handdator

Visa fullständig version : Träna hemma?


sebboo
2008-01-13, 17:38
Hej allihopa! Nu är det så att jag har skaffat mig redskap för att träna hemma, det vill säga en styck bänkpress samt skivstång. Hantlar och 110 Kg i tyngder, vilket jag tycker räcker väl för mig. Tränade på Gym innan men det var svårt att hinna med detta med oregelbunda arbetstider samt lång reseväg. Så det blev max träning en gång i veckan.

Nu kommer jag till frågan då.
Kan jag få en omfattande träning hemma med dessa redskap? På Gymmet fanns det ju en del bekväma maskiner, Nu har jag "bara" fria tyngder.
Finns det någon som skulle vilja tipsa om övningar samt ett effektivt schema?
Skall träna 3-4 gånger i veckan.

Är det farligt att ta olika produkter samtidigt, tex de som säljs här? Dvs. ta både gainer, kreatin och protein.

Mvh
Sebbe

Exdiaq
2008-01-13, 17:55
Hej allihopa! Nu är det så att jag har skaffat mig redskap för att träna hemma, det vill säga en styck bänkpress samt skivstång. Hantlar och 110 Kg i tyngder, vilket jag tycker räcker väl för mig. Tränade på Gym innan men det var svårt att hinna med detta med oregelbunda arbetstider samt lång reseväg. Så det blev max träning en gång i veckan.

Nu kommer jag till frågan då.
Kan jag få en omfattande träning hemma med dessa redskap? På Gymmet fanns det ju en del bekväma maskiner, Nu har jag "bara" fria tyngder.
Finns det någon som skulle vilja tipsa om övningar samt ett effektivt schema?
Skall träna 3-4 gånger i veckan.

Är det farligt att ta olika produkter samtidigt, tex de som säljs här? Dvs. ta både gainer, kreatin och protein.

Mvh
Sebbe



Jag skulle kunna träna i stort sätt hela kroppen med enbart skivstång


Bröst-övningar

Bänkpress
Incline bänkpress (om du har sådan bänk)
Decline bänkpress (om du har sådan bänk)
Flyes

Axlar
Militärpress
Drag-till-hakan med stång

Biceps
Vanlig curl
Scott/preacher curl

Triceps
"Tricepspress" - från pannan och uppåt
Smal bänkpress - armarna längsmed kroppen

Övre rygg
Stånde rodd

Undre rygg
Goodmornings

Ben
Benböj

Vader
Vadpress med hantel

Traps
Shrugs


Finns många fler övningar med, låter någon annan fylla i :thumbup:

Nej, det är inte farligt att blanda de tillskott som finns i vanliga tillskottsbutiker. Dock ska du använda kreatin i MAX 10 veckor och sedan vänta MINST 4 veckor innan du börjar igen.

jakkan
2008-01-13, 18:17
"Tricepspress" - från pannan och uppåt
.



Stången ska bakom huvudet sen upp, inte stanna vid pannan, läs Arnes tricepsguide för anledningen.