handdator

Visa fullständig version : Var det där en komplimang?


tomccc
2008-01-11, 22:41
Var nere på stan tidigade idag och handlade jeans. När jag stod där och provade ett par utbrast hon som jobbade där:

"Åhhh, de där sitter verkligen skitsnyggt, killar har så himla långa fina smala ben!".

SMALA BEN?!? var det enda jag minns flög igenom mitt huvud innan jag svimmade.

Har ni fått någon konstig komplimang någon gång? Dela med er!

Tolkia
2008-01-11, 22:44
Var nere på stan tidigade idag och handlade jeans. När jag stod där och provade ett par utbrast hon som jobbade där:

"Åhhh, de där sitter verkligen skitsnyggt, killar har så himla långa fina smala ben!".

SMALA BEN?!? var det enda jag minns flög igenom mitt huvud innan jag svimmade.

Har ni fått någon konstig komplimang någon gång? Dela med er!
Ha i bakhuvudet att tjejer ofta, ofta tycker att de själva har för tjocka (och därmed fula) ben. Då blir plötsligt komplimangen inte så konstig.

Edit: Dessutom tror jag nog att vi kan anta att motsatsen till "smal och fin" här är "tjock och ful" inte "imponerande grov".

Yankeee
2008-01-11, 22:52
"Du ser smal ut när du bänkar!"

Rahf
2008-01-11, 22:57
"Du ser smal ut när du bänkar!"

Du ser bred ut när du slår latsspread *kissass* .

Den kvinnan hade blivit alldeles till sig om jag hade stått där alltså, mina ben utgör trots allt 80% av min kropp *gah!*

Tricklev
2008-01-11, 23:02
En dåvarande flickväns moder sa en gång till mig att jag hade en oerhört smal midja, inte en aning om det är bra dock. :MrT:

Timme
2008-01-11, 23:17
Jag hade blivit vansinnig om någon sade att mina knubbiga ben såg smala ut.

RanShi
2008-01-11, 23:18
En dåvarande flickväns moder sa en gång till mig att jag hade en oerhört smal midja, inte en aning om det är bra dock. :MrT:

Kanske ett tecken på att du har V-formen?

Greg
2008-01-11, 23:20
lol. Du blev dissad.

HGEUHEHUAHUAHUHAH

Creole
2008-01-11, 23:22
Var nere på stan tidigade idag och handlade jeans. När jag stod där och provade ett par utbrast hon som jobbade där:

"Åhhh, de där sitter verkligen skitsnyggt, killar har så himla långa fina smala ben!".

SMALA BEN?!? var det enda jag minns flög igenom mitt huvud innan jag svimmade.

Har ni fått någon konstig komplimang någon gång? Dela med er!

Ja det var en komplimang. Det tråkiga var att den inte var så personlig då den innefattade många andra killar också.

En av många konstiga komplimanger man fått är väl: Du luktar inte så himla illa när du inte luktar gott.

Gris
2008-01-11, 23:23
lol. Du blev dissad.

HGEUHEHUAHUAHUHAH

+1

en riktigt fin diss :D

Tricklev
2008-01-11, 23:23
Kanske ett tecken på att du har V-formen?

Antingen det eller så är jag liten och feminim.

Edit: Men ja, jag var i galet bra form då, så var nog en komplimang.

joriice
2008-01-11, 23:31
" Du har trötta ögon" eller nåt sånt.


Och det är så jag ser ut bara. Finns massa skit men jag kan inte komma på något just nu... :S

Stoltz
2008-01-11, 23:31
Mitt bidrag:

På nyårsafton var jag i min hemstad tillsammans med min bästa polare på en välbesökt pub i stan. Efter tolvslaget var jag tvungen att slå en sjua och går in på muggen. Halvt sömnig lutade jag mig halvt mot väggen med ena axeln medan jag tömde och då kommer en man med indiskt ursprung in, och med helgo svenska, typ en blandning mellan stockholmska och göteborgska, börjar han berätta att den här puben har för många invandrare, även om han själv mer eller mindre var en.

När jag pissat färdigt så hade han gjort detsamma och då vänder han sig mot mig och tittar upp och utbrister:

"FY SATAN! DU ÄR JU LÅNG SOM ETT HELT ÖSREGN!"

Jax
2008-01-11, 23:34
Senast var på nyår där en tjej jag träffade för första gången hade följande replik som första sak hon säger till mig:
"Jag vill också ha så spetsiga öron som du har".

Wilden
2008-01-12, 00:13
"Du har liten rumpa" med ett fniss, mitt dåvarande ex som tyckte det. Jag som trodde att jag hade kvar mig hockeyröv. ;)

Yes
2008-01-12, 00:28
"Du är liksom sådär kraftigt byggd, alltså inte tjock utan..."
"Grofv?"
"Ja precis - grofv!"


*rolleyes*

Greg
2008-01-12, 00:31
En polares lillebror utbrister:

DU ÄR LIKA BRED SOM TOADÖRREN!

rolf
2008-01-12, 02:43
"Hårig rumpa" var menat som en komplimang av mitt ex när jag träffade henne. Hm, nåja. Det funkade, hon fick mig i säng. :D

Tyvärr säger många att de blir rädda för mig. Jag har visserligen kort stubin men jag är ju hur snäll som helst. :(

X-Change
2008-01-12, 03:38
"Hårig rumpa" var menat som en komplimang av mitt ex när jag träffade henne. Hm, nåja. Det funkade, hon fick mig i säng. :D

Tyvärr säger många att de blir rädda för mig. Jag har visserligen kort stubin men jag är ju hur snäll som helst. :(
tja... drar man runt på stan med en mora kniv i högernäven och beväpnad med leende så stort att smilbanden möts i nacken samtidigt som man tittar alla man möter i ögonen så... alltså jag menar bara att man kan få vissa "reaktioner"...

Creole
2008-01-12, 06:28
"Du är liksom sådär kraftigt byggd, alltså inte tjock utan..."
"Grofv?"
"Ja precis - grofv!"


*rolleyes*

Ja det där var verkligen en märklig komplimang. Dels sättet att uttrycka sig, men framför att för att du inte är det han sa *rolleyes*

Mirre
2008-01-12, 08:17
Ute på krogen för ca 2 år sedan (jag erkänner, det var Bmb) 2 mån innan min tävling kommer en kille fram och säger:
-Du har så mycket muskler så jag undrar om du inte vill vara tjej längre?


Jag tog det inte som en komplimang exakt i den stunden utan svarar den pinnsmale killen:
- *mini* Vill inte du vara man eftersom du ser lika skör ut som en tjej?

Vid närmare eftertanke tyckte han ju att jag hade muskler för två år sedan så det bättrade på självförtroendet inför den tävlingen. :D

Wilden
2008-01-12, 09:08
Ute på krogen för ca 2 år sedan (jag erkänner, det var Bmb) 2 mån innan min tävling kommer en kille fram och säger:
-Du har så mycket muskler så jag undrar om du inte vill vara tjej längre?


Jag tog det inte som en komplimang exakt i den stunden utan svarar den pinnsmale killen:
- *mini* Vill inte du vara man eftersom du ser lika skör ut som en tjej?

Vid närmare eftertanke tyckte han ju att jag hade muskler för två år sedan så det bättrade på självförtroendet inför den tävlingen. :D

Haha, helt rätt Mirre! :D

hum
2008-01-12, 09:25
Ett ex tjatade alltid om att jag hade "negerläppar", vilket tydligen var positivt.

skaparn
2008-01-12, 09:57
Senast var på nyår där en tjej jag träffade för första gången hade följande replik som första sak hon säger till mig:
"Jag vill också ha så spetsiga öron som du har".

Hon sysslar nog med live och ville göra en trovärdig alv.

skaparn
2008-01-12, 09:58
Nästan stammande fick jag av några soon-to-be kollegor:

"Men... du ser ju så ung ut."

Mycket nattkräm och gurkmasker verkar ha haft effekt.

Jax
2008-01-12, 10:01
Hon sysslar nog med live och ville göra en trovärdig alv.
Sa något om att hon vill fylla hela Irland med alver och vackra människor. Vad hon då skulle göra med irländarna framgick inte.

Patriarch K
2008-01-12, 10:25
Ute på krogen för ca 2 år sedan (jag erkänner, det var Bmb) 2 mån innan min tävling kommer en kille fram och säger:
-Du har så mycket muskler så jag undrar om du inte vill vara tjej längre?


Jag tog det inte som en komplimang exakt i den stunden utan svarar den pinnsmale killen:
- *mini* Vill inte du vara man eftersom du ser lika skör ut som en tjej?

Vid närmare eftertanke tyckte han ju att jag hade muskler för två år sedan så det bättrade på självförtroendet inför den tävlingen. :D

Nej men hahaha, vad elakt :D

petersson
2008-01-12, 10:30
"Du ser inte ut att väga 96" :/

Jay-Z
2008-01-12, 10:37
Exet: "Vad smal du har blivit"

Jag: "TACK!!11 Jag deffar jag är inte smaaal!11 Omg STFU.".

Sedan slänger jag mig på soffan, kurar ihop mig till en liten boll och sitter i ett hörn och äter dnp.

Eddie Vedder
2008-01-12, 10:52
Förvåning över att jag bara är 20 år blir jag glad över, men egentligen kan man ju tolka det som att jag är gubbaktig och tråkig också. Så ibland tar jag det som något enbart positivt men ibland tänker jag "är jag verkligen så jävla torr?":D

regus
2008-01-12, 10:54
"Du ser inte ut att väga 96" :/

Det där känner jag igen. Fast 98 kh.
"Hur fan kan du väga 98kg.. Du är ju inte så stor."

Robbin
2008-01-12, 10:55
Den roligaste och konstigaste komplimangen jag fått är nog en jag fick av en ung tjej i sängkammaren som var oskuld. Jag la hennes hand på min penis.
"USCH!"
Jag gapskrattade hahahaha. :laugh:

Hon förklarade senare att det var för att hon tyckte den var för grov.
Eller så ljög hon när hon egentligen äcklades av ballen!

Robbin
2008-01-12, 10:56
Det där känner jag igen. Fast 98 kh.
"Hur fan kan du väga 98kg.. Du är ju inte så stor."

Då måste jag göra nånting rätt för folk brukar tro att jag väger mer än jag gör *flex*

Jax
2008-01-12, 10:56
Förvåning över att jag bara är 20 år blir jag glad över, men egentligen kan man ju tolka det som att jag är gubbaktig och tråkig också. Så ibland tar jag det som något enbart positivt men ibland tänker jag "är jag verkligen så jävla torr?":D
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=107037

regus
2008-01-12, 10:57
Den roligaste och konstigaste komplimangen jag fått är nog en jag fick av en ung tjej i sängkammaren som var oskuld. Jag la hennes hand på min penis.
"USCH!"
Jag gapskrattade hahahaha. :laugh:

Hon förklarade senare att det var för att hon tyckte den var för grov.
Eller så ljög hon när hon egentligen äcklades av ballen!

Då måste jag göra nånting rätt för folk brukar tro att jag väger mer än jag gör *flex*

Jag tror hon ljög kompis :/

Hiihhi Eller så har du grova armar, jag har spaggetiarmar. Det brukar dra ner biff-intrycket mycket.

OnT igen: Jag har fått höra, också i sängkammaren (mycket viktigt) du har ju större tuttar av mig, fast dina är hårda.
Då blev jag nöjd.

pragmatist
2008-01-12, 10:58
En kompis sa åt mig att jag hade "ett släpigt intellekt", och tyckte att det var bra. Vet e f-n, jag tycker inte det låter så bra... :D

Angående det där med vikt så tror alltid tjejer att det är en komplimang att säga till en kille att han ser mindre/lättare ut än han i själva verket är. "90, oj, du ser ut att väga högst 75!" Mm, ok, här styrketränar man i 18 år bara för att få höra att man ser likadan ut som när man började... tack!

Yes
2008-01-12, 11:01
Ja det där var verkligen en märklig komplimang. Dels sättet att uttrycka sig, men framför att för att du inte är det han sa *rolleyes*
Det var faktiskt en hon som sade det, vilket kanske gör det hela mer begripligt. Kvinnor kan som bekant ha lite annorlunda uppfattningar om sånt där. Sen syftade hon antagligen till att jag är byggd som en tunna och inte att jag besitter någon enorm massa(fast det är ju kul att kalla sig för grofv, speciellt om det kan reta jwzrd lite).

Robbin
2008-01-12, 11:04
Jag tror hon ljög kompis :/

Hiihhi Eller så har du grova armar, jag har spaggetiarmar. Det brukar dra ner biff-intrycket mycket.

OnT igen: Jag har fått höra, också i sängkammaren (mycket viktigt) du har ju större tuttar av mig, fast dina är hårda.
Då blev jag nöjd.

Tror också hon ljög! *cry*

Haha har jag med fått höra, om brösten alltså fast i andra varianter. "Du har större bröst än dom flesta tjejer har" etc.

regus
2008-01-12, 11:09
Tror också hon ljög! *cry*

Haha har jag med fått höra, om brösten alltså fast i andra varianter. "Du har större bröst än dom flesta tjejer har" etc.

Men du får ligga ändå, du ser bra ut. (ska vi ******?)


Undra om det är positivt. Att ha större tuttar än tjejer? Pecs brukar ju vara populärt. Men dom kanske får storlekskomplex.

Jax
2008-01-12, 13:24
"Vilka fina ben du har, sådana vill jag också ha"

Sagt av en tjej. Vet inte riktigt hur jag ska tolka att olika damer har sagt sig vilja ha samma utseende som mig på vissa kroppsdelar.

mini
2008-01-12, 13:37
"Du borde bli politiker, för ingen förstår vad du säger."

Slartibartfast
2008-01-12, 14:05
Då måste jag göra nånting rätt för folk brukar tro att jag väger mer än jag gör *flex*

+1

Jeg vet inte vad folk har för uppfattning av hur stor jag är, men en 110-kilos dörrvakt sa att jag såg betydligt tyngre ut än 85 (när jag vägde 85), men senast igår träffade jag en kille som jag inte sett på ett bra tag som utbrast "Vad smal du har blivit! Jag var inte säker på att det faktiskt var du!" :Virro

Loke
2008-01-12, 14:05
Jag hade en klasskompis på gymnasiet som var expert på tveksamma komplimanger. Till mig sa hon:

"Jag tyckte du var smart förut när ingen annan gjorde det."

Jaha, förut tyckte alltså folk att jag var dum?

Till en annan kille sa hon:

"Vad ful du är! Men ta det som en komplimang."

Ingen aning hur hon tänkte där, men det lät så ärligt, hon tyckte uppenbarligen att han skulle ta det som en komplimang.

Loke
2008-01-12, 14:13
"Du borde bli politiker, för ingen förstår vad du säger."

Hah, jag brukar bli ganska osäker på hur jag ska ta det när folk säger "du borde bli politiker" rent allmänt. Är det för att man hycklar? För att man debatterar bra? För att man har mycket åsikter? Eller för att man bara är gammal och tråkig?

Yankeee
2008-01-12, 14:29
Hah, jag brukar bli ganska osäker på hur jag ska ta det när folk säger "du borde bli politiker" rent allmänt. Är det för att man hycklar? För att man debatterar bra? För att man har mycket åsikter? Eller för att man bara är gammal och tråkig?

Ta det som allt annat folk säger. Typ inte alls.

Creole
2008-01-12, 14:31
Hah, jag brukar bli ganska osäker på hur jag ska ta det när folk säger "du borde bli politiker" rent allmänt. Är det för att man hycklar? För att man debatterar bra? För att man har mycket åsikter? Eller för att man bara är gammal och tråkig?

Ja kanske det, eller för att du har en rejäl kagge och en glänsande flint.

Modde
2008-01-12, 15:22
Jag fick höra av tjejen jag ligger med. "-Du är min favorit!"

Hon tog iof tillbaka det och sa att jag var den enda på listan... :smash:

Creole
2008-01-12, 15:25
Jag fick höra av tjejen jag ligger med. "-Du är min favorit!"

Hon tog iof tillbaka det och sa att jag var den enda på listan... :smash:

När hon tog tillbaka det och sa det andra så fick du ju den bästa komplimanganen man kan få.

Imni
2008-01-12, 15:44
Mm, hade precis gjort en frivändning med överstöt på 105 kg när killen bredvid säger "bra, inte många som klarar så mycket. du skulle tom placera dig på en tävling. vad väger du? du ser inte ut att väga så mycket, max 80". då låg jag på 92 kg.