handdator

Visa fullständig version : Deff! Schema?


robztr14
2008-01-14, 18:46
(Morgon) (Kväll)

Måndag: Löpband/spinning Rygg/Mage - Marklyft/latsdrag/chins//shrugs

crunches/omvända crunches


Tisdag: - Bröst/axlar - Dips/bänkpress/lutande

press/armhävningar/Militärpress/sittande axelpress


Onsdag: Löpband/spinning Ben -

Benpress/knäböj/bencurl/benspark/vadpress/sittande vadpress

Torsdag: - Armar -

Hantelcurl/curlstångscurl/Hammercurl/smal bänk/Liggande tricepspress/Tricepssträck/hanledscurl & omvända

Fredag: Löpband/spinning

Lördag: Löpband/spinning

Söndag:

Kan någon säga om man kan börja om på Fredagen med styrka? eller måste jag göra om schemat helt å hållet? :) Vore tacksam för all kritik jag får. :smash:
<-- Mitt första egna schema så håll igen med skratten iaf ;)

__P
2008-01-14, 23:41
Ser ut att vara mycket träning! Jag skulle ta bort en del löpning/spinning och kanske bara ta en promenad istället. Hur har du tänkt med kosten? Vilket underskott och hur lång tid, det är minst lika viktigt som träningen!

Hur gammal är du? Känner du verkligen att du behöver gå ner i vikt?

Jstn
2008-01-14, 23:57
Som personen över sa, det är väldigt mycket träning, försöka att pricka in rätt träning,VILA och bra käk. Jag skulle aldrig klara av all den träningen med det energiunderskott som har har under deff, men saken är personlig, ge det 2 veckor och se vad som händer, kunskap ur erfarenheter är den bästa serru.

formula4shape
2008-01-15, 01:38
Hur du tränar och på vilka dagar är mindre viktigt. Huvudsaken är att du lägger dig på ett underskott vad gäller intag av kalorier kontra brända kalorier genom vikt, längd, ålder och hur aktiv du är.

Man kan alltid kompensera mindre träning med mindre mat eller mer träning med mer mat.

Läs igenom deffguiden: http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=26881

robztr14
2008-01-15, 13:45
Ojsan glömde det! Ålder: 20 Vikt: 79kg Längd: 178 cm

Tänkt lägga mig på ca 600 kcal underskott där i 3 månaders period. Kosten har jag koll på iaf, det ska inte bli några problem tror jag, annars får jag ändra på den.

Okej, kanske bäst om man börjar med 2 löpning/spinning i ett par veckor för att sedan öka om det går och ser hur det blir?

Övningarna till träningspassen är bra? eller finns det några ni skulle ta bort/lägga till?

tack iaf ;) uppskattat.

robztr14
2008-01-15, 14:02
Tänkte också höra om aktivitetsfaktor 1.8 är att räkna med där eller ska jag sänka den till typ 1.6?

Koloftw
2008-01-15, 15:23
1.8 är väldigt högt, så ta den bara om du är rejält vardagsaktiv/tränar hårt. Annars är nog 1.6 bättre.

robztr14
2008-01-16, 12:53
okej okej! tackar!

det där med fett på kilokroppsvikt?

stämmer det verkligen att jag bara ska äta 79 g fett per dag? Jag uppfattade deet som det i deff guiden iaf, men är lite osäker. en bekräftelse vore bra!

King Grub
2008-01-16, 12:59
Det är inte så "bara" - det är över 700 kcal från fett och inte för lite på något sätt. Det är inte dåligt i sig att låta en större (eller mindre) del av energiintaget komma från fett heller; det finns inga exakta gramrekommendationer, utan ungefärliga tal att utgå från.

robztr14
2008-01-16, 15:02
okej okej! tack så mycket för det!