handdator

Visa fullständig version : Typer på gymmet som stör dig?


Sidor : [1] 2 3 4 5 6 7

posse
2008-01-15, 17:56
Som titeln säger, har du några typer på ditt gym som du stör dig på?

Själv så stör jag mig på alla invandrare (har inget emot invandrare) som oftast kommer i klungor på ~5-10 pers för att träna. De tar över alla maskiner men sitter mest och pratar med varandra. *gah!*

Jag stör mig också på främlingar som ser ut att tävla med en. Sitter man i magmaskinen eller någon annan maskin så väntar han tills man är klar och försöker sedan göra fler reps än man själv gjorde. Han förföljer en tyst till nästa maskin och gör samma sak där. *grr27*

Exdiaq
2008-01-15, 17:58
Har jag fel för mig, eller finns det inte redan en sån här tråd?

petersson
2008-01-15, 17:58
Finns ingen som stör mig på mitt gym..

KlopFer
2008-01-15, 18:00
Tror det finns en likande tråd =)

edit: http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=52211&highlight=Vilka+st%F6r+du+dig+p%E5%3F

Animalistic
2008-01-15, 18:00
Jag stör mig också på främlingar som ser ut att tävla med en. Sitter man i magmaskinen eller någon annan maskin så väntar han tills man är klar och försöker sedan göra fler reps än man själv gjorde. Han förföljer en tyst till nästa maskin och gör samma sak där. *grr27*

hatar dom asen

Sadde
2008-01-15, 18:02
Som titeln säger, har du några typer på ditt gym som du stör dig på?

Själv så stör jag mig på alla invandrare (har inget emot invandrare) som oftast kommer i klungor på ~5-10 pers för att träna. De tar över alla maskiner men sitter mest och pratar med varandra. *gah!*

Jag stör mig också på främlingar som ser ut att tävla med en. Sitter man i magmaskinen eller någon annan maskin så väntar han tills man är klar och försöker sedan göra fler reps än man själv gjorde. Han förföljer en tyst till nästa maskin och gör samma sak där. *grr27*

Dra inte alla invandrare över samma kam! Är själv invandrare och kan med gott samvete säga dig att jag inte är som de du beskrev.

Nonamenoshame
2008-01-15, 18:02
Jag stör mig på personer som inte tar sitt ansvar på gymmet. Tillexempel skiter i att lägga tillbaka vikter, redskap, hantlar där man tog dem, det stör mig nått enormt. Man ska lämna stället som man vill hitta det på nästa dag.

regus
2008-01-15, 18:02
Folk som skrikstönar när dom värmer upp biceps.
Killar under 17
Tjejjer under 16

posse
2008-01-15, 18:04
Tror det finns en likande tråd =)

edit: http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=52211&highlight=Vilka+st%F6r+du+dig+p%E5%3F

Okay, sökte efter trådar men hittade ingen :/

tobbo
2008-01-15, 18:06
Folk som skrikstönar när dom värmer upp biceps.
Killar under 17
Tjejjer under 16

*slap*

mangemani
2008-01-15, 18:08
töntar som ska mäta sej med folk,förska brösta upp sej så fort dom känner sej hotad,osäker,avundsjuk,what ever när en större person kliver in på gymmet.

retards som inte kan följa ett par simpla gym regler och ska komma med lama ursäkter som "va?det visste jag inte om" när det sitter regel skyltar överallt i gymmet.

KlopFer
2008-01-15, 18:09
Folk som skrikstönar när dom värmer upp biceps.
Killar under 17
Tjejjer under 16

haha, så någon kille som är 16 år och 11 månader stör du dig på? men någon som är 17 år och 1 vecka är okej?

jwzrd
2008-01-15, 18:10
haha, så någon kille som är 16 år och 11 månader stör du dig på? men någon som är 17 år och 1 vecka är okej?

Nu stör vi oss alla på dig, hur gammal är du?

KlopFer
2008-01-15, 18:11
Nu stör vi oss alla på dig, hur gammal är du?

Jag är 17, så vilken tur jag har =)

Kwon
2008-01-15, 18:18
Inga förutom alla raggande gubbar

http://www.AndersMx.se

Jazen
2008-01-15, 18:19
gillar inte då folk kommer i linnen med blixtlås och har den öppet, smala typer som står o spänner sig framför spegeln....sen fattar jag inte varför folk jabbar och tror att det är en dojo i friviktsrummet...

Lepras
2008-01-15, 18:20
Killar som har Alldeles för små T-shirts bara för att som ska sitta tight över armar och bröst,och sen vara för korta.Så när dom rör sig minsta lilla sitter tröjan över naveln :D

regus
2008-01-15, 18:22
*slap*
Jag har sagt det förut. Jag är en stritfajtur, tränar boxning på sandsäcken på gymet. Passa dig.

haha, så någon kille som är 16 år och 11 månader stör du dig på? men någon som är 17 år och 1 vecka är okej?

Ungefär så ja.

Jag är 17, så vilken tur jag har =)

Folk som skrikstönar när dom värmer upp biceps.
Killar under 17
Tjejjer under 16
Klopfer

Så :)

Jorgen
2008-01-15, 18:29
Jag stör mig på alla som inte tar 100 i bänk.
Och alla som är starkare än mig.
Och alla som är större än mig,

KlopFer
2008-01-15, 18:31
Jag stör mig på:
Folk som stönar högt
Killar mellan 19-21
Folk som ockuperar bänkpressar
Finnen som står upp i bastun

Hades
2008-01-15, 18:34
Folk som inte hjälper till att hålla ordning. Och folk som stör, oftast smågrabbar som slåss eller jagar varandra eller liknande.

Kwon
2008-01-15, 18:35
Alla mobiler överallt!

Greg
2008-01-15, 18:41
- Folk som inte plockar upp sina vikter
- Folk som är starkare än mig
- Folk som är mer vältränade än mig
- Experter som ska ge en råd "Jasså, PT:n sa att man inte skulle gå under parallellt?" När man senare poängterar att första gången jag gjorde en böj var när jag började på tyngdlyfning vid 14-15 års ålder, så tittar de bara konstigt på en. Finns fler exempel. En gång så sa en person att jag borde köra benspark istället för benpressarna eftersom det "brände mer".
- Folk som är überseriösa när det gäller en del övningar. Till exempel biceps curl "stå rakt, inte svinga, axeln ska vara i den graden, hiva inte upp vikten, gå sakta så du känner" etc etc. När man senare vänder sig om så kör de sissysquats.
- Tjejer som har liiiiiiiiite för stor mage och gillar att visa naveln. Nej, det är inte snyggt när allt väller utanför dina byxor.
- Folk som stör sig på när man grymtar. Det är inget överdrivet Coleman-grej iheller. Utan en lätt grymtning. Men jag förstår dem, man måste faktiskt ta i för att göra sådana läten.
- Ungdomar som man ser kommer dit på 2-3 ggr i veckan och kör detta schemat:
1) Pec Dec
2) Lutande Hantelpress
3) Cabelcross
4) Bicepscurl
5) Scottcurl
6) Curl i maskin
7) Situps

När man sen försöker hjälpa dessa små herrar, och fråga dem om det inte är bättre att träna igenom hela kroppen, tjejer gillar rygg och även snygga ben och röfvar, precis som vi killar. Då skrattar de åt en medan de poserar med sina 32 cm armar.
- Folk som snackar under ett set. Vänta gärna tills efteråt, tack.
- Snygga tjejer med tajta kläder, som, såklart, måste köra hantelrodd, framför dig....väldigt mycket svank.... väldigt stor urringning....

Timme
2008-01-15, 18:41
Som titeln säger, har du några typer på ditt gym som du stör dig på?

Själv så stör jag mig på alla invandrare (har inget emot invandrare) som oftast kommer i klungor på ~5-10 pers för att träna. De tar över alla maskiner men sitter mest och pratar med varandra. *gah!*

Jag stör mig också på främlingar som ser ut att tävla med en. Sitter man i magmaskinen eller någon annan maskin så väntar han tills man är klar och försöker sedan göra fler reps än man själv gjorde. Han förföljer en tyst till nästa maskin och gör samma sak där. *grr27*

Mitt tips till dig är att du slutar med maskinerna och lär dig tunga skivstångsövningar som bänkpress, knäböj, militärpress och marklyft. Sedan blir du riktigt stark i de övningarna så får vi se om denna jeppe kan knäcka dig *flex*

Fettecke
2008-01-15, 18:42
förstår inte varför folk ska störa sig på de som försöker matcha ens prestationer
Man behöver mål med träningen, små etapper elle vad som helst, hittar man en jämnbördig person så kan man ju ha en inbördes tävlan, det går ju givetvis att göra det lite smidigare än att följa efter maskin för maskin

De som stör mig är de som är arrogant och snoffsig på gymmet. inte svarar på tal och de som tränar lätt och inte förstår varför de inte blir stark och grov

Timme
2008-01-15, 18:42
Folk som skrikstönar när dom värmer upp biceps.
Killar under 17
Tjejjer under 16

Jag var 14 när jag började träna och var seriös. Jag tränade på det sättet jag för tillfället trodde var bäst. Jag skötte mig bra.

Demoneyes
2008-01-15, 18:45
stör mig mest på allla skit heta tjejer som snor min koncentration med deras fylliga bröst och slimmade rumpor yeah mama

Timme
2008-01-15, 18:46
- Snygga tjejer med tajta kläder, som, såklart, måste köra hantelrodd, framför dig....väldigt mycket svank.... väldigt stor urringning....

Gärna mer sådant :) Det får mig att tända till ordentligt och ger mig en bra testoboost.

Timme
2008-01-15, 18:48
stör mig mest på allla skit heta tjejer som snor min koncentration med deras fylliga bröst och slimmade rumpor yeah mama

Jag ser inte problemet i detta? När du vilar mellan set så är det ju perfekt med något vackert att se på lite då och då? När man sedan pressar/drar så tänker i alla fall inte jag på rumpor och bröst.

Jag säger, mer rumpor och bröst till alla gym!

Scratch89
2008-01-15, 18:49
Folk som skrikstönar när dom värmer upp biceps.
Killar under 17
Tjejjer under 16

Nej nej, du har missuppfattat. Det här är inte "Raggar du på gymet?"-tråden.

DarcyGrahn
2008-01-15, 18:52
Nej nej, du har missuppfattat. Det här är inte "Raggar du på gymet?"-tråden.

:laugh: :laugh:

Ryska_raketen
2008-01-15, 18:53
Vad mycket ni snorisar stör er på. :)

Wilden
2008-01-15, 18:54
Stör mig inte på någon speciell skara av människor på gymet, dem jag stött på som jag ogillat hittils är följande:


Instruktören, en farbror kom fram till mig och sa hur många set/repetitioner som var optimalt samt att pecdecs tills pectoralis brann var en bra avrundning på passet.
Den hänsynslöse, personerna som kommer och frågar något eller bara tilltalar mig under ett set, oavsett om det är en vän eller någon jag inte känner.
Den blinde, personen som tror att man måste sitta på maskinen eller bänken då man vilar, även om man markerat att man är där med en tröja samt vattenflaska.

Jorgen
2008-01-15, 19:03
Vad mycket ni snorisar stör er på. :)

Vafan! *mini*

Greg
2008-01-15, 19:04
Jag stör mig på folk med bandana och små vader.

stargate
2008-01-15, 19:04
Inga förutom alla raggande gubbar

http://www.AndersMx.se

va fan har anders med detta att göra?:)

regus
2008-01-15, 19:28
Jag var 14 när jag började träna och var seriös. Jag tränade på det sättet jag för tillfället trodde var bäst. Jag skötte mig bra.

Du ska inte ta det jag skriver allt för seriöst, förutom när jag är seriös.
Frågan är då; Var jag seriös?:MrT:

Nej nej, du har missuppfattat. Det här är inte "Raggar du på gymet?"-tråden.

Nej nej, DU har missuppfattat. Jag closar alltid targets!

Mirre
2008-01-15, 19:28
Jag stör mig på folk som luktar svett
Jag stör mig på dem som inte ställer undan efter sig.
Jag stör mig på dem som smäller ner hantlarna i stället så att jag får wiplash medans de själva har lurarna på sig
*mini*

Jag tycker det är charmigt med småflickorna och småpojkarna som kämpar så tappert. Ofta kämpar de mer än vissa som tror sig vara så bra... Resultaten kommer att komma. :thumbup:

Jag vet att det finns några som stör sig på mig efter att jag har har lekt självutnämd ordningspolis och gnällt på dem jag störde mig på. :D

Viktor_Balck
2008-01-15, 19:29
Störde mig på en snubbe på gymet som har en kroppshållning lite åt aphållet, även kroppsbyggnad. Jag sitter och kör armar och han vankar av och an bakom mig och dricker coca cola i säkert 10 min, rätt drygt att se honom i spegeln under tiden man tränar. Nästan så man ville sula en hantel i skallen på honom. Koncentrerad blick har han också, ser lite ut som att han laddar upp psykiskt inför passet medan han väntar på den mäktiga koffeinkicken från colan eller nåt.

Emil_Larsson
2008-01-15, 19:32
Såna som smäller så jävla onödigt mycket (och jag vet att dom inte behöver smälla så mkt)

Edit: och sån som inte hejjar eller svarar en om man te.x. frågar: är du klar i den här maskinen. Såna människor brukar även titta hotfullt på en hela tiden. Orka liksom.

martin_vbg
2008-01-15, 19:39
Jag stör mig på dem som smäller ner hantlarna i stället så att jag får wiplash medans de själva har lurarna på sig

Hmm, jag brukar inte få whip lash av att det låter mycket, mer åt tinnitus hållet *whistle* ;)

renad
2008-01-15, 19:44
Jag stör mig inte så mycket på typ av folk utan snarare mängden.. och när det är för mycket folk stör jag mig mer eller mindre på allt och alla.

Imni
2008-01-15, 19:45
Jag stör mig på alla discogymmare med lite armar, mage och bröst men total avsaknad av rygg, ben och vader. Jag vet att det bara är o skita i dem men jag stör mig ändå. Framförallt om dem kommer in i linne och tror att dem äger stället. *grr27*

Folk som tar upp bänkar och stänger men mest sitter och snackar eller gör allt annat än att träna är också irriterande.

Creole
2008-01-15, 19:47
Hmm, jag brukar inte få whip lash av att det låter mycket, mer åt tinnitus hållet *whistle* ;)

Man kan ju iofs rycka till av ett högt oväntat ljud bakom ryggen. Men tinnitus bör ju ligga närmare tillhands än wip lash.

Kwon
2008-01-15, 19:48
va fan har anders med detta att göra?:)

Anders har ingenting med det att göra! Det där var ju min sig!

Hursom, helst sjukt, exempel som dessa tex, man kör bänk och så sätter sig en gubbe på bänken bredvid och börjar räkna.
Hatar alla dessa schmoes! Hata är ett för starkt ord förresten, men ogillar dom gör jag!


Anders regerar!

http://www.AndersMx.se

Jstn
2008-01-15, 19:49
Inget emot invandrare men som trådskaparn skrev, belägring av maskiner eller utrustning är inte poppis.
Inte heller när vissa invandrare går med mobilen i fickan med musik på, inte poppis det heller.
Någon som jag märkte och störde mig på en morgon när jag var och tränade var dessa medelåldersmän som göra fel i lätta övningar, gamla hundar ni vet :D

martin_vbg
2008-01-15, 19:54
Menar du att de går med musiken på i högtalarläge? Det har jag aldrig varit med om. Varför skulle det just vara utlänningar som ockuperar maskiner förresten? Det händer mer sällan för mig att det är en svensk som ockuperar maskinerna på de gym jag tränat på. :S

Tricklev
2008-01-15, 19:54
Folk som inte plockar undan efter sig skulle nog vara det enda, skiter väll i om någon skriker lite under passet eller dylikt.

Robbin
2008-01-15, 19:56
Stör mig på killar som glor hela jävla tiden. Tjejer får gärna glo oavsett utseende och ålder.

joriice
2008-01-15, 19:58
Stör mig på killar som glor hela jävla tiden. Tjejer får gärna glo oavsett utseende och ålder.

Why? Man kanske är homosexuell? :smash:

tp_88
2008-01-15, 19:59
Nästan alla.

Kwon
2008-01-15, 19:59
Hur glor killarna på dig Robbin?


http://www.AndersMx.se

Mirre
2008-01-15, 19:59
Hmm, jag brukar inte få whip lash av att det låter mycket, mer åt tinnitus hållet *whistle* ;)
Jag rycker alltid till så det är en kombination för mig. :D

(Ja, jag menade eg tinnitus, blev lite fel...*rolleyes* )

Imni
2008-01-15, 20:01
Har lite svårt att förstå folk som blir irriterade av andra som frustar och kanske skriker när de är på gymmet. Jag blir snarare glad:) Då vet jag att personen i fråga (oftast) tar i så mycket som han/hon kan. Det är ju därför man är där liksom.

Jag brukar sällan skrika men frusta och låta mer än medelsvensson gör jag nästan alltid när jag gymmar och möts ofta av frågande/arga blickar. Varför? Vill man ha det tyst och lugnt är väl knappast ett gym rätt plats?

Att klinga vikter mot varandra kan jag ha förståelse för om man blir irriterad över, dock ej jag. Får alltid associationer till typ pumping iron då och vet själv att jag kan bli mer taggad och tar lite mer om jag tex slår ihop hantlarna lite extra:D

Snabel
2008-01-15, 20:02
De som luktar illa och de som lämnar vikter kvar på skivstänger.

Torwald
2008-01-15, 20:04
Fan vad alla stör sig på mycket. Jag tycker alltid det är fint och undanplockat på gymmet. Jag tar hand om mina grejer, andra verkar göra detsamma. Ibland stönar folk (ofast samma folk) men vad gör det? Skoj när de tar i lite tycker jag, förstår inte varför man måste reta sig på det. Folk spänner sig ofta framför spegeln, men vaddå då? Det är ju det de flesta verkar träna för. Jag spänner mig också framför spegeln (när ingen ser, hehe) så jag förstår dem. Dessutom tycker jag att det är kanon när man får gratistips av PTs (jag behöver det).

Lajten up!

Clarkolofsson
2008-01-15, 20:06
MR . Hej jag tror jag är hardcore, bänkar hundra och tränar i tjocktröja för alla proffsen gör det. Sen efter ett sett tar jag av mig och tränar i linne. Sen går jag och curlar i squatracken... *gah!*

Robbin
2008-01-15, 20:12
Why? Man kanske är homosexuell? :smash:

Då får de gärna kolla på någon som är homosexuell eller så kollar de lite diskretare..

Hur glor killarna på dig Robbin?

Finns killar som glor på mig i stort sett vad jag än tränar.. en del glor lite försynt, det är rätt okej. Dom jag stör mig på är dom som glor och när man tittar tillbaka fortsätter de att glo som jävla idioter och så fort man tittar åt deras håll ser man att dom råglor på en.. Hade jag velat bli uttittad hade jag stältt mig i ett skyltfönster.

Sen glor de på olika sätt avundsjukt/imponerat?/surt etc.

GymTT
2008-01-15, 20:17
Äsch, stör mig knappt, är fokuserad och laddad när jag är där.
Gör min grej helt enkelt.

Maharadja
2008-01-15, 20:25
Enda jag stör mig på gymmet är folk som är sååå omständiga vid disken när man har brådis och bara vill dra gymkortet.. Fibbla och söla sig kan man göra nån annanstans;)

martin_vbg
2008-01-15, 20:26
Jag rycker alltid till så det är en kombination för mig. :D

(Ja, jag menade eg tinnitus, blev lite fel...*rolleyes* )

Du är förlåten ;)

On topic: Jag stör mig inte på någon hade jag gått runt och stört mig på folk hade det inte fungerat. Jag koncentrerar mig på min egen träning.

Pepparkakssmurfen
2008-01-15, 20:39
Jag gillar inte snygga brudar på gymmet som tror att man stirrar på dom när man kollar på sig själv i spegeln bakom dom.

petah
2008-01-15, 20:41
Jag gillar inte snygga brudar på gymmet som tror att man stirrar på dom när man kollar på sig själv i spegeln bakom dom.

hahaha +1 på den :D

Andy.da.wohoo
2008-01-15, 20:53
Stör mig på folk som absolut MÅSTE prata med folk som finns i andra sidan av gymmet och därför skriker rakt ut.

Imni
2008-01-15, 20:59
Jag gillar inte snygga brudar på gymmet som tror att man stirrar på dom när man kollar på sig själv i spegeln bakom dom.

Mm +1. Fast ibland så kollar man ju iofs...

Rellos_87
2008-01-15, 21:15
Usch vad jobbigt att störa sig på så mycket, lägg energin på träningen istället och ta alla fjortisar, hot MILFs, messerschmitts etc et al med en klackspark. Jag älskar alla på gymet, det är dom som ger det karaktär.*cupid*

Emil_Larsson
2008-01-15, 21:17
off topic:

Tittar ni er i spegeln samtidigt som ni kör Pushdowns. Det gör jag, kan inte motstå att se hur triceps jobbar. Sen gör jag det inte bara för att se hur snygg triceps ser ut, utan för att se så tekniken ser bra ut.

MojjMojj
2008-01-15, 21:18
Jag gillar inte snygga brudar på gymmet som tror att man stirrar på dom när man kollar på sig själv i spegeln bakom dom.

+1 och liknande situationer. bl.a andra personer/kön.

Stör mig på att de flesta biffarna försvunnit från mitt gym och att jag (herre min ge) är oftast den starkaste och den som folk kommer med frågor till. Jag vill ju ha ngn att bli motiverad utav!!!! minst 50 kg starkare i alla tunga basövningar, tack. *gah!*

rolf
2008-01-15, 21:27
När jag är på det humöret stör jag mig på de som är klenare än mig och de som är grövre än mig. Oftast brukar jag inte bry mig. Något jag sällan klarar att förtränga är när hela fotbollslaget tränar på samma gång. Kvarstböj, kvartsbänk, åttondelsbenpress osv. i 50.000 år. HATA! DÖDA!

Müller
2008-01-15, 21:41
Taniga söndersolade pojkar med blonderat hår och som tränar grön eller gul piké går inte hem hos mig

747
2008-01-15, 21:57
Jag stör mig på http://www.AndersMx.se och på folk som tränar i flock om 4+ personer. Även på två personer på mitt gym, där den troligtvis mest okunnige är "ledaren" som kommer med dumma tips hela tiden och den andra stackaren som ser upp till honom apar efter.
Sen finns det en kille som jag inte vågar säga att jag stör mig på, men jag är rädd för honom. Han är väldigt tung, skriker som ett djur och äter mellan seten. Han går även omkring och ler, skrattar och pratar med sig själv. Jag är rädd att han ska kasta 60kilos-hantlarna på mig.

Robbin
2008-01-15, 22:21
Sen finns det en kille som jag inte vågar säga att jag stör mig på, men jag är rädd för honom. Han är väldigt tung, skriker som ett djur och äter mellan seten. Han går även omkring och ler, skrattar och pratar med sig själv. Jag är rädd att han ska kasta 60kilos-hantlarna på mig.

RR?

Ryska_raketen
2008-01-15, 22:26
Jag VET att ni som skriver hur mycket ni stör er på allt och alla, inte vågar säga ett knyst när ni väl är på gymmet. Puss

Ryska_raketen
2008-01-15, 22:30
RR?

Haha för helvete

ligne
2008-01-15, 22:31
det finns en gubbe på gymmet som snackar med allt och alla. konstant

han vet allt, snackar så att folk hör honom ett par mil bort och dessutom så står han och tittar på andra för att se om någon bryr sig om att lyssna på vad han har att säga ... *gah!*

scum
2008-01-15, 22:34
De som luktar illa och de som lämnar vikter kvar på skivstänger.

där är ju faktiskt två legitima!

Mago
2008-01-15, 22:47
Jag VET att ni som skriver hur mycket ni stör er på allt och alla, inte vågar säga ett knyst när ni väl är på gymmet. Puss

Och?

Ryska_raketen
2008-01-15, 22:49
Och?

stfu och lipa?

Mago
2008-01-15, 22:49
stfu och lipa?

Precis.

Ryska_raketen
2008-01-15, 22:52
Precis.

Nu vet du.

Ondskapelsen
2008-01-15, 22:54
Jag stör mig på Regus, jag tror Jwzrd och Bao-Bao kan skriva under!

IggaN
2008-01-15, 23:16
En jävla afghan(själv utlänning) som tror att han vet hur man tränar och tar typ oerhört lite kilo, sen ska han showa framför spegeln alltid efteråt, men det värsta är att han sen ska göra sina jävla sparkar framför spegeln för han tror han är tuff, men han inte ens kan sparka fint, och vafan ska han öva sparkar i en styrkelokal.

IggaN
2008-01-15, 23:22
Sedan kan han också ge en blick mot dig, typ att man ska bli rädd, sen när man kollar tillbaka på han och han ser att man blir irriterad på han istället så släpper han blicken direkt. Kan tillägga att jag är 17 år och han typ 23+, så riktigt tufft att försöka skrämma yngre.

Kwon
2008-01-15, 23:23
Jag stör mig på http://www.AndersMx.se och på folk som tränar i flock om 4+ personer.


:D

J.Saarela
2008-01-15, 23:26
Killarna som är utrustade från topp till tå i Gasp outfits.Allt Gasp,råbyggare alltså omg.

Lellan
2008-01-15, 23:33
Jag stör mig bara på en specifik person. Först så står han vid maskinerna bakom löpbanden, kikar in butts. En gång kom det ett inslag om en kändisbruttas gravidurringning på tv och då ställde han sig och hängde sig över en motionscykel för att kunna se inslaget bättre. Sedan går han runt och sätter sig och glor på valfri tjej, med händerna i fickorna på sina snygga shooorts...

Man kan vara 1-2 meter ifrån honom och han tittar som om han vore osynlig. Jag tränar inte i avslöjande kläder men inför honom känner man sig naken. Jag har frågat lite spydigt om " träningen går bra?" men han fattade inte utan trodde väl att jag gjorde en invit. *screwy* Tror inte han har några preferenser utan alla som inte är män verkar tåla att glos på.

Vetfan vad man ska göra åt eländet. *spy

Jag tål alla andra, man kan vara i princip hur som helst utom sådär och jag står ut. :thumbup:

Kwon
2008-01-15, 23:38
Jag stör mig bara på en specifik person. Först så står han vid maskinerna bakom löpbanden, kikar in butts.

Guilty as charged!

Stargazer
2008-01-15, 23:40
En gubbe som brukar vara på gymmet då och då, på fyllan (!) och som uppenbarligen tycker att jag verkar vara ett alldeles utmärkt objekt att ösa sina fyllesentimentala levnadsöden på... Bland annat fick jag veta att han brukar brotta ner lyktstolpar längs vägen och att han spelar blockflöjt i världsklass.. haha.

Han lär väl bli portad snart dock. Får väl se om han tar med sig blockflöjten nån gång och bevisar ovanstående utsago...

folk är roliga

Scratch89
2008-01-15, 23:47
Jag VET att ni som skriver hur mycket ni stör er på allt och alla, inte vågar säga ett knyst när ni väl är på gymmet. Puss

Ungefär på samma sätt som du är en mysfarbror IRL. Puss

Ryska_raketen
2008-01-15, 23:48
Ungefär på samma sätt som du är en mysfarbror IRL. Puss

Hur kan du säga det som inte känner mig ? Du vågar inte öppna munnen när jag är bredvid, med allt rätt. Ibland smäller det bara :/

Scratch89
2008-01-15, 23:53
Hur kan du säga det som inte känner mig ? Du vågar inte öppna munnen när jag är bredvid, med allt rätt. Ibland smäller det bara :/

Det är ju bara för att du känner maffian, som du skickar på mig.
http://www.bogrenssalonger.com/partypicture/PartyLordag/080112/images/l%F6r%2012%20jan%20075.jpg

tntballe
2008-01-15, 23:55
Jag stör mig på att folk inte hänger tillbaka vikterna. Och det händer aldrig när man väl är där.

Barca
2008-01-15, 23:55
Det är ju bara för att du känner maffian, som du skickar på mig.
http://www.bogrenssalonger.com/partypicture/PartyLordag/080112/images/l%F6r%2012%20jan%20075.jpg

Va fan dude, du har din maffia som backup också, det är ju chiill :)

Ryska_raketen
2008-01-15, 23:58
Sen när behövs det mer än sandlådepojkar för att ta hand om en emoboy? KEKKEKE

Exdiaq
2008-01-16, 00:00
1. Discobyggare (har ett riktigt hatobjekt på ena gymmet)
2. Personer som inte tränar, utan snackar hela tiden istället
3. Små fjortis-killar som ska spänna upp sig
4. Gubbar som ska strosa runt som de äger stället

Enda anledningen till att jag skulle reta mig på någon som stönar skulle vara om personer i fråga kör på flugvikter och skriker som han ska föda. Annars är det inte mycket att bry sig om.

__P
2008-01-16, 00:04
Ingen. Är där för att träna, bryr mig inte vad andra håller på med.

Scratch89
2008-01-16, 00:04
Sen när behövs det mer än sandlådepojkar för att ta hand om en emoboy? KEKKEKE

LOL, puss.

machine gun
2008-01-16, 00:08
Folk som luktar illa och folk som inte plockar undan efter sig. Övriga udda beteenden brukar jag främst se som ren underhållning :D

tjabon
2008-01-16, 00:24
Jag stör mej på att alldeles för många tränar "lagom" !.....*gah!*

Vart har hardkår-gardet tagit vägen som tar i till sista blodsdroppen,
frustar, gapar och skriker??

Stå inte å mesa med vikterna, för bövelen......:bpump:

joriice
2008-01-16, 00:35
Jag stör mej på att alldeles för många tränar "lagom" !.....*gah!*

Vart har hardkår-gardet tagit vägen som tar i till sista blodsdroppen,
frustar, gapar och skriker??

Stå inte å mesa med vikterna, för bövelen......:bpump:

De finns väl kvar?... *whatever*

Men vissa verkar ha ett förvridet ideal, alla vill inte gapa och bli grymtande svin inne på gymmet vettu, coleman-style.

joriice
2008-02-04, 21:30
Jag stör mig otroligt mycket på "fjortis"-killar eller killarna i min ålder ungefär som hänger i grupper om 3-8 och sitter på bänkar, står på led efter varandra för att köra bänken eller gymmets disco-övningar. De glor jävligt mycket också.

Scratch89
2008-02-04, 21:31
Jag stör mig otroligt mycket på "fjortis"-killar eller killarna i min ålder ungefär som hänger i grupper om 3-8 och sitter på bänkar, står på led efter varandra för att köra bänken eller gymmets disco-övningar. De glor jävligt mycket också.

Var tränar du?

LadyInsane
2008-02-04, 21:32
Jag stör mig på folk på gymmet...thats right. Föredrar att vara ensam och ha radion på högsta volymen..:D

joriice
2008-02-04, 21:33
Var tränar du?

De få dagarna jag tränar på gym, så är det lokala Sportlife. *rolleyes*

Animalistic
2008-02-04, 21:35
1. Discobyggare (har ett riktigt hatobjekt på ena gymmet)
2. Personer som inte tränar, utan snackar hela tiden istället
3. Små fjortis-killar som ska spänna upp sig
4. Gubbar som ska strosa runt som de äger stället

Enda anledningen till att jag skulle reta mig på någon som stönar skulle vara om personer i fråga kör på flugvikter och skriker som han ska föda. Annars är det inte mycket att bry sig om.

det kanske är tungt för dom?!
bah på dig!

Timmi
2008-02-04, 21:37
Jag stör mig på folk på gymmet...thats right. Föredrar att vara ensam och ha radion på högsta volymen..:D

Kommit fram till att jag håller med tant *whistle*
The joy of arbetslöshet som innebär att jag kan vara på gymmet ordentligt tidigt på morgonen när det är mer eller mindre folktomt så jag slipper trängas eller tänka på andra som är där.

När det väl tränas samtidigt som andra människor stör jag mig på folk som inte har vett nog att INTE gå i närheten av mig när jag markar/böjer/valfri annan tung övning som kräver fokus... Annars stör jag mig inte på så mkt, folk från träna som de vill.

regus
2008-02-04, 21:37
Jag stör mig på Regus, jag tror Jwzrd och Bao-Bao kan skriva under!

:laugh:

Du gillar mig =)

lectris
2008-02-04, 21:37
Jag stör mig otroligt mycket på "fjortis"-killar eller killarna i min ålder ungefär som hänger i grupper om 3-8 och sitter på bänkar, står på led efter varandra för att köra bänken eller gymmets disco-övningar. De glor jävligt mycket också.

tänkte precis skriva samma sak. + discobyggare med stora tuttar och spagettiben.

Fjällbrynt
2008-02-04, 21:41
sånna som måste kolla om rutorna är kvar varannan minut är roliga att titta på:D

Klicken
2008-02-04, 21:45
sånna som måste kolla om rutorna är kvar varannan minut är roliga att titta på:D

Haha det ser bara fult ut, står och lyfter på tröjjan efter varje övning!

joriice
2008-02-04, 21:59
sånna som måste kolla om rutorna är kvar varannan minut är roliga att titta på:D

Lol...nog för att man kan flexa lite i smyg, men att dra upp tröjan sådär är pinsamt.

redbrigade
2008-02-04, 22:04
Jag stör mig bara på en specifik person. Först så står han vid maskinerna bakom löpbanden, kikar in butts. En gång kom det ett inslag om en kändisbruttas gravidurringning på tv och då ställde han sig och hängde sig över en motionscykel för att kunna se inslaget bättre. Sedan går han runt och sätter sig och glor på valfri tjej, med händerna i fickorna på sina snygga shooorts...

Man kan vara 1-2 meter ifrån honom och han tittar som om han vore osynlig. Jag tränar inte i avslöjande kläder men inför honom känner man sig naken. Jag har frågat lite spydigt om " träningen går bra?" men han fattade inte utan trodde väl att jag gjorde en invit. *screwy* Tror inte han har några preferenser utan alla som inte är män verkar tåla att glos på.

Vetfan vad man ska göra åt eländet. *spy

Jag tål alla andra, man kan vara i princip hur som helst utom sådär och jag står ut. :thumbup:

Vilket gym?

_Ekman_
2008-02-04, 22:06
Lol...nog för att man kan flexa lite i smyg, men att dra upp tröjan sådär är pinsamt.

låter man något så litet som discotränare eller gamla gubbar störa din träning tycker ja man är ofocuserad? enda ja kan komma på som är störande är när folk spelar lugna favoriter på radion.. band som ska spelas när man tränar är

Dead Celebrity Status (Tex http://www.youtube.com/watch?v=J4u8DlQ9lIg )

Project Wyze (tex http://www.youtube.com/watch?v=wKGYMKZS_50 )

swollen members (tex http://www.youtube.com/watch?v=tNcuhKD3fM8 )

J de Koof
2008-02-05, 00:47
Folk som inte plockar ner plattorna
Folk som inte plockar ner plattorna
Folk som inte plockar ner plattorna efter sig
Folk som ockuperar marklyftplattan i grupper om 4 men snackar istället för att träna
Folk som snackar istället för att träna
Folk som inte plockar ner plattorna efter sig
Folk som inte plockar ner plattorna
Och
Hur lång tid kan det egentligen ta att omsorgsfullt fylla sin lilla vattenflaska?

/J

Clarkolofsson
2008-02-05, 00:50
Helvete idag hände det igen. Samma kille som vecka efter vecka tränar biceps i squatracket när jag ska köra böj. J*vla h*ra!

Chrillee
2008-02-05, 01:11
Sköter mig själv jag, sen kan man ju fnittra åt vissa nissar.

Men folk som inte kan plocka undan efter sig och ha lite koll är väl lite störande.

joriice
2008-02-05, 01:12
låter man något så litet som discotränare eller gamla gubbar störa din träning tycker ja man är ofocuserad? enda ja kan komma på som är störande är när folk spelar lugna favoriter på radion.. band som ska spelas när man tränar är

Dead Celebrity Status (Tex http://www.youtube.com/watch?v=J4u8DlQ9lIg )

Project Wyze (tex http://www.youtube.com/watch?v=wKGYMKZS_50 )

swollen members (tex http://www.youtube.com/watch?v=tNcuhKD3fM8 )

Konstigt att du refererade till detta inlägget, jag sa "ok om man smygflexar lite"
Och det är inte bara discoträningen som stör mig utan utövarna av det, ofta unga män utan koll på någonting, och till det en ofta taskig attityd.

pony
2008-02-05, 01:15
Jag är oftast alldeles för inne i mitt för att ens notera andra. Det är därför det ibland tar pinsamt lång tid att svara på tilltal.

Men en sak som i regel gör mig riktigt sned är oombedda passare. Speciellt då dessa oftast är riktigt värdelösa.

Ämnet har behandlats förut. Som mini så genialt uttryckte det: "moste redda ponyn i benken!"
FFS! Lägg dig inte i min träning så lägger jag mig inte i din. Tröttsamt, speciellt de gånger det knycker ett PB rakt underifrån näsan på en.

joriice
2008-02-05, 01:19
Jag är oftast alldeles för inne i mitt för att ens notera andra. Det är därför det ibland tar pinsamt lång tid att svara på tilltal.

Men en sak som i regel gör mig riktigt sned är oombedda passare. Speciellt då dessa oftast är riktigt värdelösa.

Ämnet har behandlats förut. Som mini så genialt uttryckte det: "moste redda ponyn i benken!"
FFS! Lägg dig inte i min träning så lägger jag mig inte i din. Tröttsamt, speciellt de gånger det knycker ett PB rakt underifrån näsan på en.

Tryck en t-shirt med texten "behöver ingen passare" eller något i den stilen ;)

Man tar kanske ofta för givet att tjejer inte klarar sig på lite högre vikter i bänk böj etc. Men jag hade också blivit rätt irriterad om någon ställde sig bakom sådär.

AsTfL
2008-02-05, 01:25
Den halvstore killen som alltid är på gymmet.
När han är där så går han konstant runt och babblar med väldigt hög ljudnivå. Hur han har lyckats få några muskler överhuvudtaget är en gåta .
Hållkäften för fan och träna och gå sedan hem med dig din jävel.*gah!*

J de Koof
2008-02-05, 01:28
Såna som vill att man ska passa då...

Finns ju den typen som t ex Sheogorath och liknande, seriösa killar som behöver säkring på de sista grammen i smithpressen mot halsen - heeelt åkej, jag känner mig iaf smikrad över att få hjälpa lite (jag är inte direkt jättestor).

Men va fan typerna som hänger på vikter och så ska man köra värsta bicepspasset ba'fatt han ska få se coool ut i bänken. Fifan.

/J

MojjMojj
2008-02-05, 01:44
Den halvstore killen som alltid är på gymmet.
När han är där så går han konstant runt och babblar med väldigt hög ljudnivå. Hur han har lyckats få några muskler överhuvudtaget är en gåta .
Hållkäften för fan och träna och gå sedan hem med dig din jävel.*gah!*

Fryshuset delux :D

Åke
2008-02-05, 01:46
Om vikterna inte hängs på rätt ställe kan jag svälja, men det är helt sjukt att nån är så otroligt lost att han/hon inte hänger tillbaka vikterna från stängerna. Det är jämförbart men att dela kök med nån som inte diskar. Ett ställe där ägaren/de anställda har sjuk koll är gymmet i golfhallen i jordbro i sodra sthlm, riktigt bra ställe på den fronten. Sör mig på folk som inte kan passa, det blir typ 10 fails därför de lyfter så mkt och när man försöker förklara så gör de fel iaf. Stör mig på de som utalar sig om nått som det inte kan och har en massa ideér om allt. Skiter i om folk pratar, det stör mig inte ett dugg men folk som pratar med mig mellan setten och övningarna och inte slutar när de ser att man ska börja lyfta. Stör mig på att det inte finns nån som håller på med SL på mitt gym, vill ha nån motivation. Stor mig på folk som lyfter för tung samtidigt som de gör uppenbart fel och samtidigt inte har någon passare. Stör mig på folk som kastar ner hantalar i backen eftersom de kan gå sönder ljudet gör inget.

Blev rätt mkt men tycker iaf inte att det är så höga krav, brukar vara mtk fokuserad och tänker bara på sånthär ibland.

pony
2008-02-05, 01:47
Tryck en t-shirt med texten "behöver ingen passare" eller något i den stilen ;)

Man tar kanske ofta för givet att tjejer inte klarar sig på lite högre vikter i bänk böj etc. Men jag hade också blivit rätt irriterad om någon ställde sig bakom sådär.

Ställa sig bakom är en sak. Främmande människas skrev i ansiktet på en? Nej tack, men tolererbart.
Det jag systematiskt utsätts för är dock att folk rycker stången ur händerna på mig när jag håller på med en utlåsning.
Det är inte makabert fula lyft, heller. Men OM det var det och OM jag skulle tappa den här flygvikten, är min bröstkorg fortfarande gjord av ben och inte glas.
Väldigt många som sov sig igenom anatomilektionerna i skolan, tydligen...

Åke
2008-02-05, 01:49
Fryshuset delux :D

Tränar du där? Jag tränade där förra sommaren och kommer kanske göra det nu i sommar också, kanske längre. De gymmet är ju rätt shysst!

Whistler
2008-02-05, 02:32
1. Folk som inte hänger tillbaka vikterna. Hata. Hata! HATA!!!

2. Samma jävla skiva på 40 minuter som går dag ut och dag in, sen efter en månad byter personalen och nästa skiva går dag ut och dag in. Jag har skivan två gånger per träningspass, tre gånger i veckan. *ryser*

3. Gubben som ser ut som Robert Gustafsson i "Fråga Bertil" och som har råd att betala 6000kr för träningskortet men tränar i bruna skinnskor och arbetshandskar. Han har dessutom ett rörelseomfång på 3cm i samtliga övningar och rycker något kopiöst i roddmaskinen. Stretchingen består av snabba kraftiga gungningar som får mig att gråta inombords.

4. Mannen som tri-setar allt! Häromdagen var det bicepscurl-militärpress-vadpress. Sen lämnar plockar han bara av den han var på sist när han är klar. De andra stationerna låter han vikterna hänga kvar på.

5. Folk som kastar vikterna i situationer där man kan ställa tillbaka dem lugnt och stilla utan risk för skada.

6. Alla som tror att jag försöker visa mig stark/stor/Batman för att jag råkar öppna käften och grymta när jag lyfter tungt.

7. Alla som vänder sig om och tror jag söker uppmärksamhet när jag släpper stången sista 10cm vid marklyft. Har haft ryggskott en gång, tänker inte ha det igen...

8. Fotbolls/handbolls/innebandy-killar som kommer in med knästrumpor, pikéskjorta och pannband och gör trekvartsböj.

Roligast numera är att jag på onsdagar har med mig min syster för att få igång henne att träna lite. Hon ställer massor av frågor om hur andra utför övningar och vill få förklaring på varför jag lär henne annorlunda. Hon börjar bli ganska duktig på att upptäcka trekvartsböjare och discobänkare. :D

Insidedoubt
2008-02-05, 03:18
Folk som skämtar och skrattar högljutt så att det stör.

Folk som kommer in dränkta i parfym.

En kille ockuperade latsdraget i säkert en halvtimme, jag förstår inte var man har nytta av så mycket uthållighet i latsen :O

Frida.B
2008-02-05, 03:38
jag stör mig på folk som är på gymmet och inte tränar. De som bara står och snackar med kompisen eller sitter och glor.

schabo-labo
2008-02-05, 03:47
Whistler och Insidedoubt.
För det första Whistler ska du inte fokusera på din egen träning, du verkar tycka träningen är jättejobbigt med alla dem punkter. Skaffa keps och mp3 och gör din grej. Att det är vikter kvar här och där, se det som en del av träningen att lyfta av dem. Du kan inte förändra världen, finns alltid folk som struntar i andra.

Insidedoubt. Wow lyckost, folk som är indränkta i parfym? Det kallar jag lyx!

Insidedoubt
2008-02-05, 05:13
Whistler och Insidedoubt.
För det första Whistler ska du inte fokusera på din egen träning, du verkar tycka träningen är jättejobbigt med alla dem punkter. Skaffa keps och mp3 och gör din grej. Att det är vikter kvar här och där, se det som en del av träningen att lyfta av dem. Du kan inte förändra världen, finns alltid folk som struntar i andra.

Insidedoubt. Wow lyckost, folk som är indränkta i parfym? Det kallar jag lyx!

Gymmet är ett hyfsat sunkigt källargym men det finns en charm i det, dit går man enbart för att träna inte för att fika eller ragga. Det finns liksom inget annat att hämta. Då passar man inte in med hårgel och parfym, sånt får man klistra på efter duschen, inte innan gymmet :smash:

MojjMojj
2008-02-05, 05:48
Tränar du där? Jag tränade där förra sommaren och kommer kanske göra det nu i sommar också, kanske längre. De gymmet är ju rätt shysst!

Då kommer du se mig dar i sommar då. :thumbup:

Irriterar mig på "ap-buren" som uppstår ibland. Dvs skrik, skrän och nada träning.

Vinter
2008-02-05, 05:53
Vetfan vad man ska göra åt eländet. *spy


Visa mittersta fingret och se sur ut, brukar vara en tydlig signal.


Stör mig inte på något egentligen på gymmet, koncentrerar mig på mitt och skiter i andra. *flex*

schabo-labo
2008-02-05, 06:58
Gymmet är ett hyfsat sunkigt källargym men det finns en charm i det, dit går man enbart för att träna inte för att fika eller ragga. Det finns liksom inget annat att hämta. Då passar man inte in med hårgel och parfym, sånt får man klistra på efter duschen, inte innan gymmet :smash:
Hehe, det har du rätt i.

Guybrush
2008-02-05, 09:47
Folk som inte sköter sin hygien trots att de VET att de skall röra sig bland folk! Använd deodorant era svin. Macho-skitsnack om att gym ska lukta svett håller jag alltså inte med om!

Princy
2008-02-05, 12:40
Finns killar som glor på mig i stort sett vad jag än tränar.. en del glor lite försynt, det är rätt okej. Dom jag stör mig på är dom som glor och när man tittar tillbaka fortsätter de att glo som jävla idioter och så fort man tittar åt deras håll ser man att dom råglor på en.. Hade jag velat bli uttittad hade jag stältt mig i ett skyltfönster.

+1 :laugh:

Tycker själv att jag är ganska vidsynt vad gäller andra personer på gymmet. Men, det finns en gräns. Jag kan ta att personer frågar om jag är singel, om jag vill ses utanför gymmet, om jag vill träna med dem o.s.v. Även att en del stirrar.

Det är de tillfällen då jag redan nekat bestämt flera gånger, och de fortsätter - det är då jag blir förbannad. http://bestsmileys.com/angry2/9.gif

Martin.Svensson
2008-02-05, 12:47
1. Folk som inte hänger tillbaka vikterna. Hata. Hata! HATA!!!

2. Samma jävla skiva på 40 minuter som går dag ut och dag in, sen efter en månad byter personalen och nästa skiva går dag ut och dag in. Jag har skivan två gånger per träningspass, tre gånger i veckan. *ryser*

3. Gubben som ser ut som Robert Gustafsson i "Fråga Bertil" och som har råd att betala 6000kr för träningskortet men tränar i bruna skinnskor och arbetshandskar. Han har dessutom ett rörelseomfång på 3cm i samtliga övningar och rycker något kopiöst i roddmaskinen. Stretchingen består av snabba kraftiga gungningar som får mig att gråta inombords.

4. Mannen som tri-setar allt! Häromdagen var det bicepscurl-militärpress-vadpress. Sen lämnar plockar han bara av den han var på sist när han är klar. De andra stationerna låter han vikterna hänga kvar på.

5. Folk som kastar vikterna i situationer där man kan ställa tillbaka dem lugnt och stilla utan risk för skada.

6. Alla som tror att jag försöker visa mig stark/stor/Batman för att jag råkar öppna käften och grymta när jag lyfter tungt.

7. Alla som vänder sig om och tror jag söker uppmärksamhet när jag släpper stången sista 10cm vid marklyft. Har haft ryggskott en gång, tänker inte ha det igen...

8. Fotbolls/handbolls/innebandy-killar som kommer in med knästrumpor, pikéskjorta och pannband och gör trekvartsböj.

Roligast numera är att jag på onsdagar har med mig min syster för att få igång henne att träna lite. Hon ställer massor av frågor om hur andra utför övningar och vill få förklaring på varför jag lär henne annorlunda. Hon börjar bli ganska duktig på att upptäcka trekvartsböjare och discobänkare. :D

Haha, finns det nån du inte stör dig på :laugh:
Kan iofs hålla med om mycket.
Var tränar du nu?

Hmm, har det gått Ramstein på idrottshuset nånång ibland du var där innan ett tag iaf va.

Timme
2008-02-05, 13:00
Såna som vill att man ska passa då...

Finns ju den typen som t ex Sheogorath och liknande, seriösa killar som behöver säkring på de sista grammen i smithpressen mot halsen - heeelt åkej, jag känner mig iaf smikrad över att få hjälpa lite (jag är inte direkt jättestor).

Men va fan typerna som hänger på vikter och så ska man köra värsta bicepspasset ba'fatt han ska få se coool ut i bänken. Fifan.

/J

Släpp stången och och låt han pressa bäst han kan :)

MojjMojj
2008-02-05, 13:12
Släpp stången och och låt han pressa bäst han kan :)

1+

Man hjälper på "sista" reppen, precis så han får upp vikten. Om han sedan ska fortsätta så kommer han få kämpa upp den en millimeter i taget, tänker då inte lyfta vikten åt någon :D

Forced reps är skönt/kul, till en viss gräns. Dvs tills passaren gör något annat än att bara passa, så man slipper fastna. :)

hultman
2008-02-05, 13:23
Folk får träna och posera bäst de vill. Mig stör det inte nämnvärt, om ens något. På gymmet fokuserar man på sin egen träning.

mystic[-_-]
2008-02-05, 13:25
Stör mig inte på någon på mitt gym :hbang: Privat ftw

akerstrom
2008-02-05, 18:16
Typer som går 1cm bakom/framför en när man kör övningar som sittande rodd, ben curl och magmaskin.. så man får stanna upp för att inte dra in huvve i dom:furious: :furious: *mini* *mini*

petah
2008-02-05, 18:34
Folk som går för nära när man tränar så man läre stanna upp.

Folk som pratar istället för tränar, det är okej och trevligt att prata, men tre set bänkpress ska väll inte ta 30min?

petah
2008-02-05, 18:35
Typer som går 1cm bakom/framför en när man kör övningar som sittande rodd, ben curl och magmaskin.. så man får stanna upp för att inte dra in huvve i dom:furious: :furious: *mini* *mini*

dra på bara säger jag, det skulle jag gjort.

Fredriiik
2008-02-05, 18:58
folk som lägger på för mycket vikt och sen kör lika strikt som Agda 73,
tror dom är så starka och sen kör dom fel som fan... suck ;P

sen dom tokarna som aldrig hänger tillbaka vikter, hände mig senast för några timmar sen, kul när killen kör knäböj på 140 kg och inte plockar undan, inte heller i någon annan övning. så jävla tråkigt å behöva plocka undan själv innan man ska träna. *screwy*

Scratch89
2008-02-05, 19:06
Vi har en snubbe som är så äcklig att jag kräks. Korta shorts ala Ove Rytter i Effektiv Bodybuilding, för kort skjorta med uringning och snörning. Sedan är shortsen så korta och så högt uppdragna att när han böjer sig ner (vilket han alltid gör) och av nån anledning reser ena benet så ser man rakt in i röven på honom. Han har även såna där snygga solstreck man kan få under skinkan, som syns alldeles för väl. Till detta innebär att han gör en kvart av rörelsen, i alla övningar, och 30 reps. Efter varje set går han och drar bak sitt hår (tänk er att ni har jobbat vid frityren på Mcdonalds i tio timmar och sedan sticker direkt till gymet) som är så fett att det glänser. Sedan ska han pilla på saker, så att hans fett hamnar på alla grejer.
*mini*

Xealswe
2008-02-05, 19:14
Det som stör mig mest är de förståsigpåare som alltid ska kommentera hur man ska lyfta vikter och som inte är speciellt stora själva
Hade de varit biffar kunde jag däremot lyssna ett tag, även om det faktiskt är extrem nördvarning av att gå runt och undervisa folk man ej känner ;)

Jay-Z
2008-02-05, 19:15
Nä. Däremot finns det roliga människor på gymmet.

En enda sak har stört mig på sistone vad jag kan komma på. Det var när nån snoris faktiskt bad en tjej som körde stående hantellyft att flytta på sig under pågående set för att han skulle hämta en pilatesboll. Då var en viktkaka nästan in orbit. Alternativt dra av honom flipflopsen, ner med hawaiishortsen och smiska hans ouppfostrade jävla hockeyröv blå.

akerstrom
2008-02-05, 19:21
Det som stör mig mest är de förståsigpåare som alltid ska kommentera hur man ska lyfta vikter och som inte är speciellt stora själva
Hade de varit biffar kunde jag däremot lyssna ett tag, även om det faktiskt är extrem nördvarning av att gå runt och undervisa folk man ej känner ;)

ja men måste man vara jätte biff för att veta hur man ska göra ( troligtvis gör dom, annars skulle dom inte vara så stora;) )

finns säkert dom som har gymmat i 10år som inte är speciellt stora, och sådana som har gymmat i 5år och är biffiga...( kanske med lite hjälp av vissa saker, som ej ska nämnas här..)

von huff
2008-02-05, 19:26
Jag stör mig på folk som ockuperar bänkarna varje pass och folk som tror de är nåt efter de har tränat biceps 1 månad

Nonamenoshame
2008-02-05, 19:39
Jag har börjat störa mig mer på unga killar som kör så tungt kan och utförandet ser ut som jagvetintevad. Sen när dem snackar i 15 minuter för att sedan gå på ett set svingcurl för att sedan duscha,

Köpt ett hemmagym och va nöjda, för på gymmet har ni inget att göra.

Scratch89
2008-02-05, 19:41
Jag har börjat störa mig mer på unga killar som kör så tungt kan och utförandet ser ut som jagvetintevad.

*whatever*

davvvan
2008-02-05, 19:48
Jag har börjat störa mig mer på unga killar som kör så tungt kan och utförandet ser ut som jagvetintevad. Sen när dem snackar i 15 minuter för att sedan gå på ett set svingcurl för att sedan duscha,

Köpt ett hemmagym och va nöjda, för på gymmet har ni inget att göra.

Du är väl inte så gammal själv? :)

akerstrom
2008-02-05, 19:52
Han är 91 tror jag..

LadyInsane
2008-02-05, 20:01
Folk som skämtar och skrattar högljutt så att det stör.



:em: :em: :em:

Jay-Z
2008-02-05, 20:08
Jag har börjat störa mig mer på unga killar som kör så tungt kan och utförandet ser ut som jagvetintevad.


Har inte jag sett en video på dig när du markar?

hultman
2008-02-05, 20:28
Jag har börjat störa mig mer på unga killar som kör så tungt kan och utförandet ser ut som jagvetintevad. Sen när dem snackar i 15 minuter för att sedan gå på ett set svingcurl för att sedan duscha,

Köpt ett hemmagym och va nöjda, för på gymmet har ni inget att göra.

Tack för att du påminde mig om det störande med alla, oavsett ålder, som tror sig veta precis allting om träning. Vanligen är de inte lika stora som det monster de ser i spegeln.

jakke
2008-02-05, 20:46
Tack för att du påminde mig om det störande med alla, oavsett ålder, som tror sig veta precis allting om träning. Vanligen är de inte lika stora som det monster de ser i spegeln.

=)

Du råkar inte träna på f&s i uppsala?

Cilia
2008-02-05, 21:16
Jag kan störa mig på dom som ska sätta bänken så nära dom fria vikterna när dom kör så man inte kan komma åt vikterna utan att störa dom (dvs vänta tills deras sätt är klart). Vet inte varför dom ska sitta så nära? Kanske för att dom är närsynta och gärna vill se sig själva i spegeln

joriice
2008-02-05, 21:21
Du är väl inte så gammal själv? :)

Han kan ha en bättre inställning och utförande hursomhelst.

Jag stör mig på folk som vilar på samma maskin i 5 minuter eller mer.

Baan
2008-02-05, 21:35
Folk som verkar vilja ha en begravningsstämmning på gymmet och absolut inget kontakt med övriga. Chilla lite ffs, det går tjöta och träna intensivt.

Mer seröist så är det rätt irriterande med folk som inte plockar av vikter efter sig. Var en sån gubbe idag och även när han blev tillfrågad om han var klar med en ställning så kom han inte på idéen att gå och ta av vikterna. Fick fråga explicit om han tänkt av vikterna och visst, det går bra.

davvvan
2008-02-05, 21:35
Han kan ha en bättre inställning och utförande hursomhelst.

Jag stör mig på folk som vilar på samma maskin i 5 minuter eller mer.

Absolut, men det var just det där 'unga killar' som jag hakade upp mig på. Givetvis är det fullt möjligt att han är fulländad trots sin ålder, absolut. Det är inte jag.

STarfish
2008-02-05, 21:57
Stör mig på gamla kärringar och gubbfanskap som tror gymmet är något kaffe rep på morgnarna mellan 06:00-12:00, Radionyheter, snacka, vattna blommor, snacka, städa, snacka, uppehålla alla möjliga maskiner i timmar, snacka lite till, klaga, snacka klaga mer & mer!!!!! "ungdommarna blir döva av musik" gnäll gnäll "titta på han där *pekar på mig* inte klok han kommer ta livet av sig med dom vikterna" gnäääääääääääälllllllllllllllllllllllllllll!!!!

Och sen sura jävla kärringar som kastar vatten i huvet på en när man kör ett set hantelcurl!
Och på ännu fler fossiler från 1800 talet som frågar om man snart är klar mitt under settet när man precis är på uppvärmning?!? feta slöa sura skryngliga kärring gå och lek med rockringarna och motions cyklarna eller gå hem. *mini* rör min maskin och jag bryter dina fingrar!

Nä fy fan kliv in på mitt gym på morgonen är som en rundtur på ålderdomshemmet med sura gamla russin som är bittra äver deras eländiga små liv och tar ut det över andra. Gängar ihopa sig och går till attack med både det ena och andra ointressanta meningslösa skitsnacket som får det och blöda ur öronen på en.

KVÄLLSTID !!! som gäller, står jag hellre ut med små 16 åringar i svett gula otvättade stink linnen som flexar sina små 28cm biceps i spegeln efter ett "hårt" hantel curl pass på 35 set 8 kilos hantlar följt av 67 set bänkpress på 50kg med sina 8 vrålande kompisar som passare (varav en filmar med mobilen för och lägga på lunarstorm senare), därefter linnet åker av och fram med dom små fjortispattarna & flexar tills huvet håller på och spricka!

nä nu ska jag äta orkar inte klaga mer! *gah!*

Cilia
2008-02-05, 22:01
Stör mig på gamla kärringar och gubbfanskap som tror gymmet är något kaffe rep på morgnarna mellan 06:00-12:00, Radionyheter, snacka, vattna blommor, snacka, städa, snacka, uppehålla alla möjliga maskiner i timmar, snacka lite till, klaga, snacka klaga mer & mer!!!!! "ungdommarna blir döva av musik" gnäll gnäll "titta på han där *pekar på mig* inte klok han kommer ta livet av sig med dom vikterna" gnäääääääääääälllllllllllllllllllllllllllll!!!!

Och sen sura jävla kärringar som kastar vatten i huvet på en när man kör ett set hantelcurl!
Och på ännu fler fossiler från 1800 talet som frågar om man snart är klar mitt under settet när man precis är på uppvärmning?!? feta slöa sura skryngliga kärring gå och lek med rockringarna och motions cyklarna eller gå hem. *mini* rör min maskin och jag bryter dina fingrar!

Nä fy fan kliv in på mitt gym på morgonen är som en rundtur på ålderdomshemmet med sura gamla russin som är bittra äver deras eländiga små liv och tar ut det över andra. Gängar ihopa sig och går till attack med både det ena och andra ointressanta meningslösa skitsnacket som får det och blöda ur öronen på en.

KVÄLLSTID !!! som gäller, står jag hellre ut med små 16 åringar i svett gula otvättade stink linnen som flexar sina små 28cm biceps i spegeln efter ett "hårt" hantel curl pass på 35 set 8 kilos hantlar följt av 67 set bänkpress på 50kg med sina 8 vrålande kompisar som passare (varav en filmar med mobilen för och lägga på lunarstorm senare), därefter linnet åker av och fram med dom små fjortispattarna & flexar tills huvet håller på och spricka!

nä nu ska jag äta orkar inte klaga mer! *gah!*
Har du provat att ändra attityd till dom?
När jag var i London sist så var det massa pensionärer på gymmet på morgnarna. Jag tyckte det verkade så trevligt. Dom gick dit, tränade lite och fick mycket socialt umgänge. Hoppas jag har det så som pensionär.

Jag kan förstå att du irriterar dig på dom
Men om du istället hälsar trevligt på dom, är artig och hjälpsam så kommer dom nog att älska dig och inte kasta kommentarer efter dig och då kan du sen snällt säga att du vill köra dina set utan att bli störd och dom kommer att respektera det (gissning).

joriice
2008-02-05, 22:04
Stör mig på gamla kärringar och gubbfanskap som tror gymmet är något kaffe rep på morgnarna mellan 06:00-12:00, Radionyheter, snacka, vattna blommor, snacka, städa, snacka, uppehålla alla möjliga maskiner i timmar, snacka lite till, klaga, snacka klaga mer & mer!!!!! "ungdommarna blir döva av musik" gnäll gnäll "titta på han där *pekar på mig* inte klok han kommer ta livet av sig med dom vikterna" gnäääääääääääälllllllllllllllllllllllllllll!!!!

Och sen sura jävla kärringar som kastar vatten i huvet på en när man kör ett set hantelcurl!
Och på ännu fler fossiler från 1800 talet som frågar om man snart är klar mitt under settet när man precis är på uppvärmning?!? feta slöa sura skryngliga kärring gå och lek med rockringarna och motions cyklarna eller gå hem. *mini* rör min maskin och jag bryter dina fingrar!

Nä fy fan kliv in på mitt gym på morgonen är som en rundtur på ålderdomshemmet med sura gamla russin som är bittra äver deras eländiga små liv och tar ut det över andra. Gängar ihopa sig och går till attack med både det ena och andra ointressanta meningslösa skitsnacket som får det och blöda ur öronen på en.

KVÄLLSTID !!! som gäller, står jag hellre ut med små 16 åringar i svett gula otvättade stink linnen som flexar sina små 28cm biceps i spegeln efter ett "hårt" hantel curl pass på 35 set 8 kilos hantlar följt av 67 set bänkpress på 50kg med sina 8 vrålande kompisar som passare (varav en filmar med mobilen för och lägga på lunarstorm senare), därefter linnet åker av och fram med dom små fjortispattarna & flexar tills huvet håller på och spricka!

nä nu ska jag äta orkar inte klaga mer! *gah!*

Hehe, roligt. *popcorn*

Robbin
2008-02-05, 22:04
Egentligen stör jag mig inte på så mycket, jag tycker det är lite charmigt med olika typer av folk på gymmet. Det jag stör mig på är när någon hindrar min eller för den delen andras träning genom att göra respektlösa saker.
Att ta upp fem av fem bänkar med samma kompisgäng hör dit.
Att köra ett helt pass i calbekrossen med.
När gymmet blir en lekstuga, jag gillar att skämta och snacka på gymmet men det ska hållas på en bra nivå.
Och sist men absolut inte minst, när folk aktar på sig för min skull både från maskiner/bänkar och ur vägen så att säga, då blir jag faktiskt ledsen i ögat :(

joriice
2008-02-05, 22:10
Egentligen stör jag mig inte på så mycket, jag tycker det är lite charmigt med olika typer av folk på gymmet. Det jag stör mig på är när någon hindrar min eller för den delen andras träning genom att göra respektlösa saker.
Att ta upp fem av fem bänkar med samma kompisgäng hör dit.
Att köra ett helt pass i calbekrossen med.
När gymmet blir en lekstuga, jag gillar att skämta och snacka på gymmet men det ska hållas på en bra nivå.
Och sist men absolut inte minst, när folk aktar på sig för min skull både från maskiner/bänkar och ur vägen så att säga, då blir jag faktiskt ledsen i ögat :(

Hur menar du? :confused: De vill väl vara artiga och ge plats bara, jag tycker det är rätt jobbigt att stå och trängas med flera när man svingar med hantlar också, men inte i maskiner iofs.

Robbin
2008-02-05, 22:10
Starfish: Haha hoppas det var en hel del ironi i ditt inlägg ;D Gamlingarna på gymmet är ju söta för fasen, vi har en snubbe på snart 65 som sätter pb varje pass och det är faktiskt inga lekvikter han kör på (30kg i hantelpress). Dessutom är han glad jämt och pratar tjejer! Ofta ber han mig slänga ihop proteindrinkar till honom efter passen för att han ska få kraft säger han. Han satsar på att vara i sin bästa form i livet vid 70! Det är jävligt coolt tycker jag. :hbang:

Robbin
2008-02-05, 22:12
Hur menar du? :confused: De vill väl vara artiga och ge plats bara, jag tycker det är rätt jobbigt att stå och trängas med flera när man svingar med hantlar också, men inte i maskiner iofs.

Jag blir ledsen för att dom uppenbarligen blir rädda eller liknande för mig då de int aktar sig för någon annan och när jag vänligt säger att dom gärna får köra vidare eller vi kan köra varannat set så ser dom försynta ut och flyttar på sig ändå. Gör ont i mitt snälla hjärta. :(

joriice
2008-02-05, 22:16
Jag blir ledsen för att dom uppenbarligen blir rädda eller liknande för mig då de int aktar sig för någon annan och när jag vänligt säger att dom gärna får köra vidare eller vi kan köra varannat set så ser dom försynta ut och flyttar på sig ändå. Gör ont i mitt snälla hjärta. :(

Okej, respekt vettu. Inte flyttar jag mig för någon sådär, men jag förstår hur du menar. :)

STarfish
2008-02-05, 22:18
Har du provat att ändra attityd till dom?
När jag var i London sist så var det massa pensionärer på gymmet på morgnarna. Jag tyckte det verkade så trevligt. Dom gick dit, tränade lite och fick mycket socialt umgänge. Hoppas jag har det så som pensionär.

Jag kan förstå att du irriterar dig på dom
Men om du istället hälsar trevligt på dom, är artig och hjälpsam så kommer dom nog att älska dig och inte kasta kommentarer efter dig och då kan du sen snällt säga att du vill köra dina set utan att bli störd och dom kommer att respektera det (gissning).

Bemöter dom trevligt, men jag hittar ingen motivation eller får ut lika mycket av passet med P3 radionyheter & väder och se människor så ur form som det bara finns. nä funkar helt enkelt inte, känner mig som en av dom efter 10 min, som försöker träna för och försöka hålla livet ibehåll fram till nästa läkarbesök.

Inte kul när dom förvandlar gymmet till en begravningsmiddag. farliga e dom med, maffia! ger du dig på en så får du flocken på dig. Med livet som insats om du törs vrida upp volymen 2 steg eller smyga ner en skiva Techno. Kan tillägga att folket i styrelsen är trött på det här med. Stereon e till för musik och lyfta tungt är ingen dödsynd.
finns 2 gym här i min ort, ett hardcore och ett bad/gym/bastu lungt pensionär/barnvänligt stilla anläggning, men dom valde givetvis och träna på hardcore haha.

Dröjer väl inte länge tills dom dyker upp på Metroflex gym i texas och bitchslappar ronnie coleman för han spelar sina 50 cent skivor för högt!

xarizma
2008-02-05, 22:18
Stör mig extremt mkt på otrevlig personal med icke hjälpsam inställning, otrevlig ton och blick, och som tror att dom är Mr/Mrs IamBest och får rulla runt i gymmet hursomhelst. Stör mig också på folk som vägrar tillåta en att köra ett set emellan medans dom själva vilar, och på folk som tror att dom är hulken och leker aggresiv / tittar snett osv.

Tyvärr så finns det för många sådana på mitt gym.

Finns säkert en del saker till som jag inte kommer på :)

leetajz
2008-02-05, 22:18
- Folk som inte plockar upp sina vikter
- Folk som är starkare än mig
- Folk som är mer vältränade än mig
- Experter som ska ge en råd "Jasså, PT:n sa att man inte skulle gå under parallellt?" När man senare poängterar att första gången jag gjorde en böj var när jag började på tyngdlyfning vid 14-15 års ålder, så tittar de bara konstigt på en. Finns fler exempel. En gång så sa en person att jag borde köra benspark istället för benpressarna eftersom det "brände mer".
- Folk som är überseriösa när det gäller en del övningar. Till exempel biceps curl "stå rakt, inte svinga, axeln ska vara i den graden, hiva inte upp vikten, gå sakta så du känner" etc etc. När man senare vänder sig om så kör de sissysquats.
- Tjejer som har liiiiiiiiite för stor mage och gillar att visa naveln. Nej, det är inte snyggt när allt väller utanför dina byxor.
- Folk som stör sig på när man grymtar. Det är inget överdrivet Coleman-grej iheller. Utan en lätt grymtning. Men jag förstår dem, man måste faktiskt ta i för att göra sådana läten.
- Ungdomar som man ser kommer dit på 2-3 ggr i veckan och kör detta schemat:
1) Pec Dec
2) Lutande Hantelpress
3) Cabelcross
4) Bicepscurl
5) Scottcurl
6) Curl i maskin
7) Situps

När man sen försöker hjälpa dessa små herrar, och fråga dem om det inte är bättre att träna igenom hela kroppen, tjejer gillar rygg och även snygga ben och röfvar, precis som vi killar. Då skrattar de åt en medan de poserar med sina 32 cm armar.
- Folk som snackar under ett set. Vänta gärna tills efteråt, tack.
- Snygga tjejer med tajta kläder, som, såklart, måste köra hantelrodd, framför dig....väldigt mycket svank.... väldigt stor urringning....


Varför skall du poängtera deras träning? Om dem vill träna överkropp låt dem...

STarfish
2008-02-05, 22:26
Starfish: Haha hoppas det var en hel del ironi i ditt inlägg ;D Gamlingarna på gymmet är ju söta för fasen, vi har en snubbe på snart 65 som sätter pb varje pass och det är faktiskt inga lekvikter han kör på (30kg i hantelpress). Dessutom är han glad jämt och pratar tjejer! Ofta ber han mig slänga ihop proteindrinkar till honom efter passen för att han ska få kraft säger han. Han satsar på att vara i sin bästa form i livet vid 70! Det är jävligt coolt tycker jag. :hbang:


Visst finns där några härliga gamlingar med, såg en häromdagen som kötta 80 i bänk, skulle tippa han var närmare 70 hehe och vägde för lite. Men det är mer dom där tanterna som leker "mamma" ajja baja, träna fint, schhhh, mamma ska höra nyheterna och ha sitt kaffe, nu e du tyst annars blir det smörj och utegångsförbud. Den där generationen där yngre ska visa respekt, och äldre är bäst och vet o kan bäst. usch. Tuvärr har dom valt fel gym o träna på.

Motorbreath
2008-02-05, 22:28
Varför skall du poängtera deras träning? Om dem vill träna överkropp låt dem...

Det är nog för deras eget bästa. Risken finns ju att tjejerna tycker att dem blivit för stora när de börjar komma upp i vikt.

leetajz
2008-02-05, 22:30
Det är nog för deras eget bästa. Risken finns ju att tjejerna tycker att dem blivit för stora när de börjar komma upp i vikt.

Men vem är du/ni att avgöra vad som är bäst för personen ifråga? Jag tror knappast det handlar om ens eget bästa, utan mer att glänsa lite över hurvida ni har tränat mer och är då mer erfarna.

oath5
2008-02-05, 22:43
Den halvstore killen som alltid är på gymmet.
När han är där så går han konstant runt och babblar med väldigt hög ljudnivå. Hur han har lyckats få några muskler överhuvudtaget är en gåta .
Hållkäften för fan och träna och gå sedan hem med dig din jävel.*gah!*

:laugh:

Stör mig som alla andra på folk som inte tar bort vikterna efter sig. De som kommer i grupp och ockuperar alla bänkar. Annars så är det rätt så lugnt, är så fokuserad att jag inte har tid att störa mig på annat.

Timme
2008-02-05, 23:02
Bemöter dom trevligt, men jag hittar ingen motivation eller får ut lika mycket av passet med P3 radionyheter & väder och se människor så ur form som det bara finns. nä funkar helt enkelt inte, känner mig som en av dom efter 10 min, som försöker träna för och försöka hålla livet ibehåll fram till nästa läkarbesök.

Inte kul när dom förvandlar gymmet till en begravningsmiddag. farliga e dom med, maffia! ger du dig på en så får du flocken på dig. Med livet som insats om du törs vrida upp volymen 2 steg eller smyga ner en skiva Techno. Kan tillägga att folket i styrelsen är trött på det här med. Stereon e till för musik och lyfta tungt är ingen dödsynd.
finns 2 gym här i min ort, ett hardcore och ett bad/gym/bastu lungt pensionär/barnvänligt stilla anläggning, men dom valde givetvis och träna på hardcore haha.

Dröjer väl inte länge tills dom dyker upp på Metroflex gym i texas och bitchslappar ronnie coleman för han spelar sina 50 cent skivor för högt!

Äh, lasta stången med 200+ och reppa lite mark! :hbang:

eleni
2008-02-05, 23:03
Har faktiskt inga störiga typer på mitt gym. Världens bästa gym *cupid*

Timme
2008-02-05, 23:04
Varför skall du poängtera deras träning? Om dem vill träna överkropp låt dem...

Klart att de endast får träna överkropp om de vill men det är oerhört korkat.

De tär ju liksom benen som lyfter upp hela kroppen. Antagligen kroppens viktigaste muskler. Pinniga ben tycker jag ser ganska otrevligt ut.

Sunesha
2008-02-06, 01:25
Jag gillar alla på gymmet. Först störde jag på en kille som hjälpte mig och passa utan fråga. För han skrek en massa på mig så det kändes jag gjort tidsresa tillbaka till lumpen.

Men som tur är jag ganska mogen nu för tiden så jag sa bara till att jag inte gillade peppningar och han får gärna hjälpa mig passa. Nu är vi ganska bra gympolare som hjälps åt.

Att säga vad man tycker på ett artigt och trevligt vis utan ser ner på någon kommer man ofta långt med. Sedan tonårs grabbarna som kör lagsport i bänken är bara roligt. Låt de hållas de tränar även om de kanske inte gör det rätt. Men det bättre än de sitter slösar tid på massa online-spel.

Gubbsen och gummsen i de äldre skaran är trevliga och ha göra med bara man är artig.

Ifall någon snackar mig mitt ett sätt så säger jag bara till att jag tycker det jobbigt och jag gärna snackar när jag inte lyfter. De flesta brukar ta det bra.

Buken
2008-02-06, 01:54
Jag stör mig på att det inte finns någon/några instruktörer på mitt gym, Dom som sitter i kassan är bara hyfsat vältränade snubbar/snubbor med mellanbra teknik och ganska dålig utlärningsteknik, Blire lite irriterande om man undrar över formen på någon häftig övning och dom som jobbar på placet inte kan ge svar.

Insidedoubt
2008-02-06, 02:08
:em: :em:

Haha, meeeen, jag menade ju de som inte är där för att träna såklart. Finns ett par som kommer in ett par gånger i veckan, skrattar, skriker och springer runt i hela lokalen utan att använda sig av gymmet men självklart har de handskar på händerna.

KAK är inget trevligt alternativ till en ungdomsgård precis, ska man vara där så ska man allt svettas lite också ;)

De gånger jag sett dig där har jag mest hört peptalk och det är helt okej! :D

Det finns faktiskt inget jag riktigt stör mig på egentligen, får verkligen leta detaljer för att hitta något, men jag försöker verkligen *popcorn*

Whistler
2008-02-06, 02:30
Haha, finns det nån du inte stör dig på :laugh:
Kan iofs hålla med om mycket.
Var tränar du nu?

Hmm, har det gått Ramstein på idrottshuset nånång ibland du var där innan ett tag iaf va.

Njae, jag tycker bäst om att träna själv, därför brukar jag vara där vid 12-13. :)

Jag kör på Atlantis, trivs faktiskt mycket mycket bra.

Idrottshusets/JSKs musikval var roligt! Ibland var det nån gammal samlingsplatta med 80-talshårdrocks, ibland var det Tupac och sånt, men oftast var det skön metal. Ibland hörde man till och med lite Cradle of Filth och Dark Tranquillity. Rammstein och In Flames var inte alls ovanliga. Fast det är ju ett år sedan nu, vet inte vad som spelas där nu för tiden. :P

Noodles
2008-02-06, 07:51
Vi har en snubbe som är så äcklig att jag kräks. Korta shorts ala Ove Rytter i Effektiv Bodybuilding, för kort skjorta med uringning och snörning. Sedan är shortsen så korta och så högt uppdragna att när han böjer sig ner (vilket han alltid gör) och av nån anledning reser ena benet så ser man rakt in i röven på honom. Han har även såna där snygga solstreck man kan få under skinkan, som syns alldeles för väl. Till detta innebär att han gör en kvart av rörelsen, i alla övningar, och 30 reps. Efter varje set går han och drar bak sitt hår (tänk er att ni har jobbat vid frityren på Mcdonalds i tio timmar och sedan sticker direkt till gymet) som är så fett att det glänser. Sedan ska han pilla på saker, så att hans fett hamnar på alla grejer.
*mini*

Den killen fanns där även under mina år på Fysiken. Kul att han finns kvar. Jag tyckte att det fanns andra typer som var betydligt störigare. Ärligt talat har jag svårt att se något störigt med honom. Då ska det ändå tilläggas att jag stör mig på de flesta typerna på gymmet.

Scratch89
2008-02-06, 08:14
Den killen fanns där även under mina år på Fysiken. Kul att han finns kvar. Jag tyckte att det fanns andra typer som var betydligt störigare. Ärligt talat har jag svårt att se något störigt med honom. Då ska det ändå tilläggas att jag stör mig på de flesta typerna på gymmet.

LOL! Kul att du förstod beskrivningen. :)
Jo, han är väl den enda jag stör mig på. Förutom alla unga killar som kommer ei en flock på 4-6 personer, och supersetar hantelcurl och hantelpress i två timmar.
EDIT: Och byggare.

Ganymedes
2008-02-06, 08:51
Har inte ont av någon på mitt gym, men det kan vara lite störande när tonåringsligan kommer in och larvar sig med att knuffa varandra, peta på varandra när de lyfter, skratta och stoja som om det vore ett dagis. Ah well.

pejo
2008-02-06, 09:21
Vi har en snubbe som är så äcklig att jag kräks. Korta shorts ala Ove Rytter i Effektiv Bodybuilding, för kort skjorta med uringning och snörning. Sedan är shortsen så korta och så högt uppdragna att när han böjer sig ner (vilket han alltid gör) och av nån anledning reser ena benet så ser man rakt in i röven på honom. Han har även såna där snygga solstreck man kan få under skinkan, som syns alldeles för väl. Till detta innebär att han gör en kvart av rörelsen, i alla övningar, och 30 reps. Efter varje set går han och drar bak sitt hår (tänk er att ni har jobbat vid frityren på Mcdonalds i tio timmar och sedan sticker direkt till gymet) som är så fett att det glänser. Sedan ska han pilla på saker, så att hans fett hamnar på alla grejer.
*mini*

Jag känner inte igen beskrivningen, och då blir man ju lite orolig att det är man själv som är den äckliga snubben...Min shorts brukar dock för det mesta gå ner till knäna.

Ett tips: fråga om han vill ligga sked med dig ;).

Jag brukar alldrig störa mig på någon utan tycker tvärtom det är rätt roligt med alla konstiga typer. Det finns ett antal filurer som brukar gå omkring och ha konversationer med sig själv till exempel. En farbror brukar när han springer på löpbandet ha sin skjorta uppdragen över huvudet, det tycker jag ser lite roligt ut.

Förresten, lite irriterad blev jag faktiskt häromdan när städerskan började damsuga runt fötterna på mig när jag körde en övning som krävde balans.

Kebab-Arne
2008-02-06, 11:39
Enda jag stört mig på var nån som hade viktbältet som ett vanligt träningsbälte. Fast han hade den tjocka sidan som ska vara på ryggen på magen så vet inte riktigt hur han tänkt. Jag som ville köra chins... :cryout:

Stör mig väl överlag på "folk som tar plats", hur man gör det vet jag inte riktigt men högljudda, man märker av dem mer än en random snubbe iallafall.

machine gun
2008-02-06, 11:57
Stör mig på gamla kärringar och gubbfanskap som tror gymmet är något kaffe rep på morgnarna mellan 06:00-12:00, Radionyheter, snacka, vattna blommor, snacka, städa, snacka, uppehålla alla möjliga maskiner i timmar, snacka lite till, klaga, snacka klaga mer & mer!!!!! "ungdommarna blir döva av musik" gnäll gnäll "titta på han där *pekar på mig* inte klok han kommer ta livet av sig med dom vikterna" gnäääääääääääälllllllllllllllllllllllllllll!!!!

Och sen sura jävla kärringar som kastar vatten i huvet på en när man kör ett set hantelcurl!
Och på ännu fler fossiler från 1800 talet som frågar om man snart är klar mitt under settet när man precis är på uppvärmning?!? feta slöa sura skryngliga kärring gå och lek med rockringarna och motions cyklarna eller gå hem. *mini* rör min maskin och jag bryter dina fingrar!

Nä fy fan kliv in på mitt gym på morgonen är som en rundtur på ålderdomshemmet med sura gamla russin som är bittra äver deras eländiga små liv och tar ut det över andra. Gängar ihopa sig och går till attack med både det ena och andra ointressanta meningslösa skitsnacket som får det och blöda ur öronen på en.

KVÄLLSTID !!! som gäller, står jag hellre ut med små 16 åringar i svett gula otvättade stink linnen som flexar sina små 28cm biceps i spegeln efter ett "hårt" hantel curl pass på 35 set 8 kilos hantlar följt av 67 set bänkpress på 50kg med sina 8 vrålande kompisar som passare (varav en filmar med mobilen för och lägga på lunarstorm senare), därefter linnet åker av och fram med dom små fjortispattarna & flexar tills huvet håller på och spricka!

nä nu ska jag äta orkar inte klaga mer! *gah!*

Typ A personlighet?

larkan
2008-02-26, 00:01
Stör mig på gamla kärringar och gubbfanskap som tror gymmet är något kaffe rep på morgnarna mellan 06:00-12:00, Radionyheter, snacka, vattna blommor, snacka, städa, snacka, uppehålla alla möjliga maskiner i timmar, snacka lite till, klaga, snacka klaga mer & mer!!!!! "ungdommarna blir döva av musik" gnäll gnäll "titta på han där *pekar på mig* inte klok han kommer ta livet av sig med dom vikterna" gnäääääääääääälllllllllllllllllllllllllllll!!!!

Och sen sura jävla kärringar som kastar vatten i huvet på en när man kör ett set hantelcurl!
Och på ännu fler fossiler från 1800 talet som frågar om man snart är klar mitt under settet när man precis är på uppvärmning?!? feta slöa sura skryngliga kärring gå och lek med rockringarna och motions cyklarna eller gå hem. *mini* rör min maskin och jag bryter dina fingrar!

Nä fy fan kliv in på mitt gym på morgonen är som en rundtur på ålderdomshemmet med sura gamla russin som är bittra äver deras eländiga små liv och tar ut det över andra. Gängar ihopa sig och går till attack med både det ena och andra ointressanta meningslösa skitsnacket som får det och blöda ur öronen på en.

KVÄLLSTID !!! som gäller, står jag hellre ut med små 16 åringar i svett gula otvättade stink linnen som flexar sina små 28cm biceps i spegeln efter ett "hårt" hantel curl pass på 35 set 8 kilos hantlar följt av 67 set bänkpress på 50kg med sina 8 vrålande kompisar som passare (varav en filmar med mobilen för och lägga på lunarstorm senare), därefter linnet åker av och fram med dom små fjortispattarna & flexar tills huvet håller på och spricka!

nä nu ska jag äta orkar inte klaga mer! *gah!*

Kan va de absolut roligaste jag har sett på kolozzeum;P jag skrattade så mycket så att min pappa vaknade;), mycket sant men mycket är nog påhittat också:D?

maaherra
2008-02-26, 00:08
LOL! Kul att du förstod beskrivningen. :)
Jo, han är väl den enda jag stör mig på. Förutom alla unga killar som kommer ei en flock på 4-6 personer, och supersetar hantelcurl och hantelpress i två timmar.
EDIT: Och byggare.

Byggare? Dom är ju hur softa som helst.

Endumen
2008-02-26, 01:07
Jag stör mig inte direkt på många, jag brukar för det mesta vara i min egen värld när jag tränar. Det är ioförsig störigt när folk inte plockar undan efter sig, men det är det många som berört. Jag stör mig inte heller på att folk luktar lite svett, vafaan, jag vet inte hur ni tränar, men när jag tränar så svettas jag faktiskt!

Alfred Nobel
2008-02-26, 07:58
Jag stör mig på bjässar som tror de har förtur i alla övningar, ser sura ut all the time och har svårt att accptera nybörjare. Är man stor och stark ska man vara snäll!

Jag älskar gubbar som sliter med "1kgs vikter" och tjötar glatt med alla om de får chansen :) "Nemen, är det inte Janssons son? HA! det var inte igår, sist jag såg dig var du fan inte större än såhär *sänker handen till knäna*"

__Andy
2008-02-26, 20:10
Jag stör mig lite smått på en kille på gymmet där jag tränar. När han kör bänkpress så pustar och stönar han som om det var 100 kg på stången. Han gör minimala rörelser, bara så precist att armen är i 90Grader. Sen under pauserna går han och spänner sig i spelgen och dricker lite Cola och äter godis.

Nickeg
2008-02-26, 20:20
Jag stör mig på såna som inte är stora men tror att dom är Body builders och går runt och tror att dom äger allt på gymmet, och tar dubbelt så tunga vikter än vad dom orkar och gör kanske 2 reps sen 4 som är minimala rörelser.

martin_vbg
2008-02-26, 20:37
LOL! Kul att du förstod beskrivningen. :)
Jo, han är väl den enda jag stör mig på. Förutom alla unga killar som kommer ei en flock på 4-6 personer, och supersetar hantelcurl och hantelpress i två timmar.
EDIT: Och byggare.

Har snubben mörkt flottigt hår och syns ofta vid Gustav Adolfs torg annars? Lite rockig och slemmig av sig?
Annars har jag ingen koll på vem det är, skummt om man inte vet vem det är efter 1,5 år på stället. Jag kan dock inte komma på någon jag störde mig på, alla där var trevliga och jag hade många trevliga pass där.
Det som skulle kunna vara störande är väl alla brudar men det kan man ju se som positivt också =)

adis
2008-02-28, 01:42
"Bratsen" som kommer i pické tröja och kör crunches och situps o sen drar o solar i 30 min.

tobbo
2008-02-28, 01:49
"Bratsen" som kommer i pické tröja och kör crunches och situps o sen drar o solar i 30 min.

Jag älskar såna. Har man något att fnissa åt.

Whistler
2008-02-28, 03:13
Idag hittade min syster två grabbar som var ca 17 år gamla och så stod hon och fnissade åt allt de gjorde. :D

Bland annat så körde en av dem den där sparka-bakut-maskinen för att träna hamstrings och då fick jag minsann höra att hon också ville ha sådär smala ben. Sen stod de tydligen och glodde när jag körde uppvärmning i vadpress-maskinen. Jag fasar bara för att de där kycklingbenen skulle försöka samma sak med samma vikt. Som tur var gick de till stretchhörnan (samtidigt som oss) och tänjde lite snabbt på bröstmuskulaturen (ca 15 sekunder), sen var det klart och de gick och satte sig vid borden och klämde varsin baguette.

Jag hoppas bara att de hade roligt när de tränade. Var de inte nöjda med sina kroppar så ska de i alla fall få en eloge för att de kommit till rätt ställe. Storlek och visdom kommer med tiden. :)

På tal om det så skulle det varit kul att se sig själv som man var för nybörjare. Kanske vore dags att filma sig själv mer på gymmet så man har något att skratta åt om några år. :D

akerstrom
2008-02-28, 12:26
Är det bara jag eller tycker ni andra att det är väldigt många personer i tråden som stör sig på personer som tar lite för tunga vikter eller inte kör fullt ROM, eller att dom bara kör några få övningar?

Okey, man kollar väll lite vad dom andra kör, men orka bry sig om dom inte är i vägen för dig eller förstör/Låter EXTREMT mycket.

Verkar som ni stör er på dom som inte kört "riktigt"..

När jag är på gymmet så tänker jag inte så mycket på vad dom andra gör, utan man kör på själv.. och bryr sig inte i dom andra, det är bara drygt om dom är i vägen när man kör.

Sen så verkar det som om man inte är stor och biff så får man inte kör på tunga vikter, VAF*N Varför orka bry sig vad dom kör på för vikter,
ni verkar ha mycket tid över för att kolla på alla andra....;)

Kanske överreagera lite men många stör sig på saker som är helt onödiga!

:D :laugh: :thumbup:

Modde
2008-02-28, 13:21
Ett par lustiga knattar var inne i gymmet förra veckan eller nått och skulle köra bänk. De lastade på en sisådär 45 kg i smithen och började träna. Det var riktigt roande för de gick bara ner med stången ca 30% och sen upp igen.

Jag brukar inte säga till folk som gör fel men jag kände mig tvungen efter som de var så unga.
Jag fick det mest begåvade svar någonsin.

-Öhh nä, de e inte så bra typ. Förra veckan nä ja körde på 65 typ gick ja för djupt... öhh då fick ja inte upp den typ.

Det var ju inte annat än att inse att dessa ungdommar tillhör ett annat släkte där dumhet är något som hålls högt.

manko
2008-02-28, 14:01
Enda jag tycker är störande är alla som ska se så sura ut helatiden. Resten är bara roligt att är blandat mellan alla sorters typer. :)

L-Sami
2008-02-28, 14:48
Ingen stör mig. Har viktigare saker för mig än att kolla på vad okända människor har för sig.

Tricklev
2008-02-28, 15:00
När jag var på krogen med en polare för någon vecka sedan så börjar en äldre man (cirka 45 år kanske) taffsa på min vän, och frågar om han ska med hem till honom, han har öl och sprit att bjuda på.

Förra veckan när jag står i omklädningsrummet och ska hoppa in i duschen så ser jag samma herre igen, tar ett tag att placera han, men när jag rycker av mig tröjjan och han säger "Tränar du ofta eller...?" så insåg jag vem det va, och ursäktade mig o lubba in i duschen för att undvika han.

Han stör jag mig på, lite.

gnagaren
2008-02-28, 15:05
När jag var på krogen med en polare för någon vecka sedan så börjar en äldre man (cirka 45 år kanske) taffsa på min vän, och frågar om han ska med hem till honom, han har öl och sprit att bjuda på.

Förra veckan när jag står i omklädningsrummet och ska hoppa in i duschen så ser jag samma herre igen, tar ett tag att placera han, men när jag rycker av mig tröjjan och han säger "Tränar du ofta eller...?" så insåg jag vem det va, och ursäktade mig o lubba in i duschen för att undvika han.

Han stör jag mig på, lite.

Att lubba in naken i duschen när man har en bög-pedofil på 45år efter sig är inte vad jag kallar smart *rolleyes*

Tricklev
2008-02-28, 15:09
Att lubba in naken i duschen när man har en bög-pedofil på 45år efter sig är inte vad jag kallar smart *rolleyes*

Haha äh, pedofil är nog att ta i, jag är ändå 21, inget illegalt där inte.

Han hade även precis klätt på sig, så känndes inte som att han skulle klä av sig o springa efter, isf hade jag ju gitvetvis sprungit ut.

JJ
2008-02-28, 15:10
Att lubba in naken i duschen när man har en bög-pedofil på 45år efter sig är inte vad jag kallar smart *rolleyes*

Du vet väl inte Tricklevs preferenser.

Provotic
2008-02-28, 15:11
Något jag djupt hatar är alla ''besserwissers'' som berättar hur övingarna ska göras.

Om en person vill göra det på det sättet som gör att han bygger bäst borde han få köra så, utan att få en jävla massa klagomål.

Har en på gymmet som alltid säger; *Så SKA du köra*, *strikt är bäst*, etc.

Baan
2008-02-28, 15:43
Något jag djupt hatar är alla ''besserwissers'' som berättar hur övingarna ska göras.

Om en person vill göra det på det sättet som gör att han bygger bäst borde han få köra så, utan att få en jävla massa klagomål.

Har en på gymmet som alltid säger; *Så SKA du köra*, *strikt är bäst*, etc.

Å andra sidan bra att få feedback även om man inte håller med.

spange
2008-02-28, 16:22
Stör mig på gamla kärringar och gubbfanskap som tror gymmet är något kaffe rep på morgnarna mellan 06:00-12:00, Radionyheter, snacka, vattna blommor, snacka, städa, snacka, uppehålla alla möjliga maskiner i timmar, snacka lite till, klaga, snacka klaga mer & mer!!!!! "ungdommarna blir döva av musik" gnäll gnäll "titta på han där *pekar på mig* inte klok han kommer ta livet av sig med dom vikterna" gnäääääääääääälllllllllllllllllllllllllllll!!!!

Och sen sura jävla kärringar som kastar vatten i huvet på en när man kör ett set hantelcurl!
Och på ännu fler fossiler från 1800 talet som frågar om man snart är klar mitt under settet när man precis är på uppvärmning?!? feta slöa sura skryngliga kärring gå och lek med rockringarna och motions cyklarna eller gå hem. *mini* rör min maskin och jag bryter dina fingrar!

Nä fy fan kliv in på mitt gym på morgonen är som en rundtur på ålderdomshemmet med sura gamla russin som är bittra äver deras eländiga små liv och tar ut det över andra. Gängar ihopa sig och går till attack med både det ena och andra ointressanta meningslösa skitsnacket som får det och blöda ur öronen på en.

KVÄLLSTID !!! som gäller, står jag hellre ut med små 16 åringar i svett gula otvättade stink linnen som flexar sina små 28cm biceps i spegeln efter ett "hårt" hantel curl pass på 35 set 8 kilos hantlar följt av 67 set bänkpress på 50kg med sina 8 vrålande kompisar som passare (varav en filmar med mobilen för och lägga på lunarstorm senare), därefter linnet åker av och fram med dom små fjortispattarna & flexar tills huvet håller på och spricka!

nä nu ska jag äta orkar inte klaga mer! *gah!*


tamejfan om inte dina inlägg i denna tråden har räddat min dag, jag höll fan på att kvävas av garv när jag läste detta...tack! TACK!:laugh: :laugh: :laugh:

Deceiver85
2008-02-28, 16:48
Något jag djupt hatar är alla ''besserwissers'' som berättar hur övingarna ska göras.

Om en person vill göra det på det sättet som gör att han bygger bäst borde han få köra så, utan att få en jävla massa klagomål.

Har en på gymmet som alltid säger; *Så SKA du köra*, *strikt är bäst*, etc.

Erfarenheten säger dock, att man bör alltid lyssna på tekniktips. Svälj stoltheten och sluta svinga/håll ryggen/böj djupare/etc...

Johan_P
2008-02-28, 16:53
Något jag djupt hatar är alla ''besserwissers'' som berättar hur övingarna ska göras.

Om en person vill göra det på det sättet som gör att han bygger bäst borde han få köra så, utan att få en jävla massa klagomål.

Har en på gymmet som alltid säger; *Så SKA du köra*, *strikt är bäst*, etc.

Får han dig att undvika skador tackar du nog honom istället... sen om han kan nått eller inte, det är en annan sak.

Säger en kunnig person åt mig att jag gör något fel, som hänt ett par gånger, ser jag inte personen som någon besserwisser på något vis. Dock ger jag dem ett tack, för de vet (oftast) vad de snackar om och de vill dela med sig om sina erfarenheter. Så sluta vara sur o bli förbannad, utan se det från ett annat, positivt, perspektiv istället :thumbup:

Marcüs
2008-02-28, 17:34
Jag stör mig på:
-Folk som lämnar hantlar på golvet, vikter på stänger osv.
-Folk som har sån kroppsodör att man känner lukten trots att de lämnat rummet.
-Folk som bara sitter där inne utan att göra nåt alls.
-Folk som byter musik 2 min in i varje låt...

jontahontas
2008-02-28, 17:55
Angående besserwissers osv så är min erfarenhet splittrad. Det beror lite på var man tränar och med vilket mål. På ett gym kan man ju ha allt mellan himmel och jord och ett tips i all välmening kan gå totalt fel eftersom personen som ger och personen som får befinner sig i helt olika världar. Jag tränade lite på Sats och där såg jag massor med tips som gick fel. Många gånger en vältränad kille i 40 årsåldern som varit med länge, men som är riktigt numerärt och socialt underrepresenterad på gymmet, som gav tips till random kostymnisse. I sammanhanget blev det ofta bara konstigt och "kostymnissen" hade svårt att på ett vettigt sätt ta till sig tipset och han som gav tipset kommer i en konstig sits i och med att de flesta konversationer mestadels handlar om jobbet, tjejer, krogliv medan träningsnivån är lite sisådär.

Däremot på någon form av seriös träningsanläggning, jag kan bara referera till där jag tränade - Bosön och i viss mån gymmet på fryshuset, anser jag att det är annorlunda. På bosön tränas det med målet att tävla och det är i princip uteslutande klubbar av olika slag där. Det viktiga är att generellt är den seriösa nivån mycket högre. Som exempel blev och blir jag överlycklig när jag (som tränar sprint) är på gymmet och ska köra lite ryck och då får tips av tävlande Tyngdlyftare.

Jaws
2008-02-28, 18:03
Finns en kille på gymmet som är liten och rätt fet, dock rätt stark. Men han går runt som ett jävla kylskåp. Förra veckan sa jag till min polare lite skämtsamt att han skulle släppa kylskåpet för fan, personen i fråga råkade dock höra detta och ställer sig bakom mig (jag kände ett ondskefullt flåsande på min rygg) vänder mig om och ser ingen där, men sen tittar jag ner och där står han ju och undrar vad jag ville. Han är så ful att det svider i ögonen.

Brooklyn
2008-02-28, 18:51
stör mig på alla som kastar ifrån sig vikterna när dom är klara, och alla som stönar som om dom fått något i 2an.
*gah!*

Gpajpen
2008-02-28, 18:59
Erfarenheten säger dock, att man bör alltid lyssna på tekniktips. Svälj stoltheten och sluta svinga/håll ryggen/böj djupare/etc...
Min erfarenhet är att man inte ska lyssna på tekniktips hej vilt, speciellt inte av turkgubbarna på mitt gym som tror dom tränar bröst när dom kör latsdrag.

Skulle vilja säga att det är direkt farligt att lyssna på tekniktips av random snubbe på gymmet, "Rotera på axlarna när du kör shrugs" är ett typexempel på vad jag menar.

Jay-Z
2008-02-28, 19:00
Apropå att störa sig på folk.



Ben Harp: Special agent Utah! This is not some job, flipping burgers at the local drive-in! Yes! - your surf board bothers me! Yes! - your approach to this whole damn case bothers me! And yes! - YOU BOTHER ME! And Pappas! Oh, for the love of Christ. How the hell did I even let you talk me into this whole bone-headed idea to begin with.
Pappas: Harp! We are working under-cover. It takes time. We've produced a few...
Ben Harp: NO! No no no no no no NO! Let me tell you what you've produced... Over the last two weeks, you two have produced exactly squat! SQUAT! During which time the ex-presidents have robbed two more banks. Now for Christ's sake, does either one of you have anything even remotely interesting to tell me?

[B]Johnny Utah: I caught my first tube today... Sir.

Durre
2008-02-28, 19:27
Jag stör mig inte direkt på folk men det kan se hemskt ut om någon kör tunga böjar eller marklyft med helt krokig rygg, då vågar man knappt kolla.

Handcuff
2008-02-28, 19:27
Alla *mini*

tobe
2008-02-28, 20:57
Stör mig inte så ofta på folk men blev riktigt rädd för en gubbe för några månader sen. Han såg ut som en kubik, grov som fan och lite av ett björnliknande utseende. Han blängde på mig som om jag skulle bli hans kvällsmål efter hans bicepspass. Jag är övertygad om att han hade kunnat lyfta upp mig och knyckla ihop mig till en liten boll. Och jag väger ändå 88kg.

Nu är jag på ett nytt gym där man 99% av gångerna är helt själv. När vi är fler som tränar samtidigt så brukar vi alltid snacka och ge varandra tips och förslag. Hade maskinerna varit bättre och hantlarna varit tyngre hade det vart en gymutopi.

mangemani
2008-02-28, 21:06
åter igen,stör mej på folk som inte kan sköta sitt.
spelar ingen roll vad man gör,står man och passar en annan så rå blängs det,står man och kör någon övning och sköter sitt så rå blängs det,står man och försöker förklara för min tränings kompis hur en övning ska utföras(han vill ha hjälp) så rå blängs det.
avundsjuka är en sån börda,varför inte bara släppa den och börja träna så att dom själva får den fysik som dom nu är så avundsjuk över,förstår inte det riktigt,förstår inte varför dom hellre förederar att stå och gnälla/grina hos sina kompisar än att göra någonting åt det hela.

skönaste kommentaren var när min kompis sa "är dom där bögar eller?" när han hade sett hur dom hade stått och rå blängt:D och tja,avundsjuka eller bögar,thats the question.

jontahontas
2008-02-28, 22:36
Kanske inte störande, men jävligt roligt. Jag hänger nu ut en privatperson offentligt. Elakt, men man får fan skylla sig själv.

Henrik Schyffert tränade vid ett tillfälle på samma plats som mig (SATS odenplan i Sthlm) och körde marklyft med sin kompis.

Klockan var kanske 9 på kvällen och det var ganska lite folk på gymmets del med fria vikter, kanske 10 (vid högtid dvs 6-7 är det säkert 30++) och lugnt och ganska tyst.

Bortsett från Henrik.

Han var i takt att dra ett marklyft på 150 kg, vrålade rejält och lyfte därefter vikten för kung och fosterland med en bananrygg så rejäl att jag knappt kunde titta. Vikten lyfte han cirka 1 cm från golvet, därefter ryckte och slet han så gott det gick för att till slut få sätta ner vikten.

Det var uppenbart att han inte ens var nära. Men det stoppade honom inte. Efter ____2___ SEKUNDERS vila gör han ett nytt försök! Och nej, det var inte närmare.

Som en liten sidekick av detta minst sagt extrema inslag så kördes det sedan latsdrag på cirka 10 plattor för tung vikt där ordet gung och naturlig rörelse fick en ny innebörg. Självklart med medföljande skrik och stön och en rejäl avslutande smäll då vikterna släpptes tillbaka under den s k "excentriska" fasen. Ungefär samtidigt som plattorna small i varandra (cirka 0.01 sek efter att han hade släppt) hade även Henrik stormat ut ur lokalen i vad som såg ut som ett Roidrage.

Jaws
2008-02-28, 22:39
kändisar tror visst att dom kan göra hurfan dom vill:)

jontahontas
2008-02-28, 22:45
kändisar tror visst att dom kan göra hurfan dom vill:)

Jag hann i mitt inre innan "lyftet" skedde föra en kort dialog där jag ifrågasatte hans möjligheter att klara lyftet.

Man vill ju inte vara fördomsfull, men han såg på tok för klen och tanig ut för att ens rubba vikten.

GurraGo
2008-02-28, 23:08
Ang. det där med "råblängandet " kan jag verkligen bara stämma in. Jag kör inte det vanliga gymstuket (linne, långa adidasbyxor, ipod etc.) utan kör ofta vanlig bomullst-shirt, vanliga shorts och ser vidare ut som den renodlade akademiker jag är (glasögon, ser ganska försiktig ut, inte mkt muskler etc) jämfört med de tre andra huvudtyperna; bratten från valfri "fin" Sthlmskommun som glider runt med SSSK-tshirt/Danderyds Tennisläger/Östra Realtröja snackar om Loungen etc, skånska tonåringen som bara snackar högt på skånska och personen med lätt utländskt påbrå som är kär i sin egen spegelbild. Just att avvika från det typiska utseendet tror jag påverkar samt att jag alltid kör själv.

Anyway, det var "bakgrunden". Hursomhelst står det nästan varje ggr jag kör någon bakom mig och kollar in mitt utförande under minst hälften av mina reps. Ibland står de och kollar alla 10 (om det nu är så många jag kör). Blir distraherad och irriterad som fan. Visst, jag kör långitfrån strikt på många övningar, men att kolla in alla repsen???

owster
2008-02-29, 05:17
åter igen,stör mej på folk som inte kan sköta sitt.
spelar ingen roll vad man gör,står man och passar en annan så rå blängs det,står man och kör någon övning och sköter sitt så rå blängs det,står man och försöker förklara för min tränings kompis hur en övning ska utföras(han vill ha hjälp) så rå blängs det.
avundsjuka är en sån börda,varför inte bara släppa den och börja träna så att dom själva får den fysik som dom nu är så avundsjuk över,förstår inte det riktigt,förstår inte varför dom hellre förederar att stå och gnälla/grina hos sina kompisar än att göra någonting åt det hela.

skönaste kommentaren var när min kompis sa "är dom där bögar eller?" när han hade sett hur dom hade stått och rå blängt:D och tja,avundsjuka eller bögar,thats the question.

Personligen stör jag mig på muppar som tror de är stora och intalar sig själva att folk kollar på dem för att de beundrar deras fysik.

KniveN
2008-02-29, 05:22
Personligen stör jag mig på muppar som tror de är stora och intalar sig själva att folk kollar på dem för att de beundrar deras fysik.

Klassiker!

Animalistic
2008-02-29, 07:36
Personligen stör jag mig på muppar som tror de är stora och intalar sig själva att folk kollar på dem för att de beundrar deras fysik.

haha!
+ 100,000

Cilia
2008-02-29, 08:26
Kanske inte störande, men jävligt roligt. Jag hänger nu ut en privatperson offentligt. Elakt, men man får fan skylla sig själv.

Henrik Schyffert tränade vid ett tillfälle på samma plats som mig (SATS odenplan i Sthlm) och körde marklyft med sin kompis.

Klockan var kanske 9 på kvällen och det var ganska lite folk på gymmets del med fria vikter, kanske 10 (vid högtid dvs 6-7 är det säkert 30++) och lugnt och ganska tyst.

Bortsett från Henrik.

Han var i takt att dra ett marklyft på 150 kg, vrålade rejält och lyfte därefter vikten för kung och fosterland med en bananrygg så rejäl att jag knappt kunde titta. Vikten lyfte han cirka 1 cm från golvet, därefter ryckte och slet han så gott det gick för att till slut få sätta ner vikten.

Det var uppenbart att han inte ens var nära. Men det stoppade honom inte. Efter ____2___ SEKUNDERS vila gör han ett nytt försök! Och nej, det var inte närmare.

Som en liten sidekick av detta minst sagt extrema inslag så kördes det sedan latsdrag på cirka 10 plattor för tung vikt där ordet gung och naturlig rörelse fick en ny innebörg. Självklart med medföljande skrik och stön och en rejäl avslutande smäll då vikterna släpptes tillbaka under den s k "excentriska" fasen. Ungefär samtidigt som plattorna small i varandra (cirka 0.01 sek efter att han hade släppt) hade även Henrik stormat ut ur lokalen i vad som såg ut som ett Roidrage.
Det enda problemet i det där som jag kan se är ev att han slänger ner vikterna och ev skriker för högt.

Det kan påverka andras träning.
Huruvida han tränar för tungt eller inte kan jag inte alls förstå hur det ska störa dig?

Nixon
2008-02-29, 08:29
Det mesta har redan sagts, folk som inte hänger tillbaka vikter mm.

Folk som släpper ljudlösa fisar så att hela gymmet luktar som valfritt 1800-talsdass. Mmmm....motivationen stiger, dock inte till att träna.

Nej, jag vill inte lyssna på lugna favoriter eller avslappnande inka musik oavsett vilket "tema" gymmet än har för dagen.

Folk som med plutande underläpp står och beundrar valfri muskel under ett set, helst mitt framför ögonen på en själv så att man inte kan undgå dom.

Folk som står en halvmeter ifrån och tittar på en när man kör själv och frågar efteråt; Jaha, hur gick det där då? Brukar oftast kombineras med ofrivillig peppning under själva övningen.

Handcuff
2008-02-29, 08:30
Att lubba in naken i duschen när man har en bög-pedofil på 45år efter sig är inte vad jag kallar smart *rolleyes*

Gahaha :laugh:

Detta måste vara dagens...haha!

jontahontas
2008-02-29, 09:32
Det enda problemet i det där som jag kan se är ev att han slänger ner vikterna och ev skriker för högt.

Det kan påverka andras träning.
Huruvida han tränar för tungt eller inte kan jag inte alls förstå hur det ska störa dig?

Det storde mig aldrig. Daremot ar det bland det sjukaste jag nagonsin sen jag for forsta gangen satte min fot pa ett gym.

Du maste val anda halla med att det handlar om sammanhang och installning till vad man haller pa med. Varken skrika, kasta vikter eller nagot av det dar ar val egentligen ett problem, komiskt eller storande utan det handlar snarare om sattet det gjordes pa.

Kan tillagga att gympersonal gick och stadade undan efter och snackade med folk runt omkring att han alltid beter sig som ett svin, har noll sjalvinsikt och tror han ar storst bast och starkast i varlden. Knepigt pa internet nar det bara ar text man kan forhalla sig till :)

mangemani
2008-02-29, 18:14
Personligen stör jag mig på muppar som tror de är stora och intalar sig själva att folk kollar på dem för att de beundrar deras fysik.

efter det inlägget så får jag känslan utav att du är en utav dom avundsjuka som står och rå blänger.

KniveN
2008-03-01, 00:34
efter det inlägget så får jag känslan utav att du är en utav dom avundsjuka som står och rå blänger.

Om jag inte har fattat det fel så är "Bosvedjans atlet klubb" ett gym för dom som bor i Bosvedjans bostadsområde? Stämmer detta så kan det väll inte vara så speciellt svårt att vara en av dom större... Är det även där du är PT?

Viktor_Balck
2008-03-01, 00:44
skönaste kommentaren var när min kompis sa "är dom där bögar eller?" när han hade sett hur dom hade stått och rå blängt:D och tja,avundsjuka eller bögar,thats the question.

Helt klart Top Ten när det gäller sköna kommentarer 2008, om det nu inte var förra året dvs.

Timme
2008-03-01, 00:45
Kanske inte störande, men jävligt roligt. Jag hänger nu ut en privatperson offentligt. Elakt, men man får fan skylla sig själv.

Henrik Schyffert tränade vid ett tillfälle på samma plats som mig (SATS odenplan i Sthlm) och körde marklyft med sin kompis.

Klockan var kanske 9 på kvällen och det var ganska lite folk på gymmets del med fria vikter, kanske 10 (vid högtid dvs 6-7 är det säkert 30++) och lugnt och ganska tyst.

Bortsett från Henrik.

Han var i takt att dra ett marklyft på 150 kg, vrålade rejält och lyfte därefter vikten för kung och fosterland med en bananrygg så rejäl att jag knappt kunde titta. Vikten lyfte han cirka 1 cm från golvet, därefter ryckte och slet han så gott det gick för att till slut få sätta ner vikten.

Det var uppenbart att han inte ens var nära. Men det stoppade honom inte. Efter ____2___ SEKUNDERS vila gör han ett nytt försök! Och nej, det var inte närmare.

Som en liten sidekick av detta minst sagt extrema inslag så kördes det sedan latsdrag på cirka 10 plattor för tung vikt där ordet gung och naturlig rörelse fick en ny innebörg. Självklart med medföljande skrik och stön och en rejäl avslutande smäll då vikterna släpptes tillbaka under den s k "excentriska" fasen. Ungefär samtidigt som plattorna small i varandra (cirka 0.01 sek efter att han hade släppt) hade även Henrik stormat ut ur lokalen i vad som såg ut som ett Roidrage.

Jag blir imponerad av att Henrik öht tränar marklyft. Det var coolt! Men han ska nog ge sig på 140 innan han går på 150 nästa gång.

Cilia
2008-03-01, 12:46
Det storde mig aldrig. Daremot ar det bland det sjukaste jag nagonsin sen jag for forsta gangen satte min fot pa ett gym.

Du maste val anda halla med att det handlar om sammanhang och installning till vad man haller pa med. Varken skrika, kasta vikter eller nagot av det dar ar val egentligen ett problem, komiskt eller storande utan det handlar snarare om sattet det gjordes pa.

Kan tillagga att gympersonal gick och stadade undan efter och snackade med folk runt omkring att han alltid beter sig som ett svin, har noll sjalvinsikt och tror han ar storst bast och starkast i varlden. Knepigt pa internet nar det bara ar text man kan forhalla sig till :)

Då har du inte varit med om mycket på gymmet.
Kanske ska grattulera dig till det.

Det stör mig när folk kastar med vikter och slänger saker eller inte städar efter sig. Även om dom skriker. Dom kan göra det mesta men när det påverkar min träning så stör det mig.

Det är många på Odenplan som beter sig.
Henrik tycker jag låter som en normal Odenplantränare.



Jag blir imponerad av att Henrik öht tränar marklyft. Det var coolt! Men han ska nog ge sig på 140 innan han går på 150 nästa gång.
Jag blev också lite impad.
Han har iaf en enorm vilja. Det ska till mycket för att ta sig ann starka marklyft.

Greg
2008-03-01, 13:10
Det mesta har redan sagts, folk som inte hänger tillbaka vikter mm.

Folk som släpper ljudlösa fisar så att hela gymmet luktar som valfritt 1800-talsdass. Mmmm....motivationen stiger, dock inte till att träna.

Nej, jag vill inte lyssna på lugna favoriter eller avslappnande inka musik oavsett vilket "tema" gymmet än har för dagen.

Folk som med plutande underläpp står och beundrar valfri muskel under ett set, helst mitt framför ögonen på en själv så att man inte kan undgå dom.

Folk som står en halvmeter ifrån och tittar på en när man kör själv och frågar efteråt; Jaha, hur gick det där då? Brukar oftast kombineras med ofrivillig peppning under själva övningen.

Om man lägger sjukt höga brakare?

Är man fisnödig, så är man. När jag kör mina mark/knäböj tänker inte jag knipa till bara för att jag känner att en fis är på G. Kommer den så kommer den.

tommie-92
2008-03-01, 13:19
Om man lägger sjukt höga brakare?

Är man fisnödig, så är man. När jag kör mina mark/knäböj tänker inte jag knipa till bara för att jag känner att en fis är på G. Kommer den så kommer den.

Precis, kommer den så kommer den, dom andra behöver ju inte lukta :D, andas med munnen istället!

Gosti123
2010-12-07, 19:48
Stör och stör, men det är lite lustigt med killarna som lastar på alldeles för mycket vikt i bänken och kör halva repetitioner.

EDIT: Fin bump :D

davvvan
2010-12-07, 20:20
De med rövlyft och sjuk studs? Som tror att de är starka. Jävla spännissnorungar.

limenka
2010-12-07, 20:22
När någon lastar på alla tior i källarn för att det ska se ut som mycket vikt.

Annars stör sig nog folk mer på mig än jag på dem :D

Rikard Jansson
2010-12-07, 20:22
De med rövlyft och sjuk studs? Som tror att de är starka. Jävla spännissnorungar.

Nej han syftar nog på de som kör med tröja och kloss. Halva repetitioner :D

coolboynesko
2010-12-07, 20:38
Stör mig mest på en person som går runt och luktar som en blöthund!

lurk
2010-12-07, 21:08
Idag när jag låg och körde hantelpress kom gymmets mest översociala gubbe och började kittla mig under armarna.

Dem flesta på gymmet igonerar honom rejält men jag brukar alltid heja och växla ett par ord för karmans skull.
Som tur var så var jag i mitt uppvärmings-set annars hade det fan kunnat gått illa.
Blev så förvånad över tilltaget att jag inte ens blev arg. Så djävla random liksom.

Edit: kanske borde postat i "roliga saker som hänt på ditt gym"-tråden eller vad den heter..men men.

Fick åtminstonde människan att lova att aldrig göra om det på vare sig mig eller någon annan.

Apos78
2010-12-07, 21:09
:laugh:Idag när jag låg och körde hantelpress kom gymmets mest översociala gubbe och började kittla mig under armarna.

Dem flesta på gymmet igonerar honom rejält men jag brukar alltid heja och växla ett par ord för karmans skull.
Som tur var så var jag i mitt uppvärmings-set annars hade det fan kunnat gått illa.
Blev så förvånad över tilltaget att jag inte ens blev arg. Så djävla random liksom.

Fick honom dock att lova att aldrig göra om det på vare sig mig eller någon annan.

:laugh:

Phille
2010-12-07, 21:13
Idag när jag låg och körde hantelpress kom gymmets mest översociala gubbe och började kittla mig under armarna.

:laugh: hahah vafan? Jadu ...folk...! :D

wo0ord
2010-12-07, 21:13
Hatar folk som glor...

svennebanan
2010-12-07, 21:48
Folk som går omkring barfota. Äckligt!