handdator

Visa fullständig version : mat för viktuppgång & muskler


JConfidence
2008-01-15, 13:01
Hej!

Jag har alltid varit smal och vägt lite. Är snart 21 år och 167cm, har de senaste åren vägt mellan 45-49kg. Jag har haft lätt att svimma om jag inte ätit och har då inte tränat någonting.
Nu väger jag ca 51 och har börjat träna Taekwon-Do sedan 3 månader, 2ggr i veckan. Sjuk träningsvärk men är superkul!

Jag undrar om någon vet tips på vilken mat jag bör äta, dels för att gå upp i vikt och för muskelstimulering?

Tack på förhand :)

mela
2008-01-15, 13:14
Ät husmanskost. Ät ofta. Ät mycket.

HoppeR
2008-01-15, 13:18
Mela says it all.

Ät på och se till att få i dig tillräcklgit med protein/fett!

dam00r
2008-01-15, 19:34
Biffar, såser, pasta, gräddtårtor, glass

Handcuff
2008-01-15, 19:59
Biffar, såser, pasta, gräddtårtor, glass

Är dessa lite extra bra?

Som andra sagt. Ät mer!

Chrillee
2008-01-15, 23:37
Är väl som mela säger (trots att hon är en liten kaffedriven kanin)

Men sen ska man väl äta bra mat, inte bara ät allt möjligt jox för att gå upp, du lär ju gå upp om du spenderar dagarna på donken. Men man vill ju ha hälsosam och kvalitativ mat också imo =)

Fjällbrynt
2008-01-15, 23:39
de har tidigare sagts att om man vill gå upp kan du till exempel ha lite extra olja på maten för att öka energitätheten

Arnold Armstrong
2008-01-19, 22:59
Ät mycket fet mat. Ost Nötter Ägg Korv då går du garanterat upp. Sedan är det bara att omvandla det till muskler. Tex om du kokar pasta koka inte bara 1 portion utan 3. Oftast underdoserar de portionsberäkningen kraftigt!

Morty
2008-01-19, 23:03
Nu jävlar är vi igång och omvandlar fett till muskler och grejer :D

Raggis
2008-01-19, 23:09
46139

Greg
2008-01-20, 02:03
Husmanskost. Få igång ett kostschema där du äter 5-7 gånger per dag med 2-3 timmars mellanrum. Där du såklart börjar med en måltid när du vaknat upp. Tillexempel:

0700: Frukost

1000: Mellanmål

1300: Lunch

1600: Mellanmål

1900: Middag

2200: Mat innan läggdags

Alternativt är att äta som Dave Tate, då lär du gå upp i vikt:

5:00 AM: Wake Up

Ate 4 Pop-Tarts and drank three cups coffee

5:00-7:00 AM: Work

Answered emails and worked on the EliteFTS site

7:10 AM: Pre-Workout Meal

McDonalds #5 with 2 apple pies and 1 large coffee

7:30-8:30 AM: Train

First 20 minutes was dynamic warm-up and mobility work with very aggressive stretching. I then did some sledgehammer and arm work. I drank the coffee during the session.

8:30 AM: Post-Workout Drink (2 Ultra Fuels!!!)

8:30-12:00 PM: Working at the Gym

I spent this time preparing the weightroom for a photo shoot, answering emails, and reviewing business indicators for the week.

1:00 PM: Went Home

On the way home to take care of my sick son for the afternoon, I ate a Burger King chicken sandwich meal with extra mayo. I hate chicken breasts and only eat the breaded stuff. I also ate onion rings and a Snickers pie. I drank Dr. Pepper along with my meal.

1:00-5:00 PM: Worked on a Presentation and Napped

During this time, I knocked out 6 mini-Snickers (no idea where they came from, but they were on the kitchen counter and in my book that makes them fair game). I also ate 5 lunch size bags of chips. We buy these so we don't eat so many at one time. Oops. I also had a few packs of Disney fruit snacks (we get them for the kids but I eat most of them).

5:00-6:00 PM: Make Dinner for the Kids

All hell breaks loose as we try to make dinner for the kids. With one sick and the other one ornery as hell, it was not good times. I forgot to eat until they were done and then I was hungry as hell. I popped 4 hot dogs in the microwave and ate them on 4 pieces of whole wheat bread with ketchup. I also had 3 lunch bags of chips and 3 glasses of sugar-free Tang.

7:00 PM: Put the Kids to Bed

Of course, I got hungry again. I fired up the oven and cooked up 6 giant cinnamon roles with icing. Yes, I ate all of them with a huge glass of milk.

9:00-11:00 PM: Emails and Work on Seminar

During this time I ate 4 Pop-Tarts and drank a big glass of milk

In the end, today was a good eating day. I have no idea what tomorrow will be like. However, tomorrow is squat day. We train at 9:00 and I'd like to go to Bob Evans restaurant beforehand to load up.

piraten99
2008-01-20, 10:00
Hej!

Jag har alltid varit smal och vägt lite. Är snart 21 år och 167cm, har de senaste åren vägt mellan 45-49kg. Jag har haft lätt att svimma om jag inte ätit och har då inte tränat någonting.
Nu väger jag ca 51 och har börjat träna Taekwon-Do sedan 3 månader, 2ggr i veckan. Sjuk träningsvärk men är superkul!

Jag undrar om någon vet tips på vilken mat jag bör äta, dels för att gå upp i vikt och för muskelstimulering?

Tack på förhand :)


Du väger 50 kg bly på 1,67 m finskpinne. Det spelar ju ingen roll egentligen hur ofta du äter bara du ser till att äta ordentligt när du väl äter. Och om du då inte har går upp i vikt så har du inte ätit ordentligt, så du äter du mer!!!
Så enkelt är det.

SHUMMAN
2008-01-20, 10:12
sen om du inte går upp i vikt så äter du för lite.

davvvan
2008-01-20, 13:43
Ät samma mat som du brukar, husmanskost, skräpmat osv, men ät MER. Kanske blanda in olja och någon extra sås ifall det känns tungt att få i sig nog mycket mat. Det funkar för mig.