handdator

Visa fullständig version : Kreatin


calle92
2008-01-14, 21:06
Jag är rätt "ny" inom träning och är bara 15år men jag undrar om kreatin vore någonting för mig? Jag har just nu proteinpulver från whey som heter whey interactive nutrition. Eller är det bara onödigt?

__P
2008-01-14, 23:37
Skulle säga att det är onödigt. Käka och träna på bra som kommer resultaten! Lycka till!

kaysim
2008-01-15, 01:06
som många har sagt till mig när jag började med kreatin så är det inget mirakelmedel. För mig var det enda som hände att jag gick upp typ 1-2 kilo i vikt på 2 månader, samt kaaaaaaanske blev lite starkare (men det kan ha varit placebo-effekt, alltså att man inbillar sig för att man tror så hårt på det). Kanske funkar bättre för dig, dock växer du fortfarande och käkar du bara bra så kommer det inte vara några problem att växa!

Jstn
2008-01-17, 00:34
Kanske är liten sen kommentar, men jag tycker du skall lära dig att äta och träna rätt innan du proppar i dig prestationshöjare som tex kreatin.

Kreatin fungerar också sämre på de som är "nybörjare" så mitt tips är att köra på ett år eller så och se om du fortfarande har intresset inne och isåfall köpa protein eller kanske tom. kreatin om du tycker att din kost inte fyller behovet.

grimfish
2008-01-17, 11:46
Det finns för lite underlag för att säga helt säkert om kreatin eventuellt kan vara skadligt på så unga personer som du, så det är inte att rekommendera. Kreatin är inte heller något mirakelmedel, utan det kan bara bidra till en något förbättrad prestationsförmåga.

Se till att äta bra och varierat istället så är jag övertygad om att ökningarna kommer! :thumbup: