handdator

Visa fullständig version : en 92as deff!


ha:cl
2008-01-14, 17:53
Nu har min deff satt igång efter en korts tid bulkande. Jag är nöjjd, volymmässigt, tycker det inte är snyggt att vara för stor, well hey, thats me. Jag är dock inte nöjjd styrkemässigt, men det får jag jobba på nästa höst/vinter.Har några frågor som jag hoppas mer erfarna individer kan besvara

Har läst en massa om det så jag har lite kött på bena innan också.

Bänkpress: 77,5 kilo x2, aldrig tatt 80, varit retsamt nära några gånger, har inte testat på ett tag nu heller.

Marklyft: Gör ganska lätt en 8a på 100 kg.

Skivstångscurl: 44 kilo one time.

Hantelpress: Maxxar gymmets tyngsta hantlar på 27 kilo 8 gånger:D

Mått runt arm: 40,5 cm

Vikt : ca 75 kilo

Målvikt: Ingen alls

Längd: 173 cm

Mål med deff: Att tappa en del fett som döljer vissa vissentliga delar. Ja, magen . Få en kropp jag är nöjjd med till sommaren!

Träning: Har inga problem att gå ut och köra skiten ur mig i joggingspåret, har heller inga problem med timlånga promenader, här tar jag gärna emot tips!

Styrketräningen kör jag på som vanligt antar jag, om ingen har något att invända.

Måndag: Mage/rygg
Tisdag: Biceps/Tricpes
Onsdag: Bröst/Axlar
Torsdag: Ben, brukar köra ben varannan vecka.
Fredag:
Lördag:
Söndag:

Kosthållning:

Så här har jag satt upp det, tar jättegärna emot kritik!

Frukost: Proteinkällor i form av keso på de grova bröden, ägg, skinka osv. Detta blandat med osötad yoghurt med müsli tror jag iaf gör en bra frukost.

Mellanmål: 1 grov macka med keso på.

Lunch: Svår att påverka, i och med att jag äter i skolan och vi faktisikt inte får ta maten själva, utan bambatanterna gör detta åt oss. Men ska även tänka på mängden mat och ta mycket sallad. Ska även höra om jag får ta maten själv så jag kan bestämma proteinintaget kontra kolhydrat.

Mellanmål: 1 grov macka med keso på.

Middag: Efter gym, bra proteinkällor, såsom kött osv. Lite kolhydrater.

Saker jag kommer avstå under deffen eller tillföra under deffen.

1. Sötsaker i dess härliga blandning.

2. Smör på mackan. Brukar inte ha det normalt heller.

3. Steka min mat i olivolja.

4. Vita bröd.

5. Äta i hemkunskapen, kan bli svårt

6. I alla fall på lördag och söndag mornar, ta en timmes promenad innan frukost.

En sista fråga till er:

1. Springa eller promenera?

Detta var lite snabbt skrivet om hur jag tänker lägga upp det.

Bilder kommer senare ikväll, alternativt imorgon.

Koloftw
2008-01-14, 17:57
Lycka till :) (Borde verkligen ännu en 92a deffa?)

Jag tycker att du ska göra det du tycker är roligast. I och för sig kommer det förbränna mer att springa och du kan således äta lite mer utan att din viktnedgång stagnerar. Men promenad är ju skönt, det är ju bara att gå lite längre om du vill förbränna samma mängd energi.

Kör hårt :thumbup:

Solve
2008-01-14, 18:00
abow 40cm arm för en 92a e groovt haru bild elle nått? min är bara 36-37 :O

Koloftw
2008-01-14, 18:01
abow 40cm arm för en 92a e groovt haru bild elle nått? min är bara 36-37 :O

Bilder kommer senare ikväll, alternativt imorgon.

Väntar med spänning *popcorn*

ha:cl
2008-01-14, 18:03
abow 40cm arm för en 92a e groovt haru bild elle nått? min är bara 36-37 :O

http://i138.photobucket.com/albums/q249/hasselstrom/DSC00220moppenet.jpg

Ett tag sedan :)

Koloftw
2008-01-14, 18:06
Hur länge har du tränat/vad vägde du när du började?

Ser väldigt bra ut!

Solve
2008-01-14, 18:07
http://i138.photobucket.com/albums/q249/hasselstrom/DSC00220moppenet.jpg

Ett tag sedan :)

daaamn den är grooov :naughty:

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881 en bra tråd att läsa om du vill deffa

de viktigaste är inte om du har smör eller inte på mackan, alltingar handlar om kalorier, har du ett överskott av kalorier går du upp i vikt, ett underskott ner i vikt.
Så nu under deffen borde du ligga på ca: 500kcal - per dag för att inte tappa så mycket muskelmassa! Räkna kalorier eller försök hitta balansen

ha:cl
2008-01-14, 18:13
daaamn den är grooov :naughty:

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881 en bra tråd att läsa om du vill deffa

de viktigaste är inte om du har smör eller inte på mackan, alltingar handlar om kalorier, har du ett överskott av kalorier går du upp i vikt, ett underskott ner i vikt.
Så nu under deffen borde du ligga på ca: 500kcal - per dag för att inte tappa så mycket muskelmassa! Räkna kalorier eller försök hitta balansen

Hur länge har du tränat/vad vägde du när du började?

Ser väldigt bra ut!


Tack folks!

Jo såhär är det, att jag spelar tennis, på en ganska hög nivå, iaf för några år sedan. Var som bäst 5 i hela Göteborg vilket jag är ganska nöjjd med. Vi har ett ganska litet, men dock fräscht gym där som vi har tillgång till.

Men när jag var 12-13 år så gjorde min tränare upp ett fysschema då jag låg och kämpade med mina armhävningar och situps på mattor etc. Efter varje träning gjorde jag detta! Efter ett tag blev armhävningarna väldigt lätta att göra så då gjorde vi dom på medecinbollar istället. Sedan gick jag in i gymmet sporadiskt under hela 7:e klass, och jag hade byggt upp en mycket bra grund på mattan, tog 65 kilo i bänk första gången jag testade. Sedan har det bara flytigt på och har gymmat så som mitt schema visar i snart 2,5 år. Är supernöjjd! Nu gäller det som sagt att få bort allt fett (?) som finns, det är inte mycket, men det är en del.

Solve: Tack för tipset! Men jag har som sagt redan läst igenom massa om deffning :) :P Fast va fan, det skadar inte att läsa en gång till!

Nu ska jag promenera till gymmet (ca 3 km) i raskt tempo, gå där en stund på rullbandet, köra mage/rygg och sedan vandra tillbaka.

Peace out!

Ha:cl!

regus
2008-01-14, 18:37
Ser du ut som du gör på bilden så deffa inte. Är du 92a, gymmar och spelar tennis "på en hög nivå" så behöver energin.

Ondskapelsen
2008-01-14, 18:39
Håller med, grov arm och du ser väl fit ut. Men vad fan ska du deffa för? BULK BULK BULK!

(gör alltid som du vill men jag försöker bara ha en poäng)

ha:cl
2008-01-14, 21:01
Ser du ut som du gör på bilden så deffa inte. Är du 92a, gymmar och spelar tennis "på en hög nivå" så behöver energin.

Ja, jag ser ut som jag gör på bilden, men jag ska bara framhäva mina rutor mer :P. Tennisen menade jag mer att jag inte satsar (längre), men kan ändå spela om du fattar.

Håller med, grov arm och du ser väl fit ut. Men vad fan ska du deffa för? BULK BULK BULK!

(gör alltid som du vill men jag försöker bara ha en poäng)

Vill inte bulka, för jag vill inte blir större:P

Pata
2008-01-14, 23:07
Vill inte bulka, för jag vill inte blir större:P

Första riktigt vettiga inlägget jag läst från någon i din ålder! Kör hårt, du ser ut att ha en mycket bra och hälsosam fysisk.

Rahf
2008-01-14, 23:11
Visst, armen är stor men jag ser inte mycket mer än så. Med tanke på dina stats så funderar jag på hur resten av kroppen ser ut, inget illa menat då. Du ser definitivt inte ut att ha någon form av mage.

Greg
2008-01-14, 23:29
Kul att se en bra tråd från någon i din ålder. Man är ganska van vid "Hej, jag heter Plucke. Jag väger 70, vill deffa ner mig för jag har fett i de nedersta rutorna. Jag tränar bröst mage och biceps en gång i veckan."

Välkommen. Du kommer finna att det finns en hel del kunnigt folk som håller till här på forumet.

Jag har en fråga angående lunchen. För det första tycker jag det är löjligt att de bestämmer era portioner. Om du nu inte får lov att ta själv så får du helt enkelt ta med dig matlåda. Du har ju redan mackorna med dig, skadar inte att ta med dig en matlåda med. Antagligen att du förbereder den kvällen innan eller så, om det nu är dina föräldrar som lagar maten, kan du ju be dem att laga lite mer mat, så att du kan ta med dig maten till skolan.

Jag personligen tycker att det är ganska tråkigt att deffa, så jag gillar inte att avstå helt från glass, eftersom glass är min kryptonit. Det finns ju en hel del light glassar som smakar helt OK, men det jag brukar göra är att var 3e vecka så äter jag en hel bägare med Ben & Jerry glass. Detta är extremt viktigt när du är långt gående in i deffen, eftersom man tenderar att bli trött på allting som man gör.

Det är lätt hänt att man tappar motivationen.

Dock vet jag inte hur ditt matschema såg ut, men till en början med så skulle jag avråda dig från att helt slå en 180 och exkludera det ena och det andra. Ta det lugnt och trappa ner suggsessivt.

Durre
2008-01-15, 02:15
Här har det tränats armar :) *avis*

Eddie Vedder
2008-01-15, 05:01
Mått runt arm: 40,5 cm

Finns det någon särskild anledning att det står "arm" i singularis? Jag tänker på att du spelat så mycket tennis.;)

On topic så ser ditt upplägg bra ut, du har en uppenbart bra form redan men verkar ha ett sunt upplägg för hur du vill tappa fett lite iaf. Om du nu känner att du vill det.:)

Maten är bra, känner du att den maten du nämner i punktform är den du utan problem kan skippa så gör du ju rätt i att skippa just den. Det är alltid det bästa sättat, d.v.s. ta bort det man inte saknar överdriver mycket.

Som svar på "springa eller promenera?" så bör du göra det din kondition tillåter. Har du spelat tennis på en såpass hög nivå lär du ju ha kondition nog till att löpa och då tycker jag absolut att det är et bättre alternativ, finns ingen anledning att välja promenader bara för promenerandets skull imo. Orkar du springa så spring, orkar du inte det så promenera/jogga lätt tills dess att du kan.:thumbup:

ha:cl
2008-01-15, 07:36
Blir en del att svara på!

Första riktigt vettiga inlägget jag läst från någon i din ålder! Kör hårt, du ser ut att ha en mycket bra och hälsosam fysisk.

Kul att höra! Tackar!

Visst, armen är stor men jag ser inte mycket mer än så. Med tanke på dina stats så funderar jag på hur resten av kroppen ser ut, inget illa menat då. Du ser definitivt inte ut att ha någon form av mage.

http://i138.photobucket.com/albums/q249/hasselstrom/Bild0052.jpg :)

Kul att se en bra tråd från någon i din ålder. Man är ganska van vid "Hej, jag heter Plucke. Jag väger 70, vill deffa ner mig för jag har fett i de nedersta rutorna. Jag tränar bröst mage och biceps en gång i veckan."

Välkommen. Du kommer finna att det finns en hel del kunnigt folk som håller till här på forumet.

Jag har en fråga angående lunchen. För det första tycker jag det är löjligt att de bestämmer era portioner. Om du nu inte får lov att ta själv så får du helt enkelt ta med dig matlåda. Du har ju redan mackorna med dig, skadar inte att ta med dig en matlåda med. Antagligen att du förbereder den kvällen innan eller så, om det nu är dina föräldrar som lagar maten, kan du ju be dem att laga lite mer mat, så att du kan ta med dig maten till skolan.

Jag personligen tycker att det är ganska tråkigt att deffa, så jag gillar inte att avstå helt från glass, eftersom glass är min kryptonit. Det finns ju en hel del light glassar som smakar helt OK, men det jag brukar göra är att var 3e vecka så äter jag en hel bägare med Ben & Jerry glass. Detta är extremt viktigt när du är långt gående in i deffen, eftersom man tenderar att bli trött på allting som man gör.

Det är lätt hänt att man tappar motivationen.

Dock vet jag inte hur ditt matschema såg ut, men till en början med så skulle jag avråda dig från att helt slå en 180 och exkludera det ena och det andra. Ta det lugnt och trappa ner suggsessivt.

*Ta vara på dina råd*.

Här har det tränats armar :) *avis*

*cupid*

Finns det någon särskild anledning att det står "arm" i singularis? Jag tänker på att du spelat så mycket tennis.;)

On topic så ser ditt upplägg bra ut, du har en uppenbart bra form redan men verkar ha ett sunt upplägg för hur du vill tappa fett lite iaf. Om du nu känner att du vill det.

Maten är bra, känner du att den maten du nämner i punktform är den du utan problem kan skippa så gör du ju rätt i att skippa just den. Det är alltid det bästa sättat, d.v.s. ta bort det man inte saknar överdriver mycket.

Som svar på "springa eller promenera?" så bör du göra det din kondition tillåter. Har du spelat tennis på en såpass hög nivå lär du ju ha kondition nog till att löpa och då tycker jag absolut att det är et bättre alternativ, finns ingen anledning att välja promenader bara för promenerandets skull imo. Orkar du springa så spring, orkar du inte det så promenera/jogga lätt tills dess att du kan.

Skulle tippa på att min vänster arm är något mindre än högern, då enbart tricepsen som skiljer sig.

Att springa är inga problem, vet inte riktigt men håller mig kanske runt 45 min på milen, dock var det längesedan man försökte med det.

roligt med kommentarer!

//ha:cl

Haeffner
2008-01-15, 07:50
Ser ut att vara i väldigt bra form redan nu! Eftersträvar som du den slimmade atletiska kroppen snarare än den monsturöst muskulära.

Tycker rent personligen att det kan vara lite onödigt att deffa just nu. Ligg i energibalans ett par månader för att sedan deffa lite om du vill vara snustorr på stranden i sommar.

ha:cl
2008-01-15, 07:54
Ser ut att vara i väldigt bra form redan nu! Eftersträvar som du den slimmade atletiska kroppen snarare än den monsturöst muskulära.

Tycker rent personligen att det kan vara lite onödigt att deffa just nu. Ligg i energibalans ett par månader för att sedan deffa lite om du vill vara snustorr på stranden i sommar.

Ja det gör jag. Tycker det inte är snyggt att vara för stor, och så är det säkert inte bekvämt heller :P.

Ja har funderat på det du säger. Men jag vill ha god tid på mig då detta är mitt första deffförsök vilket kanske kan gå lite knasigt.

Eddie Vedder
2008-01-15, 08:05
Att springa är inga problem, vet inte riktigt men håller mig kanske runt 45 min på milen, dock var det längesedan man försökte med det.

Ja då finns inget att tveka på, ut och spring pojk!:hbang:

ha:cl
2008-01-15, 16:00
mer kommentarer tack (A)!*cupid*

Koloftw
2008-01-15, 16:24
Tror du att du kommer bli riktigt jävla hård om du deffar från och med nu tills sommaren :thumbup för hård för att vara "beach"-hård tom. Kör på tills du är nöjd.

Vad uppskattar du din BF% till, 10-12%?

Turbonisse
2008-01-15, 16:32
Snarare bulk till sommaren :thumbup:
Killen ser redan deffad ut.

Koloftw
2008-01-15, 16:36
Han vill ju inte bli större ...

Turbonisse
2008-01-15, 16:47
Kaloribalans då :)

ha:cl
2008-01-15, 20:51
Tror du att du kommer bli riktigt jävla hård om du deffar från och med nu tills sommaren :thumbup för hård för att vara "beach"-hård tom. Kör på tills du är nöjd.

Vad uppskattar du din BF% till, 10-12%?

Ja, självklart kör jag tills jag är nöjjd. Jag är i princip nöjjd när rutorna syns relativt tydligt utan att behöva spänna mig, är mycket nära den gränsen, så min deff lär ju inte bli så lång:P Om man nu kan kalla det deff:P

Jag har ingen aning om BF:et. Hur räknar man det? :)

Snarare bulk till sommaren :thumbup:
Killen ser redan deffad ut.

Vill som sagt inte bli större :)!

Kaloribalans då :)

Efter jag nått mitt mål så är det kaloribalans, en balans jag, mer eller mindre har legat på nu under 1,5 års tid. :)

thebandit
2008-01-15, 23:22
Efter jag nått mitt mål så är det kaloribalans, en balans jag, mer eller mindre har legat på nu under 1,5 års tid. :)

Nja, kaloribalansen efter deffen kommer att bestå av mindre energi eftersom du tappat i vikt.

Åke
2008-01-16, 02:17
Du måste va störst i skolan! Ser ju riktigt bra ut, tycker det är mkt bra att du insett att du ska göra det långsamt. Gjorde inte jag första gången...

ha:cl
2008-01-16, 07:44
Nja, kaloribalansen efter deffen kommer att bestå av mindre energi eftersom du tappat i vikt.

Så du menar att jag kommer ha problem att hitta den balansen igen?

Du måste va störst i skolan! Ser ju riktigt bra ut, tycker det är mkt bra att du insett att du ska göra det långsamt. Gjorde inte jag första gången...

Ja, jag är störst i skolan :D.

Ajdå, vad hände då:P?

Kovalchuq
2008-01-16, 13:59
Deffa inte! för du har ingenting att deffa bort! (ser inget fett på bilden iaf :)

jag är 176cm, 53kg, midjemått 68cm (kille).. och jag ser nästan fet ut jämfört me dig ;)


men om du känner för å deffa så lycka till :)

Johan_P
2008-01-16, 14:58
Ja, vill du bli svagare är det bara att börja deffa. Eller så kan du ligga på kaloribalans och försöka bli starkare på din nuvarande vikt. Jag skulle valt det sistnämda eftersom du inte vill bli större. Men, your call. Din arm såg bra ut iaf.

tobbo
2008-01-16, 19:08
Han har all tid i världen för att bulka, så han kan lika gärna deffa om han vill :thumbup:

zeusden1
2008-01-16, 19:28
Helvete vad hård du kommer bli :hbang: :thumbup:

ha:cl
2008-01-16, 21:48
A asså jag vetifan vad jag ska göra:P Märker redan skillnad och rutorna syns mycket bra nu. Tror liksom jag kör på vanligt till typ maj och deffar då istället, fick värsta anorexiaångesten igår med, trodde typ jag hade det :S. Blev rårädd. Så åt jag normalt idag :P

Så gick det med mitt första försök, återkommer väl i maj med bilder :P:D

NisseEriksson
2008-01-16, 22:03
Imponerande styrka, i din sits skulle jag väntat med att deffa, men du gör som du vill, skriv gärna journal om den eventuella deffen. :thumbup:
Själv väger jag 70 kg och vill upp i vikt

ha:cl
2008-01-18, 16:22
mer kommentarer!

Commando1980
2008-01-18, 16:36
finns ingen anledning att deffa som 15-16 åring, speciellt inte som icke fet sådan.

ha:cl
2008-02-19, 08:05
efter en liten inaktivitet så lägger jag upp en rygg bild för jag har inget att göra*cupid*

http://i138.photobucket.com/albums/q249/hasselstrom/DSC00459moppenet.jpg

Mourten
2008-02-19, 09:09
Bulka ist, vi har ungefär samma längd men jag väger 85 just nu, jag har fortfarande ungefär samma fettmängd som dig men är lite större då.
Så mitt tips, keep on building iaf i några år till.

ha:cl
2008-02-19, 12:12
Bulka ist, vi har ungefär samma längd men jag väger 85 just nu, jag har fortfarande ungefär samma fettmängd som dig men är lite större då.
Så mitt tips, keep on building iaf i några år till.

ålder?

Jag vill inte bli större så jag deffar till sommaren så får jag se vad som händer.

vaquin
2008-02-19, 21:18
Bra deffad rygg enligt mig :p

ha:cl
2008-03-08, 21:21
Bring
Up
My
Post

ha:cl
2008-03-08, 21:28
Föresten så tar jag 85 i bänken nu! Sicken ökning*cupid*

Inge Enveten
2008-03-10, 21:35
Är fett imponerad.
Vet inte om du har skrivit det men hur många sets/reps och kg kör du i hantelcurls?

ha:cl
2008-03-10, 21:54
Är fett imponerad.
Vet inte om du har skrivit det men hur många sets/reps och kg kör du i hantelcurls?

hm, 17 - 20 kg x8

två set, fast jag kör massa andra armgrejjer :D!

Inge Enveten
2008-03-10, 22:03
Impressing once again!
Forsätt att uppdatera här =) jag lär stanna förbi varje gång jag är online på forumet!

ha:cl
2008-03-11, 16:15
Once again!

Morty
2008-03-11, 16:43
Nice att jag ligger på nästan dina vikter, men är fet. Då vet jag var jag kommer hamna när jag deffat klart ^^


och btw, NÅN kommer få brudar :P

Stay off alcohol nu bara!

larkan
2008-03-11, 21:16
Nice att jag ligger på nästan dina vikter, men är fet. Då vet jag var jag kommer hamna när jag deffat klart ^^


och btw, NÅN kommer få brudar :P

Stay off alcohol nu bara!

Haha gödde! Kör hårt!

ha:cl
2008-03-13, 08:06
Nice att jag ligger på nästan dina vikter, men är fet. Då vet jag var jag kommer hamna när jag deffat klart ^^


och btw, NÅN kommer få brudar :P

Stay off alcohol nu bara!

Haha brudar ja :D! Ojojoj ;)

Jag dricker inte mycket, kanske max en gång i månaden, om änns det. Borde jag skippa det helt?

ha:cl
2008-03-13, 18:29
hur fungerar det med dubbelposter här? Saknar redigerings manicken.

Hermanssson
2008-03-14, 09:34
Haha brudar ja :D! Ojojoj ;)

Jag dricker inte mycket, kanske max en gång i månaden, om änns det. Borde jag skippa det helt?

Nej jag tycker inte du borde skippa det om du inte känner att det blir "bara-för-att". Är det ett bra tillfälle och du känner att det kommer bli skitskoj så ser jag inte varför man ska skära ner om det bara är 10-12ggr per år.

Skall tilläggas också att jag tycker du har galen fysik för din ålder! Bara att keep up the good work.

Mourten
2008-03-14, 11:55
ålder?

Jag vill inte bli större så jag deffar till sommaren så får jag se vad som händer.

21

ha:cl
2008-03-14, 15:01
Nej jag tycker inte du borde skippa det om du inte känner att det blir "bara-för-att". Är det ett bra tillfälle och du känner att det kommer bli skitskoj så ser jag inte varför man ska skära ner om det bara är 10-12ggr per år.

Skall tilläggas också att jag tycker du har galen fysik för din ålder! Bara att keep up the good work.
Okej, blev lite grann igår, när vi ändå snackar alkohol.... Dock redlöst drickande. Kände mig lite go bara xD

Tackar för lovorden!

Eddie Vedder
2008-03-14, 15:10
Alkoholens inverkan på träning tror jag är oerhört försumbar och överdriven.

Men om du är född 1992 finns ju anledningar så det räcker att skippa alkohol oavsett, typ att det är olagligt t.ex.

ha:cl
2008-03-16, 02:06
Alkoholens inverkan på träning tror jag är oerhört försumbar och överdriven.

Men om du är född 1992 finns ju anledningar så det räcker att skippa alkohol oavsett, typ att det är olagligt t.ex.

okej =)

Andre001
2008-03-16, 18:26
näsh bara drick på man måste ju ha lite roligt med ju :) man tränar ju bort alcoholen under veckan ändå ;) Eddie du måste väll också haft lite roligt ibland med när du va yngre ? :P

Johan_P
2008-03-16, 18:33
näsh bara drick på man måste ju ha lite roligt med ju :) man tränar ju bort alcoholen under veckan ändå ;)

Nej, man "tränar inte bort alkoholen". Alkoholen förbränns i levern och förbränningen påverkas inte av träning. En vanlig normalviktig man förbränner ca 2 cl etanol i timmen, för övrigt :thumbup:

Eddie Vedder
2008-03-16, 18:45
Eddie du måste väll också haft lite roligt ibland med när du va yngre ? :P

Jag började supa när jag var 13-14.

Att jag gjorde det betyder ju inte att det är lagligt och att jag tycker andra skall göra det. Jag moralpredikar inte utan påpekar bara att det givetvis finns anledningar att skippa alkohol om man är under arton.

Morty
2008-03-16, 19:59
Okej, blev lite grann igår, när vi ändå snackar alkohol.... Dock redlöst drickande. Kände mig lite go bara xD

Tackar för lovorden!

Tänk på följande effekter på träningen:
http://www.flashback.info/showthread.php?t=384781
Sen så tänker du på att det är olagligt.
Sen så tänker du på att det är en drog och bör undvikas som alla andra droger, alkohol är trots allt en tung drog tillsammans med bland annat morfin och LSD.
Sen så frågar du dig vilka det är som använder alkoholen, är det seriösa personer som lyckas bra i skolan och längtar efter en framtid, eller hur ligger det till?

Nikkeviking
2008-03-17, 01:02
Tänk på följande effekter på träningen:
Sen så frågar du dig vilka det är som använder alkoholen, är det seriösa personer som lyckas bra i skolan och längtar efter en framtid, eller hur ligger det till?

Ursäkta att jag kastar in ett inlägg här, har kollat runt lite på forumet och länge undrat vart min första post skulle hamna, den hamnade här:P

Råkar dock sitta på information gällandes det du skrev, tycker inte konsumptionen av alkohol relaterar till hur man preserar i skolan, själv går jag 3an på en av iaf mellansveriges bättre skolor. Dock så är i princip nästan alla glada i alkohol och det dricks en del under helgerna. Ser inget problem med betygen, sj snittar jag väl 17/18 nu när jag går ut, å jag är ändå medel...

Ska dock skära ner på alkoholen, efter som att resten utav det du skriver stämmer och jag skulle vilja få ut lite mer av träningen.
Ser ju bara hur 92orna är starkare än en sj så nu jävlar:D

Morty
2008-03-17, 16:00
Ursäkta att jag kastar in ett inlägg här, har kollat runt lite på forumet och länge undrat vart min första post skulle hamna, den hamnade här:P

Råkar dock sitta på information gällandes det du skrev, tycker inte konsumptionen av alkohol relaterar till hur man preserar i skolan, själv går jag 3an på en av iaf mellansveriges bättre skolor. Dock så är i princip nästan alla glada i alkohol och det dricks en del under helgerna. Ser inget problem med betygen, sj snittar jag väl 17/18 nu när jag går ut, å jag är ändå medel...

Ska dock skära ner på alkoholen, efter som att resten utav det du skriver stämmer och jag skulle vilja få ut lite mer av träningen.
Ser ju bara hur 92orna är starkare än en sj så nu jävlar:D


Det finns även dom som använder droger och har ett någorlunda lyckat liv. Jag är dock övertygad över att personer som använder alkohol är personer som inte kommer att lyckas lika bra.

Turbonisse
2008-03-17, 16:12
Jag är dock övertygad över att personer som använder alkohol är personer som inte kommer att lyckas lika bra.

Det där kan du väll inte på allvar mena?

Morty
2008-03-17, 16:41
Det där kan du väll inte på allvar mena?

Jo, jag tycker att personer som använder droger är sämre än personer som tar avstånd. Att på allvar sätta i sig ett livsfarligt gift är råpuckat.

Turbonisse
2008-03-17, 17:11
Ja men det finns väll även gradskillnader i helvetet, alkohol bör väll inte likställas med tunga illegala droger?

Eddie Vedder
2008-03-17, 17:17
Tråden handlar inte om alkohols vara eller icke vara, hur skadligt det är, om det borde vara olagligt o.s.v.

Det är inget fel på diskussionen i sig och den får gärna tas i en annan tråd. Lämna just den diskussionen här dock.:)

Bibacstyle
2008-03-18, 11:10
Ser bra ut! Tycker ocksa du har sjukt grova armar i forhallande till resten av kroppen, men kan inte saga att det ar fult eller fel. Ar lite avis dar ocksa. Har precis paborjat min deff och jag ar lite starkare an dig pa det mesta forutom armar. Ar nyfiken pa att se hur det ser ut om nagon manad. Hur mycket har du gatt ner hittils?

ha:cl
2008-03-18, 15:35
Ser bra ut! Tycker ocksa du har sjukt grova armar i forhallande till resten av kroppen, men kan inte saga att det ar fult eller fel. Ar lite avis dar ocksa. Har precis paborjat min deff och jag ar lite starkare an dig pa det mesta forutom armar. Ar nyfiken pa att se hur det ser ut om nagon manad. Hur mycket har du gatt ner hittils?

Om du läser på typ sid 3 så står det att jag väntade. Jag drar igång nu v 14 :D

Wao
2008-03-18, 18:42
Du har en grym fysik, ska bli kul att se hur du utvecklas under deffen. Så det är bara smiska på med bilder:hbang:

CoKEmaN
2008-03-18, 19:26
glöm inte bort benen bara :p
men grym överkropp iaf :)

agazza
2008-03-18, 19:41
92? hur gammal är du då? 17? bra tryck isåfall ;) (du väger 2 kg mer än mig :()

Hårdare kan du bli ifall du vill, men tänk på att det är jobbigt att hålla sig hård också efter man väl blivit det.


Ps. Sluta va så himla inläggskåt, det är redan typ 4000 klick på din journal, måste du verkligen ha så mycket självbekräftelse? ;)

larkan
2008-03-18, 20:10
92? hur gammal är du då? 17? bra tryck isåfall ;) (du väger 2 kg mer än mig :()

Hårdare kan du bli ifall du vill, men tänk på att det är jobbigt att hålla sig hård också efter man väl blivit det.


Ps. Sluta va så himla inläggskåt, det är redan typ 4000 klick på din journal, måste du verkligen ha så mycket självbekräftelse? ;)

Skummat igenom hans journal samt pratat med honom. Han har legat på kaloribalans för de mesta och nu bulk på de senaste. Han har nog inga problem med att hålla hårdheten.


Har man så vältränad kropp så måste man väl på skryta lite väl;)=)

PS: 92=15 eller 16 år gammal

agazza
2008-03-18, 20:15
Skummat igenom hans journal samt pratat med honom. Han har legat på kaloribalans för de mesta och nu bulk på de senaste. Han har nog inga problem med att hålla hårdheten.


Har man så vältränad kropp så måste man väl på skryta lite väl;)=)

PS: 92=15 eller 16 år gammal

ska man gå under bf nivån han ligger på utan att ha det naturligt är det alltid svårt att hålla den. Men han klarar det säkert, han verkar ha koll på läget ;)

ha:cl
2008-03-20, 22:56
ska man gå under bf nivån han ligger på utan att ha det naturligt är det alltid svårt att hålla den. Men han klarar det säkert, han verkar ha koll på läget ;)
Jag hoppas på att hålla det ett tag in på sommaren iaf. Lär ju inte bli fetare än vad jag är nu iaf.

Som sagt drar ju min deff igång v 14. Hade inget att göra ikväll så jag satte mig och pluggade lite deff. Det här är det jag kom fram till.

Män: 66.5 + (13.75 x kg) + (5.003 x cm) - (6.775 x ålder)


66,5 + 936 + 865.519 – 101,625 = 1766,394



Måndag: Joggnig

Tisdag: Tennis/Gym Bröst Axlar

Onsdag: Tennis /Gym Biceps/Triceps

Torsdag: Joggning

Fredag: Gym Mage/Rygg

Lördag: Morgonpromenad innan frukost

Söndag: Joggning Alt vila




Måndag: 1766,394 x 1,8 = 31795,5092

Tisdag: 1766,394 x 1,6 = 2826,2304

Onsdag : 1766,394 x 1,5 = 2649,591

Torsdag: 1766,394 x 1,8 = 31795,5092

Fredag: 1766,394 x 1,7 = 3002,8698

Lördag: 1766,394 x 1,3 = 2296.3122

Söndag: 1766,394 x 1,8 alt 1,3 = 31795,5092 alt 2296.3122

Mat:

Matmallen jag ska följa under deffen, kommer säkert ändras för variationens skull, men ingen skillnad igentligen.

Frukost: En mörk macka med Skinka och Keso

Mellanmål: Mörk macka med Skinka och Keso

Lunch: Tänk på maten i bamba, inget du kan kontrollera över.

Mellanmål: Mörk macka med skinka och keso.

Middag: Kyckling, fullkornspasta mm


Bjuder även på lite dagsfärksa 5 veckors qvickbulkbilder:

http://i138.photobucket.com/albums/q249/hasselstrom/DSC00529moppenet.jpg

http://i138.photobucket.com/albums/q249/hasselstrom/DSC00523moppenet.jpg

larkan
2008-03-21, 14:05
Du gillar mackor va? Du har grymt schema iallafall;P Jag har funderat på köra 2ggr/dagen pass jag med:D

Förresten kör du inget med ben? Knäböj osv?

ha:cl
2008-03-21, 16:58
Du gillar mackor va? Du har grymt schema iallafall;P Jag har funderat på köra 2ggr/dagen pass jag med:D

Förresten kör du inget med ben? Knäböj osv?
Mackor är finnemang :D

Jag kör ben varannan vecka. Dock inte knäböj då min rygg säger nej till den övningen tyvärr.

larkan
2008-03-21, 17:31
Mackor är finnemang :D

Jag kör ben varannan vecka. Dock inte knäböj då min rygg säger nej till den övningen tyvärr.

Du som har en sån stark rygg som bilden visar:D Men den kanske inte pallar det, jag kan inte avgöra bara du.

ha:cl
2008-03-21, 17:39
Du som har en sån stark rygg som bilden visar:D Men den kanske inte pallar det, jag kan inte avgöra bara du.
Att den är stark tvivlar jag inte på (självsäkerthet är bra :P) det är det att det helt enkelt inte känns bra i ryggen när jag gör det. Men jag ska fråga någon efter tekniken. Då kanske det går :D!

larkan
2008-03-21, 17:44
Att den är stark tvivlar jag inte på (självsäkerthet är bra :P) det är det att det helt enkelt inte känns bra i ryggen när jag gör det. Men jag ska fråga någon efter tekniken. Då kanske det går :D!

Testa Smithen ifall ni har en sådan, jag började med smith ibörjan och övergick sedan till fristång

Johan_P
2008-03-21, 18:29
Måndag: 1766,394 x 1,8 = 31795,5092

Tisdag: 1766,394 x 1,6 = 2826,2304

Onsdag : 1766,394 x 1,5 = 2649,591

Torsdag: 1766,394 x 1,8 = 31795,5092

Fredag: 1766,394 x 1,7 = 3002,8698

Lördag: 1766,394 x 1,3 = 2296.3122

Söndag: 1766,394 x 1,8 alt 1,3 = 31795,5092 alt 2296.3122


3-4 decimaler är helt onödigt du. Avrunda lite gran så slipper du ev. nojjighet :D

2826,2304 ~ 2800, ex :thumbup:


Bra grejor annars, kör hårt!

ha:cl
2008-03-21, 18:46
3-4 decimaler är helt onödigt du. Avrunda lite gran så slipper du ev. nojjighet :D

2826,2304 ~ 2800, ex :thumbup:


Bra grejor annars, kör hårt!

Tänkte bara visa upp mina mattekunskaper (H). Haha ne men okej. Föresten, någon som vet hur mycket kcal olika livsmedel innehåller?

Eddie Vedder
2008-03-21, 19:00
Föresten, någon som vet hur mycket kcal olika livsmedel innehåller?

För majoriteten av livsmedel finns ju näringsvärdet angivet på förpackningen. Annars finns databaserna nedan som hjälp:)

http://www.fineli.fi/index.php?lang=sv
http://192.121.81.11/livsmedelsok/?epslanguage=SV

ha:cl
2008-03-22, 02:14
För majoriteten av livsmedel finns ju näringsvärdet angivet på förpackningen. Annars finns databaserna nedan som hjälp:)

http://www.fineli.fi/index.php?lang=sv
http://192.121.81.11/livsmedelsok/?epslanguage=SV

Tackar =)!

jojjep91
2008-03-26, 20:34
tycker din fysik verkar vara jätte bra :thumbup:! fortsätt som du gör!

ha:cl
2010-01-13, 22:40
kände mig lite sugen på att bumpa denna tråden.

Det där med att jag inte ville bulka sket sig rätt totalt. Väger 84 kg nu, halvhård:).

ha:cl
2010-01-13, 22:46
http://i138.photobucket.com/albums/q249/hasselstrom/44.jpg

från i våras.