handdator

Visa fullständig version : Mitt Mål, Era Synpunkter


kimozabe
2008-01-15, 18:01
Tjenare Grappar o Tjejer!

Läst forumet aktivt sen jag blev medlem men aldrig postat eller startat några trådar tills nu.

Jag har syrketränat Halvseriöst i ca 6 månader, och på senare 2 månader blivit lite seriösare. Jag tänkte gå på en bulk o äta så in i h***** för att sedan deffa borta överskottet. På dessa 6 månader gick jag upp 3kg ;), 1kg muskler kanske men jag känner mig lite hårdare innanför svålen. Bulken är nu avbruten för jag tror det blir för mycket att deffa bort då jag redan är på gränsen överviktig, 22-25% Kroppsfett. Så jag börjar med deffen.

Jag är 26år, 175cm och väger just nu 80kg, Midjemått på 95cm, Bröstmått 100cm. Mitt första mål är att komma ner till ca 10% KF för att sedan påbörja en bulk, kanske på sensommaren. Men vill gärna bli slimmad innan sommaren nu.

Jag tränar styrketräning 3 till 5 ggr i veckan. 3 Split (Push/Pull/Ben) löpande.

Första stora ingreppet på maten jag gjort är färre måltider samt mindre kolhydrater i varje måltid, försöker att hålla mig till ett mål inhållande kolhydrater per dag.

Exempel på dagens föda:

Frukost: En Kopp Kaffe, 1 st Knäckebröd med Rostbiff & Keso och en portion Whey 80.

Lunch: Stekt Kyckling file med Sallad.

Efter Träning: 1 Portion Whey 80.

Middag: Stekt Kotlett med Råstekt potatis och morötter.

Kvällsmål: 1-2 Knäckebröd med Pålägg+Keso.

Natt: 1 Portion Mjölkprotein.

Så här ser dagarna ut mellan tummen och pekfingret. Äter Frukt som Apelsin, Äpple för o stoppa Sötsug m.m och ibland tillkommer en extra Whey 80.

Jag har lagt in Konditionsträning som Promenader, Spinning och Löpning efter styrketräningspass och på vilo dagarna.
Övrig tid är det TV Tittande och kör rätt mycket bil i jobbet.

Är detta för mycket mat ? Är det tillräckligt med Proteiner? Ni som har öga för o räkna, Hur mycket ska till eller hur mycket ska bort.

Alla förslag och sågningar är välkomna!

Koloftw
2008-01-15, 18:11
Tjenare Grappar o Tjejer!

Läst forumet aktivt sen jag blev medlem men aldrig postat eller startat några trådar tills nu.

Jag har syrketränat Halvseriöst i ca 6 månader, och på senare 2 månader blivit lite seriösare. Jag tänkte gå på en bulk o äta så in i h***** för att sedan deffa borta överskottet. På dessa 6 månader gick jag upp 3kg ;), 1kg muskler kanske men jag känner mig lite hårdare innanför svålen. Bulken är nu avbruten för jag tror det blir för mycket att deffa bort då jag redan är på gränsen överviktig, 22-25% Kroppsfett. Så jag börjar med deffen.

Jag är 26år, 175cm och väger just nu 80kg, Midjemått på 95cm, Bröstmått 100cm. Mitt första mål är att komma ner till ca 10% KF för att sedan påbörja en bulk, kanske på sensommaren. Men vill gärna bli slimmad innan sommaren nu.

Jag tränar styrketräning 3 till 5 ggr i veckan. 3 Split (Push/Pull/Ben) löpande.

Första stora ingreppet på maten jag gjort är färre måltider samt mindre kolhydrater i varje måltid, försöker att hålla mig till ett mål inhållande kolhydrater per dag.

Exempel på dagens föda:

Frukost: En Kopp Kaffe, 1 st Knäckebröd med Rostbiff & Keso och en portion Whey 80.

Lunch: Stekt Kyckling file med Sallad.

Efter Träning: 1 Portion Whey 80.

Middag: Stekt Kotlett med Råstekt potatis och morötter.

Kvällsmål: 1-2 Knäckebröd med Pålägg+Keso.

Natt: 1 Portion Mjölkprotein.

Så här ser dagarna ut mellan tummen och pekfingret. Äter Frukt som Apelsin, Äpple för o stoppa Sötsug m.m och ibland tillkommer en extra Whey 80.

Jag har lagt in Konditionsträning som Promenader, Spinning och Löpning efter styrketräningspass och på vilo dagarna.
Övrig tid är det TV Tittande och kör rätt mycket bil i jobbet.

Är detta för mycket mat ? Är det tillräckligt med Proteiner? Ni som har öga för o räkna, Hur mycket ska till eller hur mycket ska bort.

Alla förslag och sågningar är välkomna!


Tycker att maten ser jättebra ut, proteinrikt (förstås beroende på hur mycket keso/rostbiff/kotlett/kyckling det är), lagom med kolhydrater för någon med högt BF%. Lite lite fett kanske, men det fixas ju lätt genom att käka fet fisk någon gång i veckan om du tycker om det (att dra oljeshots går ju också bra, men det har dålig mättnadskänsla och smakar sämre än t.ex. fisk). Grönsaker äter du ju troligen tillräckligt av, beroende på hur mycket sallad det är, annars är grönsaker utmärkt under deff - mycket vitaminer och mycket mättnad.

Väger du maten, eller kör du på känsla?

Lycka till :thumbup:

kimozabe
2008-01-15, 19:34
Väger du maten, eller kör du på känsla?

Lycka till :thumbup:

Känsla, därför undrar jag om nån kan uppskatta ifall det är tillräckligt, om det är underskott eller inte.