dom kan flippa ut på fyllan.

Kwon
2008-01-15, 23:55
Jag tror faktiskt inte att det har att göra med intelligens. Jag vet skitsmarta personer som förändras efter några öl. Då tänker dom annorlunda, och har alltså inte samma smarta utgångsläge som innan. Klart det finns smarta som har dunderkoll, men jag vet många smarta som har en gris inneboende och den kommer fram när alkoholen kommer in. Smarta är ofta ganska stela och det brukar vara en av anledningarna till att dom kan flippa ut på fyllan.

Ja exakt, det kan också vara som så (det har vi sett många många levande exempel på) att vissa som till vardags är enormt intelligenta (som även kan uppfattas som stela) får en chans att släppa ut den där inneboende "grisen" som de hållt inom sig. (som de inte får visa på arbetet, i studiesituationer)

Så får vissa kan ju en redig fylla te apstadiet vara någonting renande och befriande, ett slags catharsis.

Vissa kanske behöver detta.

Grisen
2008-01-16, 11:55
Jag är beredd att säga nej. Under studietiden fick jag uppleva en hel del som liknar det Jacksatan skriver om. Folk med gigantiska hjärnor kunde få för sig nästan precis vad som helst när de söp, vilket de tyvärr också gjorde rätt ofta.

+1

Löjtnant Blank
2008-01-16, 12:00
http://i9.tinypic.com/8c13ji9.jpg

Tricklev
2008-01-16, 13:36
Dummaste tråden på länge.

olwe
2008-01-16, 14:39
Jag är i ärlighetens namn rätt intelligent . Ligger någonstans mellan den 3-5 procentilen, vilket inte är dunderhögt men tillräckligt får att slå hål på den här myten.

Jag vet få personer som svinar sig så mycket på fyllan som jag.

Trance
2008-01-16, 14:51
Jag är i ärlighetens namn rätt intelligent . Ligger någonstans mellan den 3-5 procentilen, vilket inte är dunderhögt men tillräckligt får att slå hål på den här myten.

Jag vet få personer som svinar sig så mycket på fyllan som jag.

Varför svinar du dig så? Alltid varit nyfiken på hur sådana människor resonerar.

skaparn
2008-01-16, 15:01
Jag är i ärlighetens namn rätt intelligent . Ligger någonstans mellan den 3-5 procentilen, vilket inte är dunderhögt men tillräckligt får att slå hål på den här myten.

Jag vet få personer som svinar sig så mycket på fyllan som jag.

Det var väl inte särskilt intelligent att tro att man slår hål på en myt med ett avvikande exempel?

Snafu
2008-01-16, 15:06
Jag är i ärlighetens namn rätt intelligent . Ligger någonstans mellan den 3-5 procentilen, vilket inte är dunderhögt men tillräckligt får att slå hål på den här myten.

Jag vet få personer som svinar sig så mycket på fyllan som jag.

Procentil? Percentil? :)

skaparn
2008-01-16, 15:19
Procentil? Percentil? :)

Men svinar på fyllan gör han.

Snafu
2008-01-16, 15:19
Men svinar på fyllan gör han.

:D

olwe
2008-01-16, 15:21
Varför svinar du dig så? Alltid varit nyfiken på hur sådana människor resonerar.

Jaga draken? Seriöst så tycker jag att det är hur kul som helst att bara släppa lös. Det kräver rätt omgivning har jag märkt.

Snafu: Med procentil menas alltså vilken procent av befolkningen du ligger i.

Är man i den 2:a procentilen (intelligensmässigt) så är man alltså bland de 2% smartaste.

Skaparn: Tja, antar att du har rätt. Myten var väll kanske inte så precis. Men men, jag får väll se mig som ett undantag istället. Det finns dock så många undantag (min erfarenhet) att undantagen är lika många som de som följer Regus antagande.

Tror det beror på beroende, vana och umgänge.

bertbert
2008-01-16, 15:22
Jag har stött på många ytterst intelligenta människor med väldigt dåligt omdöme, både rörande alkohol och andra saker.

Trance
2008-01-16, 15:27
Jaga draken? Seriöst så tycker jag att det är hur kul som helst att bara släppa lös. Det kräver rätt omgivning har jag märkt.


Ok, men om du medvetet blir sådan så är det väl inte direkt dåligt ölsinne.

olwe
2008-01-16, 15:29
Eh my bad. Stavfel.

Snafu
2008-01-16, 15:29
Btw, man har väl två hjärnor?

olwe
2008-01-16, 15:32
Ok, men om du medvetet blir sådan så är det väl inte direkt dåligt ölsinne.

Det uppfattas nog så av många andra. Svårt att veta hur många av alla apraka personer som är där för att de vill och inte för att de har dåligt ölsinne. Jag tror folk drar dem över en kam.

Men jag vill inte gräva en grop nu. Ska inte sitta och försvara tokfylleri.

olwe
2008-01-16, 15:33
Btw, man har väl två hjärnor?

Japp en stor och en man kanske hoppas är stor. Den mindre har jag stor respekt för och jag brukar följa dess råd noggrant.

Löjtnant Blank
2008-01-16, 15:49
Men men, jag får väll se mig som ett undantag istället.

Sup, Einstein?