handdator

Visa fullständig version : There Will Be Blood - Far sakert oscar basta film 2008


High1ander
2008-01-13, 07:11
There Will Be Blood ar helt utan tvekan den basta filmen jag sett under 2007/2008 (som kommer kunna kandidera till en Oscar).

Det ar skaparen av Magnolia som overtraffat sig sjalv. Filmen ar sa sjukt bra regisserad, hela storyn som skulle kunnat varit hur trakig som helst i nagon annan persons hander ar sa valberattad och intressant. Filmen ar kanns som en Stanly Kubrick (typ Clockwork Orange eller 2001). Skadespelet fran Daniel Day-Lewis kommer genom honom sin andra huvudrollsoscar.

Alltsa jag tror aldrig jag sett en film och kant mig sa manipulerad och bara bett om mer. Den ar greppande, satirisk, ond, sjuk, rolig, vacker och galen.

Vad filmen handlar om ar en oljeman i slutet pa 1800-talet och borjan pa 1900-talet som gor vad han maste for att hitta och borra olja. Det later som en trivial historia, men det ar verkligen inte fallet.


Jag har forsokt kolla nar den gar i Sverige man fattar inte SF.se langre, iaf i hur man kan kolla manader framover nar nagot gar upp pa bio...

martin_vbg
2008-01-13, 07:25
Det här är vad som finns ifrån IMDB.

Release Date:
15 February 2008 (Sweden)

Det låter som en väldigt intressant film. Tack för tipset.

Exdiaq
2008-01-13, 08:17
Trailern verkade bra:

http://www.apple.com/trailers/paramount_vantage/therewillbeblood/domestictrailer1/

Slartibartfast
2008-01-13, 11:47
Ja, jag har hållit ögonen öppna för den filmen. De få gånger Daniel Day-Lewis gör film är det värt att kolla upp. :thumbup:

High1ander
2008-01-13, 12:53
Ja, jag har hållit ögonen öppna för den filmen. De få gånger Daniel Day-Lewis gör film är det värt att kolla upp. :thumbup:

Sant. Alltsa jag har sett No Country For Old Men som acksa ar en bra favorit, den ligger 23 pa IMDB top 250 med 8,7 genomsnitt men There Will Be Blood ligger 47:a med 9,0 i genomsnitt... Men jag tycker att There Will Be blood ar en stark 10a och No Country For Old Men ar en 9a. Alltsa jag har haft feta suget nu i tva dagar att ga o se There Will Be Blood igen, alltsa den e valdigt grymt gjord bara.