handdator

Visa fullständig version : Axelbredd


IggaN
2008-01-15, 09:35
Hejsan!

Efter att ha tränat i ca 3 månader så är jag väldigt irriterad på min axelbredd. Jag är 17 år och 3 månader, 185 cm lång och väger 71 kg. Jag har inte oerhört kort axelbredd men tycker att det inte är tillräcklig för att se ut som en biff. :furious:

Hur kan man då få större axelbredd? Är det bara att forsätta träna axlar så kommer det, ta kalciumtabletter för jag tror att jag har underskott av kalcium för jag dricker/äter inte mycket mjölkprodukter och sådant, bara att vänja sig på sin axelbredd och tappa hoppet om bredare, eller att det kommer när jag blir lite äldre?

Tack på förhand!

King Grub
2008-01-15, 09:37
Bygga axelmuskler, som du säger. Skelettet är den stora avgörande faktorn, och där är det dina gener som avgör. Har du breda axlar naturligt, så har du, annars inte, och det finns inget du kan göra åt det.

pragmatist
2008-01-15, 09:53
185 cm lång och väger 71 kg

Problem identifierat!

I övrigt är det som King Grub säger, längden på dina ben avgör i stort sett storleken på din kropp och den är genetisk (om vi bortser från radikal kirurgi).

IggaN
2008-01-15, 10:56
Okej, nu har jag fattat, tack så mycket för de snabba svaren!

Problem identifierat!

I övrigt är det som King Grub säger, längden på dina ben avgör i stort sett storleken på din kropp och den är genetisk (om vi bortser från radikal kirurgi).


Okej, så du menar att jag ska lägga på mer kilo, för det har jag redan gjort och det ökar, så kilon kommer sakta men säkert. Men det blir väl att pumpa axlar extra mycket då. :)

Rahf
2008-01-15, 10:58
Okej, nu har jag fattat, tack så mycket för de snabba svaren!




Okej, så du menar att jag ska lägga på mer kilo, för det har jag redan gjort och det ökar, så kilon kommer sakta men säkert. Men det blir väl att pumpa axlar extra mycket då. :)

Det Pragmatist syftar på är att din vikt är i det lägre laget för den längden. Du är med andra ord en lättviktare just nu. Kötta på bara, det kommer i sinom tid.

IggaN
2008-01-15, 12:25
:hbang: Det Pragmatist syftar på är att din vikt är i det lägre laget för den längden. Du är med andra ord en lättviktare just nu. Kötta på bara, det kommer i sinom tid.

Ja, det var så jag förstod det också. :) Men jag ville bara säga att jag ökar i vikt hela tiden nu, så det kommer.