handdator

Visa fullständig version : Promenera i all evighet?


Petta
2002-05-07, 16:24
Hur länge kan man morgonpromenera och att det fortfarande ger resultat? Ibland (när jag har den möjligheten) känner jag att jag kan gå i flera timmar, är det bara promenera för fulla muggar eller avtar fettförbränningen efter en viss tid?

Tackar!

Matti
2002-05-07, 16:39
Fettförbränningen avtar inte. Däremot kan du nog vänta dig en minskning i muskelmassa om du gör det till en vana att promenera flera timmar åt gången. Varför inte bara äta lite mindre och använda din tid till att göra något vettigare? (om det nu inte är så att du älskar promenader :) )

Pecca
2002-05-07, 16:42
Går det att motverka denna muskelnedbrytning genom att ta med sig en proteindrink och svepa den efter ngn timma?

Viveqa
2002-05-07, 16:43
Panikdeffning inför stranden..?

Pecca
2002-05-07, 16:46
Jag? nej, men jag ska upp och fjällvandra i början av sommarn, så det är anledningen ;)

Petta
2002-05-07, 16:47
nja... ;) älskar det inte.. men har knappt något i skolan nu och har hur mycket tid som helst att göra ingenting .. och om det vore lugnt att gå flera timmar så skulle jag kunna göra det... när man väl går så går man.... det där med att ta med sig en proteindrink kanske är något att fundera över :)

hmm...

Viveqa
2002-05-07, 16:58
Jo visst förbränner ni något mer fett, men en deff bör vara långsiktigt upplagd.

Varför inte hålla sig aktiv med roligare/nyttigare saker (typ städa och sånt som fyller fler funktioner, eller promenera ifall du gillar det) och se över kosten mer ordentligt istället.

Ska man iallafall gå så funkar det med proteindrinkar för att motverka muskelnedbrytning.