handdator

Visa fullständig version : Byta ut IT-system - dagens sätt att visa att man gjort något


Snafu
2008-01-15, 13:58
Hej,

Jag jobbar på ett företag där det används allehanda IT-system (kanske inte det bästa ordvalet men för lätthetens skull använder jag det).

Ett av dessa system är till för att logga diverse saker, ungefär där man lägger in en ticket, typ. Hursomhaver, är det bara jag eller är det så att ny VD:ar eller dylikt gärna tror/ser att byta ut ett IT-system är ett sätt att visa "att man gjort något"? Liksom, det kan man skriva ner på CV:et.

Jag ville bara ventilera min frustration. Detta är det tredje systemet vi nu ska använda oss av på lika många år. Jelp. Och jag blir indragen. Fan.

Snafu
2008-01-15, 13:58
I am not a people person, speak to someone else.

Piranha
2008-01-15, 14:03
Hej,

Jag jobbar på ett företag där det används allehanda IT-system (kanske inte det bästa ordvalet men för lätthetens skull använder jag det).

Ett av dessa system är till för att logga diverse saker, ungefär där man lägger in en ticket, typ. Hursomhaver, är det bara jag eller är det så att ny VD:ar eller dylikt gärna tror/ser att byta ut ett IT-system är ett sätt att visa "att man gjort något"? Liksom, det kan man skriva ner på CV:et.

Jag ville bara ventilera min frustration. Detta är det tredje systemet vi nu ska använda oss av på lika många år. Jelp. Och jag blir indragen. Fan.

Självklart att en ny VD vill röra om lite i grytan så han ses som driftig av personalen och av kunder, alternativen är ju gå på och såga i personal istället.

Det är bara att bryta ihop..

JJ
2008-01-15, 14:05
Sån jävla klassiker.

ArcTiC
2008-01-15, 14:05
...och gå vidare...

INte insatt men antar att det är ett skapligt hallå iom införnade av nytt IT system?

zishen
2008-01-15, 14:22
Byta logga och/eller slogan är nåt som brukar hända här där jag jobbar.

kharon
2008-01-15, 14:32
Det är bra att byta ut fungerande system! Håller sysselsättningsgraden på topp! :thumbup:

Albatross
2008-01-15, 17:34
Människor som inte kan anpassa sig till nya arbetssätt och rutiner borde bytas ut mot maskiner. De kan man åtminstone programmera om relativt snabbt.