handdator

Visa fullständig version : Hur mycket skojas det egentligen om Nazismen?


Alexlindgren
2008-01-15, 00:16
Jag har alltid undrat det. Är det bara jag och mina klasspolare som håller på och driver om detta? Hur utbrett är det?

Är det bara vi som fördriver lektionstiden genom att rita spektakulära skapelser av hakkors i anteckningsböckerna?
Är det bara vi som då och då (oftast) hälsar på varandra på morgonen genom "Hitler hälsningen"?

Vet att det kan tyckas idiotiskt, men ingen av oss tror på den här ideologin. Varför ska man vara tyst om det som hände för 60 år sedan, varför ska just det här ämnet vara en sån tabu?

Det skojas om allt, varför inte nazismen?

tobbo
2008-01-15, 00:20
Jag personligen skojar lika mycket om nazismen som allt annat, så mogen är jag *flex*

Alexlindgren
2008-01-15, 00:20
Jag personligen skojar lika mycket om nazismen som allt annat, så mogen är jag *flex*

Det politiska korrekta svaret.

Stämmer det med verkligheten? ;)

Raggis
2008-01-15, 00:20
Ja, jag ritar hakkors på allt jag ser. Mer HEIL HEIL HEIL åt folket!

Batman
2008-01-15, 00:21
Drivs för lite om det, sjukt skoj.
mina klasskompisar skojade oxå på det viset, kanske inte hakkors i böckerna men lite hail istället för morsning var det allt.

tobbo
2008-01-15, 00:23
Det politiska korrekta svaret.

Stämmer det med verkligheten? ;)

Om du menar att jag ljuger? Jag har slutat med "Hej" och gör mest Heil nu. (och eftersom jag är halv sydamerikan så får jag skämta om sånt och även om svarta och judar.)

mela
2008-01-15, 00:25
Att skämta om massmord osv verkar inte alls särskilt roligt. Det lever fortfarande folk som upplevt nazismen på nära håll och som farit illa av detta. Jag tycker att det är respektlöst att skämta om det. Precis som att skämta om att alla negrer är slavar osv. Idiotiskt.

Att heila är dessutom olaglig.

tjabon
2008-01-15, 00:26
En av mina goda vänner lekte Hitler med sin
ettårige son igår:
kammade sidbena, ritade mustasch, heilade med lillgrabbens
arm o.s.v.
Vi höll på att dö av skratt........:laugh:

ps Mela:

Min mor och mormor satt i tyska läger.
Halva släkten är utraderad.

maaherra
2008-01-15, 00:26
Min fascination för att rita hakkors försvann någon gång i sjuan-åttan.

Däremot händer det att man säger "Heil" eller i närmsta kretsen "Zieg Heil" när man säger hej då, fast är väl mer undantag än regel. Tycker dock personligen det är bättre att förlöjliga nazismen än att tillskriva den något slags allvar genom tabu

dared
2008-01-15, 00:28
Jag tycker det kan vara kul och skämta om det ibland även om jag inte gör det speciellt ofta. Man skämtar ju och förlöjligar Hitler. Jag tycker det är rätt kul*whistle*

Tror rätt många "gäng", som inte är torrbollar eller för gamla, har en hel del icke PK-skämt.

dared
2008-01-15, 00:30
. (och eftersom jag är halv sydamerikan så får jag skämta om sånt och även om svarta och judar.)

Sjukt orättvist. :D

tobbo
2008-01-15, 00:32
Ja, jag vet. Alla mina blonda kompisar är så avundsjuka ;)

LadyG
2008-01-15, 00:39
Det skojas om allt, varför inte nazismen?

Kanske inte så många som tycker massmord är roligt?

Bara för att man inte skojar om något betyder det inte att det glöms bort eller tigs om det.

rolf
2008-01-15, 00:43
Ja, jag driver med nazismen ganska ofta. Som alla andra ideologier.
Känns som denhär hör hemma i denna tråd. :D

W1saArRZDFg

dared
2008-01-15, 00:45
Kanske inte så många som tycker massmord är roligt?

Bara för att man inte skojar om något betyder det inte att det glöms bort eller tigs om det.

Alltså tror knappast folk tycker massmordet i sig var speciellt roligt (förutom vissa nazister) utan det är själva grejen att det är så sjukt icke PK som är roligt. Dessutom såg ju Hitler, minst sagt, rätt lustig ut.

Men som sagt skämt som är riktigt opolitiskt korrekta är riktigt roliga. T ex Stingrockan som Steve erwin glider runt med på satans fest i South Park var sjukt kul även om det är tragiskt att han dog. (avsnittet sändes väl typ 1 vecka efter vilket gör saken ännu roligare/sjukare)

maaherra
2008-01-15, 00:47
Ja, jag driver med nazismen ganska ofta. Som alla andra ideologier.
Känns som denhär hör hemma i denna tråd. :D


Hahahahahahaha :laugh:

LadyG
2008-01-15, 00:59
Alltså tror knappast folk tycker massmordet i sig var speciellt roligt (förutom vissa nazister) utan det är själva grejen att det är så sjukt icke PK som är roligt. Dessutom såg ju Hitler, minst sagt, rätt lustig ut.

Men som sagt skämt som är riktigt opolitiskt korrekta är riktigt roliga. T ex Stingrockan som Steve erwin glider runt med på satans fest i South Park var sjukt kul även om det är tragiskt att han dog. (avsnittet sändes väl typ 1 vecka efter vilket gör saken ännu roligare/sjukare)

Om det är komik i stil med 'Det våras för Hitler' så kan jag förstå, för det var ju genialiskt gjort.

dared
2008-01-15, 01:10
Ja, jag driver med nazismen ganska ofta. Som alla andra ideologier.
Känns som denhär hör hemma i denna tråd. :D



Den videon var riktigt välgjord och rolig :D Den där Linda Benzing Videon är rätt rolig också.

Chris
2008-01-15, 01:23
Tycker det är skitkul i skolan att när någon tittar bort från sina anteckningar så ändrar man deras plustecken till hakkors. Skolan är tråkig, så nånting måste fördriva tiden på föreläsningarna. I min klass är aldrig anteckningsblocket säkert. Utöver det så skämtar jag inget om sånt.

manko
2008-01-15, 01:28
kanske dessa passar in?

37KlJilcvbw


CuIvbG67UT8


http://www.AndersMx.se

egge
2008-01-15, 01:31
Klart det är okej att skoja om nazismen men jag ser inte riktigt det roliga i att kladda hakkors.

Ursäkta Röran kan vara det bästa tv-programmet som någonsin gjorts.

manko
2008-01-15, 01:33
Rita hakkors är väl lite gay. Men att ge en polar en heil nångång är väl inte så farligt.

Frida.B
2008-01-15, 01:36
jag skojar om det i den grad att jag driver med det... för några år sedan var det en gala i sverige, kommer inte ihåg vad för gala men var väl för barn eller något. Då hade de gjort en fake dokumentär (som folk verkligen trodde var riktig) och jag brukar ta citat därifrån som - vem e den där sieg heil egentligen? ... sånt tycker jag är roligare än att stå och heila och leka hitler

olwe
2008-01-15, 01:44
Mela borde äta en pepparkaka.

Det är klart man kan göra oPK-skämt FFS. Jäkla torrisar som går omkring och tar illa upp för saker.

Frida.B
2008-01-15, 01:46
kanske dessa passar in?




http://www.AndersMx.se

garvar varje gång. för hennes skull hoppas jag hon e med på det... men jag hade också valt Leni

Muskelbyggaren
2008-01-15, 02:22
Haha, ni är inte ensamma. "Nazistisk strikthet" var under gymnasietiden en röd tråd i allehanda skämt rörande bemötanden från lärare, hur man styrketränade, hur man mycket och vad man åt, attityden, ja den fanns ständigt där. Det hela började nog under någon lektion i högstadiet när Hitler och hans ideal kom på tapeten för första gången. Möjligen något svårt att förstå för utomstående, men roligt var det!

Shakemynuts
2008-01-15, 06:43
Att skämta om massmord osv verkar inte alls särskilt roligt. Det lever fortfarande folk som upplevt nazismen på nära håll och som farit illa av detta. Jag tycker att det är respektlöst att skämta om det. Precis som att skämta om att alla negrer är slavar osv. Idiotiskt.

Att heila är dessutom olaglig.

Jag tror du missupfattar typ, allt.

Det är inte massmorden det skämtas om, utan nazismen. Massmorden är hemskt, väldigt hemskt men nazismen är underlig och lustig. Väldigt komiskt att skämta om.

Tomten
2008-01-15, 07:27
När jag bodde på ett kollektiv där det bara bodde en massa hårdrockare så var hälsningen "seig satan" väldigt populär ett tag. :D

Hitler är kul att skämta om.

mini
2008-01-15, 07:34
Jag har inga problem med skämt om nazismen. Däremot har jag svåra problem med trista poänglösa skämt.

ha:cl
2008-01-15, 07:46
skämtar om det, ja.

Btw: Alexlindgren, du är medlem på mnf va :)?

Exdiaq
2008-01-15, 07:56
Man trampar alltid någon på tårna när man skämtar, om man inte kör skämt som "det kom en tomat gående, han korsade gatan och blev överkörd. vad blev han?".

Jag har inte några problem med nasse-skämt iaf :)

Koloftw
2008-01-15, 07:57
http://youtube.com/watch?v=FCz27u_Zi1I

Lite smårolig :)

Linda Bengtzings "Alla flickor utom jag" i Hitler-format.

Ganymedes
2008-01-15, 08:29
NATURLIGTVIS ska man få skämta om Hitler & co! Så länge man har lite känsla för när det passar sig. Jag har själv släkt som upplevt den tiden och knappast längtar tillbaka. Men att försöka göra Hitler till någon Voldemort som man inte ens får nämna vid namn utan att spotta tre gånger, det är bara dumt. Nä, han förtjänar att göras till åtlöje.

Glömmer aldrig sketchen där nazisterna fick vara med och hjälpa till i samhället. Nån gammal tant stod och hängde tvätt på en lina som var spänd mellan två nazisters heilande armar. Den ene började bli trött i armen och få mjölksyra, varpå linan i hans ände sänktes en aning. Då sprang kärringen fram och skrek med hetsig röst "sieg heil! sieg heil!" varpå nassen helt plötsligt fick lite extra kraft och sträkte upp handen. Förbannat skoj, kanske inte när man återberättar dock. :)

Man trampar alltid någon på tårna när man skämtar, om man inte kör skämt som "det kom en tomat gående, han korsade gatan och blev överkörd. vad blev han?".


Exakt. Det finns ALLTID någon som kan överpolitisera (eget ord btw) saker. Det där med tomaterna... Hur roligt är det då, om någon känner en person som blev överkörd och utsmetad över gatan nyligen? Typ.


Jävla tramsande. "Man får inte sträcka armen i 45 graders vinkel". Det finns för faen en teknik i (itf) Taekwon-do som ser ut som ett klockrent heil. Ska man hoppa över den då? :cryout:

Frida.B
2008-01-15, 08:33
Man trampar alltid någon på tårna när man skämtar, om man inte kör skämt som "det kom en tomat gående, han korsade gatan och blev överkörd. vad blev han?".

Jag har inte några problem med nasse-skämt iaf :)

äh det finns alltid någon som kände någon som blivit påkörd

edit:läste ovan nu

Rex
2008-01-15, 09:05
Brukar skämta om allt :P Jag tror nog att folk skämtar mer om nazismen än andra ideologier.

Patriarch K
2008-01-15, 09:35
Jag tror att det är ganska utbrett över större delen av världen att kladda hakkors och skämta om nazismen. Jag tycker det är roligt jag också och ser absolut inga problem med att folk klottrar hakkors i anteckningsböcker osv osv...
Jag vet inte vad jag ska tycka om personer som tar illa upp av dessa skämt men jag tycker det är otroligt fånigt.
Ingen tycker själva händelsen är rolig, men de gillar att skämta om händelsen och det är skillnad.

Sir Anselm
2008-01-15, 09:36
Jag vet inte om jag tycker att göra Hitler-hälsning i skolkorridoren är något speciellt kul skämt, men det finns ju riktigt bra komik omkring nazism och Hitler, t.ex. Killing-gänget har ju gjort en del kul grejer, men min absoluta favorit är ju Diktatorn med Chaplin, så genialt!

Frida.B
2008-01-15, 09:47
men vad är det som är så roligt med att göra heilhälsning offentligt eller rita hakkors överallt? Ser verkligen inte det roliga i det. Rikitgt kass humor eller så är humor en bortförklaring för att man är riktigt barnslig. Ska man skämta om det ska man iaf driva med nazisterna...

Mescreant
2008-01-15, 10:12
Trodde "Sieg heil" var standardfrasen när man svarar i telefon?

Hitlerhälsningar förekommer, speciellt när jag möter utländska vänner. :D

Mescreant
2008-01-15, 10:14
men vad är det som är så roligt med att göra heilhälsning offentligt eller rita hakkors överallt? Ser verkligen inte det roliga i det. Rikitgt kass humor eller så är humor en bortförklaring för att man är riktigt barnslig.

Det är kul, men visst är jag barnslig. Det som är det roliga.

Ska man skämta om det ska man iaf driva med nazisterna...

Ska? Vadå SKA? *grr*

n1tro
2008-01-15, 10:16
Jag har alltid undrat det. Är det bara jag och mina klasspolare som håller på och driver om detta? Hur utbrett är det?

Är det bara vi som fördriver lektionstiden genom att rita spektakulära skapelser av hakkors i anteckningsböckerna?
Är det bara vi som då och då (oftast) hälsar på varandra på morgonen genom "Hitler hälsningen"?

Vet att det kan tyckas idiotiskt, men ingen av oss tror på den här ideologin. Varför ska man vara tyst om det som hände för 60 år sedan, varför ska just det här ämnet vara en sån tabu?

Det skojas om allt, varför inte nazismen?

den enda gång jag ritade ett hakkors under min gymnasieperiod var på framsidan till ett arbete tror jag. har aldrig varit med om att jag eller ngn jag känner heilat i skolan eller nånting. kanske när man gick i trean fyran och var livrädd men gjorde det ändå för kicken, typ

JustinCredible
2008-01-15, 10:22
Jag hade nån grej i högstadiet då jag låtsades vara nazi i smyg eller vad man ska kalla det. Typ råka heila istället för hej och om jag blev sur så kom det ut några låtsas-ord på tyska med hes röst. Det gjordes med grym finess och var väldigt kul. Allting är kul bara det görs kul liksom. Saker som är gjorda bara för att det är PK är det lamaste som finns.

Frida.B
2008-01-15, 10:49
Ska? Vadå SKA? *grr*

ja annars är man barnslig :smash:

menar du att du och dina polare skrattar när ni heilar offentligt eller ritar hakkors?

Rock'nRoll
2008-01-15, 10:50
Nazism är mycket roligt att skämta om, kanske roligast.

King Grub
2008-01-15, 10:53
Att göra narr av idiotin är bara bra.

Men...

men vad är det som är så roligt med att göra heilhälsning offentligt eller rita hakkors överallt?

Det är inte roligt alls. Det är bara dumt. Skulle jag se någon som gör en hitlerhälsning som trådstartaren, oavsett om det är skämt eller inte, har han mitt förakt.

Rahf
2008-01-15, 10:54
Problemet om man ritar hakkors på något ställe där det kan sitta kvar i några veckor (bänkar, allmänna ytor osv) är att folk verkligen kan tro att det är en nynazist som varit framme.

Personligen så driver jag inte ofta med det, däremot kan det hända.

Stoltz
2008-01-15, 11:08
Jag har inga problem med skämt om nazismen. Däremot har jag svåra problem med trista poänglösa skämt.

Jepp, samma här. Jag kan dra väldigt många råa nazistskämt som faktiskt har en poäng, och det tycker jag är okej. Men jag har väldigt svårt för att se att det faktiskt finns en poäng som är rolig bakom en heilhälsning, att måla mustach på ungen, etc.

Alla har ju sin humor, så visst. Men det verkar så... idiotiskt på något sätt. Sen att rita hakkors - Det fenomenet måste ni som gör det beskriva och förklara varför. Jag vill förstå, men... Jag slutade med fascinationen av den symbolen som bänkkonstverk när jag var tolv.

bubbe
2008-01-15, 11:15
Naziskämt kan vara roliga,

Od0z1KYnpGU

balder
2008-01-15, 11:42
Naziskämt kan vara roliga,

Od0z1KYnpGU

:laugh: :laugh:

Loke
2008-01-15, 12:16
Folkmord ska man inte skämta om, det tyder på väldigt låg moralisk karaktär!

Därmot är det helt ok att driva med det egna folkets rädslor och egenheter som skapar ett fritt och liberalt samhälle på nästan alla punkter utom ett litet fåtal. För vad det kommer ner till är ju att detta inte alls handlar om folkmord, om det gjorde det skulle folk förfasas över sovjets nationalsång lika mycket som heilande tyskar.

Förr fick man inte nämna vargen, för då skulle den komma. Nu får man inte heila, får då kan nazismen återuppstå. Det är precis samma "tanke" som ligger bakom. Det är helt enkelt tabu för att rädslan övergår förnuftet.

Ja, jag tycker fortfarande det är lite kul med allehanda referenser till Nazisterna. Vi brukade inte heila, utan istället göra en sån där romersk hälsning där man visar handflatan. Jag är väl lite barnslig då.

Exdiaq
2008-01-15, 13:24
Glömmer aldrig sketchen där nazisterna fick vara med och hjälpa till i samhället. Nån gammal tant stod och hängde tvätt på en lina som var spänd mellan två nazisters heilande armar. Den ene började bli trött i armen och få mjölksyra, varpå linan i hans ände sänktes en aning. Då sprang kärringen fram och skrek med hetsig röst "sieg heil! sieg heil!" varpå nassen helt plötsligt fick lite extra kraft och sträkte upp handen. Förbannat skoj, kanske inte när man återberättar dock. :)



Vet du möjligtvis vad den heter? Kommer också ihåg den och vill se den igen

kharon
2008-01-15, 15:20
Man ska nog få skoja om nazismen så länge man inte trampar någon på tårna eller sårar någon och alla förstår att det är på skoj.

Det är mycket svårt att veta vad andra människor tar illa upp av, och man bör såklart undvika att skoja om olika saker ute i det publika. Om du står och skojar med dina kompisar på torget och gör hitlerhälsning så sitter kanske nån sitter på nåt café och ser vad ni gör men inte förstår att det är på skoj.

Nimille
2008-01-15, 15:42
Att skämta om massmord osv verkar inte alls särskilt roligt. Det lever fortfarande folk som upplevt nazismen på nära håll och som farit illa av detta. Jag tycker att det är respektlöst att skämta om det. Precis som att skämta om att alla negrer är slavar osv. Idiotiskt.

Att heila är dessutom olaglig.
+1
Couldn't agree more
Finns annat lämpligare att skämta om

maaherra
2008-01-15, 15:50
Att skämta om massmord osv verkar inte alls särskilt roligt. Det lever fortfarande folk som upplevt nazismen på nära håll och som farit illa av detta. Jag tycker att det är respektlöst att skämta om det. Precis som att skämta om att alla negrer är slavar osv. Idiotiskt.

Att heila är dessutom olaglig.

Varför är det då okej för Moderaterna att skämta och kalla sossarna för kommunister?

Kommunisterna har skjutit av betydligt mer människor än nazisterna. Lite dubbelmoral.

Rock'nRoll
2008-01-15, 15:53
Minns när jag lurade i morsan att spelade i ett band som hette "Ubermensche 88". Då va hon lite orolig :)

Mescreant
2008-01-15, 16:40
Precis som att skämta om att alla negrer är slavar osv. Idiotiskt.

Det är om något ännu roligare. Jag som är lite mörkare i hyn brukar få axla rollen som slav när vår riktiga negervän inte är närvarande. Många 'massa', 'uncle tom', och 'big joe' blir det.

http://www.boinaslava.net/mort/wife/hammerzeit.jpg

erks
2008-01-15, 17:22
Ju mindre PK det är, desto roligare är det att skämta om. Tycker jag iaf!

Bärs
2008-01-15, 18:06
Varför är det då okej för Moderaterna att skämta och kalla sossarna för kommunister?

Kommunisterna har skjutit av betydligt mer människor än nazisterna. Lite dubbelmoral.

Därför att kommunism aldrig varit tabu på samma sätt. Många av dagens framträdande politker, journalister och intellektuella har antingen varit kommunister eller sympatiserat med kommunismen. Därför betraktas kommunismen som något i grunden fint som tyvärr inte riktigt gick att förverkliga.

jwzrd
2008-01-15, 18:09
Därför att kommunism aldrig varit tabu på samma sätt. Många av dagens framträdande politker, journalister och intellektuella har antingen varit kommunister eller sympatiserat med kommunismen. Därför betraktas kommunismen som något i grunden fint som tyvärr inte riktigt gick att förverkliga.

Men varför inte? Nazismens utopia har inte heller "genomförts" så man skulle kunna bruka samma formuleringar om det. SS hade rätt feta planer.

regus
2008-01-15, 18:11
Det är väl okej att skämta om nazismen. Men jag förstår inte direkt det roliga med att rita hakkors.

tobbo
2008-01-15, 18:12
Vad menar ni med att rita hakkors, klottra ute eller rita på en lapp för sig själv?

jwzrd
2008-01-15, 18:16
Det handlar om lite vett och etikett helt enkelt. Man skämtar kanske inte om våldtäkter med någon som precis blivit våldtagen, men man bör skämta om våldtäkter om det blir roligt (och ingen tar för illa upp).

tobbo
2008-01-15, 18:19
Det handlar om lite vett och etikett helt enkelt. Man skämtar kanske inte om våldtäkter med någon som precis blivit våldtagen, men man bör skämta om våldtäkter om det blir roligt (och ingen tar för illa upp).

Precis.

Alexlindgren
2008-01-15, 18:29
Att göra narr av idiotin är bara bra.

Men...



Det är inte roligt alls. Det är bara dumt. Skulle jag se någon som gör en hitlerhälsning som trådstartaren, oavsett om det är skämt eller inte, har han mitt förakt.


:(

Spinkot
2008-01-15, 18:35
Det kan väl vara roligt att skämta om nazismen men det känns ju inte så aktuellt direkt. Ideologin är ju såpass demoniserad att det mer eller mindre bara är miffon som tycker att det är häftigt med lite ondska och folkmord som dras till den.

Däremot borde fler våga skämta om radikala muslimer/kristna, ryssland/kina och andra saker som faktiskt är riktiga hot mot den livsstil vi har idag.

Bärs
2008-01-15, 19:06
Men varför inte? Nazismens utopia har inte heller "genomförts" så man skulle kunna bruka samma formuleringar om det. SS hade rätt feta planer.

Varför inte vad då?

Patriarch K
2008-01-15, 19:23
+1
Couldn't agree more
Finns annat lämpligare att skämta om

Lämpligare? Grejjen med skämt är väl lite den att de inte ska vara 100% lämpliga alltid och nazismen är perfekt för det här ändamålet. Att ta illa upp när någon säger sieg heil eller liknande är lika dumt som att bli störtemo när någon råkar säga neger högt och ljudligt. Det är personernas egna associationer de tar illa upp av och inte själva skämtet. Om de bara kunde skippa den där biten som hände för X antal år sedan och kika på skämtet i sig i presens blir det troligtvis roligare. Ingen ska behöva ta illa upp av det då det är 100% harmlöst i sin fysiska form. Den psykiska biten är som sagt enbart psykiskt och den kan man påverka genom att tänka på ett visst sätt vilket vissa uppenbarligen vägrar *gah!*

egge
2008-01-15, 19:59
Hur får man en 4-åring att gråta 2 gånger?
vågar inte skriva svaret.

Frippe_L
2008-01-15, 20:02
Vet du möjligtvis vad den heter? Kommer också ihåg den och vill se den igen

har den på datorn, där heter den bara "handicap"
skrattade som f-n när ja såg den första gången, tror det kom ett leende andra gången med.

Heilar inte som skämt, dock händer det att man skämtar om nazismen och även om väldigt mycket annat som inte är PK, men man får välja tillfälle med omsorg.

Patriarch K
2008-01-15, 20:08
Hur får man en 4-åring att gråta 2 gånger?
vågar inte skriva svaret.

Vet ej? Skriv svaret :naughty:

http://www.AndersMx.se

tjabon
2008-01-15, 21:00
Det finns väl vissa distinktioner inom området.

Att t.ex. driva med nassar och Hitler är ju rätt kul,
att skämta om judar och förintelsen däremot är inte kul.
(tycker jag)

ha:cl
2008-01-15, 21:02
:(

är du medlem på mnf Alex? :)

tejpis
2008-01-15, 22:00
Det vore inte lika roligt om fler gjorde det.

Alexlindgren
2008-01-15, 22:04
är du medlem på mnf Alex? :)

Japp!



Haha, vilken respons jag fick av den här tråden, kul att se. Haha...

Det var fler som höll på med det här än jag trodde *whistle*

mini
2008-01-15, 22:08
Om de bara kunde skippa den där biten som hände för X antal år sedan och kika på skämtet i sig i presens blir det troligtvis roligare. Ingen ska behöva ta illa upp av det då det är 100% harmlöst i sin fysiska form.
Vad är då roligt med sieg heil om du nu tar det ur sin historiska kontext? Att det är harmlöst i "sin fysiska form" är bara ett korkat argument. I princip inget vi säger kan tas ur sitt sammanhang på det sättet. Nu har nazismen funnits och ett ganska stort antal människor skadades och dödades i dess namn. Att tro att det går att sudda ut bara är naivt och dumt.

jwzrd
2008-01-15, 22:11
Varför inte vad då?

Läs inlägget du svarade på, sen ditt, sen mitt.

h1tman
2008-01-16, 12:52
men vad är det som är så roligt med att göra heilhälsning offentligt eller rita hakkors överallt? Ser verkligen inte det roliga i det. Rikitgt kass humor eller så är humor en bortförklaring för att man är riktigt barnslig. Ska man skämta om det ska man iaf driva med nazisterna...

oops, jag trodde det var tvärtom :em:

Shakemynuts
2008-01-16, 13:01
Jag tror folk fortfarande hänger upp sig på vissa saker som att det är själva förintelsen och judarna man driver med. Men det är fortfarande nazisterna det drivs med, när man skämtar om att vara nazist t ex.

Att förkasta 70% av jordens befolkning för att de har en annan hudfärg, eller alla judar för att... ja jag vet faktiskt inte ens varför de hade något emot judarna. Det är ju så skrattretande löjligt och idiotiskt att det förtjänas att skämta om.

appapa
2008-01-16, 14:30
Hitler förlorar sitt XBOX live account: http://www.youtube.com/watch?v=kYvZnTFpip0

Hitler förlorar HD kriget:
http://www.youtube.com/watch?v=friS4OOcdgQ

Sir Anselm
2008-01-16, 15:34
Jag tycker helt klart att det är okej att skämta om nazism och Hitler, men att rita hakkors och göra "Hitlerhälsningar" i skolan låter bara puckat... :smash:

Basil
2008-01-16, 16:22
Kanske kan man skämta om allt

3av_qRR_DWc

Shakemynuts
2008-01-16, 16:54
Jag tycker helt klart att det är okej att skämta om nazism och Hitler, men att rita hakkors och göra "Hitlerhälsningar" i skolan låter bara puckat... :smash:

Ja man kan ju göra det med stil också.
Vilket blir svårt med en sån typ av hälsning eller ett hakkors. Det är inte speciellt mycket komedi med dom 2.

Lucipha
2008-01-16, 17:46
NpRqvCps_MQ

kYvZnTFpip0

mac3-9VXkCA

Lucipha
2008-01-16, 20:36
http://images1.wikia.nocookie.net/uncyclopedia/images/2/2f/Hitlerwatermelon.gif

Rex
2008-01-16, 22:04
Om man kan skoja om att Muhammad är en terrorist och att Jesus hade bajs på snoppen.. Då tycker jag fan att man borde få skoja om judar / nazister / kommunister och allt annat.

Hitler and Göring are standing on top of Berlin's radio tower. Hitler says he wants to do something to cheer up the people of Berlin. "Why don't you just jump?" suggests Göring...

"Two Jews are about to be shot. Suddenly the order comes to hang them instead. One says to the other "You see, they're running out of bullets..."

Sir Anselm
2008-01-16, 22:31
NpRqvCps_MQ

kYvZnTFpip0

mac3-9VXkCA

Ha ha, rappande Hitler var ju faktiskt riktigt bra gjord!!