handdator

Visa fullständig version : Gatsu blir av med oskulden


Gatsu
2008-01-14, 19:45
Jepp detta är altså min första träningsjournal någonsin! :)

Jag är 20 år och har tränat styrketräning i drygt 4-5år. Mitt mål är att bli starkare och framförallt öka i volym.

Stats:
20år
1.85cm
85-86kg

Jag har tränat brottning ganska många år och även simmat väldigt länge. Styrketräningen har gått relativt bra och har kört seriöst o prövat på diverse program bla Max OT..

Nu har jag dock bestämt mig för att börja köra det omtalade Doggcrapp program :hbang: .

Upplägget ser ut som följande:

Del 1:

- Bröst ”(A) Incline dumbbell press 15-20RP , (B) Hammerstrength press 11-15RP , (C) Decline smith 11-15RP”

- Axlar ”(A) smith presses to front 15-20RP , (B)Shoulder press (standing) 15-20RP, (C)smith presses to back of head 15-20RP”

- Triceps ”(A) Close grip bench in smith 15-20RP, (B) floorextentsions 20-30RP, (C) reverse grip smithpress 15-20 RP


- Rygg (Vidd, alla ryggövningar där man drar neråt) ” (A) Pull downs to front 15-20RP, (B)rackchins 15-20RP, ” (C) Rackchins to back 15-20RP

- (B) CaRygg (Tjocklek, alla ryggövningar där man drar bakåt + marklyft) ”(A)Marklyft,blerod, (C) Smith rows ” (rygg tjocklek körs med två SS ett med 4-7 reps och sedan ett med 10-15)

Del 2:

- Biceps ”(A) Barbell preacher curls 20-25 RP, (B) Curlstång, 20-25RP, (C) Barbell curls 20-25RP


- Underarmar (A) stångcurl med omväntgrepp , (B) pinwheelcurls, (C) hammercurl

Här kör man ett vanligt set bara… 12-20 reps… övningar… hammercurls.. pinwheelcurls.. stångcurl med omväntgrepp.. du bör inte curla längre än 90 grader i dessa

- Vader (A) Calves on a leg press, (B) Seating calf raises, (C) Standing calf press

12 reps… en rep = explosivt upp 5 sek negativ 15 sek stretch i botten… OBS använd klocka/tidtagarur

- Hamstrings (Baksida lår) (A) Lying leg curls RP 20-30, (B) Stiff leg deadlift SS, (C) Sumo presses SS

Sumo presser och SLDL bör SSas.. alltså ett set… 12-20 reps.. men lårcurls kan du RPa 20-30 gillar jag

- Quadriceps (Framsida lår) (A) Hack squats, (B) Squats, (C) Leg press

här kör du först ett set 4-10 reps… sen widowmaker
(Sänk vikten till en vikt som du klarar 12 reps i sträck på (8 reps för hårdingar). Kör så många du klarar till failure. Stanna i toppläget, ta 2-3 djupa andetag. Gör så många du klarar igen, ta 2-3 djupa andetag osv tills du gjort 20 reps. Tex 12, 4, 2, 1, 1.)


Finns lite bilder på dagsformen här--> http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=102876&highlight=dagsformen
Ska posta upp lite benbilder strax också. det är dem som släpar efter och även där jag hoppas på bäst utveckling/resultat.

Ska försöka slänga upp bilder/filmer med jämna mellanrum men ska alltid posta passen o resultaten.

Kom gärna med synpunkter om Journalen och allt som kan kommenteras :)

PS: (Vill tacka Mapa för all hjälp med upplägget)

Gatsu
2008-01-14, 19:46
Hade mitt första pass idag och det kändes väldigt bra.

Det var lite svårt eftersom jag inte vet vilka vikter jag ligger på men testade mig fram.


Bröst ”(A) Incline dumbbell press 15-20RP 27.5kg (vet inte om man räknar med stången, jag gjorde inte det ialla fall) RP 23. Blev lite över RP men det får man väll räkna med i början *whistle*


Axlar ”(A) smith presses to front 15-20RP 40kg (inte säker på vad stången väger på smithmaskinen, vet att det vanligtvis ligger på 30kg men tror min stång är lättare så jag utgår från att den väger 20 kg :Virro ) RP 15

Triceps ”(A) Close grip bench in smith 15-20RP 45kg RP21


Rygg (Vidd, alla ryggövningar där man drar neråt)(A) Pull downs to front 15-20RP 67.5kg RP 22 (Plattorna på detta gym är sjukt tunga, skiljer hur mycket som helst i vikt om man jämför med andra gym jag kört på)


Rygg (Tjocklek, alla ryggövningar där man drar bakåt + marklyft) ”(A)Marklyft, 170kgx4 120x8 (orkade inte mer *gah!* )


Passet gick som sagt hur bra som helst. Det enda som verkligen tog emot var marklyften. Jag har i princip aldrig kört marklyft så det var rent utsagt ett helvete.. Var tvungen o testa mig fram tills jag hitta en vettig vikt och efter jag gjort 8a på 120 kg så var jag fruktansvärt nära på att spy. fick brutala kvälvningar och var tvungen att lägga mig ner. tog typ 45-50 min innan jag mådde bättre..

Mapa
2008-01-14, 19:51
PS: (Vill tacka Mapa för all hjälp med upplägget)

de va så lite så... kul att du är intresserad och faktiskt lyssnade på tipsen till skillnad från vissa andra, lol :D

marken kommer att öka rejält.. du är exakt 2 reps starkare på samma vikt än va jag va då jag börja :).. och benen som du nämner.. ta ut dig rejält i WM-seten så ska du se att de blir bra också.. du är fortfarande WM-oskuld! :D ska bli kul att se hur du mår efter böjen! *popcorn*

subscribe på den här så klart!!

edit: om du mådde så där efter marken... oh va kul du kommer ha efter böjen!!!

Gatsu
2008-01-14, 19:54
de va så lite så... kul att du är intresserad och faktiskt lyssnade på tipsen till skillnad från vissa andra, lol :D

marken kommer att öka rejält.. du är exakt 2 reps starkare på samma vikt än va jag va då jag börja :).. och benen som du nämner.. ta ut dig rejält i WM-seten så ska du se att de blir bra också.. du är fortfarande WM-oskuld! :D ska bli kul att se hur du mår efter böjen! *popcorn*

subscribe på den här så klart!!

edit: om du mådde så där efter marken... oh va kul du kommer ha efter böjen!!!

Haha Kan ju inte påstå att jag ser fram emot WM . är typ lite smått rädd =P..

Blir inte förvånad om jag spyr den gången. Men va fan =P..

Gatsu
2008-01-16, 19:22
Del 2 Övning A


Kom precis hem från det andra passet och måste säga att det var ett utav det värsta (smärtsammaste) gympassen jag varit med om.

Biceps - barbell preacher curls 30kg x 12/4/4

Inga större problem, kändes bra och min gamla bicepsskada kändes knappt.

Underarmar - Stångcurl omväntgrepp 27.5kg x 17

Känder hur bra som helst, bra pump..

Vader - On leg press 120kg x 9

Det var sjukt smärtsamt, Skulle upp i 12 reps egentligen men det gick bara inte.. Utövningssättet var väldigt påfrestande och anorlunda. (Polaren hade gråt i rösten innan han sluta )

Baksida lår - Lying leg Curls 32.5 x 13/9/6

Kändes helt okey. Inget o klaga på här.

Framsida lår - Hack Squatts 80kg x 12 (var för lätt, jag kunde gjort fler så jag ska öka till nästa gång)
WM: 80kg x 12,2,2,2,2 (även detta var lite för lätt)

Även fast jag hade för lätta vikter så var detta något utav det värsta jag gjort. Fy fan vilken smärta i benen. Kunde knappt stå efter..
Jag överdriver inte när jag säger att jag har ångest inför Knäböjen

Zibbe
2008-01-16, 19:47
Även fast jag hade för lätta vikter så var detta något utav det värsta jag gjort. Fy fan vilken smärta i benen. Kunde knappt stå efter..
Jag överdriver inte när jag säger att jag har ångest inför Knäböjen

Haha verkar vara ett spännande koncept det där Doggcrap ;) Det verkar ju onekligen ta så det sjunger om det! Kanske man ska testa det tills nästa bulkperiod :)

Gatsu
2008-01-16, 19:59
Haha verkar vara ett spännande koncept det där Doggcrap ;) Det verkar ju onekligen ta så det sjunger om det! Kanske man ska testa det tills nästa bulkperiod :)


Man kan ju tycka att det borde ta med tanke på hur sjukt påfrestande det är *whistle* .. Har iuf bara kört 2 pass men det känns riktigt bra och kan inte göra annat än o rekomendera det so far..

Mapa
2008-01-16, 20:35
du la inte tillbaka vikten i widowmakern va? utan stod på raka ben och andades?.. snart dags för böj?! :D:D

Solve
2008-01-16, 20:37
Och var kommer oskulden in i bilden? (A)

Gatsu
2008-01-16, 21:59
du la inte tillbaka vikten i widowmakern va? utan stod på raka ben och andades?.. snart dags för böj?! :D:D

a självklart . inget fusk inte*whistle* =P..

aa fy fan!.*spy* *flex*

Gatsu
2008-01-16, 22:01
Och var kommer oskulden in i bilden? (A)

Ganska dåligt o långsökt av mig faktiskt =P..

Min första journal någonsin vilket gör att jag blivit av med min "journal oskuld"*rolleyes* :)

Gatsu
2008-01-18, 17:46
Del 1 Övning B

Bröst - Hammerstrength Press 85kg x 8/3/2

Inget o säga om det. Kändes riktigt fint o hade väldigt bra tryck.

Axlar - Shoulder Press (Standing) 50kg x 8/3/4

Fick en litet kick där i slutet o pressade mer en andra gången


Triceps - Floorextensions 37.5kg x 13/5/4

Bra vikt och bra tryck. Första gången jag pröva på denna övning o den kändes riktigt bra.

Rygg (vidd) - Rackchins 5kg x 8/5/4

Hade väldiga probem med själva utförandet på denna övning. Glömde helt bort vilken vinkel man skulle ha bena för att komma i rätt vinkel med ryggen. Det slutade med någon konstig variant som kändes mer i biceps en i ryggen. Ska kolla upp mer exakt hur man gör.


Rygg (tjocklek) - Cablerod 115.5kg x 6
82.5kg x 16

Vikterna på denna övning räcker inte till. Max på plattorna är 112.5 så jag fick improvicera mig fram för o öka vikten. Slängde på mindre hantlar på plattorna för att komma upp lite mer i vikt. Kommer dock bli mer problematiskt när man man ska upp i högre vikter, men det får man ta då .



Överlag så var detta än utav de skönaste passen hitils. Hittade de rätta vikterna på de flesta övningar direkt och hade bra utförande (bortse från rackchins)

Gatsu
2008-01-18, 17:47
Slänger upp en ben samt en vad bild också.
Ni får ha överseende då de är under konstruktion .. Ben är verkligen det som fått tagit stryk då jag slarvat. Men tar det sjukt seriöst nu o har som stor målsättning att öka i både volym o styrka.


http://img256.imageshack.us/my.php?image=dsc00259ii7.jpg


http://img256.imageshack.us/my.php?image=dsc00259ii7.jpg

Gatsu
2008-01-22, 20:04
Då var man klar med mardrömspasset. Känns fruktansvärt skönt just nu. Har precis käkat o tryck i mig en gainer. Nu äre bara växa .

Dag 4

Del 2 Övning B

Biceps - Curlstång 30kg x 16/5/5

Var lite för lätt vikt. Men det är bara o öka nästa gång.

Underarmar - Pinwhellcurls 16 X 13kg

Aldrig kört denna övning förut. Posetivt överraskad, kändes riktigt bra.

Vader - Seating Calf Raise 40kg x 6 / 30kg x 6

Jepp jag banga på smärtan o va tvungen att minska vikten efter halva .. Men hade bra pump efter.

Baksida lår - Stiff leg deadlift 100kg x 13

Lite för lätt vikt här med.


Framsida lår - Squats 80kg x 9
WM: 60kg x 12,2,2,2,2

aa va ska man säga. Pinsamma vikter men mina ben var redan helt slut och jag mådde riktigt illa innan jag skulle börja. Spyan i halsen som vanligt innan man gav sig på WM . Hade antaglign kunnat lasta på mer vikter om jag inte mådde som jag gjorde men det var ett helvete ändå kan jag intyga..

Mapa
2008-01-22, 20:10
två vad bilder bara?

du överlevde WMen iaf? :)

Gatsu
2008-01-22, 20:13
två vad bilder bara?

du överlevde WMen iaf? :)

ups :smash: .

där är är den andra---> http://img339.imageshack.us/my.php?image=dsc00257gh0.jpg


a jag överlevde mer råge. Ju mer jag kör o kommer in i DC desto mer respekt får jag för alla som kör det. Det är ett riktigt tufft program.

Gatsu
2008-01-24, 19:01
Del 1 Övning C

Bröst - Decline Smith 90kg x 10/4/3

Lite för lätt vikt tyvärr. Men får öka ganska mycket nästa gång.


Axlar - Smith Press to back of head 45kg x 9/3/2

Suck. en ifrån RP. tänkte köra på samma vikt nästa gång o försöka göra fler.


Triceps - Reverse grip smithpress 60kg x 11/6/4

Lite för lätt denna gång med. Bara öka nästa..


Rygg (vidd) - Rackchins to back 9/5/3

Jepp ingen vikt på denna .. Fick till övning rätt denna gång ialla fall så den tog bra.


Rygg (tjocklek) - Smith rows 65kg x 6
50kg x 12



En hel dag vid smithmaskinen .. Det var tur att det inte var så mycket folk på gymet, jag hade själv blivit irriterad om någon occuperade den enda smithen i drygt 2h.. Men överlag ett skönt o bra pass :)

Mapa
2008-01-24, 19:32
decline smithpressar *cupid*

kan vara den skönaste bröstövningen

fan jag saknar redan dc... nästan så jag måste sluta läsa din journal, lol :D

men de verkar som de flyter på bra för dig.. :thumbup:

Gatsu
2008-01-24, 19:45
decline smithpressar *cupid*

kan vara den skönaste bröstövningen

fan jag saknar redan dc... nästan så jag måste sluta läsa din journal, lol :D

men de verkar som de flyter på bra för dig.. :thumbup:

Tack mannen. mycket tack vare dig :) ..

nae det får du inte!. tror du är den enda som läser den :cheers:

Gatsu
2008-01-25, 21:45
Del 2 C


Biceps - Berbellcurls 21kg x 9/6/6

Inget o säga. gick som de skulle.


Underarmar - Hammercurl 16kg x 12

Första gången jag pröva denna övning. Funka bra när jag fick kläm på det tillslut.


Vader - Standing calf raises 67.5kg x 9

PaaaaiiN!. fan asså. hade ont som fan från förra gångens del 2 pass. inte klarat upp till 12 ännu. helt stört..


Hamstring - Sumo presses 60kg x 20

Aldrig kört den här övning heller men tyckte den va sjukt skön. Var lite försiktig med vikterna nu i början så det blev lite för lätt.


Quadriceps - Leg press 190kg x 10
WM: 170kg x 12,2,2,2,2

Hade för lätt på den här övningen med..


Nu har jag äntligen kommit runt ett helt varv o nu äre dags o börja öka vikterna. Jag vet på ett ungefär vad jag behöver för vikter på alla övningar så nu börjas det på riktigt!..

Gatsu
2008-01-29, 16:22
Hade mitt första pass idag och det kändes väldigt bra.

Det var lite svårt eftersom jag inte vet vilka vikter jag ligger på men testade mig fram.


Bröst ”(A) Incline dumbbell press 15-20RP 27.5kg (vet inte om man räknar med stången, jag gjorde inte det ialla fall) RP 23. Blev lite över RP men det får man väll räkna med i början *whistle*


Axlar ”(A) smith presses to front 15-20RP 40kg (inte säker på vad stången väger på smithmaskinen, vet att det vanligtvis ligger på 30kg men tror min stång är lättare så jag utgår från att den väger 20 kg :Virro ) RP 15

Triceps ”(A) Close grip bench in smith 15-20RP 45kg RP21


Rygg (Vidd, alla ryggövningar där man drar neråt)(A) Pull downs to front 15-20RP 67.5kg RP 22 (Plattorna på detta gym är sjukt tunga, skiljer hur mycket som helst i vikt om man jämför med andra gym jag kört på)


Rygg (Tjocklek, alla ryggövningar där man drar bakåt + marklyft) ”(A)Marklyft, 170kgx4 120x8 (orkade inte mer *gah!* )


Passet gick som sagt hur bra som helst. Det enda som verkligen tog emot var marklyften. Jag har i princip aldrig kört marklyft så det var rent utsagt ett helvete.. Var tvungen o testa mig fram tills jag hitta en vettig vikt och efter jag gjort 8a på 120 kg så var jag fruktansvärt nära på att spy. fick brutala kvälvningar och var tvungen att lägga mig ner. tog typ 45-50 min innan jag mådde bättre..



Del 1 A

Då har man gått runt ett varv o det var äntligen dags o öka.. Om ökningarna stämde så är det fan helt galet. Jag var osäker på om jag skrivit rätt vikter på vissa övningar. Jag såg att jag utgått från att stången på smithen väger 20kg men jag vet nu att den väger 25kg. Detta har jag haft i baktanke när jag ökat men det är ändå helt otroligt.


Bröst - Incline db press 31kg x 11/4/4

Detta var inte så märkvärdigt. ökade hanteln ett steg och nådde ett RP på 19. Jag nådde 23 förra gången men lättare hantel så detta var inget märkvärdigt.


Axlar - Smithpress to front Det var här saker o ting börja gå över styr. Om man tittar på när jag körde sist så hade jag alltså 40kg på totalt (då jag räknade med att stången väger 20) vilket igentligen var 45kg eftersom stången väger 25. Hur som helst så kom jag upp i 15RP.. Jag ökade vikten till 47.5 eftersom jag var så precis på RP förra gången. Jag lyckades göra 15 reps på första försöket!?.. jag lade ner o tyckte att detta var omöjligt att skillnaden är så pass stor så jag antog att jag räknat helt fel sist. Så jag slängde på 65kg o gjorde 5/2/2 . Det var lite väl tungt men man får inte glömma att jag redan tröttat ut mig på det första försöket jag gjorde innan. Helt färsk borde jag klara det där. Jag antar att jag räknat fel sist jag tränade. En sådan ökning känns ganska överdrivet.


Triceps - Closegrip Bench in smith 57.5kg x 15/6/4

Notera att jag hade 50kg sist (man får plusa på 5 kg från förra). Jag ökade alltså med 7.5 kg och kom upp i 25 RP dvs 4 mer reps än förra gången med en 7.5kg ökning?..


Rygg (Vidd) - Pulldowns to front 77kg x 13/7/5

Detta är en garanterad sjuk ökning. Här kan vi omöjligt tittat fel då det står vikten på plattorna. jag ökade alltså med 9.5kg och plusade ändå RP med 3. Jag undrar vad jag gjorde sist..


Rygg (tjocklek) - Marklyft 172.5kg x 5
130kg x 12

Även här en bra ökning specielt på det andra försöket.


Så om detta stämmer så har min kropp verkligen anpassat sig till detta vilket har resulterat till dessa ökning.. Kom gärna med synpunkter o kommentarer

Mapa
2008-01-29, 16:47
eftersom du inte använt dig av rest pause förut så kommer ökningarna bli riktigt fina i början... speciellt om du sköter stretchingen... inget konstigt tycker jag.. även om de är riktigt bra!! :D

Gatsu
2008-01-31, 19:19
Del 2 Övning A


Kom precis hem från det andra passet och måste säga att det var ett utav det värsta (smärtsammaste) gympassen jag varit med om.

Biceps - barbell preacher curls 30kg x 12/4/4

Inga större problem, kändes bra och min gamla bicepsskada kändes knappt.

Underarmar - Stångcurl omväntgrepp 27.5kg x 17

Känder hur bra som helst, bra pump..

Vader - On leg press 120kg x 9

Det var sjukt smärtsamt, Skulle upp i 12 reps egentligen men det gick bara inte.. Utövningssättet var väldigt påfrestande och anorlunda. (Polaren hade gråt i rösten innan han sluta )

Baksida lår - Lying leg Curls 32.5 x 13/9/6

Kändes helt okey. Inget o klaga på här.

Framsida lår - Hack Squatts 80kg x 12 (var för lätt, jag kunde gjort fler så jag ska öka till nästa gång)
WM: 80kg x 12,2,2,2,2 (även detta var lite för lätt)

Även fast jag hade för lätta vikter så var detta något utav det värsta jag gjort. Fy fan vilken smärta i benen. Kunde knappt stå efter..
Jag överdriver inte när jag säger att jag har ångest inför Knäböjen


Del 2 Övning A


Biceps - Barbell Preachers Curl 32.5kg x 13/5/5

Ökning med 2.5kg och slog ändå RP med 3 reps.


Underarmar - Stångcurl Omvänt grepp 30kg x 18

Ökade med 2.5kg här vilket var dumt då jag hade ett väldigt högt RP sist. Borde ökat mer men jag slog de gamla med 1 reps trots ökningen.

Vader - Calves on leg press 120kg x 12

Ökade inget på den här övningen eftersom jag bara klara 8a reps förra gången. Denna vikt gör fruktansvärt ont och jag vet inte om det borde vara så. Visst att det ska göra ont men nu snackar vi smärta på hög nivå. Jag kanske har tagit mig vatten över huvudet här?..

Baksida lår - Lying leg curls 40kg x 13/6/5

Ökning på 7.5kg och höll mig inom Reprange.


Framsida lår - Hack Squats 110kg x 11
WM: 95kg x 10/4/2/2/2

Ökning på 30kg och gjorde reps ifrån förra.. WM:ern kändes riktigt bra också ökade med 15kg från sist och gjorde en grym 20 repare.. Riktigt nöjd med denna ökning och jag mådde prima före och efter ..

Ett riktigt bra och skönt pass allt som allt

Gatsu
2008-02-12, 20:35
Del 1 Övning B

Bröst - Hammerstrength Press 85kg x 8/3/2

Inget o säga om det. Kändes riktigt fint o hade väldigt bra tryck.

Axlar - Shoulder Press (Standing) 50kg x 8/3/4

Fick en litet kick där i slutet o pressade mer en andra gången


Triceps - Floorextensions 37.5kg x 13/5/4

Bra vikt och bra tryck. Första gången jag pröva på denna övning o den kändes riktigt bra.

Rygg (vidd) - Rackchins 5kg x 8/5/4

Hade väldiga probem med själva utförandet på denna övning. Glömde helt bort vilken vinkel man skulle ha bena för att komma i rätt vinkel med ryggen. Det slutade med någon konstig variant som kändes mer i biceps en i ryggen. Ska kolla upp mer exakt hur man gör.


Rygg (tjocklek) - Cablerod 115.5kg x 6
82.5kg x 16

Vikterna på denna övning räcker inte till. Max på plattorna är 112.5 så jag fick improvicera mig fram för o öka vikten. Slängde på mindre hantlar på plattorna för att komma upp lite mer i vikt. Kommer dock bli mer problematiskt när man man ska upp i högre vikter, men det får man ta då .



Överlag så var detta än utav de skönaste passen hitils. Hittade de rätta vikterna på de flesta övningar direkt och hade bra utförande (bortse från rackchins)

Dag 9

Del 1 B

Bröst - Hammerstrength 90kg x 9/4/2

Ökning med 5kg och ökade RP med 2 reps. .


Axlar - Shoulder press (standing) 55kg x 10/4/4

Ökning med 5kg och ökade RP med 3 reps.

Triceps - Floorextentions 40kg x 14/5/5

ökning med 2.5kg och ökad RP med 2 reps.


Rygg (vidd) - Rackchins 5kg x 9/5/4

Gjorde rätt denna gången och ökade RP med 1.


Rygg (Tjocklek) - Cablerod 117.5kg x 7
97.5kg x 16

Grymmaste ökningen idag. Har ändå mycket mer att ge här

Gatsu
2008-02-12, 20:36
Då var man klar med mardrömspasset. Känns fruktansvärt skönt just nu. Har precis käkat o tryck i mig en gainer. Nu äre bara växa .

Dag 4

Del 2 Övning B

Biceps - Curlstång 30kg x 16/5/5

Var lite för lätt vikt. Men det är bara o öka nästa gång.

Underarmar - Pinwhellcurls 16 X 13kg

Aldrig kört denna övning förut. Posetivt överraskad, kändes riktigt bra.

Vader - Seating Calf Raise 40kg x 6 / 30kg x 6

Jepp jag banga på smärtan o va tvungen att minska vikten efter halva .. Men hade bra pump efter.

Baksida lår - Stiff leg deadlift 100kg x 13

Lite för lätt vikt här med.


Framsida lår - Squats 80kg x 9
WM: 60kg x 12,2,2,2,2

aa va ska man säga. Pinsamma vikter men mina ben var redan helt slut och jag mådde riktigt illa innan jag skulle börja. Spyan i halsen som vanligt innan man gav sig på WM . Hade antaglign kunnat lasta på mer vikter om jag inte mådde som jag gjorde men det var ett helvete ändå kan jag intyga..


Del 2 B

Då var man tillbaka efter 1 veckas uppehåll och detta var det första passet.

Biceps - Curlstång 35kg x 15/8/5

Ökade vikten med 5kg och ökade RP med 2 reps.


Underarmar - Pinwhellcurls 18.5kg x 17

Ökning med 2.5kg och ökade RP med 4 reps.


Vader - Seating Calf Raise 30kg x 12

La mig på en vikt som jag kände att jag skulle klara av denna gång. det gjorde ont men det gjorde inte för ont o jag fick ett jävla pump. bra vikt att utgå ifrån sen..


Baksida lår - Stiff leg deadlift 110kg x 17


Ökning med 10kg och ökade med 4 reps ändå


Framsida lår - Squats 90kg x 9
WM: 65kg x 13,2,2,3

Här mådde jag illa redan innan jag börja. Men jag gav mig fan på att öka och det gick vägen. Ökade i både Kg och antal..

Sammansatt ett lyckat pass