handdator

Visa fullständig version : Ökad träningsmängd (kondition) - underlätta återhämtning?


jepp
2008-01-15, 15:06
Kan ingenting om kosttillskott och försöker lära mig. Det är lite knepigt eftersom det är nya begrepp för mig, jag har ingen översiktsbild, och jag vet inte riktigt vad jag ska söka på. Eftersom jag inte riktigt vet vad jag ska söka på kanske jag har missat nån uppenbar tråd också... Vill nån slänga ur sig antingen lite tips eller ord att söka på hade jag varit tacksam!

Det handlar om en period med ökad träningsvolym (inte intensitet), och jag tänkte försöka läsa in mig på vilka kosttillskott som kan vara aktuella. Gäller framförallt konditionsträning i olika intensitet (plus ett par pass lättare styrka per vecka). Minskad muskelnedbrytning och snabbare återhämtning är vad jag är ute efter ungefär. Tror jag. Huvudsyftet är inte att öka imuskelmassa utan att tåla träningen bättre alltså. Är det nåt mer jag är ute efter i en sån här period så kan jag inte formulera det, men hjälp mig gärna. :)

Kolhydrater och protein efter träning- check. Men sen då? Grenade aminosyror-valin, isoleucin och leucin? Slow protein? Glutamin? Tänkte läsa om det i alla fall. Och sen försöka avgöra vad som är överkurs och vad som jag kanske skulle testa. :D Vad mer borde jag titta på?

Tack o tack!

skaparn
2008-01-15, 17:26
EsaPro och maltodextrin

Pepz
2008-01-15, 23:37
Vitargo. och kanske EAA. eller den eminenta produkten HydraPro