handdator

Visa fullständig version : Hur viktigt med frukosten?


Vimpyboy
2008-01-13, 20:21
Jag har det ofta väldigt stressigt in till jobbet på morgnarna. Är det viktigt att få i sig mat fort för att förminska katabolismen, eller är det okej om man väntar ett tag? Jag brukar dra i mig en kopp kaffe och ett glas juice innan jag springer iväg till bussen.

Jag skulle iofs kunna gå upp tio min tidigare och ta en tallrik gröt, men då blir det ändå alldeles för tidigt.

Är det ok att vänta med frukosten kanske två timmar, eller bör jag ta en bar eller liknande på bussen?

Ryska_raketen
2008-01-13, 20:25
gå upp 5 min tidigare och svep drinken som du förberett dagen innan kanske vore en ide?

Muaytudd
2008-01-13, 20:26
Jag har det ofta väldigt stressigt in till jobbet på morgnarna. Är det viktigt att få i sig mat fort för att förminska katabolismen, eller är det okej om man väntar ett tag? Jag brukar dra i mig en kopp kaffe och ett glas juice innan jag springer iväg till bussen.

Jag skulle iofs kunna gå upp tio min tidigare och ta en tallrik gröt, men då blir det ändå alldeles för tidigt.

Är det ok att vänta med frukosten kanske två timmar, eller bör jag ta en bar eller liknande på bussen?

Varför blir det för tidigt?

Eddie Vedder
2008-01-13, 20:26
Du kan vänta utan problem. Inget att oroa sig för alls, huvudsaken är att du äter så mycket som du behöver under dagen.

Har du bra aptit på kvällen så ät mer då t.ex. och vänta sedan ett par timmar tills morgonaptiten kommit.:)

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=90245&highlight=frukost

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=105245&highlight=frukost

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=95388&highlight=frukost

thexbishop
2008-01-13, 20:27
Beror på när du går upp! inte så smart ifall du går upp 10 och äter frukosten vid 12. men om du går upp vid 6-7 så tror jag nog att du kan vänta någon timme!

Själv är det frukosten som får mig upp ur sängen, längtar redan nu till måndagens frulle!

Vimpyboy
2008-01-13, 20:28
Brukar bli en burk kesella eller en kasein-drink på kvällen.

Eddie: Hur fasen hittade du trådarna så fort? Jag fick upp helt fel resultat. :D

Ska kika igenom dem, återkommer.

Tackar :)

Vimpyboy
2008-01-13, 20:29
Thexbishop: Går upp 6, åker iväg cirka 40 min senare och sitter sedan på en buss i 45 minuter. Jag skulle kunna ta med mig någon bar eller frukt på bussen, men det känns ändå bättre att ta en kaffe och något gött till. =)

Eddie Vedder
2008-01-13, 20:30
Eddie: Hur fasen hittade du trådarna så fort?

Testade att söka på frukost.;)

thexbishop
2008-01-13, 20:39
Thexbishop: Går upp 6, åker iväg cirka 40 min senare och sitter sedan på en buss i 45 minuter. Jag skulle kunna ta med mig någon bar eller frukt på bussen, men det känns ändå bättre att ta en kaffe och något gött till. =)

Det går alldeles utmärkt att ha en yuogurt och flingor i kylskåpet på jobbet och ta det när du kommer dit.

Vimpyboy
2008-01-13, 21:32
Eddie: Trodde jag gjorde det också, men jag måste ha råkat blanda ihop sökrutan här med den på porr-torrent-sidan.. :)

Tack för länkarna och infon, får bli att köra på det vanliga imorgon till en början (kaffe och juice) och sedan trycka ner några bars och ha ifall jag skulle bli hungrig. Sen blir det lunch 11:30, vilket ändå verkar fungera utan större problem.

Vimp teh pimp är härmed tillfredsställd och önskar eder alla en glad påsk!