handdator

Visa fullständig version : Få schema imorgon, vad ska man tänka på?


Sorry12
2008-01-14, 18:45
Ska få ett schema och en runda imorgon som jag betalar för :smash:
Så dom ska visa maskinerna osv, men alla här verkar tycka det är bättre att göra ett själv, men ska kolla med det jag får imorgon.
Tränar ca varannan dag utom helger, eller kanske någon helg.
Vilka muskelgrupper tycker ni man ska köra om man delar upp det?
Tycker ni att man delar upp det i 2? alltså typ hälften av musklergrupperna sedan nästa halva andra gången man går dit, och sedan första halvan igen?

Skulle vilja ha bra tips på riktigt bra övningar, vet knappt några. Men får väl hoppas att jag får veta lite mer imorgon!:)

Säg gjärna hur ni gör t.ex, om ni kör benspark, håller ni uppe tyngden ett tag då? eller släpper direkt? Jag är väldigt okunnig känner jag.
Och har ni så tunga vikter att ni precis orkar göra era reps?
Skriv så utförligt om hur ni gör! tack så mycket!

kaysim
2008-01-14, 19:02
Ska få ett schema och en runda imorgon som jag betalar för :smash:
Så dom ska visa maskinerna osv, men alla här verkar tycka det är bättre att göra ett själv, men ska kolla med det jag får imorgon.
Tränar ca varannan dag utom helger, eller kanske någon helg.
Vilka muskelgrupper tycker ni man ska köra om man delar upp det?
Tycker ni att man delar upp det i 2? alltså typ hälften av musklergrupperna sedan nästa halva andra gången man går dit, och sedan första halvan igen?

Skulle vilja ha bra tips på riktigt bra övningar, vet knappt några. Men får väl hoppas att jag får veta lite mer imorgon!:)

Säg gjärna hur ni gör t.ex, om ni kör benspark, håller ni uppe tyngden ett tag då? eller släpper direkt? Jag är väldigt okunnig känner jag.
Och har ni så tunga vikter att ni precis orkar göra era reps?
Skriv så utförligt om hur ni gör! tack så mycket!

Tror det bästa du kan göra är att gå dit och känna efter. testa dig fram. Även om du vet hur någonting ska göras i teorin så kanske det inte funkar för just dig rent praktiskt. (dock är det så klart bra om du har en del koll innan du går till gymmet, men har du tränat ett tag så har du säkert en del koll).

På benspark kan du ju pressa upp vikten ganska bestämt lixom, men hålla tillbaka på vägen ner. så brukar jag göra. annars flyger man ju typ ur maskinen kan jag tänka mig. När det gäller att välja vikter så kör jag så att jag precis orkar alla set. om jag exempelvis ska köra 8reps x 3 set så kanske jag känner att jag nog skulle kunna pressa säkert 10 reps i första settet, men då kör jag ändå 8, eftersom att jag inte skulle ha en chans att köra 8 reps på sista sette ifall jag tog ut mig helt på första sette. förstår du? alltså, ingen idé att gå o träna om du inte tränar hårt och svettas!

Vet inte hur länge du har tränat och så. För mig funkar följande upplägg kanon:

Måndag: Bröst, triceps

onsdag: axlar, rygg

fredag: ben, biceps

jag kör 3 bröstövningar, 3 tricepsövningar, 3 axelövningar, 3 ryggövningar,
4 benövningar, 2-3 bicepsövningar.

alla övningar kör jag med mellan 6-10 reps samt 3 set. funkar för mig i alla fall.

vet inte hur länge du tränat som sagt, men efter ett par månader brukar det mesta sitta. sen e d klart att lägger man till nya övningar får man ju kanske jobba lite på tekniken innan man börjar lasta på med tunga vikter. /k

Allan
2008-01-14, 19:11
Nej, alla tycker INTE att man ska göra sitt program själv.
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=37200